Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 28.04.2024, 10:12
Dnes je nedela 28. apríla 2024, meniny má Jarmila a zajtra Lea




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 26 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
 rozsirovaky 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 15.02.2007, 19:45
Príspevky: 679
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
yo, tiaz som daval podlozky aj preto, aby nevyzeralo ako elektricka. 30mm do sirky dalo mojmu autu pekny off look, ale provtny zamer ako pise Martin4 bol po zdvihnuti aj rozsirenie, pretoze moj off je trchu uzsi.

_________________
Patrol 3,0 TDi


Str, 20.06.2007, 16:59
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
...by som ešte doplnil....

....že rozširováky pre terénne autá musia byť fakt echt betelné pretože sily na ne pôsobiace sú nemalé ba až velké.

Čím by som chcel apelovať na pud sebazáchovy potenciálnych rozširovatelov a varovať pred rozširovákmi neznámeho pôvodu vyrobené z neznámeho materiálu. Dtto platí (aj duplom) aj pre prípadne predĺžené šrouby.

Rozširováky a šrouby fakt nemôže vytočiť sváko na starej točovke v garáži z čohosi čo vytiahol s pod ponku.

Šikovného sváka beriem, aj starý sústruh môže robiť dobre, ale matroš musí mať fakt zaručené vlastnosti.

(Dodatok pre nestrojárov....: rozdiel v pevnosti medzi rôznymi druhmi železa a ocelí je obrovský... ale zvonka to nevidno.... až keď sa to rozpadne. To isté (aj duplom) platí aj pre rôzne legované duraly. Čiže žiadne také "to je pevnostný dural, zaplať a namotuj". Ušlachtilé ocele v malom množstve sa zle zháňajú takže každý kto tvrdí že ich má a nevlastní aspoň solídnu dobre zabehnutú dielňu je podozrivý. Pretože amatér kovoroľník to vlastne ani nemôže kúpiť. U duralov dtto, ale ešte horšie. Pevnostný dural sa fakt nepredáva v bársakom obchode a ak už, tak po tonách. Čiže požadujte info aký je to materiál a dôveryhodné vysvetlenie kde dotyčný taký materiál zohnal. Akonáhle predávajúci neodpovedá ako keď bičom plieska, koktá alebo zahovára, peniaze nazad do kešene, čelom vzad a pochodom-zbohom)

_________________
SLOW & FURIOUS


Naposledy upravil Martin 4 dňa Str, 20.06.2007, 17:33, celkovo upravené 2



Str, 20.06.2007, 17:30
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34
Príspevky: 1814
Bydlisko: SE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Preco podlozky? Ja som sa chcel vyhnut narastu vahy o podlozky a tak som si dal vyrobit (nie prerobit) disky na mieru s ET-100 a mam rozsirene bez narastu hmotnosti.
Obrázok Obrázok

_________________
Bývalý offroadak


Str, 20.06.2007, 17:30
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26
Príspevky: 1254
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tema rozdelena o pojednani o ET by petertn

viewtopic.php?t=1985&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

_________________
na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."


Str, 20.06.2007, 21:51
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53
Príspevky: 630
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Neviem čo sa tu rieši. Ak si niekto nahodí elektróny ET30 namiesto napr ET48, na to nahodí MT, ktoré sú podstatne ťažšie ako cestné, nerieši či to má vplyv na nápravy, náboje... Ja som na môjho Jeepa nahodil 16"elektróny na tie Generali AT2. guma s diskom je asi o 10 kg ťažšia ako origo 17" s cestnou Pirelli. Napriek tomu mám ešte 3cm podložky. Jednou nevýhodou je, že sa pri max. rajde šúchajú kolesá o vnútorný blatník. Druhou, trochu vážnejšou je, že pri väčšom rajde sa zapína lamelová spojka na náprave a vytrháva to potom gumy. Takže sa musím pomalšie otáčať.

_________________
JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...


Pia, 22.06.2007, 9:52
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 16:11
Príspevky: 409
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
KOŤO píše:
Neviem čo sa tu rieši. Ak si niekto nahodí elektróny ET30 namiesto napr ET48, na to nahodí MT, ktoré sú podstatne ťažšie ako cestné, nerieši či to má vplyv na nápravy, náboje... Ja som na môjho Jeepa nahodil 16"elektróny na tie Generali AT2. guma s diskom je asi o 10 kg ťažšia ako origo 17" s cestnou Pirelli. Napriek tomu mám ešte 3cm podložky. Jednou nevýhodou je, že sa pri max. rajde šúchajú kolesá o vnútorný blatník. Druhou, trochu vážnejšou je, že pri väčšom rajde sa zapína lamelová spojka na náprave a vytrháva to potom gumy. Takže sa musím pomalšie otáčať.

...tak na to by mali mysliet vsetci co maju LSD( priznam sa, ze mna to vobec nenapadlo). Je to tym ze rozdiel drah kolies pri zatacani je o trosku vacsi ako je to pri serii a na co je navrhovany a ladeny samosvor.

Ja sa priklanam k nazoru, ze vahu mozno pri tuhej naprave zanedbat. Viac mam vietor z paky, ktora sa predlzi a tym padom je lozisko a naboj viac namahane.

_________________
Range Rover farma :)


Pia, 22.06.2007, 10:06
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53
Príspevky: 630
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Pri tých samosvoroch sa to nezdá, ale keď to rozšíriš o cca 4,5 + 4,5 cm, tak rozdiel otáčania kolies v zátačke je už nezanedbatelný a pri prudších zátačkách na šmykľavom povrchu :!: . Takže s týmto treba rátať. Samozrejme na bežných cestách to necítiť vôbec, ale tak na niekde na lúke, keď to trochu rozbehneš a chceš urobiť prudšiu zátačku, auto mierne zatočí, potom niečo jemne lupne (LSD)a už ideš rovno a potom len čumíš :shock: čo sa deje. Takže opatrne.

_________________
JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...


Pia, 22.06.2007, 10:22
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19
Príspevky: 1872
Bydlisko: Východ pri KE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
teslo píše:
Ja sa priklanam k nazoru, ze vahu mozno pri tuhej naprave zanedbat. Viac mam vietor z paky, ktora sa predlzi a tym padom je lozisko a naboj viac namahane.


u konstrukcie napravy ako mas na RRC to vobec nie je zle horsie su na tom napravy napr u Nissana...tam na strane naboja je iba jedno lozisko takze ti kludne uleti koleso s nabojom aj poloosou co sa ti na RRC nikdy nestane

_________________
Ak mozem vytiahnem....potiahnem.


Pia, 22.06.2007, 21:12
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 31.12.2006, 21:52
Príspevky: 561
Bydlisko: Myjava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No ja podložky už moc nemusím, po tom čo mojmu brachovi uletelo koleso aj s podložkou. Bolo to ako uz písal Martin4 made in čudojudo - matroš os zelezničný vagon, sustružník značky SOU :-D a výsledok, koleso rýchlejšie ako auto. Som zastancom zaporných ET. Aj ked odtac, potac. Ono všetkého vraj vela škodí.

A ešte ste tu zabudly spomenúť dosť dôležitú vec, a to geometriu prednej napravy,pre tú je dosť dôležitá šírka (rozšírenie) naprav. Zbiehavost - rozbiehavosť mení uplne tolerancie, a zaklon, odklon mení svoje funkcie.

_________________
1. Moje pravopisne chyby kludne opravte, slovenčina nebola nikdy moj kobylka :smt124
2. Nerobim kvalitne, ale pomaly!


Sob, 23.06.2007, 0:43
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19
Príspevky: 1872
Bydlisko: Východ pri KE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pneukaktus píše:
.... a zaklon, odklon mení svoje funkcie.


to je sice pravda ale u pevnych naprav s tym nic nenarobis tam maximalne nastavis zbiehavost.

_________________
Ak mozem vytiahnem....potiahnem.


Sob, 23.06.2007, 9:23
Profil
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pneukaktus píše:
No ja podložky už moc nemusím, po tom čo mojmu brachovi uletelo koleso aj s podložkou....Som zastancom zaporných ET. Aj ked odtac, potac. Ono všetkého vraj vela škodí.

A ešte ste tu zabudly spomenúť dosť dôležitú vec, a to geometriu prednej napravy,pre tú je dosť dôležitá šírka (rozšírenie) naprav. Zbiehavost - rozbiehavosť mení uplne tolerancie, a zaklon, odklon mení svoje funkcie.

...tiež by som radšej disky so záporným ET - okrem vylúčenia podložiek ešte aj lepšie vyzerajú, ale to nie je tak jednoduché, ako na prvý pohľad vypadá; ono na pajero zohnať origo disk - teda aj s presným stredovým osadením je v ET nula až záporné hodnoty prakticky nemožné; keďže potrebujem minimálne dve sady, ale asi budem používať až tri, príde mi jednoduchšie aj lacnejšie použiť podložky a na ne akýkoľvek origo pajero disk;

mám nahodené 3cm hrubé podložky a IM podvozok, vypadá to decentne a najviac ma prekvapila geometria - mašina ukázala zachovanie originálneho nadstavenia podľa predpisu výrobcu; jediná korekcia, ktorú pre chybičku krásy treba urobiť a nesúvisí s podložkami, ale so záťažovým podvozkom, je predĺžiť pankhardku, lebo na jednej strane je zadné koleso uskočené do cca 1 cm (treba sa pozorne pozrieť, aby si to človek vôbec všimol...)

inak všetky štyri moje podložky vážili ak sa dobre pamätám len 14 kg a to sú oceľové (a určite mi nič neodletí z auta kôli nim, to skôr pustí niečo iné)

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Sob, 23.06.2007, 11:59
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 26 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: