4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
Vyvarenie Nosny Ram Tipy a triky http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=24259 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | PicUpD22 [ Str, 03.03.2021, 14:36 ] |
Predmet príspevku: | Vyvarenie Nosny Ram Tipy a triky |
Ahojte, mám nissan pickup d22 2001 76kw - super motor, s tým nie je žiadny problém, za tie roky čo ho mám. Akurát by som chcel preventívne vyvariť nosný rám, keďže tam fŕka všetok bordel od kolies a nechcem aby sa mi zlomil - následna oprava by bola asi dosť náročná resp. neviem či sa vôbec taký nosný rám dá zohnať nový. Viete mi poradit technologiu akou zvárať nosný ram (mam klasickú zváračku dosť výkonnú, je na to vhodná? alebo treba len CO?) - hlavne by som ho chcel spevniť v oblasti medzi kabínou a korbou, aký materiál pouziť atď. - ako najlepšie ošetriť zvar, aby to aj niečo ešte vydržalo a nenarobil by som viac problémov ako osohu Prosím o radu, ak to už niekto riešil. Alebo aj všeobecne nejaké postrehy na túto tému. Ďakujem. |
Autor: | Milan [ Str, 03.03.2021, 18:18 ] |
Predmet príspevku: | Re: Vyvarenie Nosny Ram Tipy a triky |
PicUpD22 píše: a nenarobil by som viac problémov ako osohu Ak tam nemas diery tak neries.Ak uz je ram oslabeny,tu cast by si mal vyrezat aby bol material v jednosti.Ak si myslis ze navarenim dalsieho plechu na plech material sice zosilnis,ale zvnutra ti to zhnije pred ocami.Ja ako ochranu pouzivam staru vazelinu zmiesanu z olejom aby sa to dalo natierat.Co je od vazeliny a oleja,to nehrdzavie ani pod vodou. |
Autor: | efendi [ Str, 03.03.2021, 19:08 ] |
Predmet príspevku: | Re: Vyvarenie Nosny Ram Tipy a triky |
No z casti s Milanom suhlasim, dobre pise ze hrdzavu cast treba odstranit a navaryt novy plech, ci platnu,,k zvaraniu pouzit mozes aj CO2 ale musi byt dobra silna a nie co len prdi a prska, zvar musi byt silny, bo ram sa ohyba a staca v terene cize pruzi, a preto zvar musi byt dokonaly ,, a ku konzervacii pouzivam Body, asfalt je super dobry,, a riedim ho benzinom alebo naftou,, a to z toho dovodu, ze i ked zaschne, stuhne je trosku makky a v zime nestvrdne ako kamen a tym padom nepraska, nevznikaju praskliny, kde sa voda dostane a casom zase je hrdza nasvete, takze ako konzervacny materiel je super,, Neriedim to acetonom, bo da saaaa, ale od toho sice skorej uschne, ale zase ostane po case tvrdy jak kamen, a moze praskat,,, No co Pise Milan ,,olej a vazelina mix,, no ako konzervacny material je spicka a snad najlepsi,, ,,,aleeee, chodime v terene a aj cez potok a niekedy aj rieka ,, a to uz nem dobre ,, dbajme aj na ekologiu,, nezasierajme v ziadnom pripade vodne zdroje, a ani podu, bo sa to casom dostane tak ci onak do spodnych vod,,:smt023 |
Autor: | palo-cherokee [ Str, 03.03.2021, 19:42 ] |
Predmet príspevku: | Re: Vyvarenie Nosny Ram Tipy a triky |
Ak to má byť poriadne, tak komplet odstrojiť až na holý rám, opieskovať, vyvariť opraviť prípadne zosilniť čo treba, znovu opieskovať, žiarový pozink a ak chceš, tak spasivovať a na to prípadne nejaký krycí 2zložkový 2vrstvý náter. Potom ťa ten rám prežije. Do dutín fluid film alebo niečo podobné na báze lanolínu a spol. |
Autor: | Milan [ Str, 03.03.2021, 20:23 ] |
Predmet príspevku: | Re: Vyvarenie Nosny Ram Tipy a triky |
efendi píše: ,,,aleeee, chodime v terene a aj cez potok a niekedy aj rieka Na lodi co mazem hriadele cca 8 kg kondvu vazeliny mesacne si myslis ze to ide kam?Na aute mam podvozok tak od blata ze ani nezistis ze je natreny vazelinou.Pod Body to hnilo a odpadavala hrdza aj z tym bordelom. |
Autor: | efendi [ Str, 03.03.2021, 21:15 ] |
Predmet príspevku: | Re: Vyvarenie Nosny Ram Tipy a triky |
8kg mesacne dovody??? hjuuj Milankoo Sodoma Gomora |
Autor: | Milan [ Str, 03.03.2021, 22:33 ] |
Predmet príspevku: | Re: Vyvarenie Nosny Ram Tipy a triky |
Nuz,ako to je vyrobene za to ja nemozem.Plateny som za to aby to bolo namazane.A kolkokrat nam jebol olejovy chladic chladeny dunajskou vodou.Ale olej je z ropy a ropa je zo zeme.Tak sa to maticke zemicke v trochu inej podoby vrati.Nie ze by som bol az za taky extrem,ale niekedy to inak nejde.Chemia je horsie svinstvo. |
Autor: | Luther [ Štv, 04.03.2021, 18:19 ] |
Predmet príspevku: | Re: Vyvarenie Nosny Ram Tipy a triky |
Ja používam karosársky vosk od Retechu. Má fajnové rozprašovacie dízi. Dobre sa s tým robí. Mám to nastriekané aj na VIN čísle a drží to super aj po zime. |
Autor: | JohnnyPajero [ Pia, 12.03.2021, 0:34 ] |
Predmet príspevku: | Re: Vyvarenie Nosny Ram Tipy a triky |
PicUpD22 píše: Ahojte, akou zvárať nosný ram (mam klasickú zváračku dosť výkonnú, je na to vhodná? alebo treba len CO?) - hlavne by som ho chcel spevniť v oblasti medzi kabínou a korbou, aký materiál pouziť atď. - ako najlepšie ošetriť zvar, aby to aj niečo ešte vydržalo a nenarobil by som viac problémov ako osohu Zavaríš slabé miesto / prasklinu, a časom praskne tesne vedľa zvaru. A takto pokračuješ... Rám proste pruží a praská v ďalšom najslabšom mieste, čiže väčšinou medzi novým zvarom a pôvodným slabým rámom. Skúšal som to dlho, starý rám je proste na odpis. Buď nový rám, alebo šrotovisko. Moje skúsenosti, ak má niekto lepšie skúsenosti, tak ma tu nezabite, prosím |
Autor: | Luther [ Pia, 12.03.2021, 8:25 ] |
Predmet príspevku: | Re: Vyvarenie Nosny Ram Tipy a triky |
Nedá sa to vyriešiť tak, ako to riešia austrálania? (7:00 minúta) https://www.youtube.com/watch?v=RdBIQdkuvUk Viem, že je to nový rám, ale vyzerá to najpevnejšie. |
Autor: | PicUpD22 [ Pia, 12.03.2021, 22:28 ] |
Predmet príspevku: | Re: Vyvarenie Nosny Ram Tipy a triky |
ďakujem za reakcie. Rám nemá diery ale je kompletne hrdzavý, v okolí zadných kolies by som ho chcel spevniť - keď tak vyrezať a navariť nový kus profilu. Vydrží to aj keď budem zvárať klasickou zváračkou? Mal by som použiť špeciálne elektródy? mimochodom pasuje korba z d22 po facelifte s motorm yd25 na d22 s td25 pred faceliftom co mam ja? prípadne aj rám? |
Autor: | bacilpyrin [ Uto, 16.03.2021, 10:16 ] |
Predmet príspevku: | Re: Vyvarenie Nosny Ram Tipy a triky |
Pri zváraní klasickou zváračkou vzniká v bezprostrednom okolí austenitivá vrstva ocele, ktorá je krehká. Preto po zváraní konštrukcia praská pri zvare. Pokiaľ chceš zvárať klasikou, musíš po zváraní vyhriať zvar do červena a pomaly nechať chladiť. CO čko toto čiastočne odstraňuje tým, že neprehreje tak okolie, ale aj tak namáhané zvary treba dohrievať. |
Autor: | mito.al [ Štv, 18.03.2021, 23:20 ] |
Predmet príspevku: | Re: Vyvarenie Nosny Ram Tipy a triky |
Kým som nemal CO2 zváral som rám elektródou. Je tomu už pekných pár rokov a rám nikde nepraskol. (Nisssan D21 Double Cab) Stále ma vozí Varil som ER 117 takže "sprostou rutilkou" lebo aj pri stiesnenom priestore sa dá ohnúť elektróda ale je to také - trápenie -dá sa - drží to - cena odpovedá hlavne komfortu pri zváraní Keď nie je iné aj elektróda je fajn. Ale po prvom kole zvárania rámu a plechariny som kúpil Mig-Mag zváračku, zváram v AR-CO2 a je to úplne iný komfort a kvalita. Ak si to ideš zvárať sám oplatí sa ti kúpiť aj CO napríklad toto je slušný stroj za rozumné prachy a k dokonalostí len zohnať flašu. https://www.solik.sk/set-zvaracka-fanmi ... ny-ventil/ |
Autor: | JOE66 [ Pia, 19.03.2021, 0:48 ] |
Predmet príspevku: | Re: Vyvarenie Nosny Ram Tipy a triky |
Ten multifunkcny invertor je cenovo nie najlacnejsi a otazka ci vie pekne zvarat pri nizkych prudoch a ci aj po 101krat po sebe pri bodovani zapali rovnako obluk lebo to je najvacsi problem pri dnesnych lacnejsich aj drahsich invertoroch a prejavi sa to hlavne pri BODOVANI Lebo prizvarani bezneho zeleza-dajme tomu 5mm hrubeho vacsinou nie je problem s zapalenim obluku a stabilitou obluku. Na svarfore sa to tot nedavno riesilo a vysla z toho najlepsie zvaracka ideal technomic 212 ktoru maju oskusanu ludia dokonca v malej kovovyrobe pri vacsich rovnakych seriach kde potrebujes casto bodovat a pri karosarine+ je este nadimenzovana a s kvalitnymi suciastkami v cene okolo 400eur. Ja sam mam par multifunkcii aj trafo a rozdiely su viditelne .Ze tiez planujem zakupit spominanu znacku ale uz vylepsenu verziu s binzelom horakom a inymi vylepseniami hoci je este o asi 150eur drahsia .To len pre info keby niekto zhanal kvalitny invertor na vyvaranie karoserie a nemusel dlho hladat.Ale kupit sa da len v cechach alebo polsku. Lebo skusal som aj drahsie invertory a veru zapalovanie raz bolo perfektne a raz drot kopal ako pri lacnom powermate |
Stránka 1 z 2 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |