4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Jazda v teréne
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=2223
Stránka 1 z 2

Autor:  peto SB [ Ned, 29.07.2007, 16:39 ]
Predmet príspevku:  Jazda v teréne

Doteraz som jazdil na nive ktora ma medzinapravovy dif takze ziadne 2H 4H 4L v najhorsom som pouzil uzavierku medzinapravového diferenciálu lenze niva je bez spz a stala petinu ceny toyoty .Ako teraz jazdit v terene aby sa nieco nepokazilo a co s volnobezkami . Mam ich prepinat podla situacie alebo mat stle lock alebo. Príklad pojdem po les hore kopcom kde budem potrebovat redukciu ale bude tvrdy podklad kolesa neprehrabnú a bude to v zakrute mozem mat 4L Alebo bude v lese usek s blatom potom sucho strmý výjazd no ako v lese :lol: prepinat 4H 4L Je lepsie jazdit na redukovanej trojke alebo velkej jednotke.Proste napíste mi praktické rady :lol:

Autor:  DanoDEF [ Ned, 29.07.2007, 16:52 ]
Predmet príspevku:  Re: Jazda v teréne

peto SB píše:
...co s volnobezkami . Mam ich prepinat podla situacie alebo mat stle lock.


...vela veci zalezi od momentalnych podmienok...les moze byt rovinaty, kopcovity, suchy, mokry a pod...

ak nemas automaticke volnobezky tak si ich v terene zapni aby si menusel vzdy vystupovat

peto SB píše:
...prepinat 4H 4L Je lepsie jazdit na redukovanej trojke alebo velkej jednotke.


...zalezi od sily motora ale ak nejazdis zavody tak jazdi 4L a pouzivaj rozsah ktory ti teren dovoli. jedine zeby si robil dlhe prejazdy kedy potrebujes vysiu rychlost

ja napr jazdim na kopce kde mas trebars 10km lesnu cestu...pod kopcom zaradim red a cely cas cesty na kopec pouzijem jedine red 5 a sem tam 4. Ma to aj vyhodu, ze nezatazujes motor vytacanim do otacok co ma blahodarny vplyv na teplotu motora.

Autor:  Milos [ Ned, 29.07.2007, 22:13 ]
Predmet príspevku: 

dano to vystihol..
moje volnobezky su free a lock. ked viem ze pojdem len asfalt zak idem free na 2h ak mam pred sebou mierny teren v pohoidem stale free ale uz 4h. a ak viem ze idem jazdit strme vyjazdy, zjazdy, radim 4l a zapinal lock :wink: tiez musim vystipit a rucne zapinat/vypinat volnobezky. a viem ze co ma caka s motorom 3,3td ale fakt je taky ze radsej ho setrim na 4l ako dusit na 4h to som sa naucil z nivy.

Autor:  koma [ Štv, 09.08.2007, 11:13 ]
Predmet príspevku: 

Ja planujem kupu Cherokee 2,5 CRD Sport, no nevijem ci ma medzinapravovy dif al nema. Potom ak spravne predpokladam ze ho nema a ja by sm chcel jazdit na 4h, tak len na snehu v blate a tam kde mi to preklzne vsak?

To ma moc nepotesi, ked sa s tym neda zit na normalnych cestach. Ibaze by existovalo nejake ine riesenie.....

Poradite niekto ake?
BTW bude to moj prvy off. :smt089

Autor:  palo-cherokee [ Štv, 09.08.2007, 11:34 ]
Predmet príspevku: 

koma píše:
Ja planujem kupu Cherokee 2,5 CRD Sport, no nevijem ci ma medzinapravovy dif al nema. Potom ak spravne predpokladam ze ho nema a ja by sm chcel jazdit na 4h, tak len na snehu v blate a tam kde mi to preklzne vsak?

To ma moc nepotesi, ked sa s tym neda zit na normalnych cestach. Ibaze by existovalo nejake ine riesenie.....

Poradite niekto ake?
BTW bude to moj prvy off. :smt089


ak si nemal príplatkovú výbavu - tzv Selectrack- tak ho nemá. A 2,5CRD poväčšinou nemá. Poznáš to podľa toho, či je na páke prídavnej prevodovky poloha 4x4Fulltime - zelená.
Ak nie, tak máš možnosť vymeniť prídavnú prevodovku za inú - vôjdeš sa do cca 30kSKK.

Autor:  koma [ Štv, 09.08.2007, 11:46 ]
Predmet príspevku: 

Cize mam hladat nejaky manual so selecttrackom, alebo sa na to vykaslat a kupit to tak ako to robia tzn prisposobit sa a cakat ze ked budem v zime jazdit mi hocidkedy ustreli zadok ? (resp menit hladat inu pr.prevodovku). Nie je potom lepsie ktorekolvek SUV :shock: za tie prachy ?

kua to je dilema

Diky

Autor:  finder [ Štv, 09.08.2007, 11:49 ]
Predmet príspevku: 

koma píše:
Cize mam hladat nejaky manual so selecttrackom, alebo sa na to vykaslat a kupit to tak ako to robia tzn prisposobit sa a cakat ze ked budem v zime jazdit mi hocidkedy ustreli zadok ? (resp menit hladat inu pr.prevodovku). Nie je potom lepsie ktorekolvek SUV :shock: za tie prachy ?

kua to je dilema

Diky


A bude vobec este zima ? :shock:
Inac, aj mna to trasilo, prechod RAvka - >terrano bol strasiak, ale da sa s tym naucit zit ... Samozrejme v pripade medzidiffu je zivot trochu lahsi ...

A neporovnavaj velmi SUV a OFF ... V prvom rade si stanov, kam s autom chces chodit ... Od toho sa potom bude odvijat volba auta a otazky s tym spojene (napriklad upravy).

Autor:  koma [ Štv, 09.08.2007, 11:55 ]
Predmet príspevku: 

Noooo zima, blato, certi na ceste :-D ....
budem s tym chodit na chalupu (celorocne) a na stavbu - sem tam potahat nejaky material a tak.
Zatial neplanujem prestavbu, ale co clovek vie ako bude zajtra... no na extrem urcite nie.

Autor:  PEŤO [ Štv, 09.08.2007, 12:44 ]
Predmet príspevku: 

-lesne cesti a luky :smt028 4h,
-vyjazdy, zjazdy, vlhko, :shock: zavrety stred a redukcia,
-blato, mokro a vyjazdy a zjazdy zo zovretym :smt141 zavrety zadok,
-zapadnutie, CB, alebo mavanie gurtou v rukach a chaoticke pobehovanie okolo auta :smt126 :smt126 :smt126

Autor:  Kapo [ Štv, 09.08.2007, 23:12 ]
Predmet príspevku: 

PACO píše:
....
-blato, mokro a vyjazdy a zjazdy zo zovretym :smt141 zavrety zadok,
-zapadnutie, CB, alebo mavanie gurtou v rukach a chaoticke pobehovanie okolo auta :smt126 :smt126 :smt126



Paco , :smt023 veselá kopa čóóó ? :-D

Autor:  cico [ Štv, 09.08.2007, 23:16 ]
Predmet príspevku: 

PACO píše:
-lesne cesti a luky :smt028 4h,
-vyjazdy, zjazdy, vlhko, :shock: zavrety stred a redukcia,
-blato, mokro a vyjazdy a zjazdy zo zovretym :smt141 zavrety zadok,
-zapadnutie, CB, alebo mavanie gurtou v rukach a chaoticke pobehovanie okolo auta :smt126 :smt126 :smt126

hmmm, budzeme sebe isto rozumec! :smt121 :smt148

Autor:  martinez [ Pia, 10.08.2007, 12:22 ]
Predmet príspevku: 

mam isuzu trooper a na prevode 4L s vypnutymi volnobezkami mi auto strpa, je to mozne kua ? .. to by mal ist len zadok na redukciu nie ? ... pripadne kto ma isuzu poprosim nech mi to vysvetli, ale asi je tam nieco v neporiadku. Dik.. a este otazka na prevode 4L so zapnutym predkom ake je riziko ze sa nieco posere ked pojdem po takej dakej spevnenej ceste, samozrejme nie asfalt, mozno skaly

a keby mi vedel este niekto vedel povedat ako ta volnobezka funguje... mam polohy free-lock ... viem ze dako odpaja poloos, ale ako ? :roll:

Autor:  Kapo [ Pia, 10.08.2007, 14:25 ]
Predmet príspevku: 

Ked máš 4 L ,tak sa ti točí predný kardan / nemáš ho ohnutý ?/

Autor:  Karlito [ Pia, 10.08.2007, 22:42 ]
Predmet príspevku: 

Ako Kapo písal - ohnutý kardan, možno kardanové kríže, alebo aj vymletýé drážkovanie kde sa kardan skracuje a predlžuje. Inak doporučujem Ti ten kardan čo najskôr riešiť, lebo toto vibrovanie spôsobuje nevyváženosť kardanu a čoskoro to odserů ložiská buď na výstupe z prevodovky, alebo na diferenciáli!

-ka-

Autor:  Kapo [ Sob, 11.08.2007, 9:45 ]
Predmet príspevku: 

Ak by bol problém s kardanom tak tu vedia skontrolovať aj opraviť viewtopic.php?t=2301

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/