Dnes je piatok 20. júna 2025, meniny má Valéria a zajtra Alojz
Autor |
Správa |
tomato
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 24.05.2012, 12:56 Príspevky: 988 Bydlisko: Povazie
|
Zdravim pani, zamyslam sa nad kompresorom a zaujmaju ma vase tipy... Bol by som rad keby vedel bez problemu nafukat styri 37 kolesa... Na cene az tak moc nezalezi, prvorada je zivotnost, kvalita a vykon.
_________________ Patrol & Patrol...
ex: Wrangler JK s talianskym Detroit dízlom ex: Pajero 2.8
|
Ned, 15.11.2015, 11:10 |
|
 |
MARTINO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45 Príspevky: 3143 Bydlisko: VYCHOD PO
|
..niečo sa už skor rozoberalo ,možno pomože viewtopic.php?f=142&t=12070&hilit=kompresor
_________________My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom. ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk
|
Ned, 15.11.2015, 11:53 |
|
 |
pablo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 12.09.2007, 18:24 Príspevky: 1377 Bydlisko: Púchov
|
keď nezáleží na cene tak niečo od VIAIR
_________________ ~`<| _________ oooo __ ~~ | / ../ …\ … \ \ _|____\ ~~~[_ - - - ______ --- _ \ - \\\\\\ -\ ~~~~( o) ) – o - - - ( o ) ) – o ---) )
Jeep ZJ 5.2 V8,nápravy patrol Y61, 7.5" long arm,flowmaster a kopec iného.. Jeep XJ 4.0 cestná leštenka
|
Ned, 15.11.2015, 19:23 |
|
 |
tomato
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 24.05.2012, 12:56 Príspevky: 988 Bydlisko: Povazie
|
No vsak asi to aj tak bude...uz som si to tak zbezne prezrel...
_________________ Patrol & Patrol...
ex: Wrangler JK s talianskym Detroit dízlom ex: Pajero 2.8
|
Ned, 15.11.2015, 20:18 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
VIAIR
aj malicky Viar (tusim 100) nafuka 35 bez problemov. Len to dlhsie trva
|
Ned, 15.11.2015, 21:32 |
|
 |
tomato
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 24.05.2012, 12:56 Príspevky: 988 Bydlisko: Povazie
|
palo-cherokee píše: VIAIR
aj malicky Viar (tusim 100) nafuka 35 bez problemov. Len to dlhsie trva Na case az tak nezalezi, hlavne aby dokazal bezat stale.... Nechcem dve minuty fukat a pat minut chladit.
_________________ Patrol & Patrol...
ex: Wrangler JK s talianskym Detroit dízlom ex: Pajero 2.8
|
Ned, 15.11.2015, 23:03 |
|
 |
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2588 Bydlisko: Vychod
|
Ja mam par kuskov z tuarega a Q7-fungel nove a fukaju trocha dlhsie ale nafukaju  a kupil som kus za smiesnych 10eur -no nekup to  ze aj keby zhoreli tak nic sa nedeje  ale chcelo by to nieco rychlejsie 
|
Ned, 15.11.2015, 23:10 |
|
 |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
Kompresor ktorý tlačí rýchlo, bude potrebovať pauzy. Kompresor ktorý vie ísť furt, bude pomalší (a to dosť výrazne). Viair 450C (constant duty), mal som. Fúkať môže furt, ale 285ku gumu fúka z ništ na 2atm asi desať minút, no nech 8, aby som nekecal, proste šííílene dlho. A bere pri tom necelých 30A, takže po nafúkaní 4 kolies baterky v pi..vybité. Potom k tomu kompresoru je fajn mať aj vzduchojem a ten cirkus okolo, aby sa dalo trúbiť dospelými trúbami a vyfukovať naklepaný popol z kabíny, k nahliadnutiu u mňa. A Viair je americký ak sa nemýlím, a šecky závity má v NPT, k nekonečnej radosti toho kto to skladá s inými fitinkami, ale to už som hovoril.
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Pon, 16.11.2015, 9:54 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|

MoostanQue píše: Kompresor ktorý tlačí rýchlo, bude potrebovať pauzy. Kompresor ktorý vie ísť furt, bude pomalší (a to dosť výrazne). áno a platí to hlavne pri prenosných MoostanQue píše: Viair 450C (constant duty), mal som. Fúkať môže furt, ale 285ku gumu fúka z ništ na 2atm asi desať minút, no nech 8, aby som nekecal, proste šííílene dlho. A bere pri tom necelých 30A, takže po nafúkaní 4 kolies baterky v pi..vybité. MoostanQue, tie časy si trošku prehnal, 285 je nejaká 32" a tú fúka to o kúsok kratšie, ale minimálne 4-5 minút to je. Výrobca uvádza nasledovne: http://www.viaircorp.com/450P-rv-auto.html#tabs-3A 30A berie pri záťaži, nie konštantne. Ale aj tak je zahodno mať naštartované. Ale to platí pre všetky kompresory a iné odberovo podobné spotrebiče. MoostanQue píše: Potom k tomu kompresoru je fajn mať aj vzduchojem a ten cirkus okolo, aby sa dalo trúbiť dospelými trúbami a vyfukovať naklepaný popol z kabíny, k nahliadnutiu u mňa. Samozrejme vzdušník je vždy plus. To je potom úplne iná práca. A kŕmiť sa to dá aj kompresorom hnaným od motora (aj starým klimovým). Ale keď už tu preberáme Viar tak robia pekné kity aj so vzdušníkom a srandami okolo. Aj keď vzdušník sa dá zabudovať kamkoľvek. Jeden miestny veterán to má napríklad v nášlapoch. MoostanQue píše: A Viair je americký ak sa nemýlím, a šecky závity má v NPT, k nekonečnej radosti toho kto to skladá s inými fitinkami, ale to už som hovoril. Toto by som nevidel ako zásadný problém. NPT závit má dnes kadečo (aj čínske kompresory) a v tejto oblasti je to celkom bežný závit. Minimálne je určite bežnejší ako BSP 
|
Pon, 16.11.2015, 12:04 |
|
 |
Tomrs
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24 Príspevky: 1209 Bydlisko: Ráztočno - PD
|
Citácia: 285 je nejaká 32" 285/75 R16 je 33", ak sa tu nejdeme škriepiť o mm,pretože samo, že každá pneu od rôznych výrobcov v rovnakom rozmere nie je rovnaká. Ale konkrétne tento rozmer sa štandardne všade berie ako 33" Čo sa týka elektrických kompresorov, tak už ma neuspokojuje žiaden, tak som sa tiež rozhodol pre klímový, akurát som sa okašlal, na tom, že som použil kompresor z Terrana a ten je lamelový a na "sucho" mi nechce dávať žiaden tlak, tak asi prejdem na niečo z VW, alebo podobne čo má klasické piestiky.
_________________ Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse
|
Pon, 16.11.2015, 14:41 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
Tomrs píše: Citácia: 285 je nejaká 32" 285/75 R16 je 33", ak sa tu nejdeme škriepiť o mm,pretože samo, že každá pneu od rôznych výrobcov v rovnakom rozmere nie je rovnaká. Ale konkrétne tento rozmer sa štandardne všade berie ako 33" no veď hej, nikto (okrem báb) sa nechce škriepiť o mm 285/75 R16 je 32.8" ale napríklad 285/70 R16 je 31,7" . A v pôvodnom príspevku bola uvedená "nejaká" 285 guma . To máš ako v tej pesničke " cól sem, cól tam, nám už je to všetko jedno"
|
Pon, 16.11.2015, 15:03 |
|
 |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|

Myslel som 285/75R16 (úplne konkrétne ITST, S/S MT117Sport, a BFG AT), to je v týchto končinách a na naše autá asi najbežnejšia 285ka, ale to je jedno, proste dĺho. Ano, práve ten kit som mal. Vo finále som použil kompresor a vzduchojem; hadice, tlakový spínač, relátko, a vačšina fitiniek išla iná, plus rychlospojky na pripojenie hadice a ventil na trúby. Výrobca tam píše že je použiteľný aj na power tools (na obrázku uťahovačka) - to je číra utópia - skúšal som to a každú kolovú matku som povoľoval na dva krát, teda na dve náplne vzduchojemu, asi pať minút, takým socialistickým tempom nepracujem ani ja. Uťahovačku mi lédva ťahá klímový kompresor. Ad závity, no neviem, kuželový BSP je štandardný trupkový závit myslím, ja som sa s ním stretol rozhodne častejšie než s NPT. Jasné, nie je to neprekonateľný problém, ale opruz to je, a hlavne o tom treba vedieť dopredu (čo som ja nevedel, páč všade bolo napísané len 1/4") a nenašrófovať to cez závity, žeano. Štvrťka BSP je x19 a NPT je x20, takže to volným okom neni hneď vidieť. A najlepšie sa mi osvedčili totie mosadzné fitinky s olivou nútri; predtým som mal nastrkávacie rychlospojky (v ktorých je gumička) a imrvére to niekde fučalo.
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Pon, 16.11.2015, 17:11 |
|
 |
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2588 Bydlisko: Vychod
|
ked tak rozmyslam tak dobry by bol aj kompresor z avie + vzdusnik neaky a stalo by to malo penazi a v pohode by to stihalo- na karavane mi to stiha v pohode ked uz tak spekulujete
|
Pon, 16.11.2015, 18:28 |
|
 |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
Na jakom karavane, na furgone?
No kompresor z ávie (alebo čohokolvek, malého iveca napr.) je super. Ale je mazaný olejom od motora, takže by sa mu toto muselo dorábať (s nezistenými komplikáciami).
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Pon, 16.11.2015, 19:39 |
|
 |
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2588 Bydlisko: Vychod
|
Na avii 31 alebo 30 musel by som pozriet -je maly a na take nafukovanie kolies bohato staci a vela toho znesie . pozriem aky typ tam je 
|
Pon, 16.11.2015, 19:52 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|