4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Prísady do nafty - aditíva
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=3815
Stránka 1 z 4

Autor:  bacilpyrin [ Str, 20.02.2008, 18:49 ]
Predmet príspevku:  Prísady do nafty - aditíva

Aké aditíva sú najvhodnejšie do nafty v zime a v lete a akú naftu používate? (platí pre naftové motory nie pre piecky majiteľov benziňákov :smt043 :smt043 :smt023 )
Ja dávam velfobin a diesel extra (riedim podľa návodu), tankujem na Shel-ke - tú lacnejšiu - nie V-pover.

Autor:  efendi [ Str, 20.02.2008, 18:58 ]
Predmet príspevku: 

noo ja tankujem na slovnafte a EVO tankujem a sem tam davam do nafty STP prisadu, ide s tym lepsie, precistuje to palivovu sustavu, a zvysuje cetanove cislo , niekedy aj na schelke tankujem,, v podstate na schelke mas naftu zo slovnaftu, enom davaju do teho prisadu co davaju aj origo schelaci,v podstate v power neni lepsie ako evo diesel aspon mne sa to tak zda a aj viacery moji znami povedali ze s EVOM ide lepsie ako zo schelom,,,co sa tyka diesel extra je dobra prisada do nafty,,,, ale velfobin ti dobre dodrbe cerpadlo a trysky ono sa to pise ze moze ist do nafty, ale nerobi to dobre pre cerpadla ktore su mazane palivom , teda rotacne,, nevadi to vstrekovacim cerpadlam radovym,,, ktore suuu mazane od motora teda maju centralne mazanie, a trysky pracuju pod vyssim tlakom a su masivnejsie, ako u osobnych a jeepoch,,

Autor:  Kapo [ Str, 20.02.2008, 19:56 ]
Predmet príspevku: 

Ja nedávam nič. Ked som aj dával, tak žiaden rozdiel.
Ale ak by moc mrzlo, tak by som dal,prinajhoršom aspon trochen benzínu.
Ale nemrzne. :-D

Inak, vraj naša nafta je dosť suchá, a niektorý odporúčajú pridávať trochu oleja.Trebárz olej do dvojtaktov, alebo stačí aj repkový. /len u klasických dieslových moroch s rotočerpadlom/

Autor:  efendi [ Str, 20.02.2008, 20:34 ]
Predmet príspevku:  KAPO

Kapo píše:
Ja nedávam nič. Ked som aj dával, tak žiaden rozdiel.
Ale ak by moc mrzlo, tak by som dal,prinajhoršom aspon trochen benzínu.
Ale nemrzne. :-D

Inak, vraj naša nafta je dosť suchá, a niektorý odporúčajú pridávať trochu oleja.Trebárz olej do dvojtaktov, alebo stačí aj repkový. /len u klasických dieslových moroch s rotočerpadlom/


mas pravdu nasa nafta je moc sucha, a na zimu ked das trochen benzinu a plus olej k tomu nic sa nestane, ale lepsi je petrolej ktory sa vsak odporuca,,,, zabranuje zhusteniu nafty,ja v lete zvyknem pridavat sem tam kusok mazacieho oleja co sa dava do stylky,alebo kosacky, cerveny alebo ten zeleny olej, :smt006 :smt006 :smt023 :smt023

Autor:  MoostanQue [ Str, 20.02.2008, 20:38 ]
Predmet príspevku: 

Kolko je trochu oleja? Kusok je tak asi dvadsat centimetrov, ale to sa neda aplikovat. Ja mam len tekuty olej.

Autor:  nico [ Str, 20.02.2008, 21:06 ]
Predmet príspevku: 

na aditiva treba dava pozor - zasadne aditiva musia byt vyrobene bezpopolovou technologiou - ashless technology- vsetky ostatne aditiva zanechavaju zvysky v motore.

Dnes su k dostaniu baliky aditiv - tzv. packages napr.
http://www.oilshop.sk/inshop/scripts/de ... 0&Level=67

toto aditivun obsahuje
1. detergent - cisti usadeniny, karbony
2 lubricity agent - mazacia prísada,
3. cetane improver - vylepsuje cetanove cislo nafty
4. antifoam- protipenivostná prísada
5. corrosion inhibitor - chrani palivový systém pred koroziou
6. demulsibility agent - demulguje palivo - oddeluje palivo od vody

potom su k dostaniu rozne modifikacie ktore sa lisia hlavne
1. mnozstvom ucinnej latky - menej ucinnej latky lacnejsia cena
2. menej funkcii resp. jedno ucelove aditiva napr. pour point depressant- znizuje bod parafinovania nafty za studena

napr . toto aditivum http://www.oilshop.sk/inshop/pictures/s ... 0mlMMM.gif

oproti vyssie uvedenemu obsahuje pour poin depressant - znizovac bodu parafinovania nafty za studena (cize vhodne na zimu) a neobsahuje vylepsovac cetanoveho cisla a protipenivostnu prisadu .

dam ten oishop do komercnych ponuk

Autor:  Milos [ Str, 20.02.2008, 21:18 ]
Predmet príspevku: 

nedavam nic. daval som bo sef kupil take dake pikacoviny... mozem zistit co to bolo. ale ja som ziaden rozdiel nepostrehol.

tankujem OMW alpin diesel alebo Shell extra alebo potom vonku v zahranici ARAL (lacnejsi) raz sopm vraz drahsi ale nemalo to ziaden vplyv na motor a ani na spotrebu...

Autor:  puklo [ Str, 20.02.2008, 21:23 ]
Predmet príspevku: 

netreba žiadne aditíva, nafta je aditívovaná hned pri plnení cisterny. Kazdá firma, slovnaft-shell-omv atd.. majú svoje aditíva v rafinerke. všetko sa to primiešava automaticky po zadaní objednávky

neaditívujú akurát esso,jurky,agip,metro,tesco a malé pumpičky zašité na družstvách a pod.

Autor:  nico [ Str, 20.02.2008, 21:46 ]
Predmet príspevku: 

nie kazdy aditivuje rovnako a hlavne rovnakym produltom - urcite ste teraz zachytili spravu ze shell podal navrh na antimonopoly na slovnaft ze im slovnaft predava paliva drahsie ako ostatnym. Slovnaft sa branil tym ze shell ziadal dodatocnu aditivaciu kvoli ktorej musel slovnaft vybudovat speci aditivacnu jednotku a preto im nemohol dat ceny ako ostatnym .

to dokazuje ze kazdy ma svoju vlastnu technologiu a vlastnu recepturu. Mimochodom aj Jurki aditivuje (alebo aditivoval???) benzin 95 (volalo sa to Natural 95X - pouzivali detergent .

Autor:  Milos [ Str, 20.02.2008, 21:48 ]
Predmet príspevku: 

bachaaaa. Puklo jazdi s cisternou :-D

Autor:  puklo [ Str, 20.02.2008, 21:50 ]
Predmet príspevku: 

nico píše:
Mimochodom aj Jurki aditivuje (alebo aditivoval???) benzin 95 (volalo sa to Natural 95X - pouzivali detergent .


bavíme sa o nafte

Autor:  puklo [ Str, 20.02.2008, 21:52 ]
Predmet príspevku: 

a k tomu shellu: shell nevyvozil objednaný kontingent, preto ten problém. aditivacku majú dlhé roky vybudovanú

Autor:  Karlito [ Str, 20.02.2008, 21:53 ]
Predmet príspevku: 

Pred príchodom chladného počasia (koniec septembra) lejem nemrzku do ostrekovačov (primiešavam k letnej náplni) a tak isto dávam do nafty aditívum, čo na seba viaže vodu

aj keď sú naftičky aditívované od výrobcu - táto zložka im chýba a kondenzácia vlhkosti funguje spoľahlivo :-D takže predchádzam zamrznutej kvapke vody v zúžení potrubia (tiež to zlepšuje filtrovateľnosť atd atd...)

a posledný UP GRADE v Patrole (aj predchádzajúcom dieseli) je:
Obrázok

:-D :-D :-D

-ka-

Autor:  nico [ Str, 20.02.2008, 21:56 ]
Predmet príspevku: 

Karlito píše:

a posledný UP GRADE v Patrole (aj predchádzajúcom dieseli) je:
Obrázok

:-D :-D :-D

-ka-


co to tam mas nejaky odkalovač?

Autor:  Karlito [ Str, 20.02.2008, 21:58 ]
Predmet príspevku: 

Mali to Zetory, Tatry, Liazky, V3Sky, Avie - a ja to mám tiež. Lebo to funguje :-D :-D :-D

-ka-

Stránka 1 z 4 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/