Dnes je pondelok 26. mája 2025, meniny má Dušan a zajtra Iveta
Autor |
Správa |
KOŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53 Príspevky: 629 Bydlisko: Bratislava
|
Nazdar chalani. Chcel som sa opýtať aké máte skúsenosti s naftou V-Power. Ja som po GO tankoval len túto, ale minule nebola k dispozícii a tak som natankoval obyčajnú naftu. A čuduj sa - auto ide podstatne tichšie, hladšie, menej dymí a má nižšiu spotrebu a subjektívne sa mi zdá, že aj nižšiu teplotu - odvodzujem to od tlaku oleja, ktorý je teraz pri voľnobehu vyšší.
Mám tam motor 2,7 CRD takže palivo V-Power je do tohto motora určené. Je nafta V-Power redšia a suchšia ako bežná? Zdá sa mi totiž, že trysky v tomto motore si s ňou nerozumejú. Prejavuje sa to hlavne pri jazde (parkovaní) na voľnobehu, kedy sa občas z výfuku vyvylil hustý čierny dym ako keby šťala tryska. Pri normálnej nafte to už nerobí.
_________________ JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...
|
Pia, 10.08.2007, 12:15 |
|
 |
thunder
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16 Príspevky: 1999 Bydlisko: Trencin
|
V-Power diesel som zacal tankovat do mazdy6 hned ako ho zacali predavat a na vykone neviem posudit rozdiel, ale fakt je, ze mi klesla spotreba. ked som kupil na jar gallopera 2,5 tci, zacal som ho krmit tiez V-Powerom a nemam ziadny problem. Papa menej ako uvadzaju priemer v technicaku, tak nemam dovod menit. Nizsia spotreba mi vyvazi vyssiu cenu. Ak to ma este nejaky pozitivny ucinok na motor, je to pre mna len bonus...
|
Pon, 20.08.2007, 11:03 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
...prááve fčil nedávno som pokusne vyjazdil dve nádrže V power nafty. Ak klesla spotreba, tak sa to stratilo v nepresnosti merania (pri plnej nádrži vynolujem počítadlo km) a mal som slabučký a nepresvedčivý dojem ža auto ide trošililinku lepšie. Ale to mohol byť aj placebo efekt.
A tiež sa mi zdalo že to maličko menej dymí.
Nepochybná je len vyššia cena
Takže o V power nejak moc presvedčený nie som 
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Uto, 21.08.2007, 11:39 |
|
 |
PEŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.02.2007, 18:42 Príspevky: 566 Bydlisko: senk
|
Ja mam POVEROVY motor, tak V-Power by uz bolo moc  .
KOTO inak mne bolo hovorene ze cierny dym = malo vzduchu, ale ty by si ten problem nemal mat , teda aspon co sa tyka fitra. Trysky by mali robit biely dym
|
Uto, 21.08.2007, 13:54 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|

PACO píše: Ja mam POVEROVY motor, tak V-Power by uz bolo moc  . KOTO inak mne bolo hovorene ze cierny dym = malo vzduchu, ale ty by si ten problem nemal mat , teda aspon co sa tyka fitra. Trysky by mali robit biely dym
Čierny dym je mimo iné aj príznak pripchatého vzduchového filtra = málo vzduchu, alebo
* priveľa nafty v danom okamihu/režime
* vstrek nafty moc skoro
* čúrajúce trysky - nerozprašujú na hmlovinu, ale uvoľňujú sa aj malé elementy (guličky) nafty
* prehriaty motor
* preťažený motor
* kokotský tuning - pridané na čerpadle ( to je 2 v 1 - veľa nafty a moc skoro)
* vysoký vstrekovací tlak trysiek - je to doprevádzané ostrým zvukom
Šedivomodrý dym:
* nízky vstrikovací tlak trysiek
* studený motor (to je taky moc moc hustý šedivý dym)
* neskorý vstrik nafty
* málo nafty resp. nekvalitne spálená => slabá kompresia, alebo pri štarte vadný žhavič. Dokonca aj pri zavzdušnenom systéme dokáže ísť nepravidelne a kýchať šedivý dym...
* olej v spaľovacom priestore (netesnosť krúžkov, okolo vodítok ventilov, pri prevrátení motoru zatečený olej nad piesty a sanie, odkurvené turbo) - dym až výrazne do trabant modra
Biely dym
* voda v nafte, častokrát doprevádzané nepravidelným chodom
* voda v spalovacom priestore - šľahnuté tesnenie, prasklina
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Uto, 21.08.2007, 21:02 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
troška rozvediem to "odkurvené turbo" = turbo tesne pred infarktom ktoré prepúšťa olej z ložiska do sania alebo výfuku. Príznak rýchlo sa blížiacich velkých výdavkov peniazov 
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Uto, 21.08.2007, 21:41 |
|
 |
peterB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17 Príspevky: 667 Bydlisko: Nitra
|
Cierny dym moze byt aj - prerazeny intercooler - presne takto som na vectre robil dymove clony na dialnici 
|
Uto, 21.08.2007, 22:39 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
peterB píše: Cierny dym moze byt aj - prerazeny intercooler - presne takto som na vectre robil dymove clony na dialnici 
Áno - to je potom málo vzduchu a moc nafty
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Str, 22.08.2007, 7:55 |
|
 |
PEŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.02.2007, 18:42 Príspevky: 566 Bydlisko: senk
|
Karlito vidim ze o naftakoch toho dost vies. Ja mam naftak prvi krat v zivote takze sa v tom skoro vobec nevyznam, takze iba kto mi co povie. Neviem ci si cital moje prispevky na zaciatku ale mal som problem z bielym dymom ktory mi vysiel v takom mnozstve ako keby som mal dymovnicu vo vyfuku, ked som isiel dolu kopcom zo zaradenou rychlostou bez plynu, alebo ku krizovatke, a potom som pridal plyn tak ta spominana dymovnica, sprevadzana sklbanim motora, a po kratkej chvili vsetko ok. Inak motor chodil bez problemou mislim start, chod, rozbiehanie. Skontrolovali sa trysky, tlaky, ventyli, pocitac, voda, olej, novy naftovy filter vsetko bolo OK, ale problem ostal. Pridal som do nafty castrol TDA, a motor prestal dymit, a uz len sklbal. Dal som novy vzduchovy a sa mi zda ze problem zmizol, iba sem tam troska sklbne. Nemas nejakeho tusaka co to moze byt? 
|
Str, 22.08.2007, 9:44 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|

PACO píše: Karlito vidim ze o naftakoch toho dost vies. Ja mam naftak prvi krat v zivote takze sa v tom skoro vobec nevyznam, takze iba kto mi co povie. Neviem ci si cital moje prispevky na zaciatku ale mal som problem z bielym dymom ktory mi vysiel v takom mnozstve ako keby som mal dymovnicu vo vyfuku, ked som isiel dolu kopcom zo zaradenou rychlostou bez plynu, alebo ku krizovatke, a potom som pridal plyn tak ta spominana dymovnica, sprevadzana sklbanim motora, a po kratkej chvili vsetko ok. Inak motor chodil bez problemou mislim start, chod, rozbiehanie. Skontrolovali sa trysky, tlaky, ventyli, pocitac, voda, olej, novy naftovy filter vsetko bolo OK, ale problem ostal. Pridal som do nafty castrol TDA, a motor prestal dymit, a uz len sklbal. Dal som novy vzduchovy a sa mi zda ze problem zmizol, iba sem tam troska sklbne. Nemas nejakeho tusaka co to moze byt? 
No moc toho neviem
písni čo máš za motor, koľko má nabehané, koľko si nabehal Ty, od kiaľ je auto a ako si na tom s olejom od výmeny po výmenu... poprípade čo bolo na ňom robené - počítač, to znamená že je riadený jednotkou, teda elektronikou
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Str, 22.08.2007, 10:59 |
|
 |
PEŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.02.2007, 18:42 Príspevky: 566 Bydlisko: senk
|
Karlito, pajero 3,2 DI-D, r.v. 2001, z Francuzka ma cca 103 000 km, ja som nalietal do 4 000km, olej plna sintetyka cca 4000km . Kupovane ako jazdenka takze tie km nie su iste, ale ked som robil tie kontroly tak hovorili ze ten motor je ako novy. Co bolo robene nez som ho kupil neviem, ale ja som robil len kontroli nic ine, vsetko bolo ako ma byt.
|
Str, 22.08.2007, 11:41 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Ahoj,
možno že napíšem chujovinu, ale nech to beriem z akejkoĺvek strany tak mi vychádza vzduch v naftovom systéme... podľa km, stavu tu nie je predpoklad machanickej závady... menil si naft. filter? malá vzduchová bublinka dokáže fungovať ako pružný element v relativne nestlačiteľnej nafte a pri malej dodávke paliva to dokáže ovplyvniť = nepravidelnos´t chodu a aj ukýchnutie do výfuku.
Výrazne biely dym rsp. modrý ako dvojtakt a najmä po jazde z kopca bez plynu a s kvaltom je indikátor oleja, ktorý sa dostáva do spal. priestoru, nehorí a k jeho spáleniu dojde až po pridaní plynu. Buď olej v saní )odvetranie motoru alebo vlhnúce turbo) alebo okolo tesnení teda vodítok ventilov...
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Str, 22.08.2007, 16:19 |
|
 |
PEŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.02.2007, 18:42 Príspevky: 566 Bydlisko: senk
|
Naftovy som vymenil, to o tom vzduchu v nafte mi tiez bolo povedane, ale nenasiel som zatial nic i ked nejak podrobne som to nehladal  na palivovom potrubi. asi by to bolo zaslzene od nafty ze?
A to slzenie oleja by sa asi prejavilo ubudajucim olejom? lebo olej sa nestraca, alebo je to take male mnozstvo ze sa to neda takto zistit?
|
Štv, 23.08.2007, 9:26 |
|
 |
KOŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53 Príspevky: 629 Bydlisko: Bratislava
|

Karlito píše: Ahoj,
možno že napíšem chujovinu, ale nech to beriem z akejkoĺvek strany tak mi vychádza vzduch v naftovom systéme... podľa km, stavu tu nie je predpoklad machanickej závady... menil si naft. filter? malá vzduchová bublinka dokáže fungovať ako pružný element v relativne nestlačiteľnej nafte a pri malej dodávke paliva to dokáže ovplyvniť = nepravidelnos´t chodu a aj ukýchnutie do výfuku.
Výrazne biely dym rsp. modrý ako dvojtakt a najmä po jazde z kopca bez plynu a s kvaltom je indikátor oleja, ktorý sa dostáva do spal. priestoru, nehorí a k jeho spáleniu dojde až po pridaní plynu. Buď olej v saní )odvetranie motoru alebo vlhnúce turbo) alebo okolo tesnení teda vodítok ventilov...-ka-
To ukýchnutie robí aj mne. Robí to len pri voľnobehu, kým nie je motor úplne zohriaty, alebo potom pri akomsi pripojazdení, t.j. keď parkujem alebo cúvam a pribrzďujem (niekedy automat ide na voľnobeh trochu rýchlo). Keš sa to stane, tak motor akoby na zlomok sekundy pridal a vyvlí sa z výfuku oblak tmavého ťažkého dymu. Toto robí aj za studena aj za tepla.
_________________ JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...
Naposledy upravil KOŤO dňa Štv, 23.08.2007, 10:49, celkovo upravené 1
|
Štv, 23.08.2007, 10:18 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Nemusíš mať netesné potrubie, to by Ti padala nafta a naštartoval by si až na dlhšie točenie s motorom! A tiež nemusí byť od nafty zaslzené - taký prepad spať neslzí
Skôr si myslím, že si to dobre neodvzdušnil pri výmene filtra, a olej nerieš, to sa vyrieši s tým odvzdušnením, olej to nebude...
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Štv, 23.08.2007, 10:20 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|