tak ze to nema tak moze mat rozne dovody...a koko to ma odtocene..???
plus ako to je co sa tyka servisu...olej, filtre, sviecky...
ale tak podme si to rozobrat..je to benzin a atmosfera cize nic zlozite ako turboropaky...
takze by som siel od najlacnejsich veci a teda od zaciatku. cize:
1.vzduchovy filter, pokial je zadrbany moze to robit ze si nevladze takat tolko vzduchu kolko potrebuje...
2. dalej by som pozrel vahu vzduchu, rozobral ju a precistil ako samotne cidlo tak aj kontakty. na oboje su spreje takze ked si oytas sprej na cistenie vay vzduchu tak ho dostanes a tak isto aj na kontakty.
3.uz jed to budes mat rzobrate tak sa skus mrknut na skrtiacu klapku. ci nie je zvnutra zadrbana a tak isto ci pekne ide do obidvch krajnyc poloh.
vsetk tieto ukony si vies spravit sam a v podstate ta to nebude nic stat takze aj ked to nebude tym minimalne motoru pomozes tym ze to precistis a prip vymenis ten vzduchac ked bude zababrany
dalsia vec su sviečky. to zvykne byt ked atmosfera straca tah aj ked u sestvalca co ja viem c az tak citelne ale za pokus to stji a vela penazi za to tak isto nedas. ked sa ich uz rozhodnes menit odporucam NGK. na japonske auta maju ist japonske diely a co sa tyka sviecok tak z mojich susenosti s japoncami (a to som ich uz lastnil niekolko) su tieto najlepsie a su aj cenovo velmi priatelne.
pokial by sa to ani potom nezlepsilo tak dalsia vec mozu byt kable, to je uz ale drahsia zalezitost. aj ked stale relativne nie az tak strasne.
dalsia vec moze byt palivovy filter...aj ked neverim ze by kvoli tomu ten mtor stracal tak ale naoda je blbec. stale je to lacnejsia alternativa ako napr. vstrekovace. ktore t kniec koncov mozu byt tiez.
dalsia vec je aky tak lejes benzin...ci si nahodou nezmenil cerpacku...aj to moze byt...
ono nie je jednoduche takto na dialku ked si ani nejak detailnejsie neopisal co presne o rbi a kedy.
ale tak snazil som sa aspon nieco poradit aby si aspon nieco z toho mal...
ono najlepsie je ist este predtym hodit to na diagnostiku ze ci tam nieco nekaze...a ak nie tak potom dalej uz len tymto systemom hladat.
cize zhrnutie:
preventivne najprv diagnostika a dalej:
1.vzduchač (skontrolovat, resp. vymenit, NIE VYFUKAT! je to neefektivne)
2.vaha vzduchu + skrtiaca klapka (skontrolovat a precistit oboje aj kontakty na nich)
3.sviecky, podla toho kedy boli menene skntrolovat pripadne vymenit(najlepsie za NGK ale musi suhlasit typ na dany motor, to ti vedia vytypovat u dodavatela)
4.zapaovacie kable.
5.palivove cerpadlo
zhruba vskratke tolko
teraz mi este napadlo mozno blbost ale aj s tym som sa uz stretol, skus pojazde skontrolovat kolesa ci nie su horuce, to by znamenalo ze je pridreta brzda/brzdy a preto mas pocit ze auto nema tah...
toť vsio...napis potom ze ako to dopadlo...
pripadne ak si z kosic alebo okolia a nemas nejakeho kamosa co by sa ti na to pozrel ked si nebudes vediet rady tak sa kludne ozvi.
cislo na mna 0915 412 804
povedz len ze si zo 4x4 klubu ohladne vitary v6 a ja urcite budem vediet.
tak vela stastia a dufam ze som pmohol

_________________Nissan X-TRAIL
,,Rozhodol som sa, že budem žiť večne a zomriem len v prípade, že by mi to nevyšlo.´´

E.M.Remarque