4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
NOS http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=4021 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | Jozef Joski [ Str, 12.03.2008, 14:55 ] |
Predmet príspevku: | NOS |
Neviete mi niekto poradiť ako dostanem N2O z veľkej flaše čo sa používa v zdravotníctve(náplň 7,5 kg) do malej cca 2 litrovej?Ak ich prepojím tlaky sa síce vyrovnajú,ale to je tak na jedno 15 sec.pridanie plynu.Nepomáha ani ak je tá veľká hore dnom.??? ![]() ![]() |
Autor: | Majo [ Str, 12.03.2008, 15:10 ] |
Predmet príspevku: | |
o kolko dlhsie to chces drzat?? Uz tych 15s je az-az na jeden krat. Kazdopadne to ide kompresorom, tak to natlacis na taky tlak aky dokaze spravit kompresor. Kamarat ma spravenu precerpavacku, dava to do maleho hasicaku (kilovky) a tlaci na 10atm. Samozrejme je potrebne mat odpojeny zasobnik kompresora ![]() |
Autor: | Jozef Joski [ Pia, 14.03.2008, 14:58 ] |
Predmet príspevku: | |
Majo píše: o kolko dlhsie to chces drzat?? Uz tych 15s je az-az na jeden krat. Kazdopadne to ide kompresorom, tak to natlacis na taky tlak aky dokaze spravit kompresor. Kamarat ma spravenu precerpavacku, dava to do maleho hasicaku (kilovky) a tlaci na 10atm. Samozrejme je potrebne mat odpojeny zasobnik kompresora ![]() Nejde o tú dobu 15 sec,ale že to môžeš použit len raz a ta malá bomba(ja mám 2 kg)je prázdna.Predpokladám že v tej orginálke je to skvapalnené,každopádne je ale testovaná na 19 MPa=190 atm?Chcelo by to nejakého chemika. |
Autor: | Martin 4 [ Pia, 14.03.2008, 16:51 ] |
Predmet príspevku: | |
to je fyzykálny problém, nie chemický. Ak je N2O vo flaši kvapalný, tak len pod vysokým tlakom alebo pri nízkej teplote. Keď tlak nad hladinou znížiš (začneš odpúšťať do druhej flaše) N2O sa začne odparovať a prepustíš len pary = plyn. Ak aj flašu s tekutým N2O otočíš hore dnom, tak prvá kvapka ktorá pretečie do prázdnej flaše sa odparí a vytvorí tlak, ktorý keď sa vyrovná s tlakom pár v plnej flaši zabráni ďalšiemu "pretečeniu" kvapalného N2O do prázdnej flaše. Čiže zse nič. Pomôžeš tomu len kompresorom, alebo podchladením prázdnej flaše (napr. tekutým dusíkom... ak by to stačilo) Skús sa poradiť s tunermi.... oni takto ničia motory. |
Autor: | masurko [ Pia, 14.03.2008, 16:55 ] |
Predmet príspevku: | |
bratku ale s tymto experimentovanim si daj bacha ono totizto lekarsky N2O alebo tiez rajsky plyn je v pomere tusim 8:2 a pretekarsky sa mi zda ma byt v pomere 6:4 takze dost rado to bud vystreli ventily alebo vyrazi hlavu ![]() |
Autor: | Jozef Joski [ Ned, 16.03.2008, 17:14 ] |
Predmet príspevku: | |
masurko píše: bratku ale s tymto experimentovanim si daj bacha ono totizto lekarsky N2O alebo tiez rajsky plyn je v pomere tusim 8:2 a pretekarsky sa mi zda ma byt v pomere 6:4 takze dost rado to bud vystreli ventily alebo vyrazi hlavu ![]() Ja som tomu rozumel tak že N2O je chemická zlúčenina dvoch dusíkov a jedného kyslíka(obrazne povedané),takže v pomere s čím že to má byť? |
Autor: | Jozef Joski [ Ned, 16.03.2008, 17:18 ] |
Predmet príspevku: | |
Martin 4 píše: to je fyzykálny problém, nie chemický. Ak je N2O vo flaši kvapalný, tak len pod vysokým tlakom alebo pri nízkej teplote. Keď tlak nad hladinou znížiš (začneš odpúšťať do druhej flaše) N2O sa začne odparovať a prepustíš len pary = plyn. Ak aj flašu s tekutým N2O otočíš hore dnom, tak prvá kvapka ktorá pretečie do prázdnej flaše sa odparí a vytvorí tlak, ktorý keď sa vyrovná s tlakom pár v plnej flaši zabráni ďalšiemu "pretečeniu" kvapalného N2O do prázdnej flaše. Čiže zse nič. Pomôžeš tomu len kompresorom, alebo podchladením prázdnej flaše (napr. tekutým dusíkom... ak by to stačilo) Skús sa poradiť s tunermi.... oni takto ničia motory. Dobrá rada,už som múdrejší.A čo sa týka tých tunerov oni to všetko kupujú hotové(montážnici) a to nieje moja cesta. |
Autor: | Majo [ Pon, 17.03.2008, 12:03 ] |
Predmet príspevku: | |
Martin4 mal na mysli skor "tuzerov" - to su skoro ako tuneri, ale pracuju s podstatne nizsim rozpoctom a vacsinou im to nevypali tak ako ma ![]() |
Autor: | Martin 4 [ Pon, 17.03.2008, 13:13 ] |
Predmet príspevku: | |
to néééé... tuzeri sa k NOS (našťastie) ani nedostanú. A aj keby náááhodou áno, tak sa im tuzingový zázrak pri prvom pokuse o použitie NOS rozpadne na prvosúčiastky. Len si pamätám, že v stánku Cobra Tuning na autosalóne ponúkali komplet NOS aj s flaškou a tie tuším predávajú naplnené na výmenu za prázdnu. Ale iné ma napadá... NOS do terénneho auta..... to mi nejako nesedí. Terénne autá sú stavané na výdrž a spoľahlivosť a NOS ani jednému ani druhému určite nepomáha. |
Autor: | Majo [ Pon, 17.03.2008, 13:44 ] |
Predmet príspevku: | |
Martin 4 píše: Ale iné ma napadá... NOS do terénneho auta..... to mi nejako nesedí. Terénne autá sú stavané na výdrž a spoľahlivosť a NOS ani jednému ani druhému určite nepomáha. ![]() |
Autor: | Tunki [ Pon, 17.03.2008, 14:31 ] |
Predmet príspevku: | |
Majo píše: Martin 4 píše: Ale iné ma napadá... NOS do terénneho auta..... to mi nejako nesedí. Terénne autá sú stavané na výdrž a spoľahlivosť a NOS ani jednému ani druhému určite nepomáha. ![]() Šprint v blate. Možno? Alebo v zablatenom šmykľavom kopci. |
Autor: | Jozef Joski [ Pon, 17.03.2008, 15:00 ] |
Predmet príspevku: | |
Martin 4 píše: to néééé... tuzeri sa k NOS (našťastie) ani nedostanú. A aj keby náááhodou áno, tak sa im tuzingový zázrak pri prvom pokuse o použitie NOS rozpadne na prvosúčiastky. Len si pamätám, že v stánku Cobra Tuning na autosalóne ponúkali komplet NOS aj s flaškou a tie tuším predávajú naplnené na výmenu za prázdnu. Ale iné ma napadá... NOS do terénneho auta..... to mi nejako nesedí. Terénne autá sú stavané na výdrž a spoľahlivosť a NOS ani jednému ani druhému určite nepomáha. Cobra Tuning si zistím.A nie každý off je stavaný aby vydržal Paríž-Dakar. Tiež záleží na obsahu motora,do Nivy by som to nedával.Toto je na špeciál s motorom Bucegi V 8 5liter. |
Autor: | Jozef Joski [ Pon, 17.03.2008, 15:09 ] |
Predmet príspevku: | |
Tunki píše: Majo píše: Martin 4 píše: Ale iné ma napadá... NOS do terénneho auta..... to mi nejako nesedí. Terénne autá sú stavané na výdrž a spoľahlivosť a NOS ani jednému ani druhému určite nepomáha. ![]() Šprint v blate. Možno? Alebo v zablatenom šmykľavom kopci. Presne! A aby mala pneumatika schopnosť vyhodiť blato z dezénu potrebuješ okrem jej stavby(dezénu) aj výkon aby si ju v každej situácii dokázal ,,roztočiť" tak že z nej odstredivou silou všetko vyletí.Ako na crossovej mototke.Potom máš zasa chvíľu trakciu.Lenže na to treba kone a na tie je ten NOS. |
Autor: | Tunki [ Pon, 17.03.2008, 15:12 ] |
Predmet príspevku: | |
No a este si zabudol napisat ze pri vysokých otáčkach kolesa je samozrejme aj využité šmykové trenie. edit: To som sa asi sekol ![]() |
Autor: | dado [ Pon, 17.03.2008, 15:38 ] |
Predmet príspevku: | |
Jozef Joski píše: .Potom máš zasa chvíľu trakciu.Lenže na to treba kone a na tie je ten NOS. ...no, a ja mam na to Jeep.. ![]() |
Stránka 1 z 3 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |