4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
Jazda v prudkom kopci cez korene. http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=23016 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Petzub [ Pia, 06.04.2018, 11:59 ] |
Predmet príspevku: | Jazda v prudkom kopci cez korene. |
Mam tu na Vás prosbu o informáciu na ktoré technické parametre sa mám zamerať, keď chcem vedieť či auto nebude skapinat pri jazde do prudkeho kopca cez korene? Pre lepšiu predstavu - Nissan X-trail T30 - idem pomali skape, rýchlejšie tak neprijemne skáče. Poprípade ničím spojku. Viem, že to rieši redukcia ale novšie SUV ju nemajú. |
Autor: | jankarol [ Pia, 06.04.2018, 12:38 ] |
Predmet príspevku: | Re: Jazda v prudkom kopci cez korene. |
Proste na to nemaš auto s tym nic nenarobis ... To je ako by si chcel jazdit s motorovym clnom po Sahare ... |
Autor: | Luky [ Pia, 06.04.2018, 13:45 ] |
Predmet príspevku: | Re: Jazda v prudkom kopci cez korene. |
Potrebujes vysoky kuriaci moment pri nízkych otackach a nizke sprevodovanie, napr. Duster ma tusim taku pomalu jednotku, ktora ma nahradzat redukciu. Ale obavam sa, ze asi ani tak to nebude uplne ono... |
Autor: | jankarol [ Pia, 06.04.2018, 14:44 ] |
Predmet príspevku: | Re: Jazda v prudkom kopci cez korene. |
Forester ked zrusili redukciu tak nahradili prvym prevodovym stupnom |
Autor: | Janciak [ Pia, 06.04.2018, 20:04 ] |
Predmet príspevku: | Re: Jazda v prudkom kopci cez korene. |
Hlavne si vypni trakcnu kontrolu ci co to ma x trail |
Autor: | Milan [ Pia, 06.04.2018, 20:21 ] |
Predmet príspevku: | Re: Jazda v prudkom kopci cez korene. |
Petzub píše: Viem, že to rieši redukcia ale novšie SUV ju nemajú. Nuz,nepocitali ze pojdes cez les a korene.Ten teren nie je pre to auto. |
Autor: | Petzub [ Pia, 06.04.2018, 21:20 ] |
Predmet príspevku: | Re: Jazda v prudkom kopci cez korene. |
Milan píše: Petzub píše: Viem, že to rieši redukcia ale novšie SUV ju nemajú. Nuz,nepocitali ze pojdes cez les a korene.Ten teren nie je pre to auto. A práve preto riešim kúpu iného. No netuším akého. Ročne nabehám tak 10000 z toho 60% mesto 30% mimo mesta a 10% je cesta na chalupu, ktorá mi robí problémy. Isť 100km aby som vyskúšal či tam s novým autom vyleziem je nezmysel a tak hľadám technické údaje pri ktorých by som mohol porovnať údaje s X-trailom. |
Autor: | ljubo [ Pia, 06.04.2018, 21:23 ] |
Predmet príspevku: | Re: Jazda v prudkom kopci cez korene. |
VW TOUAREG 3,0tdi, PATFINDER |
Autor: | local.sk [ Sob, 07.04.2018, 16:28 ] |
Predmet príspevku: | Re: Jazda v prudkom kopci cez korene. |
Zameraj sa na kúpu auta buď s redukciou alebo s automatickou prevodovkou s meničom krútiaceho momentu, teda nie DSG apod. Skús napísať aspoň orientačne rozpočet a predstavu o aute. Pri automate treba pozerať niečo spoľahlivé aj s chladičom oleja, aby si ho rýchlo v teréne neprehrial ako sa typicky pri pseudo offroadoch alebo SUV stáva. Ak sa chceš orientovať na čísla, pozri si pomery prevodových stupňov a finálny prevod, potom budeš vedieť akou rýchlosťou pri danom rozmere pneu pôjdeš pri daných otáčkach motora. No a z tabuľky výkonu a daného krútiaceho momentu v závislosti od otáčok vztiahneho na potrebnú silu pohonu (závislú najmä od strmosti kopca a váhy auta vrátane nakladu) budeš vedieť či máš výkonovú rezervu alebo dusis motor. Tým som chcel povedať - všetko sa dá prerátať aj cez čísla ale keď tomu do hĺbky nerozumieš tak ti čísla nič nepovedia. Mimochodom, k tomu požičaniu, pár dealerov vie požičať za rozumnú sumu auto na deň alebo na víkend, aspoň teda v Bratislave. Ak pozeráš nové auto tak oplatí sa vyskúšať. Na staršie auto - ako som povedal, podľa rozpočtu. Alternatíva je aj vzduchový podvozok, s tým sa razy do kolies znášajú ľahšie. Alebo posledná alternatíva, ktorú by som asi spravil ja - zobrať motorovú pílu a krompáč a na korbu pár fúrikov štrku a cestu sprejazdniť. Vyjde najlacnejšie a aspoň si zacvičim. |
Autor: | Petzub [ Ned, 08.04.2018, 0:10 ] |
Predmet príspevku: | Re: Jazda v prudkom kopci cez korene. |
Alternatíva - sekera, krompáč, lopata, motyka, kopa štrku a kameňa bola praktizovaná pravidelne to tej miery, že som tam vyliezol s Fábiou. Pokiaľ sa ale niekoľko domácich nerozhodlo po tej ceste sťahovať drevo za traktormi. To sa síce doriešilo a používajú aspoň vlečky ale aj tak sa neoplatí dávať ju dohromady pre ostatných. V Žiline o dealerovi čo požičia auto neviem a nájsť niekoho ochotného ísť so mnou vyskúšať prejsť danú cestu len preto aby som vedel či nechytím podvozok považujem za nereálne. Cesta v teréne je dlhá 2km kvôli ktorým nemienim riešiť čistí off-road. Nedostatok parkovacích miest pred panelákom a nemožnosť uloženia druhého auta niekde v dedine vylučuje aj túto možnosť a tak mi ostáva nájsť auto ktoré zvládne aj cestu na chatu. Pre porovnanie môžem napísať ako prechádzam s X-trailom: Keď som sám s rodinou a prázdnym kufrom auto len nepríjemne poskakuje. No ako náhle niečo ťažšie naložím alebo idem s naloženým vozíkom chytám podvozok keď z hupnem z nejakého koreňa (podotýkam svetlá výška 200mm) alebo mi to chcípne pri tom ako sa snažím ísť pomalšie. Občas ma na rozmočenej lúke stiahne do koľajou a šuchnem podvozok o blato bez kameňov tam ale potiahne 4x4 a dobré pneu. Pri ceste dole kde to korigujem brzdami ani s riadne naloženým vozíkom a 4 osobami v aute nechytím podvozok keď si dám pozor ani raz a rozmočenú lúku prejdem rovnako bez problémov. Aby som teda ešte spresnil moju predstavu v prípade, že niekoho napadne alternatíva tak: Ako som opísal vyššie, nájazd mám zhruba 10 000 ročne = dochádzka do práce, cez víkendy s rodinou na výlety a chalupa, cez leto ak sa podarí niekde k moru. Čo sa týka výbavy tak najmä zameranie na bezpečnosť + klimatizácia, El. okná, centrál, parkovacie senzory + sklopné spätné zrkadlá (potrebné pri parkovaní na sídlisku), potešil by aj asistent rozjazdu do kopca. Pri dieťati sa mi osvedčili kožené sedadlá ale tie niesu podmienkou. Spotreba ideálne menšia ako 10 na 100. Rozpočet 10 000 čo ale zahrnuje podmienku, že do toho auta nebudem musieť 5 rokov okrem bežnej údržby investovať. A keďže nemám v dohľade žiadneho spoľahlivého a poctivého mechanika ku ktorému sa nemusím objednávať 2 mesiace dopredu tak opravám poprípade úpravám by som som sa celkovo veľkým oblúkom rád vyhol. |
Autor: | tibik [ Ned, 08.04.2018, 7:02 ] |
Predmet príspevku: | Re: Jazda v prudkom kopci cez korene. |
To ked najdeš suv -čko co ma spotrebu pod 10l (realne )tak to daj sem vedieť . Prestne tak mam prijazd domou aj ja len už som to trochu poopravoval betonom ale v zime čisto cesta cez les a sama jama . A preto mam jeepku a mam pokoj. |
Autor: | local.sk [ Ned, 08.04.2018, 23:23 ] |
Predmet príspevku: | Re: Jazda v prudkom kopci cez korene. |
Ďakujem za vysvetlenie. Potom mám 1 odporúčanie - Nissan Patrol. 3.0 DI motor. Pri správnej údržbe je to pre tvoje účely ideál. Napr. https://www.autoscout24.de/angebote/nis ... ?cldtidx=6 Za tie peniaze ti do rozpočtu vyjde aj dovoz aj dorobenie veci čo by chcel aj servis. Sám ho mám. Je to skvele auto. |
Autor: | JOE66 [ Pon, 09.04.2018, 0:52 ] |
Predmet príspevku: | Re: Jazda v prudkom kopci cez korene. |
Si mu poradil auto na jazdu do prace + na lahky ofroad s napikacu motrom a pevnou napravou ![]() |
Autor: | local.sk [ Pon, 09.04.2018, 10:00 ] |
Predmet príspevku: | Re: Jazda v prudkom kopci cez korene. |
Poradil som mu Nissan preto, ze on Nissan ma a sam Patrola mam. Co konkretne je na tom motore take zle? Mal si ho? Rocnik 2003 a vyssie? Prosim argumenty k veci, ak mas chut. Ako si pamatam, Tvoje minule prispevky mi prisli dost zbytocne. Ak zbytocne zahlcujeme tuto temu, tak pardon, zmazeme to. |
Autor: | jankarol [ Pon, 09.04.2018, 14:13 ] |
Predmet príspevku: | Re: Jazda v prudkom kopci cez korene. |
Nerozpadol sa ti motor uplnou nahodou minuli rok kdesi v madarsku? |
Stránka 1 z 2 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |