Dnes je štvrtok 1. mája 2025, meniny má nikto a zajtra Žigmund
Vyvarenie Nosny Ram Tipy a triky
Autor |
Správa |
PicUpD22
Učeň
Registrovaný: Ned, 22.01.2017, 16:05 Príspevky: 32
|
Ahojte,
mám nissan pickup d22 2001 76kw - super motor, s tým nie je žiadny problém, za tie roky čo ho mám. Akurát by som chcel preventívne vyvariť nosný rám, keďže tam fŕka všetok bordel od kolies a nechcem aby sa mi zlomil - následna oprava by bola asi dosť náročná resp. neviem či sa vôbec taký nosný rám dá zohnať nový.
Viete mi poradit technologiu akou zvárať nosný ram (mam klasickú zváračku dosť výkonnú, je na to vhodná? alebo treba len CO?) - hlavne by som ho chcel spevniť v oblasti medzi kabínou a korbou, aký materiál pouziť atď. - ako najlepšie ošetriť zvar, aby to aj niečo ešte vydržalo a nenarobil by som viac problémov ako osohu
Prosím o radu, ak to už niekto riešil. Alebo aj všeobecne nejaké postrehy na túto tému.
Ďakujem.
_________________ Nissan PickUp D22 ! TD25Ti 76kw ! 2001
|
Str, 03.03.2021, 14:36 |
|
 |
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3297 Bydlisko: Nitra
|
PicUpD22 píše: a nenarobil by som viac problémov ako osohu
Ak tam nemas diery tak neries.Ak uz je ram oslabeny,tu cast by si mal vyrezat aby bol material v jednosti.Ak si myslis ze navarenim dalsieho plechu na plech material sice zosilnis,ale zvnutra ti to zhnije pred ocami.Ja ako ochranu pouzivam staru vazelinu zmiesanu z olejom aby sa to dalo natierat.Co je od vazeliny a oleja,to nehrdzavie ani pod vodou.
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Str, 03.03.2021, 18:18 |
|
 |
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 8010 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|

No z casti s Milanom suhlasim, dobre pise ze hrdzavu cast treba odstranit a navaryt novy plech,  ci platnu,,k zvaraniu pouzit mozes aj CO2 ale musi byt dobra silna a nie co len prdi a prska, zvar musi byt silny, bo ram sa ohyba a staca v terene cize pruzi, a preto zvar musi byt dokonaly  ,, a ku konzervacii pouzivam Body, asfalt je super dobry,, a riedim ho benzinom alebo naftou,, a to z toho dovodu, ze i ked zaschne, stuhne je trosku makky a v zime nestvrdne ako kamen a tym padom nepraska, nevznikaju praskliny, kde sa voda dostane a casom zase je hrdza nasvete, takze ako konzervacny materiel je super,, Neriedim to acetonom, bo da saaaa, ale od toho sice skorej uschne, ale zase ostane po case tvrdy jak kamen, a moze praskat,,, No co Pise Milan ,,olej a vazelina mix,, no ako konzervacny material je spicka a snad najlepsi,,  ,,,aleeee, chodime v terene a aj cez potok a niekedy aj rieka  ,, a to uz nem dobre  ,, dbajme aj na ekologiu,, nezasierajme v ziadnom pripade vodne zdroje, a ani podu, bo sa to casom dostane tak ci onak do spodnych vod,,:smt023
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Str, 03.03.2021, 19:08 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
Ak to má byť poriadne, tak komplet odstrojiť až na holý rám, opieskovať, vyvariť opraviť prípadne zosilniť čo treba, znovu opieskovať, žiarový pozink a ak chceš, tak spasivovať a na to prípadne nejaký krycí 2zložkový 2vrstvý náter. Potom ťa ten rám prežije. Do dutín fluid film alebo niečo podobné na báze lanolínu a spol.
|
Str, 03.03.2021, 19:42 |
|
 |
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3297 Bydlisko: Nitra
|
efendi píše: ,,,aleeee, chodime v terene a aj cez potok a niekedy aj rieka  Na lodi co mazem hriadele cca 8 kg kondvu vazeliny mesacne si myslis ze to ide kam?Na aute mam podvozok tak od blata ze ani nezistis ze je natreny vazelinou.Pod Body to hnilo a odpadavala hrdza aj z tym bordelom.
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Str, 03.03.2021, 20:23 |
|
 |
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 8010 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Str, 03.03.2021, 21:15 |
|
 |
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3297 Bydlisko: Nitra
|
Nuz,ako to je vyrobene za to ja nemozem.Plateny som za to aby to bolo namazane.A kolkokrat nam jebol olejovy chladic chladeny dunajskou vodou.Ale olej je z ropy a ropa je zo zeme.Tak sa to maticke zemicke v trochu inej podoby vrati.Nie ze by som bol az za taky extrem,ale niekedy to inak nejde.Chemia je horsie svinstvo.
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Str, 03.03.2021, 22:33 |
|
 |
Tomrs
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24 Príspevky: 1209 Bydlisko: Ráztočno - PD
|
Ak máš rám ešte v akom takom stave zameraj sa na miesto spod kabíny do polovice zadných blatníkov, tam to hrdzavie najviac a extra to platí pre stranu kde je nádrž, tam sa medzi rámom a nádržou drží blato. V tom inkriminovanom mieste rámu je zvnútra výztuha, ktorá je asi 15-20 mm od vonkajšej steny rámu. V tom uzkom priestore sa drží blato dokonale a tam to začína najviac hrzdavieť. Treba to dokonale vypláchnuť, usušiť, potom maliarskou páskou zalepiť všetky otvory a naliať tam kopec vosku na dutiny, chvíľu s tým jazdiť, nech sa tam ten vosk dobre popreleieva a všade sa dostane, zvyšok vypustíš. Rovnaká výztuha je aj v ohybe za predným blatníkom, tá je dokonca asil len 10 mm od vonkajšej steny rámu. Mne to skôr príde, že sú to také programovo určené miesta k prehrdzaveniu.
Prílohy:
Poznámka: na zemi je vidieť stena s výztuhou
zv.jpg [ 82.26 KiB | Zobrazené 11278 krát ]
Poznámka: toto je výztuha vo vnútri v ohybe za predným kolesom
pv.jpg [ 68.24 KiB | Zobrazené 11278 krát ]
_________________ Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse
|
Štv, 04.03.2021, 18:08 |
|
 |
Luther
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 31.03.2013, 19:37 Príspevky: 2155 Bydlisko: Lipt. Mikuláš
|
Ja používam karosársky vosk od Retechu. Má fajnové rozprašovacie dízi. Dobre sa s tým robí. Mám to nastriekané aj na VIN čísle a drží to super aj po zime.
_________________ ...Respect Nature... Som označený za extrém, pretože milujem svoju zem!
|
Štv, 04.03.2021, 18:19 |
|
 |
JohnnyPajero
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 28.01.2009, 23:51 Príspevky: 791 Bydlisko: Preßburg
|
PicUpD22 píše: Ahojte,
akou zvárať nosný ram (mam klasickú zváračku dosť výkonnú, je na to vhodná? alebo treba len CO?) - hlavne by som ho chcel spevniť v oblasti medzi kabínou a korbou, aký materiál pouziť atď. - ako najlepšie ošetriť zvar, aby to aj niečo ešte vydržalo a nenarobil by som viac problémov ako osohu
Zavaríš slabé miesto / prasklinu, a časom praskne tesne vedľa zvaru. A takto pokračuješ... Rám proste pruží a praská v ďalšom najslabšom mieste, čiže väčšinou medzi novým zvarom a pôvodným slabým rámom. Skúšal som to dlho, starý rám je proste na odpis. Buď nový rám, alebo šrotovisko. Moje skúsenosti, ak má niekto lepšie skúsenosti, tak ma tu nezabite, prosím 
_________________ MITSUBISHI PAJERO WAGON 3.5 V6 GLSA Ex: MITSUBISHI PAJERO WAGON 3.0 V6 GLS
|
Pia, 12.03.2021, 0:34 |
|
 |
Luther
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 31.03.2013, 19:37 Príspevky: 2155 Bydlisko: Lipt. Mikuláš
|
Nedá sa to vyriešiť tak, ako to riešia austrálania? (7:00 minúta) https://www.youtube.com/watch?v=RdBIQdkuvUkViem, že je to nový rám, ale vyzerá to najpevnejšie.
_________________ ...Respect Nature... Som označený za extrém, pretože milujem svoju zem!
|
Pia, 12.03.2021, 8:25 |
|
 |
PicUpD22
Učeň
Registrovaný: Ned, 22.01.2017, 16:05 Príspevky: 32
|
ďakujem za reakcie.
Rám nemá diery ale je kompletne hrdzavý, v okolí zadných kolies by som ho chcel spevniť - keď tak vyrezať a navariť nový kus profilu. Vydrží to aj keď budem zvárať klasickou zváračkou? Mal by som použiť špeciálne elektródy?
mimochodom pasuje korba z d22 po facelifte s motorm yd25 na d22 s td25 pred faceliftom co mam ja? prípadne aj rám?
_________________ Nissan PickUp D22 ! TD25Ti 76kw ! 2001
|
Pia, 12.03.2021, 22:28 |
|
 |
bacilpyrin
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 10:33 Príspevky: 747 Bydlisko: Trenčianske Teplice, Košice
|
Pri zváraní klasickou zváračkou vzniká v bezprostrednom okolí austenitivá vrstva ocele, ktorá je krehká. Preto po zváraní konštrukcia praská pri zvare. Pokiaľ chceš zvárať klasikou, musíš po zváraní vyhriať zvar do červena a pomaly nechať chladiť. CO čko toto čiastočne odstraňuje tým, že neprehreje tak okolie, ale aj tak namáhané zvary treba dohrievať.
_________________ Nikdy sa nehádaj s blbcom. Niekdo by si nemusel všimnúť, že je medzi vami rozdiel.
LAND ROVER Discovery II.
|
Uto, 16.03.2021, 10:16 |
|
 |
mito.al
Koumák
Registrovaný: Štv, 03.01.2013, 20:58 Príspevky: 173 Bydlisko: Bytča
|
Kým som nemal CO2 zváral som rám elektródou. Je tomu už pekných pár rokov a rám nikde nepraskol. (Nisssan D21 Double Cab) Stále ma vozí  Varil som ER 117 takže "sprostou rutilkou" lebo aj pri stiesnenom priestore sa dá ohnúť elektróda ale je to také - trápenie -dá sa - drží to - cena odpovedá hlavne komfortu pri zváraní Keď nie je iné aj elektróda je fajn. Ale po prvom kole zvárania rámu a plechariny som kúpil Mig-Mag zváračku, zváram v AR-CO2 a je to úplne iný komfort a kvalita. Ak si to ideš zvárať sám oplatí sa ti kúpiť aj CO napríklad toto je slušný stroj za rozumné prachy a k dokonalostí len zohnať flašu. https://www.solik.sk/set-zvaracka-fanmi ... ny-ventil/
_________________ Nissan DoubleCab 2,5D 205/80 R16
|
Štv, 18.03.2021, 23:20 |
|
 |
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2588 Bydlisko: Vychod
|

Ten multifunkcny invertor je cenovo nie najlacnejsi a otazka ci vie pekne zvarat pri nizkych prudoch a ci aj po 101krat po sebe pri bodovani zapali rovnako obluk lebo to je najvacsi problem pri dnesnych lacnejsich aj drahsich invertoroch a prejavi sa to hlavne pri BODOVANI  Lebo prizvarani bezneho zeleza-dajme tomu 5mm hrubeho vacsinou nie je problem s zapalenim obluku a stabilitou obluku. Na svarfore sa to tot nedavno riesilo a vysla z toho najlepsie zvaracka ideal technomic 212 ktoru maju oskusanu ludia dokonca v malej kovovyrobe pri vacsich rovnakych seriach kde potrebujes casto bodovat a pri karosarine+ je este nadimenzovana a s kvalitnymi suciastkami v cene okolo 400eur. Ja sam mam par multifunkcii aj trafo a rozdiely su viditelne .Ze tiez planujem zakupit spominanu znacku ale uz vylepsenu verziu s binzelom horakom a inymi vylepseniami hoci je este o asi 150eur drahsia .To len pre info keby niekto zhanal kvalitny invertor na vyvaranie karoserie a nemusel dlho hladat.Ale kupit sa da len v cechach alebo polsku. Lebo skusal som aj drahsie invertory a veru zapalovanie raz bolo perfektne a raz drot kopal ako pri lacnom powermate 
|
Pia, 19.03.2021, 0:48 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|