4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

turbo-kompressor
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=2356
Stránka 1 z 3

Autor:  biker [ Str, 15.08.2007, 23:56 ]
Predmet príspevku:  turbo-kompressor

aky je rozdiel medzi turbom a kompresorom? :smt139 je kompresor to iste ako supercharger?

zaujima princip cinnosti a rozdiely... z fotiek to nejak nerozoznam... jedine to ze supercharger je pohanany remenom :?:

supercharger na 4.0- http://www.xj-armor.com/supercharger.htm

Autor:  Karlito [ Štv, 16.08.2007, 6:45 ]
Predmet príspevku: 

:smt023

TURBO - pár malých turbíniek - nepreplňujú motor stále. Na to aby Ti dokázali natlakovať sanie, potrebuje turbínka isté, ale už dosť veľké otáčky. Je poháňaná výfukovými plynmi => až pri istých otáčkach motora a istom zaťažení dostávaš stav, kedy sa sací trakt plní dostatočne a pocítiš to záberom. Takže hl znak - TURBO nezaberá stále od spodu. (možno si aj počul hlášku TURBO EFEKT - je to doba odozvy turba na zošliapnutie akcel. pedálu)

KOMPRESOR - pevná väzba na motor. Pohon je remeňom, u staších motorov niečo ako rozvodovou reťazou, súkolím... Výhodou je že absentuje turboefekt - to spomalenie reakcie na pridanie plynu, lebo to láduje sanie dá sa povedať že furt, ale nevýhodou je, že požiera výkon motoru furt. To je jasné z toho, že je tam mechanická väzba kompresor + motor

-ka-

Autor:  RADOFFROAD [ Štv, 16.08.2007, 9:25 ]
Predmet príspevku: 

a ked sa to spravne pomenuje, potom je to jasne viac menej uz z toho nazvu :wink:

TURBODUCHALO

TURBOKOMPRESOR

Autor:  petertn [ Štv, 16.08.2007, 11:26 ]
Predmet príspevku: 

ale co viem tak poruchovost tych kompresorov je dost vysoka oproti turbu.

Ale mohlo by byt zaujimave tlacit to kompresorom do klasickeho TD motora pred tym ako zopne klasicke turbo.

Autor:  Karlito [ Štv, 16.08.2007, 11:32 ]
Predmet príspevku: 

petertn píše:
ale co viem tak poruchovost tych kompresorov je dost vysoka oproti turbu.

Ale mohlo by byt zaujimave tlacit to kompresorom do klasickeho TD motora pred tym ako zopne klasicke turbo.


Áno, kombinácia obidvoch systémov existuje - turbo efekt je potlačený pripojeným kompresorom, ktorý je potom po záťahu turbodúchadla odpájaný...

Inak záber turbínky je dos´t riešený premenlivým nastavením lopatiek a podobne...

otázka lepšej regulácie turbínky prináša riziko vyššej poruchovosti, alebo nižšej životnosti...

-ka-

PS: hlavu hore, nič nie je večné...

Autor:  petertn [ Štv, 16.08.2007, 11:58 ]
Predmet príspevku: 

prave pre to to riesit nejakym kompresorikom,zasobnikom stlaceneho vzduchu a elektromag. vzduchovym ventilom ktory by to tam pustal, otazke znie aky tlak a ci potom na nizsich otackach nevznikne chudobna zmes a nebude opalovat vnutro valcov,...

Autor:  pejo [ Štv, 16.08.2007, 12:50 ]
Predmet príspevku:  kompresor

Ja som videl v casopise Tuning pridavny elektricky 12V kompresor za cca 8000sk. Nema s tym niekto skusenosti?

Autor:  Martin 4 [ Štv, 16.08.2007, 19:00 ]
Predmet príspevku: 

pejo spočítaj si kolko vzduchu cez motor prejde a aký velký by musel byť elektromotor a kolko elektriky by vzal aby bol na niečo dobrý.

Kompresor = zariadenie rôznych princípov (piestový, odstredivý, axiálny, šnekový... atd) ktoré stláča nevelký objem plynu (vzduchu) na vysoký tlak. Piestové a šnekové kompresory zvládnu velký tlakový spád priamo, lopatkové (odstredivý, axiálny) sa musia skladť do viacstupňových kompresorov kde predchádzajúci stupeň tlačí do sania nasledujúceho.

Dúchadlo = zariadenie rôznych princípov (odstredivé, axiálne, roots, KKK, G-lader...atd) ktoré stláča velký objem plynu na nevelký tlak.

Na prepĺňanie motorov sa vždy používa dúchadlo bez ohladu na to, ako to kto nazýva.

Kompresor je v aute leda na fúkanie gúm alebo na brzdenie ak je auto dosť velké.

Turbokompresor si záujemcovia môžu pozrieť na vhodnom letisku (je súčasťou prúdových, turboventilátorových a turbovrtulových motorov) alebo v kompresorovej stanici tranzitného plynovodu (tam je turbokompresorov jak nasratých) alebo na ktorejkolkvek plynovej turbíne.

Turbodúchadlo jest k nahliadnutiu na skoro každom prepĺňanom automobilovom motore.

Mechanicky poháňané odstredivé dúchadlo majú napr. letecké piestové motory Walter M137 a M337 ktoré Vám bežne bzučia nad hlavou v lietadlách Zlin 42, Zlin 43, Zlin 143 a mnohých ďalších.

Mechanicky (remeňom) poháňané dúchadlo Roots býva oblúbenou rekvizitou na velkých amerických vidlicových motorch pri rôznych závodných aplikáciách.

Aha.... a zvlášť odhodlaný záujemcovia si môžu pozrieť lamelové dúchadlo na najbližšom vhodnom hovncuce.

Autor:  Karlito [ Štv, 16.08.2007, 21:19 ]
Predmet príspevku: 

petertn píše:
prave pre to to riesit nejakym kompresorikom,zasobnikom stlaceneho vzduchu a elektromag. vzduchovym ventilom ktory by to tam pustal, otazke znie aky tlak a ci potom na nizsich otackach nevznikne chudobna zmes a nebude opalovat vnutro valcov,...


k tomuto len toľko, že si musíš uvedomiť, že budeš musieť vyladiť aj reguláciu čerpadla, to jest pomer palivo/vzduch!!!!!!!!!!
:wink:

-ka-

Autor:  Martin 4 [ Pia, 17.08.2007, 8:11 ]
Predmet príspevku: 

petertn píše:
prave pre to to riesit nejakym kompresorikom,zasobnikom stlaceneho vzduchu a elektromag. vzduchovym ventilom ktory by to tam pustal, otazke znie aky tlak a ci potom na nizsich otackach nevznikne chudobna zmes a nebude opalovat vnutro valcov,...


jo... niečo podobné majú najmodernejšie MANy. V režimoch akcelerácie si do sania prifukujú luft zo vzduchojemov brzdovej sústavy.... iba chcvilku, kým zabere turbo. Tým odstránia turbodieru a hlavne zadymenie motora po pridaní plynu

Autor:  pejo [ Pia, 17.08.2007, 8:45 ]
Predmet príspevku:  duchadlo

Ja viem, kolko motor potrebuje vzduchu. U trola je to cca 1-3 kubiky za min. podla otacok. Asi som sa zle vyjadril. Nemyslel som kompresor, ale duchadlo. Je to vlastne polovica turbokompresora, akurat, ze turbinka je nahradena vysokootackovym 12V elektromotorom. Jedna sa len o mierne preplnanie-prekonanie pasivnych odporov v sanii+mierny pretlak, cca 0,2bar.

Autor:  petertn [ Pia, 17.08.2007, 8:51 ]
Predmet príspevku: 

to pejo: presne, sakra tak toto poriesit a vymazeme na troloch a inych TD autach nasich rocnikov vyroby tie lenivosti kym zatlaci turbo.
Len z coho to vystrachat, preto som myslel na vzduchovy zasobnik, ale to by asi ani pri tych otackach nestihalo. Jerdine NO2 :twisted: ale tolko hlav na trola nemam :wink:

Autor:  Pacificus [ Pia, 17.08.2007, 19:41 ]
Predmet príspevku: 

Martin 4 píše:
Kompresor = zariadenie rôznych princípov (piestový, odstredivý, axiálny, šnekový... atd)
Na prepĺňanie motorov sa vždy používa dúchadlo bez ohladu na to, ako to kto nazýva.

Kompresor je v aute leda na fúkanie gúm alebo na brzdenie ak je auto dosť velké.


Obrázok
zavitovkovy, skrutkovy alebo "snekovy" kompresor z medveda AMG, urcite tam nie je na fukanie gum ;)
aj totok sa vola duchadlo? podla mna je to kompresor :smt017

Autor:  petertn [ Pia, 17.08.2007, 23:24 ]
Predmet príspevku: 

no to vyzera super

Autor:  Karlito [ Sob, 18.08.2007, 0:14 ]
Predmet príspevku: 

Pacifikus :smt023

kompresorom boli tuším vybavené aj motory bugatti, ale strieľam od boku... určite v automotive Daimler Chrysler už dlho funguje s kompresormi.... ak niekto čítal knihu "TRAJA KAMARÁTI", tak tam je aj sekcia, keď sa idú zviesť závodným autom a zapínajú! kompresor!...

-ka-

Stránka 1 z 3 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/