4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
Sprint Filter ? http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=3741 |
Stránka 1 z 6 |
Autor: | Martin 4 [ Str, 13.02.2008, 22:00 ] |
Predmet príspevku: | Sprint Filter ? |
Ludzééé... má tu niekto skúsenosť zo vzduchovým filtrom "Sprint Filter" ? Popísané napr. tu : http://www.tuningklub.sk/_tks_item.php? ... 51&idi=413 Zaujíma ma najmä polyesterový filter, ktorý sa čistí benzínom a neolejuje sa. Čo som videl reklamný prospekt výrobcu, vyzerá to nádejne... ale to tvrdí výrobca. Majú k tomu úplne mrňavý filterbox na obdĺžnikovú vložku, ktorá sa dá vyprať trochou benzínu vedla auta na kraji cesty. Teoreticky sa zdá, že tak malá vložka nemôže RD28 udýchať, ale také isté majú normované pre 250 koňové Subaru... ![]() ![]() Pozná to niekto ? Skúšal to niekto ? |
Autor: | Shrek [ Str, 13.02.2008, 22:08 ] |
Predmet príspevku: | |
KN nebo podobny Green,jso osvedceny,hodne lidi s tim jezdi.Vyzkousene a funkcni Vice ZDE |
Autor: | Milos [ Str, 13.02.2008, 22:14 ] |
Predmet príspevku: | |
myslim ze martin pozna KN dost dobre a aj tema o onych filtroch tu je rozoberana mam pocit. edit tu: http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?t=2462&start=0 |
Autor: | Shrek [ Str, 13.02.2008, 22:31 ] |
Predmet príspevku: | |
![]() ![]() |
Autor: | Milos [ Str, 13.02.2008, 22:35 ] |
Predmet príspevku: | |
Shrek píše: :oops: Jsem si myslel......uz jsem ticho,nejak mi u vas nejde hledani ![]() heh nic sa nedeje.. no hold kazda novinka nieco stoji ale spat k Martinovi. |
Autor: | Martin 4 [ Str, 13.02.2008, 23:00 ] |
Predmet príspevku: | |
Ja mám Green v aute. Hentotamto je nový trik. Nestrieka sa na to olej a na mikrofotografiách vyzerá ten polyester lepšie ako bavlna. Mne sa hlavne páči, že k tomu dávajú taký velmi šikovný maličký filterbox ktorý by sa dal dobre a spoľahlivo naštichlovať na šnorchel. Vložka je síce malá, ale zase sa dá ľahko čistiť. |
Autor: | finder [ Str, 13.02.2008, 23:40 ] |
Predmet príspevku: | |
Opytam sa sedliacky : - aky mnozstvo vzduchu dokaze pretiect tou vlozkou oproti seriovej vlozke v zavislosti na priemere (ploche) ? - bude suvisiet mnozstvo preteceneho vzduchu od rychlosti auta ? Pri prvej otazke asi bude odpoved - rozdiel minimalny (ak vobec nejaky) Pri druhej = mozno aj ano, ale len ak by vlozka bola vystavena tlaku vzduchu, t.j. ustie nasavania by bolo niekde povedzme pred chladicom... Auto si sosne kolko potrebuje a kolko mu je dovolene fyzikou, t.j. priemerom vzduchoveho potrubia, rozdiel by naozaj mohol byt len v tom, ci si saje motor sam, ale ci mu je vzduch "tlaceny" naporom pri rychlosti ... Neviem ci rozdiel priepustnosti tohoto modelu od povedzme KN bude az taky priepastny (a citelny), aby sa oplatilo do toho investovat. Vyhodu by som videl asi len v tom cisteni. |
Autor: | Karlito [ Štv, 14.02.2008, 7:45 ] |
Predmet príspevku: | |
Finder, takže motor si cucne čo potrebuje, podľa fyziky..... priepustnosť takmer rovnaká... otázka, prečo diesel motor so špinavým vzduchovým filtrom dymí čiernym dymom? -ka- |
Autor: | finder [ Štv, 14.02.2008, 8:21 ] |
Predmet príspevku: | |
Ja som o spinavom filtri nic nepisal. Bavime sa o priepustnosti filtra cisteho (t.j. takeho aky by mal v idealnom stave byt). A bola to len moja spekulacia, cez leto som prave s "natlacanim" vzduchu trochu laboroval ... |
Autor: | MoostanQue [ Štv, 14.02.2008, 8:47 ] |
Predmet príspevku: | |
Noo, cim mensi odpor filtra, tym viac nassateho vzduchu... a cim viac vzduchu, tym lepsie (skuste si to vo vani ![]() Turbom sa vzduch do ssania tlaci, cize ho tam pri rovnakom objeme vojde viac. Zasraty filter je nieco ako antiturbo, cim vacsi odpor filtra, tym vacsi podtlak, vzduch sa 'natahuje' a teda ho do valcov vojde menej (spomnam si na pripad, ked majitel predaval stodvacinu, s tym, ze to netaha, zere, a celkove je motor pred smrtou. Po zakupeni na suciastky a prehliadke co sme to vlastne kupili, stacilo sundat z filtra papier, v ktorom sa filter predava (!) a 'umrety' motor ziskal dalsich 20 koni ![]() Dalsou vyhodou je popisovana lahka cistitelnost; co znamena, ze majitel bude menej lenivy a filter bude cistit castejsie. A navyse, vzhladom na male rozmery, sa usetri nejake to miesto v motorovom priestore, ktore sa da vyuzit na nieco ine (bufik, sirena, hniezdo pre mysi, ...) ... si myslim A nejake vreckove vydanie osemvalca by sa nenaslo? ![]() |
Autor: | Karlito [ Štv, 14.02.2008, 8:50 ] |
Predmet príspevku: | |
Moj príspevok bol zameraný práve na to, čo poísal Mostanque ![]() ![]() len poukázať a uvedomiť si, že množstvo nasatého vzduchu nie je rovnaké - všetky odpory, ohyby, priškrtenia, dĺžky vedenia - riadi sa to zákonmy hydrodynamiky. -ka- |
Autor: | rado nd [ Štv, 14.02.2008, 8:53 ] |
Predmet príspevku: | |
Ja mám konštrukčný návrh. Zakladám zbierku za účelom pretestovania daného filtra v Patrole majiteľa MT4. Keď sa bubáky zozbierajú, MT4 zakúpi, potestuje, odovzdá dojmy. A nemusíme sa dohadovať. Kilo asi nikoho nezabije. Martin, pošli číslo účtu, pls. |
Autor: | Martin 4 [ Štv, 14.02.2008, 9:43 ] |
Predmet príspevku: | |
óóóóóó rado ![]() ![]() Onô ide o to, že je to tak ako ste popísali a osobne sa domnievam, že rozmery filtra (=funkčná plocha cez ktorú sa luft cedí) sú dané najmä jeho životnosťou ... teda ... akože ... tým, ako dlho vydrží kým sa zanesie natoľko, že mu začne rásť odpor. Pretože na precedenie dostatočného množstva vzduchu pre motor by nepochybne stačil filter o priemere sacieho potrubia (ponožka navlečená na saní) ale taká zábava by trvala len dovtedy, kým by sa taký minifilter zaniesol a to by bolo veľmo bystro. Preto sa filtre robia s veľkou plochu a mnohonásobné predimenzovanie je vlastne rezervná kapacita, ktorej funkčnosť pri zanášaní odcedeným bordelom klesá len pomaly. Takže by som vyslovil nádej, že aj malý filter bude pre motor vyhovujúci, ale bude ho treba často čistiť. Čo zase nie je problém, páč sa to dá spraviť benzínom. PS ... to ovplyvnenie tlaku/odporu pri saní náporom za jazdy je asi o ničom... ja to celé riešim najmä pre lepšie napojenie filterboxu na šnorchel a na tom sedí cyklón ... čiže prd. |
Autor: | Karlito [ Štv, 14.02.2008, 10:19 ] |
Predmet príspevku: | |
Martin, ja dám 200CZk, ale musíš sa pre ne staviť ![]() ![]() ![]() inak popísal si fakty ktoré platia a sú nemenné bez rozdielu značky a medzikusa (pedály/volant) ![]() ![]() ![]() -ka- Pri otvorenom saní má nápor vzduchu význam, ale akákoľvek chujovina ako cyklón, alebo sanie v tieni prúdenia je nerelevantné ![]() |
Autor: | finder [ Štv, 14.02.2008, 16:16 ] |
Predmet príspevku: | |
Ja som to prave takto koncipoval ... PRed chladicom bol kvazi lievik, ktoreho stred bol ako priemer vstupneho otvoru do filter zlozky ... No asi takto - filter vdaka vecsiemu prudeniu spinavenho vzduchu priamo s predu bol znecisteny rychlejsie (s tym som pocital), uz pri 4. rychlostnom stupni bolo (subjektivny pocit) citi, ze motor ide tak nejak lahsie ... No a v terene to bolo jedno, kedze sa napor vzduchu neuplatnoval ... Pred STK som to prdol prec, a nahodil povodny sanie z podblatnika ... |
Stránka 1 z 6 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |