4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
jazda na aute bez medzidiffu http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=20626 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | bronco [ Sob, 05.09.2015, 23:37 ] |
Predmet príspevku: | jazda na aute bez medzidiffu |
Caute, viem ze k tomuto sa tu uz nieco popisalo ale nemam v tom prilis jasno. Kupil som L200 85kw a polujem v zdruzeni ktoreho revir siaha zhruba do 1300mnm. Minule sme sli na brigadu a tahal som vozik zhruba 1500kg (krmivo, drevo) + v aute boli 5 ludia aj s vecami na brigadu. Ked som mal cez cestu nejaku vymytu odrazku alebo problematicke miesto musel som spomalit a zaradit tam jednotku a pomaly to prejst. Problem bol ale v tom ze s takouto zatazou sa to auto nevladalo rozbehnut hore kopcom tak aby som mohol zaradit druhu rychlost (dvojku). Auto proste nevladalo a musel som ho riadne vytacat v jednotke a aj to sa ledva dvojka rozbehla. Moja otazka znie ci mozem teda permanentne na terennej ceste-sotoline, nie na asfaltke jazdit so zaradenou redukciou a predkom. Ak ano velmi by to pomohlo nakolko by sa to auto tak netrapilo a nemusel by som ho drzat v otackach. Viem ze na offe bez medzidiffu by sa s redukciou a predkom malo jazdit len na povrchu kde moze koleso prehrabnut - sneh, blato, trava. Povazuje sa za takyto teren aj lesna cesta a mozem teda pri jazde na takom povrchu jednoducho zapnut predok a redukciu a ist na tom cely cas kym idem hore kopcom alebo nie??? Dik |
Autor: | Janciak [ Sob, 05.09.2015, 23:45 ] |
Predmet príspevku: | Re: jazda na aute bez medzidiffu |
podla mna mozes... ja tak jazdim bezne... na takomto podklade si ta guma prehrabne a ten podvozok (kardany poloosi diff a prevodovka) zas nieje taka slaba aby to nevydrzalo takuto zataz |
Autor: | Tomas.Z [ Sob, 05.09.2015, 23:47 ] |
Predmet príspevku: | Re: jazda na aute bez medzidiffu |
jasné že môžeš. 4x4 kludne hocikde mimo pevnú cestu, ked treba môžeš aj na ceste, a redukciu pri tahaní nákladu aj na ceste. Ked chceš zaradiť redukciu, musíš mať zaradené aj 4x4. Akurát si daj pozor, pri každom zaradení aj vyradení musíš stáť a páku prevodovky musíš mať v neutráli. |
Autor: | Luther [ Ned, 06.09.2015, 0:28 ] |
Predmet príspevku: | Re: jazda na aute bez medzidiffu |
Na to tam ta redukcia je ![]() |
Autor: | tomato [ Ned, 06.09.2015, 3:49 ] |
Predmet príspevku: | Re: jazda na aute bez medzidiffu |
Ako pisu, mozes. Alebo volnobezky a tie vypnut, ak sa teda daju dat na l200 |
Autor: | MoostanQue [ Ned, 06.09.2015, 12:51 ] |
Predmet príspevku: | Re: jazda na aute bez medzidiffu |
tomato píše: Ako pisu, mozes. Alebo volnobezky a tie vypnut, ak sa teda daju dat na l200 V podstate súhlas s ctihodnými predrečníkmi. Ale na uvedenom povrchu by som voľnobežky nevypínal, rozhodne nie s plno naloženou súpravou - ona tá štvorkola totiž aj rozkladá namáhanie prevodového reťazca na všetky kolá a poloosi a kardany - preto na väčšine terénnych vehiklov nejde radiť redukcia bez predku. Na šutoline/hline/prachu/atď. tie kolá toľko prekĺznu, a pokiaľ je to v prudšom stúpaní/klesaní, tak výrazne uľahčíš zadnému kadranu, difu, a poloosiam. Tomas.Z píše: jasné že môžeš. 4x4 kludne hocikde mimo pevnú cestu, ked treba môžeš aj na ceste, a redukciu pri tahaní nákladu aj na ceste. Ked chceš zaradiť redukciu, musíš mať zaradené aj 4x4. Akurát si daj pozor, pri každom zaradení aj vyradení musíš stáť a páku prevodovky musíš mať v neutráli. Tu by som máličko odporoval: ťahať na asfalte s tvrdou štvorkolou určite nie! Jediná výnimka by bola pri lezení do nejakého šííleného spinku (20°+), a to len pri priamej jazde. Ak si teda nemyslel asfaltku pod snehom, to ale nie je pevný povrch takže tam predek ano. |
Autor: | leechi66 [ Pon, 07.09.2015, 15:41 ] |
Predmet príspevku: | Re: jazda na aute bez medzidiffu |
Presne tak, a navyse ta redukcia je presne na taketo pripady ako si uviedol takze vyuzivat naplno! inak nabuduce zhori spojka ![]() |
Stránka 1 z 1 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |