Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 27.04.2024, 17:19
Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 16 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 Regulator tlaku turba 
Autor Správa
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 20.06.2013, 19:51
Príspevky: 87
Bydlisko: Oslany
Odpoveď s citáciou
Zdravim ma to niekto namotovane na svojom aute, ak ano mohli by ste sa podelit o nejake poznatky :) Nasiel som nejake regulatory od turbosmartu, osobne by som si to predstavoval zapinat v interieri ako napr. tento http://www.fusion.sk/katalog/product/35299/


Uto, 03.03.2015, 18:43
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 29.09.2010, 9:28
Príspevky: 328
Bydlisko: Piestany/Bratislava
Odpoveď s citáciou
Mam to v aute od turbosmartu. A na co si to chces zapinat v interiery? ako tomu pridas naftu ked si to zapnes v interiery?

_________________
Pajero V20 3.0 V6 - SOLD
Daihatsu Feroza F300
LandCrusier LJ73

http://www.4x4life.sk/


Str, 04.03.2015, 8:51
Profil WWW
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 20.06.2013, 19:51
Príspevky: 87
Bydlisko: Oslany
Odpoveď s citáciou
nevedel som ze treba pridat aj naftu, ked tomu pridas tomu tlak mozes jazdit iba kratkodobo ci?


Str, 04.03.2015, 9:17
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 29.09.2010, 9:28
Príspevky: 328
Bydlisko: Piestany/Bratislava
Odpoveď s citáciou
no ja si myslim ze treba pridat naftu. Ked ides robit taketo upravy mal by si si to dobre nastudovat, lebo inak ti to nebude fungovat, vyhodis za to peniaze a este si mozes poskodit motor. Ale popytaj sa este, moze mi niekto oponovat.
Na co je dobre aby si to pridaval zvnutra? Cim viac komponentov tym viac moznosti ze sa nieco pokazi.

_________________
Pajero V20 3.0 V6 - SOLD
Daihatsu Feroza F300
LandCrusier LJ73

http://www.4x4life.sk/


Str, 04.03.2015, 9:41
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 13.03.2011, 23:33
Príspevky: 379
Bydlisko: Piestany
Odpoveď s citáciou
Ide o to, ze to nie je iba o tom, ze ti na eshope napisu textik jak si strasne z interieru tlacitkom zvysis vykon ked potrebujes. Ono to tak funguje, ale predtym to treba odladit. Nie je to take jednoduche, ze to namontujes do serioveho auta, stlacis gombik a bude 30koni navyse :wink: V tom motore nejde iba o tlak turba ale ide o zmes paliva a vzduchu, extremy obidvoch tychto veci mu skor skodia ako pomahaju, cize neni dobre ani vela nafty, ked ju dobre nespali a ani vela tlaku od turba, ked s nim ten motor nema co robit. Pouzivaju sa normalne tieto dialkove ovladace tlaku aj ked je to podla mna taka hracka pre tunerov :) Osobne som za obycajny regulator, ktory das iba k turbu (v podstate to iste ako to v linku, ale bez dialkoveho ovladania) a pohrat sa s tym ladenim zmesi, najlepsie na brzde, lebo ladit motor podla pocitov neni bohvieco. Cize naladis, vies aky to ma dopad na vykon, dymivost, nabeh turba a zaaretujes a vozis sa na odladenom motore stale :) V tomto je idealne sa poradit s niekym, kto uz nieco take robil na danom motore ako mas ty, lebo kto by si chcel znicit srdce svojho auta, a ked mas palivo riadene elektronicky tak je to vsetko este zlozitejsie, ked sa vobec daju upravovat v danej riadiacej jednotke hodnoty. :wink:

V skratke, je to vec funkcna, znacka turbosmart je pouzivana pri upravach, ale je k tomu este velky zoznam faktorov, ktore treba riesit a vediet riesit pri pouzivani tychto veciciek :wink:
Tymto ta nechcem odradit, lebo su to vsetko veci riesitelne, len treba studovat, pytat sa, nechat si poradit a treba mat nachystane aj nejake peniaze navyse, lebo za kone sa plati, tak je to vzdy :wink:

_________________
Daihatsu Feroza trochu inak...
viewtopic.php?f=4&t=12594

http://www.4x4life.sk - magazin zo sveta offroadu


Str, 04.03.2015, 10:26
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 24.05.2012, 12:56
Príspevky: 988
Bydlisko: Povazie
Odpoveď s citáciou
povedal by som ze prilis vela nafty nieje az taky problem ako malo....

_________________
Patrol & Patrol...

ex: Wrangler JK s talianskym Detroit dízlom
ex: Pajero 2.8


Str, 04.03.2015, 15:01
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40
Príspevky: 2320
Bydlisko: Sliač
Odpoveď s citáciou
povedal by som, ze viacej nafty je vacsi problem, ako menej, tento problem je viac pri benzine
viac nafty sposobuje prepalovanie piestov, menej nafty = ekologickejsi motor

overene nezavisle na 4 odbornikoch

_________________
http://www.4x4offroad.sk
Rasto
Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9
ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon


Str, 04.03.2015, 15:12
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49
Príspevky: 692
Bydlisko: TN
Odpoveď s citáciou
kazde td ma obohacovac na cerpadle, pri vyssom tlaku pusta viac nafty. a cena za ten zazracny vypinac ze pomaly 100 eur. vsak je to obycajny podtlakovy spinac ktorych najdes na vrakaci kolko chces.


Str, 04.03.2015, 15:13
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 24.05.2012, 12:56
Príspevky: 988
Bydlisko: Povazie
Odpoveď s citáciou
bull4x4 píše:
povedal by som, ze viacej nafty je vacsi problem, ako menej, tento problem je viac pri benzine
viac nafty sposobuje prepalovanie piestov, menej nafty = ekologickejsi motor

overene nezavisle na 4 odbornikoch


co?....a nieje nahodou vyssia teplota ked je nafty menej?...

_________________
Patrol & Patrol...

ex: Wrangler JK s talianskym Detroit dízlom
ex: Pajero 2.8


Str, 04.03.2015, 16:12
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 11.11.2010, 21:56
Príspevky: 462
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Citácia:
viac nafty sposobuje prepalovanie piestov

este nech niekto napise ze aj chudobna zmes u diesela prepaluje piesty a budem spokojny :smt078 :smt021

_________________
Pajero SWB 2,8TD, + navijak, Toyo MT
Pajero LWB 2,8TD automat, budúca leštenka :D


Str, 04.03.2015, 16:30
Profil ICQ
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 13.03.2011, 23:33
Príspevky: 379
Bydlisko: Piestany
Odpoveď s citáciou
tak ono vsetky upravy motora, znizuju jeho zivotnost a zvysuju emisie( tie nas tu myslim az tak velmi netrapia :) . ) Konstrukteri, ktori vsetky tie motory navrhli vedeli preco ich tak navrhli, volakedy sa auta robili, aby vydrzali(niektore aj milion km), preto boli vacsinou nastavene s rezervou. Ale ved to tu vsetci vieme :)

Vznika tu debata, bolo by dobre od autora, aby napisal aky motor ma v plane ladit, kazdy motor ma ine riesenia, co sa tyka ovladania, ci uz turba alebo nafty, obohacovac na cerpadle tiez nieje vsemocny a vsade rovnaky...taktiez by bolo dobre vediet co od toho autor ocakava, lebo je tiez rozdiel zdvihat vykon na tdcku o 20koni ako to ladit na dvojnasobok napriklad :) Potom sa mozno vyjadri niekto ku konkretnemu motoru a budeme mudrejsi :wink:

_________________
Daihatsu Feroza trochu inak...
viewtopic.php?f=4&t=12594

http://www.4x4life.sk - magazin zo sveta offroadu


Str, 04.03.2015, 16:59
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 20.06.2013, 19:51
Príspevky: 87
Bydlisko: Oslany
Odpoveď s citáciou
jedna sa o VM 2.5 TD, rocnik 1996, s tymi konmi to nechcem prehanat takych +/- 10 koni by sa zislo :) mam v plane vymenit aj hadice od turba to by mu mohlo trocha pomoct


Str, 04.03.2015, 17:12
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40
Príspevky: 2320
Bydlisko: Sliač
Odpoveď s citáciou
Ja som napisal, ze viac nafty. Chudobna zmes je v naftaku vzdy.
Podstatne je dohorievanie nafty na pieste.

_________________
http://www.4x4offroad.sk
Rasto
Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9
ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon


Str, 04.03.2015, 18:26
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 24.05.2012, 12:56
Príspevky: 988
Bydlisko: Povazie
Odpoveď s citáciou
bull4x4 píše:
Ja som napisal, ze viac nafty. Chudobna zmes je v naftaku vzdy.
Podstatne je dohorievanie nafty na pieste.


ano ale to popisujes situaciu, kedy cerpadlo vstrekne vzedy ked nema, alebo ked tryska cura....
za normalneho stavu to len nacierno huli a no problem...

_________________
Patrol & Patrol...

ex: Wrangler JK s talianskym Detroit dízlom
ex: Pajero 2.8


Str, 04.03.2015, 18:45
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
reis_wrt píše:
jedna sa o VM 2.5 TD, rocnik 1996


s mechanickym (lankovy plyn) alebo uz s elektronickym cerpadlom?

reis_wrt píše:
, s tymi konmi to nechcem prehanat takych +/- 10 koni by sa zislo :)


ten motor ma v serii 115 koni a 257Nm. Maximalna bezpecna hranica je cca 135 koni a 300Nm. A aj to je bez dalsich uprav skoro nerealne. Teda hej, ale len na chvilu :-D

reis_wrt píše:
mam v plane vymenit aj hadice od turba to by mu mohlo trocha pomoct


no v PRVOM RADE daj ten motor do 100% mechanickeho stavu. Teda aj hadice od turba.
Takisto hlavy (idealne vymenit za ine s lepsim prietokom vody), tycky zdvihatiek a ine kraviny.
Potom zacni chladenim. Fabricky chladiaci system daj do 110 % stavu (3radovy medeny chladic, HD viskospojka, pridavne elektricke chladenie, dobeh vody a ine detaily....), domontuj poriadny chladic oleja s termostatom. Odstav EGR. Potom sa mozes hrat s tlakom na turbe.Este lepsia verzia je upravit priamo samotne turbo - ine obezne koleso, vylepsene mazacie kanaly... Ale musis adekvatne pridat na nafte. Bud mechanicky alebo zasahom do RJ motora - podla rocnika. Nastavit idealne sa to da asi jedine na brzde. Pri nastavovani je dobre mat aj cidlo teploty spalin. A tento udaj nie je na zahodenie ani pri prevadzke

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Str, 04.03.2015, 23:06
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 16 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: