4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
F znacky http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=23759 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | kamen_ [ Štv, 12.09.2019, 14:44 ] |
Predmet príspevku: | F znacky |
Caute od noveho roka maju byt F znacky pre doma robene traktory, neviete ci by sa na to dal hodit aj offroad ked mi staci len po dedine a do lesa? Bolo by to pre mna idealne Vo vyhlaske je to napisane brutalne vagne: vozidlo ktore nebolo komercne vyrabane. Lenzo to hodim napr na patrol 2" podvozok a uz to splna nie? Taky patrol sa komercne nepredaval |
Autor: | Andrej [ Štv, 12.09.2019, 20:05 ] |
Predmet príspevku: | Re: F znacky |
Noo karle tak jednoduché to zase nebude. a bdw k tomu patrolu tie 2" podložky si opicajt ani nevšimne že tam sú ![]() a za ďalšie patrol je komerčne vyrábané vozidlo a nejakosi sa moc na traktor nepodobá. ono je to čoraz ťažšie ojekabatiť našu opicajnú stranu a vladu. A. |
Autor: | Srdcom Offroadman [ Štv, 12.09.2019, 20:55 ] |
Predmet príspevku: | Re: F znacky |
no keďže toto akurát riešim tak prispejem tým čo viem ja,od nového roka to nemá byť ale od októbra,bude to pre vozidlá ktoré nezišli z výrobnej linky,takže nejaká vejda bez TP už nie je možná,pak bude vstupná EK a STK a potom sa už STK a EK robiť nebude,má to byť na 10 rokov,po 10 rokov zase STK a EK |
Autor: | tibik [ Pia, 13.09.2019, 8:15 ] |
Predmet príspevku: | Re: F znacky |
https://ekonomika.sme.sk/c/22137990/pod ... cenie.html https://www.slov-lex.sk/legislativne-pr ... PI/2019/41 § 26 Jednotlivé vozidlo s obmedzenou prevádzkou (1) Prevádzkovateľ jednotlivého vozidla, ktorý chce vozidlo prevádzkovať v cestnej premávke výlučne na pôdohospodárske práce na obmedzenom území v rámci obhospodarovaného územia, je povinný požiadať schvaľovací orgán o vnútroštátne jednotlivé schválenie vozidla s obmedzenou prevádzkou. Okruh vozidiel, pre ktoré možno udeliť vnútroštátne jednotlivé schválenie vozidla s obmedzenou prevádzkou, ustanoví vykonávací právny predpis podľa § 136 ods. 3 písm. a). Takýmto vozidlom môže byť a) po domácky vyrobené vozidlo, ktoré nebolo komerčne vyrobené alebo b) komerčne vyrábané vozidlo vyrobené pred 1. júlom 2009. (2) Technické požiadavky, ktoré musí jednotlivé vozidlo s obmedzenou prevádzkou spĺňať, ustanoví vykonávací právny predpis podľa § 136 ods. 3 písm. b). (3) Návrh na vnútroštátne schválenie jednotlivého vozidla s obmedzenou prevádzkou okrem identifikačných údajov navrhovateľa obsahuje údaje a doklady v rozsahu ustanovenom vykonávacím právnym predpisom podľa § 136 ods. 3 písm. a). (4) Schvaľovací orgán návrhu vyhovie, ak sú splnené všetky predpísané požiadavky a ak jednotlivé vozidlo spĺňa ustanovené technické požiadavky a nepredstavuje vážne riziko ohrozenia verejného záujmu na bezpečnosti a zdraví. (5) Schvaľovací orgán vydá a) osvedčenie o vnútroštátnom schválení jednotlivého vozidla s obmedzenou prevádzkou, v ktorom uvedie rozsah obhospodarovaného územia a v ktorom môže určiť ďalšie podmienky, a b) základný technický opis vozidla, pričom uvedie, či jednotlivé vozidlo vzhľadom na svoju konštrukciu podlieha alebo nepodlieha prihláseniu do evidencie vozidiel, uvedie rozsah obhospodarovaného územia a informáciu o tom, že vozidlo nemôže byť prevádzkované na inom ako uvedenom území a nemôže byť preevidované do iného štátu. (6) Schvaľovací orgán neschváli a nevydá doklady vozidla pre jednotlivé vozidlo, ktoré a) má udelené typové schválenie EÚ celého vozidla, b) nie je určené na prevádzku s pravostrannou cestnou premávkou; to neplatí, ak ide o vozidlo jednoúčelového využitia, ktoré vyžaduje umiestnenie riadenia inde ako na ľavej strane vozidla, pričom ostatné technické požiadavky musí vozidlo spĺňať pre prevádzku s pravostrannou cestnou premávkou, c) nie je označené identifikačným číslom vozidla VIN; pre po domácky vyrobené vozidlo minimálne päťmiestne identifikačné číslo vozidla VIN pridelí jednotlivý výrobca vozidla alebo identifikačné číslo vozidla VIN pridelí orgán zodpovedný za prideľovanie identifikačného čísla vozidla VIN v Slovenskej republike, d) bolo vyrobené pre tretie štáty, dovezené do Slovenskej republiky a podlieha schváleniu na prevádzku v cestnej premávke podľa osobitných predpisov,18) e) bolo vyrobené po 30. júni 2009, ak ide o komerčne vyrábané vozidlo. (7) Na vydanie osvedčenia o evidencii časť II a technického osvedčenia vozidla a na prihlásenie vozidla do evidencie vozidiel sa vzťahuje § 25 ods. 6, 8 a 9 primerane. V osvedčení o evidencii časti II alebo technickom osvedčení vozidla sa uvedie rozsah obhospodarovaného územia a informácia o tom, že vozidlo nemôže byť prevádzkované na inom ako uvedenom území a nemôže byť preevidované do iného štátu. (8) Prevádzkovateľ jednotlivého vozidla s obmedzenou prevádzkou je povinný a) do 30 dní odo dňa vydania osvedčenia o evidencii časti II prihlásiť vozidlo do evidencie vozidiel, b) zabezpečiť, aby vozidlo bolo prevádzkované v cestnej premávke len v rámci obhospodarovaného územia uvedeného v dokladoch vozidla. (9) Vnútroštátne schválenie jednotlivého vozidla s obmedzenou prevádzkou je platné desať rokov od prihlásenia vozidla do evidencie vozidiel u vozidiel podliehajúcich prihláseniu do evidencie vozidiel alebo desať rokov od vydania technického osvedčenia vozidla u vozidiel nepodliehajúcich prihláseniu do evidencie vozidiel; doba platnosti sa uvádza v dokladoch vozidla. (10) Po uplynutí platnosti vnútroštátneho schválenia jednotlivého vozidla s obmedzenou prevádzkou alebo pri zmene rozsahu obhospodarovaného územia sa udeľuje nové vnútroštátne schválenie jednotlivého vozidla s obmedzenou prevádzkou.“. _________________ |
Autor: | kamen_ [ Sob, 14.09.2019, 22:19 ] |
Predmet príspevku: | Re: F znacky |
Ok mam to oficialne potvrdene ze nie. Ale potom by ma zaujimalo kde je hranica medzi jednotlivo vyrobenym a komercnym vozidlom. Lebo aj doma robeny voz ma napravy, prevodvku motor atd atd z komercneho auta. A teda ked je patrol so swapnutym motorom komercne vozidlo tak by ma velmi zaujimalo kde sa da taky oficialne kupit ![]() ![]() Je to cocotina ako cela tato krajina Btw ako som cital zakon o cestnej premavke tak su tam paragrafy o prestavbe auta kde patri uz aj swap motora cize TEORETICKY by to malo byt mozne dat aj do papierov ale nejako nemam uz chut sa v tom vrtat. Co presne by malo swapnute auto splnat upresnuje vyhlaska kde su zase dristy ktore by mal splnat vecsina swapov. Tolko teoria ale prax samozrejme skoda riesit |
Autor: | Tomrs [ Ned, 15.09.2019, 8:47 ] |
Predmet príspevku: | Re: F znacky |
swap motora sa dá riešiť legálne, ale je to neekonomické a komplikované, je to brané ako jednotlivá prestavba auta, čo znamená, že potrebuješ vyjadrenie výrobcu vozidla a kopec protokolov zo skušobní, čo je celkom nákladné. |
Autor: | Srdcom Offroadman [ Ned, 15.09.2019, 9:11 ] |
Predmet príspevku: | Re: F znacky |
kamen čo sa rozčuluješ,ten zákon je dobre postavený aby práve takí ako Ty-bez urážky nedali autá na F ktoré sú pre kvázi farmárov a keď máš patrola tak samozrejme že to tam nedáš lebo je komerčne vyrábané ale homemade traktor s v3s nápravami a tatra motorom dáš na F lebo taký traktor nik komerčne nevyrobil a je jedno že sú tam nápravy z v3s ale mňa skôr zaujíma to obhospodarované územie ako to bolo pri C značkách lebo že aj tam si človek musel povedať na aké velké územie to C potrebuje,vie niekto toto ? |
Autor: | kamen_ [ Str, 18.09.2019, 21:15 ] |
Predmet príspevku: | Re: F znacky |
co sa tyka uzemia mam odpoved z min dop ze to nemoze byt urcene napr. len okresom ale musi to byt presnejsie ako presnejsie som uz neskumal kedze to je uz pre mna bezpredmetne |
Autor: | tibik [ Pia, 20.09.2019, 5:18 ] |
Predmet príspevku: | Re: F znacky |
Ano prestnejšie je to ked to nazveš uzemie katastra obce v ktorej maš polnohospodarske poprípade lesne pozemky |
Autor: | Srdcom Offroadman [ Pia, 20.09.2019, 21:24 ] |
Predmet príspevku: | Re: F znacky |
to mám akože menovať všetky uzemia katastra keď mám polí vyše,lepšie je TN kraj a hotovo |
Stránka 1 z 1 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |