4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
Žhaviče http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=3314 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | KOŤO [ Uto, 08.01.2008, 0:45 ] |
Predmet príspevku: | Žhaviče |
Ja mám len jednu malú otázočku: koľko vydržia žhaviče. je mi jasné, že dokedy v zime naštartujem ![]() |
Autor: | michi [ Uto, 08.01.2008, 0:49 ] |
Predmet príspevku: | |
Na to nie je presná odpoveď. Dokedy žhavia, tak fungujú. Vymieňať ic preventívne je blbosť. ![]() |
Autor: | DanoDEF [ Uto, 08.01.2008, 8:39 ] |
Predmet príspevku: | |
na starom aute som mal 190tis km a zhavice nikdy neboli menene... na terajsom aute mam 170tis km a uz som menil vsetky...koncom minulej zimy som zistil, ze vsetky su zle... |
Autor: | Martin 4 [ Uto, 08.01.2008, 10:04 ] |
Predmet príspevku: | |
...mám na aute žhaviče od výroby (260 tkm) a už mi občas bliká kontrolka naznačujúca že je niekde problém (ale nie vždy) |
Autor: | KOŤO [ Uto, 08.01.2008, 13:47 ] |
Predmet príspevku: | |
Ja sa pýtam len preto, lebo minulú zimu som ich nechal meniiť a teraz mám zime znovu problémy. Tak neviem či to bude v žhavičoch alebo niekde inde. |
Autor: | Jano JP [ Uto, 08.01.2008, 14:28 ] |
Predmet príspevku: | |
určite sú tu nato väčší borci ako ja, ale nejaké skúsenosti mám; potvrdzujem všetko, čo tu chalani uviedli - niekedy a hlavne niektoré typy odídu rýchle, iné fungujú bezvadne celé roky; len raz v živote som namontoval iné ako bosh - nejaké talianské a začali mi odchádzať už po pár týždňoch; zainvestoval som do boshiek a žiadna neodišla roky, kým som auto nedal preč... ...ale ktosi písal, že niektoré japonce a bosh sa tiež nemajú radi, pre môjho to našťastie neplatí - zatiaľ druhá zima absolútne bez problémov... |
Autor: | mozeg [ Uto, 08.01.2008, 15:05 ] |
Predmet príspevku: | |
Mam terrano II 6 rokov 260tis najazdenych doteraz nebolo treba. |
Autor: | Andrej [ Uto, 08.01.2008, 15:45 ] |
Predmet príspevku: | |
KOŤO píše: Ja sa pýtam len preto, lebo minulú zimu som ich nechal meniiť a teraz mám zime znovu problémy. Tak neviem či to bude v žhavičoch alebo niekde inde. No každopádne by nebolo odveci prezreť autíčko na diagnostike a hlavne nieky kto vie o čom to fičí a si pri tom, pač v servise ti jedno povedia druhé môže byť pravda. Na čergove sme sa nestačili s Palom diviť ako velmo dobre a odborne bol jeden Grand servisovaný a hold čo všetko odhalila diagnostika. ![]() |
Autor: | Milos [ Uto, 08.01.2008, 19:14 ] |
Predmet príspevku: | |
otcovi odchadzali zhavice na boxery viac ako casto. nas boxer co jazdim ma uz 210 t km a zatial ta neboli menene. a to jazdi dasa povedat denne. a startuje bez problemov. skor moj patrol zacal nejak pochabo chytat ked tak hovadsky tuhlo. som nastartoval az na 10x ![]() |
Autor: | eliot [ Uto, 08.01.2008, 22:33 ] |
Predmet príspevku: | |
Jano JP píše: ...ale ktosi písal, že niektoré japonce a bosh sa tiež nemajú radi, pre môjho to našťastie neplatí - zatiaľ druhá zima absolútne bez problémov... ale Jano Ty nemas "nejakeho japonca" , mas pajero sport ![]() ![]() ![]() |
Autor: | KOŤO [ Uto, 08.01.2008, 23:09 ] |
Predmet príspevku: | |
Takže popíšem môj problém: keď je teplo asi nad 10 st. štartuje bez problémov. Čím je chladnejšie tým musím dlhšie točit kým nakopne. Keď je pod -5 musím točiť aj 10 - 15 sekúnd štartérom kým to nabehne. Ak štartujem prerušovane napr. 5sec + 5sec +5sec... tak vybijem baterku a nenakopnem. Proste na nakopnutie potrebuje tých 10-15 sec vkuse. Ak ho hneď po nakopnutí vypnem idem odznova. Ak beží aspoň 30 sec. už nakopne bez problému na prvý šup. Najprv som myslel že mi padá nafta, ale robilo by to aj v teple. Takže zostávajú žhaviče, alebo potom nastavenie čerpadla, alebo je v prdeli nejaké čidlo na teplotu. Inak diagnostika nevyhadzuje nič. Ku podivu som bez závad. Jo a ešte keď ho nakopnem a nenechám aspoň 3-5 min zohriať, tak pri zaradení D alebo R a súčasnom státí na brzde zdochne. Ak sa rozbehnem natupáča - zaradím D bez brzdy - nejako sa to rozbehne a potom som už bez problémov. Tak bábo raď. Už nechcem ísť ku károvi lebo mi dodrbú zase niečo iné. |
Autor: | finder [ Str, 09.01.2008, 0:36 ] |
Predmet príspevku: | |
Napisem taku spekulaciu, ktora s tym skor nesuvisi, ale co ked ... Nema dopad na startovanie aj startovaci prud baterky ? Netreba na diesle vecsi prud ako na benziny (to nemusi byt pravidlo, skor to suvisi s konstrukciou a objemom) ? Tot mi vravi RadoND (2.8D), ze mam nejaku skapatu bateriu, ze jemu diesel startuje na prvy cvrnk, a mne sa bateria chvilu snazi (2.4i, benzin)... Mi to nedalo, vymeni som sviecky, baterka bola nabita co to dalo (je fakt ze uz ma svoje roky, min 2), ale startuje to rovnako, ci je teplo ci je zima ... Rozdiel badam len ak mam zohriaty motor (t.j. napr. do hodinky je start radovo kratsi, ako prvotny za studena). Baterie (bohuzial) produkuju menej amperov za mrazu ako za tepla, (toto je bez rozdielu znacky), a bateria, ktora to s prehladom zvlada s plusovymi teplotami, uz pri nulovych ci minusovych nemusi. Len tak zbezne som pozrel, ze co 10 stupnov, to cca 100 Amperov... (hovorim o teplotch okolo 0). Ale potom, preto to startuje (aspon u mna), fakt lepsie, ked uz je auto zohriate ? ![]() Bohuzial nemam moznost si odskusat hypotezu na studenom aute s nejakou inou bateriou (a kupovat inu sa mi nechce, dokial nemam problemy). |
Autor: | Andrej [ Str, 09.01.2008, 0:44 ] |
Predmet príspevku: | |
KOŤO píše: Inak diagnostika nevyhadzuje nič. Ku podivu som bez závad. Diagnostika na DBR albo samodiagnostika??? |
Autor: | biker [ Str, 09.01.2008, 2:10 ] |
Predmet príspevku: | |
KOŤO píše: Takže popíšem môj problém: keď je teplo asi nad 10 st. štartuje bez problémov. Čím je chladnejšie tým musím dlhšie točit kým nakopne. Keď je pod -5 musím točiť aj 10 - 15 sekúnd štartérom kým to nabehne. Ak štartujem prerušovane napr. 5sec + 5sec +5sec... tak vybijem baterku a nenakopnem. Proste na nakopnutie potrebuje tých 10-15 sec vkuse. Ak ho hneď po nakopnutí vypnem idem odznova. Ak beží aspoň 30 sec. už nakopne bez problému na prvý šup. uplne presne si opisal co sa stavalo mne par rokov dozadu.. na piane... ![]() nejak takto ale este dlhsie: http://www.youtube.com/watch?v=sKyHTeDLEQs bol to zly zhavic. jeden zo styroch nezhavil a to neuveritelne brzdilo motor. ak je dobra baterka tak to musi poriadne roztocit a zacat palit. Ked dlhsie tocis starterom- tych 10-15 sekund tym ide motor rychlejsie a zacina odpalovat na dva,styri a nakoniec sa chyti vsetkych 5 ? alebo potom dokupit tlaky ![]() neni nad diesel co pri -20 nastartuje na brnk ![]() |
Autor: | palo-cherokee [ Str, 09.01.2008, 9:46 ] |
Predmet príspevku: | |
biker píše: KOŤO píše: Takže popíšem môj problém: keď je teplo asi nad 10 st. štartuje bez problémov. Čím je chladnejšie tým musím dlhšie točit kým nakopne. Keď je pod -5 musím točiť aj 10 - 15 sekúnd štartérom kým to nabehne. Ak štartujem prerušovane napr. 5sec + 5sec +5sec... tak vybijem baterku a nenakopnem. Proste na nakopnutie potrebuje tých 10-15 sec vkuse. Ak ho hneď po nakopnutí vypnem idem odznova. Ak beží aspoň 30 sec. už nakopne bez problému na prvý šup. uplne presne si opisal co sa stavalo mne par rokov dozadu.. na piane... ![]() nejak takto ale este dlhsie: http://www.youtube.com/watch?v=sKyHTeDLEQs bol to zly zhavic. jeden zo styroch nezhavil a to neuveritelne brzdilo motor. ak je dobra baterka tak to musi poriadne roztocit a zacat palit. Ked dlhsie tocis starterom- tych 10-15 sekund tym ide motor rychlejsie a zacina odpalovat na dva,styri a nakoniec sa chyti vsetkych 5 ? alebo potom dokupit tlaky ![]() neni nad diesel co pri -20 nastartuje na brnk ![]() 2Biker - moje VM-ko ![]() Koťo, Biker múdro vraví. Ja by som tiež skúsil tie žhaviče. Vymontuj ich von a každý jeden skús či žhaví poriadne a rovnomerne (pozór horúce ![]() Ja som menil minulý rok. Vadný bol iba jeden a aj to nie úplne. Ešte žhavil , ale tak nejak nevýrazne, napolovicu. A bolo treba točiť dlhoooo. Dal som žhaviče od NGK a chytá na brnk. A v kombinácii s Optimou (Rado díky) - proste paráda 8) |
Stránka 1 z 3 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |