4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
Jazda v teréne http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=2223 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | peto SB [ Ned, 29.07.2007, 16:39 ] |
Predmet príspevku: | Jazda v teréne |
Doteraz som jazdil na nive ktora ma medzinapravovy dif takze ziadne 2H 4H 4L v najhorsom som pouzil uzavierku medzinapravového diferenciálu lenze niva je bez spz a stala petinu ceny toyoty .Ako teraz jazdit v terene aby sa nieco nepokazilo a co s volnobezkami . Mam ich prepinat podla situacie alebo mat stle lock alebo. Príklad pojdem po les hore kopcom kde budem potrebovat redukciu ale bude tvrdy podklad kolesa neprehrabnú a bude to v zakrute mozem mat 4L Alebo bude v lese usek s blatom potom sucho strmý výjazd no ako v lese ![]() ![]() |
Autor: | DanoDEF [ Ned, 29.07.2007, 16:52 ] |
Predmet príspevku: | Re: Jazda v teréne |
peto SB píše: ...co s volnobezkami . Mam ich prepinat podla situacie alebo mat stle lock. ...vela veci zalezi od momentalnych podmienok...les moze byt rovinaty, kopcovity, suchy, mokry a pod... ak nemas automaticke volnobezky tak si ich v terene zapni aby si menusel vzdy vystupovat peto SB píše: ...prepinat 4H 4L Je lepsie jazdit na redukovanej trojke alebo velkej jednotke. ...zalezi od sily motora ale ak nejazdis zavody tak jazdi 4L a pouzivaj rozsah ktory ti teren dovoli. jedine zeby si robil dlhe prejazdy kedy potrebujes vysiu rychlost ja napr jazdim na kopce kde mas trebars 10km lesnu cestu...pod kopcom zaradim red a cely cas cesty na kopec pouzijem jedine red 5 a sem tam 4. Ma to aj vyhodu, ze nezatazujes motor vytacanim do otacok co ma blahodarny vplyv na teplotu motora. |
Autor: | Milos [ Ned, 29.07.2007, 22:13 ] |
Predmet príspevku: | |
dano to vystihol.. moje volnobezky su free a lock. ked viem ze pojdem len asfalt zak idem free na 2h ak mam pred sebou mierny teren v pohoidem stale free ale uz 4h. a ak viem ze idem jazdit strme vyjazdy, zjazdy, radim 4l a zapinal lock ![]() |
Autor: | koma [ Štv, 09.08.2007, 11:13 ] |
Predmet príspevku: | |
Ja planujem kupu Cherokee 2,5 CRD Sport, no nevijem ci ma medzinapravovy dif al nema. Potom ak spravne predpokladam ze ho nema a ja by sm chcel jazdit na 4h, tak len na snehu v blate a tam kde mi to preklzne vsak? To ma moc nepotesi, ked sa s tym neda zit na normalnych cestach. Ibaze by existovalo nejake ine riesenie..... Poradite niekto ake? BTW bude to moj prvy off. ![]() |
Autor: | palo-cherokee [ Štv, 09.08.2007, 11:34 ] |
Predmet príspevku: | |
koma píše: Ja planujem kupu Cherokee 2,5 CRD Sport, no nevijem ci ma medzinapravovy dif al nema. Potom ak spravne predpokladam ze ho nema a ja by sm chcel jazdit na 4h, tak len na snehu v blate a tam kde mi to preklzne vsak? To ma moc nepotesi, ked sa s tym neda zit na normalnych cestach. Ibaze by existovalo nejake ine riesenie..... Poradite niekto ake? BTW bude to moj prvy off. ![]() ak si nemal príplatkovú výbavu - tzv Selectrack- tak ho nemá. A 2,5CRD poväčšinou nemá. Poznáš to podľa toho, či je na páke prídavnej prevodovky poloha 4x4Fulltime - zelená. Ak nie, tak máš možnosť vymeniť prídavnú prevodovku za inú - vôjdeš sa do cca 30kSKK. |
Autor: | koma [ Štv, 09.08.2007, 11:46 ] |
Predmet príspevku: | |
Cize mam hladat nejaky manual so selecttrackom, alebo sa na to vykaslat a kupit to tak ako to robia tzn prisposobit sa a cakat ze ked budem v zime jazdit mi hocidkedy ustreli zadok ? (resp menit hladat inu pr.prevodovku). Nie je potom lepsie ktorekolvek SUV ![]() kua to je dilema Diky |
Autor: | finder [ Štv, 09.08.2007, 11:49 ] |
Predmet príspevku: | |
koma píše: Cize mam hladat nejaky manual so selecttrackom, alebo sa na to vykaslat a kupit to tak ako to robia tzn prisposobit sa a cakat ze ked budem v zime jazdit mi hocidkedy ustreli zadok ? (resp menit hladat inu pr.prevodovku). Nie je potom lepsie ktorekolvek SUV ![]() kua to je dilema Diky A bude vobec este zima ? ![]() Inac, aj mna to trasilo, prechod RAvka - >terrano bol strasiak, ale da sa s tym naucit zit ... Samozrejme v pripade medzidiffu je zivot trochu lahsi ... A neporovnavaj velmi SUV a OFF ... V prvom rade si stanov, kam s autom chces chodit ... Od toho sa potom bude odvijat volba auta a otazky s tym spojene (napriklad upravy). |
Autor: | koma [ Štv, 09.08.2007, 11:55 ] |
Predmet príspevku: | |
Noooo zima, blato, certi na ceste ![]() budem s tym chodit na chalupu (celorocne) a na stavbu - sem tam potahat nejaky material a tak. Zatial neplanujem prestavbu, ale co clovek vie ako bude zajtra... no na extrem urcite nie. |
Autor: | PEŤO [ Štv, 09.08.2007, 12:44 ] |
Predmet príspevku: | |
-lesne cesti a luky ![]() -vyjazdy, zjazdy, vlhko, ![]() -blato, mokro a vyjazdy a zjazdy zo zovretym ![]() -zapadnutie, CB, alebo mavanie gurtou v rukach a chaoticke pobehovanie okolo auta ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Kapo [ Štv, 09.08.2007, 23:12 ] |
Predmet príspevku: | |
PACO píše: .... -blato, mokro a vyjazdy a zjazdy zo zovretym ![]() -zapadnutie, CB, alebo mavanie gurtou v rukach a chaoticke pobehovanie okolo auta ![]() ![]() ![]() Paco , ![]() ![]() |
Autor: | cico [ Štv, 09.08.2007, 23:16 ] |
Predmet príspevku: | |
PACO píše: -lesne cesti a luky ![]() -vyjazdy, zjazdy, vlhko, ![]() -blato, mokro a vyjazdy a zjazdy zo zovretym ![]() -zapadnutie, CB, alebo mavanie gurtou v rukach a chaoticke pobehovanie okolo auta ![]() ![]() ![]() hmmm, budzeme sebe isto rozumec! ![]() ![]() |
Autor: | martinez [ Pia, 10.08.2007, 12:22 ] |
Predmet príspevku: | |
mam isuzu trooper a na prevode 4L s vypnutymi volnobezkami mi auto strpa, je to mozne kua ? .. to by mal ist len zadok na redukciu nie ? ... pripadne kto ma isuzu poprosim nech mi to vysvetli, ale asi je tam nieco v neporiadku. Dik.. a este otazka na prevode 4L so zapnutym predkom ake je riziko ze sa nieco posere ked pojdem po takej dakej spevnenej ceste, samozrejme nie asfalt, mozno skaly a keby mi vedel este niekto vedel povedat ako ta volnobezka funguje... mam polohy free-lock ... viem ze dako odpaja poloos, ale ako ? ![]() |
Autor: | Kapo [ Pia, 10.08.2007, 14:25 ] |
Predmet príspevku: | |
Ked máš 4 L ,tak sa ti točí predný kardan / nemáš ho ohnutý ?/ |
Autor: | Karlito [ Pia, 10.08.2007, 22:42 ] |
Predmet príspevku: | |
Ako Kapo písal - ohnutý kardan, možno kardanové kríže, alebo aj vymletýé drážkovanie kde sa kardan skracuje a predlžuje. Inak doporučujem Ti ten kardan čo najskôr riešiť, lebo toto vibrovanie spôsobuje nevyváženosť kardanu a čoskoro to odserů ložiská buď na výstupe z prevodovky, alebo na diferenciáli! -ka- |
Autor: | Kapo [ Sob, 11.08.2007, 9:45 ] |
Predmet príspevku: | |
Ak by bol problém s kardanom tak tu vedia skontrolovať aj opraviť viewtopic.php?t=2301 |
Stránka 1 z 2 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |