4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Chladenie v tomto hnusnom horku...
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=2200
Stránka 1 z 3

Autor:  whiskey [ Pon, 23.07.2007, 14:28 ]
Predmet príspevku:  Chladenie v tomto hnusnom horku...

Existuje nejaka "standardna" moznost vylepsit si chladenie motora? Mam na mysli nejaky pridavny chladic alebo lepsie chladenie existujuceho chladica, apod. Kde take veci hladat?

Autor:  Karlito [ Pon, 23.07.2007, 14:35 ]
Predmet príspevku: 

Vystriekať = vyčistiť chladič aby vzduch lepšie prechádzal rebrovaním a chladil. Inak by si musel meniť chladič za väčší, ale to nie je dočasné...

Auto by sa Ti malo uchladiť ak je všetko OK. Prievan (prúdenie) vzduchu v motorovom priestore urobí veľa

-ka-

Autor:  teslo [ Pon, 23.07.2007, 14:45 ]
Predmet príspevku: 

Ja to mam vyriesene dvojitymi elektrickymi vrtulami Kenlowe Heavy Duty 13".
Obrázok
Este upresnim ze je tam aj novy trosku vacsi chladic. A je to na Range Rover Classic 3.5V8EFI benzin.

Autor:  DanoDEF [ Pon, 23.07.2007, 14:53 ]
Predmet príspevku: 

teslo píše:
Ja to mam vyriesene dvojitymi elektrickymi vrtulami Kenlowe Heavy Duty 13".


...to by asi zaujimalo Jara...lebo tusim uz si objednal aj on... :-D

...ale inac suhlasim z nazorom, ze by to malo uchladit samo aspon na Defiku nemam ziadny problem a rucicka teplomera je v rovnakej pozicii ako obvykle. To klima je uz na tom trosku inac ale chladi.


...ale Patrol asi nestiha hlavne ak je problem s vrtulou.

Autor:  teslo [ Pon, 23.07.2007, 14:57 ]
Predmet príspevku: 

Dizle maju lepsiu teplenu charakteristiku-nehreju sa tolko( dufam, ze som teraz netrepol blbost :-D ).
Ano. Uchladit by to malo aj samo. Aj ked som bol este v seriovom stave, tak som nemal problem.

Jaro bude urcite spokojny. Idu ako sialene.

Autor:  DanoDEF [ Pon, 23.07.2007, 15:00 ]
Predmet príspevku: 

teslo píše:
Jaro bude urcite spokojny. Idu ako sialene.


aj odber maju sialeny ne ???

Autor:  teslo [ Pon, 23.07.2007, 15:09 ]
Predmet príspevku: 

Asi ano... 8)
Kazda ma vlastny napajaci kabel od baterie, vlastne relatko...ale mam iba jeden termostat. Tym padom spinam obe vrtule naraz. A to je pecka ako maly navijak :shock: Je to uplne zbytocne. Aj pri najvacsom teple, ked ich zopne, tak vidis ako teplota prudko klesne. Idealne je mat dva termostaty nastavene na dve rozdielne teploty a zopinat bude standardne iba jednu vrtulu a az v pripade potreby aj druhu...a toto je moj ciel na najblizsie obdobie. A este dorobit manualne vypinanie ventilatorov. Zas mam motorovy priestor v jednej farbe( blatovej)... :oops:

Autor:  DanoDEF [ Pon, 23.07.2007, 20:12 ]
Predmet príspevku: 

teslo píše:
Idealne je mat dva termostaty nastavene na dve rozdielne teploty a zopinat bude standardne iba jednu vrtulu a az v pripade potreby aj druhu...


Jaro ma nainstalovane cidlo tusim z Oktavky a je dvojteplotne....to by sa ti hodilo. Kym nemas cidlo tak by pomohlo samostatne ovladanie.

Autor:  slovacisko [ Pon, 23.07.2007, 20:38 ]
Predmet príspevku: 

no ja by som proste jednu vrtulu odpojil od tepelneho cidla, zapojil rele na vypinac do auta a je vystarano. V pripade nutnosti zopnes manualne. Respektive je to najmenej pracne. Dvojtepene cidlo z Octavie? Hmm, no mozno by to chcelo okukat jeho charakteristiku zopinania aby to nahodou nebolo vacsie zlo :wink: .

Autor:  DanoDEF [ Pon, 23.07.2007, 20:51 ]
Predmet príspevku: 

slovacisko píše:
no ja by som proste jednu vrtulu odpojil od tepelneho cidla, zapojil rele na vypinac do auta a je vystarano. V pripade nutnosti zopnes manualne. Respektive je to najmenej pracne. Dvojtepene cidlo z Octavie? Hmm, no mozno by to chcelo okukat jeho charakteristiku zopinania aby to nahodou nebolo vacsie zlo :wink: .


...su tam proste dva urovne zopinania jedna teplota a druha teplota...aj Oktavka ma 2 el. ventilatory

Autor:  cico [ Pon, 23.07.2007, 20:57 ]
Predmet príspevku: 

Karlito píše:
Vystriekať = vyčistiť chladič aby vzduch lepšie prechádzal rebrovaním a chladil. Inak by si musel meniť chladič za väčší, ale to nie je dočasné...

Auto by sa Ti malo uchladiť ak je všetko OK. Prievan (prúdenie) vzduchu v motorovom priestore urobí veľa

-ka-

To som mal pred tyzdnom podobny problem . Patrol hrial jak šaleny! :smt017 Nie do cerveneho, ale skoro. Neznal som co to. Az potom som si spomenul na posledne bahnenie a nasledne na to prejazd lukou vysokou travou. Opatrne som zacal chladice vystriekavat vodou,. Neverili by ste kolko svinstva z tych chladicov vyplavilo. Boli ako zabetonovane, od toho bahna s plevami z tej travy ani sa necudujem, ze sa prehrieval moj Patrolek. :smt130 Treba davat ale pozor na silny prud Wapky aby neposkodil rebrovanie chladica. Aaaa je tam dost blby pristup k tym chladicom, treba sa s tym trochen zabavit,ale vysledok sa dostavi a je prekvapujuci. Od vtedy je chladenie v poriadku. :smt023 Problem s prehrievanim odstraneny.:smt148

Autor:  Karlito [ Pon, 23.07.2007, 21:39 ]
Predmet príspevku: 

Tak tak CICO, akt nechladí dobre len tak zrazu, tak je problém -ja som chladič vybral von (je to rýchle) a pekne odmočil a prestriekaval som ho hadicou s očkom č 4 = akurát prúd. Wapík a hlavne zblízka môže poškodiť.

Viskospojka je príbeh Patrola o achilovej päte... čo viem dosť sa to prerába na el. vrtule a ako chalani spomínali, tak dôležité je to správne doladiť na to spínanie.

Ten prúdový náraz tiež niekto riešil a tuším to má tak, že necháva vrtule po naštartovaní roztočené na nejaké min prijateľné otáčky a pri zopnutí to nie je taká jeba. Medzi tie dve by sa dalo strčiť časové relátko (3sec.) a tiež sa zníži prúdový náraz :wink:

-ka-

Autor:  mello [ Pon, 23.07.2007, 22:32 ]
Predmet príspevku: 

cico píše:
Karlito píše:
Vystriekať = vyčistiť chladič aby vzduch lepšie prechádzal rebrovaním a chladil. Inak by si musel meniť chladič za väčší, ale to nie je dočasné...

Auto by sa Ti malo uchladiť ak je všetko OK. Prievan (prúdenie) vzduchu v motorovom priestore urobí veľa

-ka-

To som mal pred tyzdnom podobny problem . Patrol hrial jak šaleny! :smt017 Nie do cerveneho, ale skoro. Neznal som co to. Az potom som si spomenul na posledne bahnenie a nasledne na to prejazd lukou vysokou travou. Opatrne som zacal chladice vystriekavat vodou,. Neverili by ste kolko svinstva z tych chladicov vyplavilo. Boli ako zabetonovane, od toho bahna s plevami z tej travy ani sa necudujem, ze sa prehrieval moj Patrolek. :smt130 Treba davat ale pozor na silny prud Wapky aby neposkodil rebrovanie chladica. Aaaa je tam dost blby pristup k tym chladicom, treba sa s tym trochen zabavit,ale vysledok sa dostavi a je prekvapujuci. Od vtedy je chladenie v poriadku. :smt023 Problem s prehrievanim odstraneny.:smt148


alebo ti mello povedal pri pohlade na tvoj motorovy priestor, ze by bolo nacase poumyvat Patrolik aj z vnutr, chi chi

moje Terranko sa vobec nehreje aj ked je to benzin a to som mu par krat riadne vyttocil pajsle...

Autor:  cico [ Uto, 24.07.2007, 0:06 ]
Predmet príspevku: 

mello píše:

alebo ti mello povedal pri pohlade na tvoj motorovy priestor, ze by bolo nacase poumyvat Patrolik aj z vnutr, chi chi

moje Terranko sa vobec nehreje aj ked je to benzin a to som mu par krat riadne vyttocil pajsle...

Hello Mello !!! :smt041
Jasne, samozrejme, ze tvoj nazor na prehrievanie sa mojho Patrola, pri pohlade na motorovy priestor som si vzal k srdcu a siel som do umyvarky vystiekat /Wapkou! :smt123 / ten sajrajt z motora a chladicov a jednoznacne to bola pricina preco tak hrial. Dik za radu. :smt147 Uz nehreje. Je to v pohode. :smt148

Autor:  Cukrik [ Sob, 28.07.2007, 21:35 ]
Predmet príspevku: 

No tahal som karavan Donovalmi a tiez som prehrial navaru musim skusit vycistit chladic......

Stránka 1 z 3 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/