Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 27.04.2024, 23:27
Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 7 ] 
 jazda na aute bez medzidiffu 
Autor Správa
Učeň

Registrovaný: Štv, 19.11.2009, 20:24
Príspevky: 26
Bydlisko: Dobšiná
Odpoveď s citáciou
Caute, viem ze k tomuto sa tu uz nieco popisalo ale nemam v tom prilis jasno. Kupil som L200 85kw a polujem v zdruzeni ktoreho revir siaha zhruba do 1300mnm. Minule sme sli na brigadu a tahal som vozik zhruba 1500kg (krmivo, drevo) + v aute boli 5 ludia aj s vecami na brigadu. Ked som mal cez cestu nejaku vymytu odrazku alebo problematicke miesto musel som spomalit a zaradit tam jednotku a pomaly to prejst. Problem bol ale v tom ze s takouto zatazou sa to auto nevladalo rozbehnut hore kopcom tak aby som mohol zaradit druhu rychlost (dvojku). Auto proste nevladalo a musel som ho riadne vytacat v jednotke a aj to sa ledva dvojka rozbehla. Moja otazka znie ci mozem teda permanentne na terennej ceste-sotoline, nie na asfaltke jazdit so zaradenou redukciou a predkom. Ak ano velmi by to pomohlo nakolko by sa to auto tak netrapilo a nemusel by som ho drzat v otackach. Viem ze na offe bez medzidiffu by sa s redukciou a predkom malo jazdit len na povrchu kde moze koleso prehrabnut - sneh, blato, trava. Povazuje sa za takyto teren aj lesna cesta a mozem teda pri jazde na takom povrchu jednoducho zapnut predok a redukciu a ist na tom cely cas kym idem hore kopcom alebo nie???

Dik


Sob, 05.09.2015, 23:37
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 05.04.2013, 17:43
Príspevky: 1580
Bydlisko: Čierny Balog (Brezno)
Odpoveď s citáciou
podla mna mozes... ja tak jazdim bezne... na takomto podklade si ta guma prehrabne a ten podvozok (kardany poloosi diff a prevodovka) zas nieje taka slaba aby to nevydrzalo takuto zataz

_________________
PREDAJ POUZITYCH ND NISSAN PATROL Y60
0915 526 286
Nissan Patrol GR Y61 2.8 TD troska podvihnute, Maxxis CC 37x12.5, navijaky, pevnostaky, zahradka, CB, lana, sekera a vsetko ostatne
EX:Opel Frontera 2.4i, Navijak 5,5t, MT31x10,5


Sob, 05.09.2015, 23:45
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Štv, 08.05.2014, 21:10
Príspevky: 119
Bydlisko: Tvrdošín
Odpoveď s citáciou
jasné že môžeš. 4x4 kludne hocikde mimo pevnú cestu, ked treba môžeš aj na ceste, a redukciu pri tahaní nákladu aj na ceste. Ked chceš zaradiť redukciu, musíš mať zaradené aj 4x4. Akurát si daj pozor, pri každom zaradení aj vyradení musíš stáť a páku prevodovky musíš mať v neutráli.

_________________
Mitsubishi Pajero stále vo vývoji

00 421 948 529 882


Sob, 05.09.2015, 23:47
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 31.03.2013, 19:37
Príspevky: 2118
Bydlisko: Lipt. Mikuláš
Odpoveď s citáciou
Na to tam ta redukcia je ;-) takze mozes, len si daj pozor pri kerovani, kolesa sa budu pretlacat, hlavne pri plnom rajde, ale na nespevnenom povrchu to nevadi.

_________________
...Respect Nature...
Som označený za extrém, pretože milujem svoju zem!


Ned, 06.09.2015, 0:28
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 24.05.2012, 12:56
Príspevky: 988
Bydlisko: Povazie
Odpoveď s citáciou
Ako pisu, mozes.
Alebo volnobezky a tie vypnut, ak sa teda daju dat na l200

_________________
Patrol & Patrol...

ex: Wrangler JK s talianskym Detroit dízlom
ex: Pajero 2.8


Ned, 06.09.2015, 3:49
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
tomato píše:
Ako pisu, mozes.
Alebo volnobezky a tie vypnut, ak sa teda daju dat na l200


V podstate súhlas s ctihodnými predrečníkmi. Ale na uvedenom povrchu by som voľnobežky nevypínal, rozhodne nie s plno naloženou súpravou - ona tá štvorkola totiž aj rozkladá namáhanie prevodového reťazca na všetky kolá a poloosi a kardany - preto na väčšine terénnych vehiklov nejde radiť redukcia bez predku. Na šutoline/hline/prachu/atď. tie kolá toľko prekĺznu, a pokiaľ je to v prudšom stúpaní/klesaní, tak výrazne uľahčíš zadnému kadranu, difu, a poloosiam.

Tomas.Z píše:
jasné že môžeš. 4x4 kludne hocikde mimo pevnú cestu, ked treba môžeš aj na ceste, a redukciu pri tahaní nákladu aj na ceste. Ked chceš zaradiť redukciu, musíš mať zaradené aj 4x4. Akurát si daj pozor, pri každom zaradení aj vyradení musíš stáť a páku prevodovky musíš mať v neutráli.


Tu by som máličko odporoval: ťahať na asfalte s tvrdou štvorkolou určite nie! Jediná výnimka by bola pri lezení do nejakého šííleného spinku (20°+), a to len pri priamej jazde.
Ak si teda nemyslel asfaltku pod snehom, to ale nie je pevný povrch takže tam predek ano.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Ned, 06.09.2015, 12:51
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 24.08.2015, 19:36
Príspevky: 35
Odpoveď s citáciou
Presne tak, a navyse ta redukcia je presne na taketo pripady ako si uviedol takze vyuzivat naplno! inak nabuduce zhori spojka :)

_________________
Navara D22, leštenka ktoru sa snazim aspon 1x tyzdenne zadzabat :)


Pon, 07.09.2015, 15:41
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 7 ] 

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: