4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
Výroba expedičnej nadstavby (na bronco) http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=19851 |
Stránka 1 z 4 |
Autor: | remco [ Uto, 27.01.2015, 0:11 ] |
Predmet príspevku: | Výroba expedičnej nadstavby (na bronco) |
Čaute, vrátili sme sa z 5 mesačnej expedície po Strednej Ázii na našom broncu a čo sme počas cesty zistili je, že by bolo lepšie mať viac miesta a hlavne to aby sme nemuseli byť závislí len od steršného stanu ale dokázali ako tak fungovať vrámci interiéru auta... Samozrejme dalo by sa to riešiť výmenou auta (taký ford E-350 v úprave 4x4 je určite náš sen) ale dnes ma napadlo či by sa predsa len nedalo nejako poriešiť bronco. S autom sme boli spokojní a cestovalo sa nám s ním super takže nieje zas až taký dôvod niečo meniť.... Ten priestor riešime aj kvôli tomu, že v budúcnosti plánujeme jazdiť s drobcami a tam je priestor už nevyhnutnosťou... Bronco má odnímateľný hardtop, to znamená že nádstavba by sa tam dala položiť na korbu a celé by to mohlo byť legislatívne brané ako náklad...Šlo by to takto klasifikovať? Auto nieje pickup a nemá samostatnú korbu, len sa dá dať dole ten lamino hardtop.... Ak by to bolo teda možné, otázka znie z čoho takúto obytnú bunku vytvoriť? Joklovina + plecharina? drevo + laminát? Napadá vás nejaká firma ktorá sa takýmto niečim zaoberá? Samozrejme ideálne by som rád čo najviac spravil svojpomocne. Ak to niekto robí na mieru así to budú cenové úlety že? Každopádne predstava je nejaká takáto: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | adrenix [ Uto, 27.01.2015, 10:19 ] |
Predmet príspevku: | Re: Výroba expedičnej nadstavby (na bronco) |
Na vystave v bad kissingene bolo takychto nadstavieb kvantum na roznych autach. V podstate presne take ako si nakreslil, boli tam aj vyrobcovia a myslim ze aj taky samodomo upravcovia. Cenovo to bolo dost uletene. Co sa tyka konstrukcie asi ideal je pouzit material z ktoreho sa vyrabaju karavany, v podstate cele konstukcne riesenie je idealne. Konstrukcia ocel,hlinik alebo drevo a obalis to sandwichovym materialom, spoje sa lepia a prekladaju listamy. Mas to zateplene, lahko sa do toho rezu otvori, okna si kupis ake potrebujes. Asi najzlozitejsie je spravit otvaraciu strechu tak aby to fungovalo,nezatekalo a nekrizilo sa, ale neni nad to ked sa mozes v suchu a pohodli postavit a nemusis sa stale krcit. |
Autor: | adrenix [ Uto, 27.01.2015, 10:32 ] |
Predmet príspevku: | Re: Výroba expedičnej nadstavby (na bronco) |
http://www.kochfamily-on-tour.com/land- ... -80/umbau/ |
Autor: | Martinoff [ Uto, 27.01.2015, 10:37 ] |
Predmet príspevku: | Re: Výroba expedičnej nadstavby (na bronco) |
Legislatívne je to u nás nepriechodné. Jedine že by si to niekde zohnal aj s homologizáciou. A to bude iná raketa. Konštrukčne ako písal adrenix. Pamätám ako sa kedysi prerábali ávie na caravany. Joklová konštrukcia, vata ako izolácia, zvonka hliníkový plech alebo pozink, zvnútra sololit. Okná aké si zohnal, alebo si dal narezať. |
Autor: | robin [ Uto, 27.01.2015, 10:41 ] |
Predmet príspevku: | Re: Výroba expedičnej nadstavby (na bronco) |
Dál by sa použit aj starší caravan. |
Autor: | remco [ Uto, 27.01.2015, 11:55 ] |
Predmet príspevku: | Re: Výroba expedičnej nadstavby (na bronco) |
Tá úprava 80 je super! Ale to je presne ten rozdiel, že ja som skôr rozmýšlal že to nebude napevno konštrukčne prepojené s karosériou. Bolo by to len posadené a samozrejme na obvodových líniach by to bolo zasadené s nejakým tesnením. Jednoducho tak, aby to legislativne mohlo byť považované za náklad. Tam potom ani nezohráva úlohu aké rozmery sú napísané v TP nie? No a napríklad na STK by som to vedel dať dole a nasadiť hardtop... No neviem, každopádne vďaka za inšpiráciu a rady... |
Autor: | visby [ Uto, 27.01.2015, 12:25 ] |
Predmet príspevku: | Re: Výroba expedičnej nadstavby (na bronco) |
lepsie je zhanat homologaciu, inak s tym mozes mat problem na vyletoch (vsetko co presahuje povodny podorys vozidla musi byt zapisane). taktiez ti dalsie steny a podlaha zoberie rozmery, plus budes mat problem umiestnit nadrz na plyn a na vodu (ak to chces mat odnimatelne). ja chcem nieco podobne stavat na RAMe (ak niekedy na to nasetrim;-)), nieco na styl tej toyoty vyssie. v bad kissingene som sa bavil s viacerymi ludmi, co uz nieco take maju alebo take vyrabaju. ideal by bolo kupit dodavku od quigley, ale to sa neda zaplatit! porozmyslaj nad nasledovnymi vecami: - nasszelle - sprchu a wc ocenis hlavne pri cestovani v civilizacii, - 4 plnohodnotne miesta na sedenie pocas jazdy- zaklad ak chces cestovat aj s omladinou;-) - vyska nadstavby - uz ked sa taketo nieco riesi, tak je dobre aby si sa postavil - hmotnost - s tvojim broncom si velmi rychlo nad 3,5t, co je obrovsky risk v europe - priestor na batozinu - toto nepodcenovat, mali sme kopec karavanov s krasnym sedenim a potom sme vozili stolicky vnutri, lebo nemali odkladaci priestor linky na inspiraciu: http://www.matzker.de/index.php?cPath=230_233 http://www.expeditionportal.com/forum/t ... pup-camper |
Autor: | Martinoff [ Uto, 27.01.2015, 13:49 ] |
Predmet príspevku: | Re: Výroba expedičnej nadstavby (na bronco) |
remco, neviem či by si to uhral ako náklad. Tu sú rozmery ohľadne nákladu: 349/2009 N A R I A D E N I E V L Á D Y Slovenskej republiky o najväčších prípustných rozmeroch vozidiel a jazdných súprav, najväčších prípustných hmotnostiach vozidiel a jazdných súprav, ďalších technických požiadavkách na vozidlá a jazdné súpravy v súvislosti s hmotnosťami a rozmermi a o označovaní vozidiel a jazdných súprav 1. Najväčšie prípustné rozmery a) najväčšia prípustná šírka 1. vozidiel kategórie M1 ...................... 2,50 m 2. vozidiel kategórie M2, M3, N a O ........... 2,55 m 3. izotermických vozidiel kategórie N a O ..... 2,60 m 4. vozidiel kategórie T okrem T4.2 a C ........ 2,55 m 5. vozidiel kategórie L1e ..................... 1,00 m 6. vozidiel kategórie L2e, L3e, L4e, L5e, L6e, L7e .......... 2,00 m 7. prípojných vozidiel za dvojkolesové motorové vozidlá ........... 1,00 m 8. vozidiel kategórie T4.2, R, S a PS ......... 3,00 m 9. vozidiel kategórie PN ...................... 3,00 m 10. vozidiel kategórie LS ..................... 2,00 m b) najväčšia prípustná výška 1. vozidiel kategórie L1e, L2e, L3e, L4e, L5e, L6e, L7e, LS ............ 2,50 m 2. vozidiel kategórie M, N, O, T, C, R, S, PS ............... 4,00 m 3. vozidiel kategórie N3 a O4 určených na prepravu vozidiel ......... 4,20 m 4. súpravy ťahača s návesom (vozidlá kategórie N3 a O4) ......... 4,00 m + 2 % výšky c) najväčšia prípustná dĺžka 1. vozidiel kategórie L1e, L2e, L3e, L4e, L5e, L6e, L7e, LS ......... 4,00 m 2. prípojného vozidla za dvojkolesové vozidlo kategórie L nesmie byť väčšia ako dĺžka ťažného vozidla, najviac smie byť ........ 2,50 m 3. vozidiel kategórie M1, N, O (okrem návesov), T, C, PS ...... 12,00 m 4. autobusov s dvomi nápravami ......... 13,5 m 5. autobusov s tromi a viacerými nápravami ........... 15,00 m 6. kĺbových dvojčlánkových autobusov s tromi nápravami ........... 18,75 m 7. kĺbových dvojčlánkových autobusov so štyrmi a viacerými nápravami ............. 20,50 m 8. súpravy ťahača s návesom ....................... 16,50 m 9. súpravy motorového vozidla s jedným prívesom ...... 18,75 m 10. súpravy motorového vozidla s jedným prívesom kategórie O4 určeným na prepravu vozidiel ............. 20,75 m 11. súpravy motorového vozidla s dvoma prívesmi alebo s návesom a jedným prívesom ........... 22,00 m 12. súpravy traktora kategórie T alebo C s vozidlom kategórie R alebo S ......... 18,75 m 13. súpravy traktora kategórie T alebo C s dvomi vozidlami kategórie R .......... 22,00 m 14. súpravy vozidla kategórie PS s podvozkom na prepravu jeho pracovného zariadenia .......... 20,00 m |
Autor: | remco [ Uto, 27.01.2015, 18:28 ] |
Predmet príspevku: | Re: Výroba expedičnej nadstavby (na bronco) |
hmmm toto vyzerá super...Je o síce pevná konštrukcia naviazaná na karosériu ale hmotovo a rozmerovo by som si to nejako takto predstavoval.. http://www.expeditionportal.com/forum/t ... o%E2%80%A6 |
Autor: | visby [ Uto, 27.01.2015, 19:36 ] |
Predmet príspevku: | Re: Výroba expedičnej nadstavby (na bronco) |
pozri este aj firmu maltec, je to sice nemecky vyrobca ale imho to vie zapisat do technicaku a robi prakticky na objednavku zo sandwichu. vnutro si uz pokutis sam;-) |
Autor: | Mato SE [ Uto, 27.01.2015, 21:23 ] |
Predmet príspevku: | Re: Výroba expedičnej nadstavby (na bronco) |
Nebol by lepši offroad karavan na niektore sa da dat aj strešný stan a nemusiš riešiť montovanie nadstavby takto len pripojíš oedy potrebuješ a jazdíš a nikto ťa nebude buzerovať |
Autor: | remco [ Uto, 27.01.2015, 21:31 ] |
Predmet príspevku: | Re: Výroba expedičnej nadstavby (na bronco) |
visby píše: pozri este aj firmu maltec, je to sice nemecky vyrobca ale imho to vie zapisat do technicaku a robi prakticky na objednavku zo sandwichu. vnutro si uz pokutis sam;-) vďaka kuknem a prezistím.... takto nejako by som si to predstavoval: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | visby [ Str, 28.01.2015, 10:34 ] |
Predmet príspevku: | Re: Výroba expedičnej nadstavby (na bronco) |
postavis sa v tom?;-) |
Autor: | remco [ Str, 28.01.2015, 10:52 ] |
Predmet príspevku: | Re: Výroba expedičnej nadstavby (na bronco) |
visby píše: postavis sa v tom?;-) Toto je zatiaľ len taký rýchly náčrt. Takto ako je to teraz nakreslené to vychádza pri zatvorenom stave na výšku okolo 1600mm (ja meriam 1740mm) takže to nieje až taká katastrofa. Samozrejme, keď sa to trochu zodvihne alebo úplne vyklopí do polohy na spanie tak by sa dalo pohodlne fungovať. Vnutorné členenie by bolo cca spravené tak, že na ľavej strane kde je LPG nádrž vysoká zástavba aj s umývadlom a varičom (šírka 500mm) potom ulička (800mm) a potom nižšia zástavba na sedenie s oknom. V aute plánujeme jedno extra sedadlo zadné tak ako sme to mali aj teraz na expedícii. To znamená, že keď sa predné sedadlo spolujazdca otočí vytvorí sa priechodný koridor pozdĺž celého auta. Zatiaľ je to všetko v štádiu hrubého plánovania a snívania, takže uvidím ako a či vôbec sa to rozvinie ![]() Každopádne chcem sa do toho keď tak pustiť viacmenej vo vlastnej réžii a svojpomocne. Výhoda je že nemusím nič rezať, stačí dať dole hardtop. Takže keď sa to nepodarí alebo si poviem že to nemá význam nasadím hardtop a fungujem normálne ďalej.... Asi by som si zohnal jeden extra hardtop a zakladnu postavil na ňom nech mi pekne sedia dosadacie plochy. Potom stačí vyriešiť omnoho menej tesnenie na karosérii.... |
Autor: | visby [ Str, 28.01.2015, 13:00 ] |
Predmet príspevku: | Re: Výroba expedičnej nadstavby (na bronco) |
1,6m odkial? vsak bronco je dost vysoke, to musis mat v sklopenom stave cez 2,5m... to vnutro mas dobre vymyslene, ak by to slo len nahodit na auto tak je to super. vnutorne vybavenie budes mat potom v aute alebo v nadstavbe? ake nadrze chces? ulozne priestory? |
Stránka 1 z 4 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |