Dnes je sobota 3. mája 2025, meniny má Galina a zajtra Florián
Autor |
Správa |
WladO
Učeň
Registrovaný: Uto, 12.06.2007, 23:27 Príspevky: 17 Bydlisko: Čadca
|
otazka , je pravda ze rozsirovaky viac opotrebuvaju napravy , ?? ak ano preco ich ma tolko ludi ??
_________________ rad sa pozeram na veci zhora , vsetci vieme ako to myslim vsak ? :p
|
Uto, 19.06.2007, 17:06 |
|
 |
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|
WladO píše: otazka , je pravda ze rozsirovaky viac opotrebuvaju napravy , ?? ak ano preco ich ma tolko ludi ??
 môžem to odľahčiť? - potravou sa do organizmu dostávajú aj škodliviny...prečo ich teda jeme? 
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? .....  Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... 
|
Uto, 19.06.2007, 17:12 |
|
 |
tek24ss
Učeň
Registrovaný: Pon, 05.02.2007, 22:48 Príspevky: 62 Bydlisko: Banska Bystrica
|

K prvej otazke:
rozsirovacie podlozky maju podstatne viac minusov ako plusov hlavne co sa tyka jazdnych vlastnosti (vynecham teraz negativny vplyv na opotrebenie lozisk, klbov a celkovo rozsirenej napravy ako takej, a neziaduce zvysenie hmotnosti neodpruzenych hmot) rozsirenie zadnej napravy pri predohraboch (t.j. felicie, favority ...): predohrab je konstrukcne nedotacavy t.j. v zakrute ide predkom von, aby sa spravanie auta posunulo blizsie k neutralnemu spravabniu pri prejazde zakrutou tak pri predohraboch je PN sirsia ako ZN, - sirsia PN lepsie drzi stopu v zakrute cim znizuje nedotacavost - uzsia ZN zasa menej drzi stopu v zakrute cim podporuje pretacavost t.j. vysledok je znizenie nedotacavosti ak sa rozsiri ZN co sa stane: v zakrute bude rozsirena ZN lepsie drzat stopu oproti serii, t.j. znizi sa pretacavost resp. zvysi sa nedotacavost oproti serii naopak pri rozsireni ZN pri zadohrabe (skodovky) je to z pohladu stability v zakrute len plus lebo ZN bude lepsie drzat v zakrute a znizi sa tym pretacavost auta
K druhej otazke:
Ide hlavne o dojem auta na pohlad je krajsie.O nic ine.Ale od ludi co maju mercedes G na prekonavanie "tazkych" tras od tesca do ikey sa neda ani ine cakat. Paci sa mu to auto?tak si ho kupi.Vidi niekde rozsirene auto....
ved to poznate

|
Uto, 19.06.2007, 17:36 |
|
 |
PEŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.02.2007, 18:42 Príspevky: 566 Bydlisko: senk
|
Uf, este ze tu nikto nejazdi skodovkami, ked to ma na ne taky zli vpliv 
|
Uto, 19.06.2007, 17:55 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|

...ak by som mohol trošku pomudrovať aj ja....
Rozširovák vysunie rovinu stredu kolesa ďalej od ložísk (tak isto ako disk s väčším -ET) a tým zväčší páku na ktorej ložisko zachytáva sily na kolese. Takže je nepochybné že ložiská po namontovaní rozširovákov dostanú riadne na frak. Rovnako ako zvislé čapy a celý mechanizmus riadenia.
ALE
Nie je možné zovšeobecňovať takýto vplyv.
Podstatné je na akom aute sú rozširováky namontované.
Dimenzovanie ložísk a závesov kolies je dosť podstatne rozdielne u ťažkého offroudu postaveného na výdrž v ťažkých podmienkach nešetriac materiálom (Patrol, Defender, Landcruisre atd atd...) a u krehkej plastovej skladačky optimalizovanej na nízku cenu (skrátka autá social edition).
Takže prirobiť rozširováky na Patrola GR a Fabiu 1.2 HTP (hovno to pojede) nie je to isté.
Vplyv väčších neodpružených hmôt by som si dovolil zanedbať. Tuhé nápravy z masívnych odliatkov z oceloliatiny sú tak ťažké, že rozširováky budú tvoriť biedne malé % neodpruženej hmoty.
Takže prirobiť rozširováky na auto s tuhými náprevami je iné ako ich dať na IWS.
Predchádzajúci bod podporuje aj to, že kto rozširuje, má už obvykle tuningový podvozok (IM, OME a pod) ktorého súčasťou sú aj mocnejšie tlmiče ktoré maličko vyššiu hmotnosť náprav hravo zvládnu.
Zmenu jezdných vlastností by som si dovolil tiež zanedbať.
Ťažké odffroudy majú tak mizerné jazdné vlastnosti na ceste, že zmena rozchodu ťažko niečo pokazí.
Avšak milý a žiadúci vplyv rozširovákov spočíva v zväčšení šírky podstavy auta a tým k oddialeniu sklonu k prevrhnutiu na svahu. On totiž prvý krok pri tuningu terénneho auta je jeho zdvihnutie (= zvýšenie ťažiska). Aby sa to aspoň trochu eliminovalo, musí nasledovať rozšírenie.
Vizuálna zmena je podstatný, ale ťažko otaxovatelný dôvod ktorý nechám k posúdeniu každému ako chce.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Uto, 19.06.2007, 18:13 |
|
 |
PEŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.02.2007, 18:42 Príspevky: 566 Bydlisko: senk
|
WladO tiez som nad tym rozmislal ako ty, odpoved znalych bola len usmev po pod nos, teda zanedbatelne namahanie. Mam 3cm dural, je to pekne zvlast u pajer 3,2 su kolesa origo smiesne zastrcene. Nakolko niesom ziadny profik, a jazdim kludne pijanko, tak zmenu jazdnych vlastnosi som nepocitil, iba to troska zmeklo. Verejne sa priznavam ze ich tam mam kvoli vzhladu. 8)
|
Uto, 19.06.2007, 18:40 |
|
 |
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1758 Bydlisko: SK
|
Martin pojednal pekne, ako vždy, ja by som doplnil ešte jednu príčinu, dokonca z vlastnej skúsenosti: disk nevošiel na brzdič a iný som narýchlo nezohnal.
|
Uto, 19.06.2007, 18:47 |
|
 |
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
...jedno koleso cize pneu a disk vazi cca 41Kg ( samozrejme podla pneu a disku )....tak aky rozdiel urobi + nejake kilo podlozky  ...
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Uto, 19.06.2007, 19:09 |
|
 |
Milos
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 21:15 Príspevky: 2565 Bydlisko: Handlová
|
DanoDEF píše: + nejake kilo podlozky  ...
kixove zelezne podlozky su kur... tazke  ale tomu samiku to pomohlo je stabilnejsi
_________________ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 - zatial sa zoznamujeme
|
Uto, 19.06.2007, 19:16 |
|
 |
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
Milos píše: DanoDEF píše: + nejake kilo podlozky  ... kixove zelezne podlozky su kur... tazke  ale tomu samiku to pomohlo je stabilnejsi
mam kdesi na povale podlozky taktiez zelezne a zadna podlozka ma 9kg...  predna 5,5kg... 
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Uto, 19.06.2007, 19:21 |
|
 |
WladO
Učeň
Registrovaný: Uto, 12.06.2007, 23:27 Príspevky: 17 Bydlisko: Čadca
|
oki chalani dik vam vsetkym ,zas som o nieco mudrejsi 
_________________ rad sa pozeram na veci zhora , vsetci vieme ako to myslim vsak ? :p
|
Uto, 19.06.2007, 19:53 |
|
 |
KOŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53 Príspevky: 629 Bydlisko: Bratislava
|
Ja mám tiež na mojom Jeepe 3cm podložky a môžem povedať, že auto je podstatne stabilnejšie a menej sa nakláňa. Hlavne potom ako som nahodil OME.
_________________ JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...
|
Str, 20.06.2007, 14:39 |
|
 |
Kmoter
Majster Slovenčinár
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 20:07 Príspevky: 957 Bydlisko: Nitra
|
Milos píše: DanoDEF píše: + nejake kilo podlozky  ... kixove zelezne podlozky su kur... tazke  ale tomu samiku to pomohlo je stabilnejsi
Asi aj preto je stabilnejší lebo tím že dal také tažké podložky posunul celkové ťažisko auta smerom dole.
_________________Ja a slovenčina
Toyota LC 61
|
Str, 20.06.2007, 16:24 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6666 Bydlisko: PB
|
Kmoto, keby si si precital martinov prispevok, tak zistis ze podlozky zase take tazke nie su, a ovela viac na stabilnost auta posobi podvozok ...
Nie je to uz vysedena kacica, ale proste drzi ako ma ...
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda  . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Str, 20.06.2007, 16:31 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|

Martin 4 píše: Rozširovák vysunie rovinu stredu kolesa ďalej od ložísk (tak isto ako disk s väčším -ET) a tým zväčší páku na ktorej ložisko zachytáva sily na kolese. Takže je nepochybné že ložiská po namontovaní rozširovákov dostanú riadne na frak. Rovnako ako zvislé čapy a celý mechanizmus riadenia.
ALE
Nie je možné zovšeobecňovať takýto vplyv.
Podstatné je na akom aute sú rozširováky namontované.
Dimenzovanie ložísk a závesov kolies je dosť podstatne rozdielne u ťažkého offroudu postaveného na výdrž v ťažkých podmienkach nešetriac materiálom (Patrol, Defender, Landcruisre atd atd...) a u krehkej plastovej skladačky optimalizovanej na nízku cenu (skrátka autá social edition).
Takže prirobiť rozširováky na Patrola GR a Fabiu 1.2 HTP (hovno to pojede) nie je to isté.
Vplyv väčších neodpružených hmôt by som si dovolil zanedbať. Tuhé nápravy z masívnych odliatkov z oceloliatiny sú tak ťažké, že rozširováky budú tvoriť biedne malé % neodpruženej hmoty.
Takže prirobiť rozširováky na auto s tuhými náprevami je iné ako ich dať na IWS.
Predchádzajúci bod podporuje aj to, že kto rozširuje, má už obvykle tuningový podvozok (IM, OME a pod) ktorého súčasťou sú aj mocnejšie tlmiče ktoré maličko vyššiu hmotnosť náprav hravo zvládnu.
Zmenu jezdných vlastností by som si dovolil tiež zanedbať.
Ťažké odffroudy majú tak mizerné jazdné vlastnosti na ceste, že zmena rozchodu ťažko niečo pokazí.
Avšak milý a žiadúci vplyv rozširovákov spočíva v zväčšení šírky podstavy auta a tým k oddialeniu sklonu k prevrhnutiu na svahu. On totiž prvý krok pri tuningu terénneho auta je jeho zdvihnutie (= zvýšenie ťažiska). Aby sa to aspoň trochu eliminovalo, musí nasledovať rozšírenie.
Vizuálna zmena je podstatný, ale ťažko otaxovatelný dôvod ktorý nechám k posúdeniu každému ako chce.
pod toto komplet sa podpisujem aj ja...a dopĺňam jednu z motivácií montáže rozširovacích podložiek...a totiž umožnenie osadenia večších gúm, kôli dretiu o ramená v plnom rajde ak sa teda nepoužijú disky s večším mínusovým ET.
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Str, 20.06.2007, 16:57 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|