Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 03.05.2025, 1:10
Dnes je sobota 3. mája 2025, meniny má Galina a zajtra Florián




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 26 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 rozsirovaky 
Autor Správa
Učeň

Registrovaný: Uto, 12.06.2007, 23:27
Príspevky: 17
Bydlisko: Čadca
Odpoveď s citáciou
otazka , je pravda ze rozsirovaky viac opotrebuvaju napravy , ?? ak ano preco ich ma tolko ludi ??

_________________
rad sa pozeram na veci zhora , vsetci vieme ako to myslim vsak ? :p


Uto, 19.06.2007, 17:06
Profil ICQ
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
WladO píše:
otazka , je pravda ze rozsirovaky viac opotrebuvaju napravy , ?? ak ano preco ich ma tolko ludi ??

:lol: môžem to odľahčiť? - potravou sa do organizmu dostávajú aj škodliviny...prečo ich teda jeme? :lol:

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Uto, 19.06.2007, 17:12
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 05.02.2007, 22:48
Príspevky: 62
Bydlisko: Banska Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
K prvej otazke:
rozsirovacie podlozky maju podstatne viac minusov ako plusov hlavne co sa tyka jazdnych vlastnosti (vynecham teraz negativny vplyv na opotrebenie lozisk, klbov a celkovo rozsirenej napravy ako takej, a neziaduce zvysenie hmotnosti neodpruzenych hmot) rozsirenie zadnej napravy pri predohraboch (t.j. felicie, favority ...): predohrab je konstrukcne nedotacavy t.j. v zakrute ide predkom von, aby sa spravanie auta posunulo blizsie k neutralnemu spravabniu pri prejazde zakrutou tak pri predohraboch je PN sirsia ako ZN, - sirsia PN lepsie drzi stopu v zakrute cim znizuje nedotacavost - uzsia ZN zasa menej drzi stopu v zakrute cim podporuje pretacavost t.j. vysledok je znizenie nedotacavosti ak sa rozsiri ZN co sa stane: v zakrute bude rozsirena ZN lepsie drzat stopu oproti serii, t.j. znizi sa pretacavost resp. zvysi sa nedotacavost oproti serii naopak pri rozsireni ZN pri zadohrabe (skodovky) je to z pohladu stability v zakrute len plus lebo ZN bude lepsie drzat v zakrute a znizi sa tym pretacavost auta
K druhej otazke:
Ide hlavne o dojem auta na pohlad je krajsie.O nic ine.Ale od ludi co maju mercedes G na prekonavanie "tazkych" tras od tesca do ikey sa neda ani ine cakat. Paci sa mu to auto?tak si ho kupi.Vidi niekde rozsirene auto....
ved to poznate

:wink:


Uto, 19.06.2007, 17:36
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.02.2007, 18:42
Príspevky: 566
Bydlisko: senk
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Uf, este ze tu nikto nejazdi skodovkami, ked to ma na ne taky zli vpliv :-D


Uto, 19.06.2007, 17:55
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
...ak by som mohol trošku pomudrovať aj ja....



Rozširovák vysunie rovinu stredu kolesa ďalej od ložísk (tak isto ako disk s väčším -ET) a tým zväčší páku na ktorej ložisko zachytáva sily na kolese. Takže je nepochybné že ložiská po namontovaní rozširovákov dostanú riadne na frak. Rovnako ako zvislé čapy a celý mechanizmus riadenia.

ALE

Nie je možné zovšeobecňovať takýto vplyv.

Podstatné je na akom aute sú rozširováky namontované.

Dimenzovanie ložísk a závesov kolies je dosť podstatne rozdielne u ťažkého offroudu postaveného na výdrž v ťažkých podmienkach nešetriac materiálom (Patrol, Defender, Landcruisre atd atd...) a u krehkej plastovej skladačky optimalizovanej na nízku cenu (skrátka autá social edition).

Takže prirobiť rozširováky na Patrola GR a Fabiu 1.2 HTP (hovno to pojede) nie je to isté.

Vplyv väčších neodpružených hmôt by som si dovolil zanedbať. Tuhé nápravy z masívnych odliatkov z oceloliatiny sú tak ťažké, že rozširováky budú tvoriť biedne malé % neodpruženej hmoty.

Takže prirobiť rozširováky na auto s tuhými náprevami je iné ako ich dať na IWS.

Predchádzajúci bod podporuje aj to, že kto rozširuje, má už obvykle tuningový podvozok (IM, OME a pod) ktorého súčasťou sú aj mocnejšie tlmiče ktoré maličko vyššiu hmotnosť náprav hravo zvládnu.

Zmenu jezdných vlastností by som si dovolil tiež zanedbať.

Ťažké odffroudy majú tak mizerné jazdné vlastnosti na ceste, že zmena rozchodu ťažko niečo pokazí.

Avšak milý a žiadúci vplyv rozširovákov spočíva v zväčšení šírky podstavy auta a tým k oddialeniu sklonu k prevrhnutiu na svahu. On totiž prvý krok pri tuningu terénneho auta je jeho zdvihnutie (= zvýšenie ťažiska). Aby sa to aspoň trochu eliminovalo, musí nasledovať rozšírenie.

Vizuálna zmena je podstatný, ale ťažko otaxovatelný dôvod ktorý nechám k posúdeniu každému ako chce.

_________________
SLOW & FURIOUS


Uto, 19.06.2007, 18:13
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.02.2007, 18:42
Príspevky: 566
Bydlisko: senk
Odpoveď s citáciou
Poslať 
WladO tiez som nad tym rozmislal ako ty, odpoved znalych bola len usmev po pod nos, teda zanedbatelne namahanie. Mam 3cm dural, je to pekne zvlast u pajer 3,2 su kolesa origo smiesne zastrcene. Nakolko niesom ziadny profik, a jazdim kludne pijanko, tak zmenu jazdnych vlastnosi som nepocitil, iba to troska zmeklo. Verejne sa priznavam ze ich tam mam kvoli vzhladu. 8)


Uto, 19.06.2007, 18:40
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1758
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Martin pojednal pekne, ako vždy, ja by som doplnil ešte jednu príčinu, dokonca z vlastnej skúsenosti: disk nevošiel na brzdič a iný som narýchlo nezohnal.


Uto, 19.06.2007, 18:47
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19
Príspevky: 1872
Bydlisko: Východ pri KE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
...jedno koleso cize pneu a disk vazi cca 41Kg ( samozrejme podla pneu a disku )....tak aky rozdiel urobi + nejake kilo podlozky :-D ...

_________________
Ak mozem vytiahnem....potiahnem.


Uto, 19.06.2007, 19:09
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 21:15
Príspevky: 2565
Bydlisko: Handlová
Odpoveď s citáciou
Poslať 
DanoDEF píše:
+ nejake kilo podlozky :-D ...


kixove zelezne podlozky su kur... tazke :-D ale tomu samiku to pomohlo je stabilnejsi

_________________
Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 - zatial sa zoznamujeme


Uto, 19.06.2007, 19:16
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19
Príspevky: 1872
Bydlisko: Východ pri KE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Milos píše:
DanoDEF píše:
+ nejake kilo podlozky :-D ...


kixove zelezne podlozky su kur... tazke :-D ale tomu samiku to pomohlo je stabilnejsi


mam kdesi na povale podlozky taktiez zelezne a zadna podlozka ma 9kg... :-D predna 5,5kg... :D

_________________
Ak mozem vytiahnem....potiahnem.


Uto, 19.06.2007, 19:21
Profil
Učeň

Registrovaný: Uto, 12.06.2007, 23:27
Príspevky: 17
Bydlisko: Čadca
Odpoveď s citáciou
Poslať 
oki chalani dik vam vsetkym ,zas som o nieco mudrejsi :shock:

_________________
rad sa pozeram na veci zhora , vsetci vieme ako to myslim vsak ? :p


Uto, 19.06.2007, 19:53
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53
Príspevky: 629
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ja mám tiež na mojom Jeepe 3cm podložky a môžem povedať, že auto je podstatne stabilnejšie a menej sa nakláňa. Hlavne potom ako som nahodil OME.

_________________
JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...


Str, 20.06.2007, 14:39
Profil WWW
Majster Slovenčinár
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 20:07
Príspevky: 957
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Milos píše:
DanoDEF píše:
+ nejake kilo podlozky :-D ...


kixove zelezne podlozky su kur... tazke :-D ale tomu samiku to pomohlo je stabilnejsi


Asi aj preto je stabilnejší lebo tím že dal také tažké podložky posunul celkové ťažisko auta smerom dole.

_________________
Ja a slovenčina :-)
Toyota LC 61


Str, 20.06.2007, 16:24
Profil WWW
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6666
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Kmoto, keby si si precital martinov prispevok, tak zistis ze podlozky zase take tazke nie su, a ovela viac na stabilnost auta posobi podvozok ...
Nie je to uz vysedena kacica, ale proste drzi ako ma ...

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Str, 20.06.2007, 16:31
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Martin 4 píše:
Rozširovák vysunie rovinu stredu kolesa ďalej od ložísk (tak isto ako disk s väčším -ET) a tým zväčší páku na ktorej ložisko zachytáva sily na kolese. Takže je nepochybné že ložiská po namontovaní rozširovákov dostanú riadne na frak. Rovnako ako zvislé čapy a celý mechanizmus riadenia.

ALE

Nie je možné zovšeobecňovať takýto vplyv.

Podstatné je na akom aute sú rozširováky namontované.

Dimenzovanie ložísk a závesov kolies je dosť podstatne rozdielne u ťažkého offroudu postaveného na výdrž v ťažkých podmienkach nešetriac materiálom (Patrol, Defender, Landcruisre atd atd...) a u krehkej plastovej skladačky optimalizovanej na nízku cenu (skrátka autá social edition).

Takže prirobiť rozširováky na Patrola GR a Fabiu 1.2 HTP (hovno to pojede) nie je to isté.

Vplyv väčších neodpružených hmôt by som si dovolil zanedbať. Tuhé nápravy z masívnych odliatkov z oceloliatiny sú tak ťažké, že rozširováky budú tvoriť biedne malé % neodpruženej hmoty.

Takže prirobiť rozširováky na auto s tuhými náprevami je iné ako ich dať na IWS.

Predchádzajúci bod podporuje aj to, že kto rozširuje, má už obvykle tuningový podvozok (IM, OME a pod) ktorého súčasťou sú aj mocnejšie tlmiče ktoré maličko vyššiu hmotnosť náprav hravo zvládnu.

Zmenu jezdných vlastností by som si dovolil tiež zanedbať.

Ťažké odffroudy majú tak mizerné jazdné vlastnosti na ceste, že zmena rozchodu ťažko niečo pokazí.

Avšak milý a žiadúci vplyv rozširovákov spočíva v zväčšení šírky podstavy auta a tým k oddialeniu sklonu k prevrhnutiu na svahu. On totiž prvý krok pri tuningu terénneho auta je jeho zdvihnutie (= zvýšenie ťažiska). Aby sa to aspoň trochu eliminovalo, musí nasledovať rozšírenie.

Vizuálna zmena je podstatný, ale ťažko otaxovatelný dôvod ktorý nechám k posúdeniu každému ako chce.


pod toto komplet sa podpisujem aj ja...a dopĺňam jednu z motivácií montáže rozširovacích podložiek...a totiž umožnenie osadenia večších gúm, kôli dretiu o ramená v plnom rajde ak sa teda nepoužijú disky s večším mínusovým ET.

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Str, 20.06.2007, 16:57
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 26 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron