| Dnes je piatok 31. októbera 2025, meniny má Aurélia a zajtra Denis, Denisa 
 
 
 
 
	
			
	
	
	
        
        
            | Autor | Správa |  
			| Jozef Joski Frajer 
					Registrovaný: Ned, 14.01.2007, 11:04
 Príspevky: 208
 Bydlisko: Trnava
   | Neviete mi niekto poradiť ako dostanem N2O z veľkej flaše čo sa používa v zdravotníctve(náplň 7,5 kg) do malej cca 2 litrovej?Ak ich prepojím tlaky sa síce vyrovnajú,ale to je tak na jedno 15 sec.pridanie plynu.Nepomáha ani ak je tá veľká hore dnom.???    
 
 |  
			| Str, 12.03.2008, 14:55 | 
					
					     |  
		|  |  
			| Majo OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15
 Príspevky: 681
 Bydlisko: Zvolen
   | o kolko dlhsie to chces drzat?? Uz tych 15s je az-az na jeden krat.
 Kazdopadne to ide kompresorom, tak to natlacis na taky tlak aky dokaze spravit kompresor. Kamarat ma spravenu precerpavacku, dava to do maleho hasicaku (kilovky) a tlaci na 10atm. Samozrejme je potrebne mat odpojeny zasobnik kompresora   
 
 |  
			| Str, 12.03.2008, 15:10 | 
					
					       |  
		|  |  
			| Jozef Joski Frajer 
					Registrovaný: Ned, 14.01.2007, 11:04
 Príspevky: 208
 Bydlisko: Trnava
   | Majo píše: o kolko dlhsie to chces drzat?? Uz tych 15s je az-az na jeden krat. Kazdopadne to ide kompresorom, tak to natlacis na taky tlak aky dokaze spravit kompresor. Kamarat ma spravenu precerpavacku, dava to do maleho hasicaku (kilovky) a tlaci na 10atm. Samozrejme je potrebne mat odpojeny zasobnik kompresora   Nejde o tú dobu 15 sec,ale že to môžeš použit len raz a ta malá bomba(ja mám 2 kg)je prázdna.Predpokladám že v tej orginálke je to skvapalnené,každopádne je ale testovaná na 19 MPa=190 atm?Chcelo by to nejakého chemika.
 
 |  
			| Pia, 14.03.2008, 14:58 | 
					
					     |  
		|  |  
			| Martin 4 Trvalá prekážka 
					Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
 Príspevky: 3197
 Bydlisko: nr
   | to je fyzykálny problém, nie chemický. Ak je N2O vo flaši kvapalný, tak len pod vysokým tlakom alebo pri nízkej teplote. Keď tlak nad hladinou znížiš (začneš odpúšťať do druhej flaše) N2O sa začne odparovať  a prepustíš len pary = plyn. Ak aj flašu s tekutým N2O otočíš hore dnom, tak prvá kvapka ktorá pretečie do prázdnej flaše sa odparí a vytvorí tlak, ktorý keď sa vyrovná s tlakom pár v plnej flaši zabráni ďalšiemu "pretečeniu" kvapalného N2O do prázdnej flaše. Čiže zse nič.
 Pomôžeš tomu len kompresorom, alebo podchladením prázdnej flaše (napr. tekutým dusíkom... ak by to stačilo)
 
 Skús sa poradiť s tunermi.... oni takto ničia motory.
 _________________
 SLOW & FURIOUS
 
 
 |  
			| Pia, 14.03.2008, 16:51 | 
					
					     |  
		|  |  
			| masurko OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
 Príspevky: 1816
 Bydlisko: Trencin
   | bratku ale s tymto experimentovanim si daj bacha ono totizto lekarsky N2O alebo tiez rajsky plyn je v pomere tusim 8:2 a pretekarsky sa mi zda ma byt v pomere 6:4 takze dost rado to bud vystreli ventily alebo vyrazi hlavu   _________________
 "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
 Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
 Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
 Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
 Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
 
 
 |  
			| Pia, 14.03.2008, 16:55 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Jozef Joski Frajer 
					Registrovaný: Ned, 14.01.2007, 11:04
 Príspevky: 208
 Bydlisko: Trnava
   | masurko píše: bratku ale s tymto experimentovanim si daj bacha ono totizto lekarsky N2O alebo tiez rajsky plyn je v pomere tusim 8:2 a pretekarsky sa mi zda ma byt v pomere 6:4 takze dost rado to bud vystreli ventily alebo vyrazi hlavu      Ja som tomu rozumel tak že N2O je chemická zlúčenina dvoch dusíkov a jedného kyslíka(obrazne povedané),takže v pomere s čím že to má byť?
 
 |  
			| Ned, 16.03.2008, 17:14 | 
					
					     |  
		|  |  
			| Jozef Joski Frajer 
					Registrovaný: Ned, 14.01.2007, 11:04
 Príspevky: 208
 Bydlisko: Trnava
   | Martin 4 píše: to je fyzykálny problém, nie chemický. Ak je N2O vo flaši kvapalný, tak len pod vysokým tlakom alebo pri nízkej teplote. Keď tlak nad hladinou znížiš (začneš odpúšťať do druhej flaše) N2O sa začne odparovať  a prepustíš len pary = plyn. Ak aj flašu s tekutým N2O otočíš hore dnom, tak prvá kvapka ktorá pretečie do prázdnej flaše sa odparí a vytvorí tlak, ktorý keď sa vyrovná s tlakom pár v plnej flaši zabráni ďalšiemu "pretečeniu" kvapalného N2O do prázdnej flaše. Čiže zse nič.
 Pomôžeš tomu len kompresorom, alebo podchladením prázdnej flaše (napr. tekutým dusíkom... ak by to stačilo)
 
 Skús sa poradiť s tunermi.... oni takto ničia motory.
Dobrá rada,už som múdrejší.A čo sa týka tých tunerov oni to všetko kupujú hotové(montážnici) a to nieje moja cesta.
 
 |  
			| Ned, 16.03.2008, 17:18 | 
					
					     |  
		|  |  
			| Majo OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15
 Príspevky: 681
 Bydlisko: Zvolen
   | Martin4 mal na mysli skor "tuzerov" - to su skoro ako tuneri, ale pracuju s podstatne nizsim rozpoctom a vacsinou im to nevypali tak ako ma   
 
 |  
			| Pon, 17.03.2008, 12:03 | 
					
					       |  
		|  |  
			| Martin 4 Trvalá prekážka 
					Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
 Príspevky: 3197
 Bydlisko: nr
   | to néééé... tuzeri sa k NOS (našťastie) ani nedostanú. A aj keby náááhodou áno, tak sa im tuzingový zázrak pri prvom pokuse o použitie NOS rozpadne na prvosúčiastky.  Len si pamätám, že v stánku Cobra Tuning na autosalóne ponúkali komplet NOS aj s flaškou a tie tuším predávajú naplnené na výmenu za prázdnu.
 Ale iné ma napadá... NOS do terénneho auta..... to mi nejako nesedí. Terénne autá sú stavané na výdrž a spoľahlivosť a NOS ani jednému ani druhému určite nepomáha.
 _________________
 SLOW & FURIOUS
 
 
 |  
			| Pon, 17.03.2008, 13:13 | 
					
					     |  
		|  |  
			| Majo OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15
 Príspevky: 681
 Bydlisko: Zvolen
   | Martin 4 píše: Ale iné ma napadá... NOS do terénneho auta..... to mi nejako nesedí. Terénne autá sú stavané na výdrž a spoľahlivosť a NOS ani jednému ani druhému určite nepomáha.   tak tak, tiez mi unika pointa, nejak si neviem predstavit pri akej cinnosti sa da NOS na offe vyuzit...
 
 |  
			| Pon, 17.03.2008, 13:44 | 
					
					       |  
		|  |  
			| Tunki OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34
 Príspevky: 2183
 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
   | Majo píše: Martin 4 píše: Ale iné ma napadá... NOS do terénneho auta..... to mi nejako nesedí. Terénne autá sú stavané na výdrž a spoľahlivosť a NOS ani jednému ani druhému určite nepomáha.   tak tak, tiez mi unika pointa, nejak si neviem predstavit pri akej cinnosti sa da NOS na offe vyuzit...Šprint v blate. Možno?  Alebo v zablatenom šmykľavom kopci._________________
 ARO m461 2.5TD CactusEdition  .... Trooper 2.2TD (RIP)
 .... alebo ....
 *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*
 
 
 |  
			| Pon, 17.03.2008, 14:31 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Jozef Joski Frajer 
					Registrovaný: Ned, 14.01.2007, 11:04
 Príspevky: 208
 Bydlisko: Trnava
   | Martin 4 píše: to néééé... tuzeri sa k NOS (našťastie) ani nedostanú. A aj keby náááhodou áno, tak sa im tuzingový zázrak pri prvom pokuse o použitie NOS rozpadne na prvosúčiastky.  Len si pamätám, že v stánku Cobra Tuning na autosalóne ponúkali komplet NOS aj s flaškou a tie tuším predávajú naplnené na výmenu za prázdnu.
 Ale iné ma napadá... NOS do terénneho auta..... to mi nejako nesedí. Terénne autá sú stavané na výdrž a spoľahlivosť a NOS ani jednému ani druhému určite nepomáha.
 Cobra Tuning si zistím.A nie každý off je stavaný aby vydržal Paríž-Dakar.
 Tiež záleží na obsahu motora,do Nivy by som to nedával.Toto je na špeciál s motorom Bucegi V 8 5liter.
 
 |  
			| Pon, 17.03.2008, 15:00 | 
					
					     |  
		|  |  
			| Jozef Joski Frajer 
					Registrovaný: Ned, 14.01.2007, 11:04
 Príspevky: 208
 Bydlisko: Trnava
   | Tunki píše: Majo píše: Martin 4 píše: Ale iné ma napadá... NOS do terénneho auta..... to mi nejako nesedí. Terénne autá sú stavané na výdrž a spoľahlivosť a NOS ani jednému ani druhému určite nepomáha.   tak tak, tiez mi unika pointa, nejak si neviem predstavit pri akej cinnosti sa da NOS na offe vyuzit...Šprint v blate. Možno?  Alebo v zablatenom šmykľavom kopci.   Presne! A aby mala pneumatika schopnosť vyhodiť blato z dezénu potrebuješ okrem jej stavby(dezénu) aj výkon aby si ju v každej situácii dokázal ,,roztočiť" tak že z nej odstredivou silou všetko vyletí.Ako na crossovej mototke.Potom máš zasa chvíľu trakciu.Lenže na to treba kone a na tie je ten NOS.
 
 |  
			| Pon, 17.03.2008, 15:09 | 
					
					     |  
		|  |  
			| Tunki OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34
 Príspevky: 2183
 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
   | No a este si zabudol napisat ze pri vysokých otáčkach kolesa je samozrejme aj využité šmykové trenie.
 edit: To som sa asi sekol    , ale tak to dopadne ked sa miešam do fyziky._________________
 ARO m461 2.5TD CactusEdition  .... Trooper 2.2TD (RIP)
 .... alebo ....
 *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*
 
 
 |  
			| Pon, 17.03.2008, 15:12 | 
					
					   |  
		|  |  
			| dado Legenda Offroadu 
					Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
 Príspevky: 3010
 Bydlisko: Rimavská Sobota
   | Jozef Joski píše: .Potom máš zasa chvíľu trakciu.Lenže na to treba kone a na tie je ten NOS....no, a ja mam na to Jeep..  
 
 |  
			| Pon, 17.03.2008, 15:38 | 
					
					     |  
		|  |  
		|  |  
 
	
		| Kto je on-line |  
		| Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |  
 
	|  | Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
 Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
 
 |  
 |