Dnes je sobota 3. mája 2025, meniny má Galina a zajtra Florián
Snorchel vs LPG - problem !!!
Autor |
Správa |
peterB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17 Príspevky: 667 Bydlisko: Nitra
|
Mam problem s mojim novym snorchlom. Po namontovani som zistil ze ho nemozem pouzivat na LPG, cize ho nemozem pouzivat vobec. PRoblem je nasledovny : Stojim na kopci, motor bezi na volnobeh, vsetko je v poriadku - otazky su 1000 RPM. Uvolnim rucnu brzdu - pomaly sa zacnem spustat dolu kopcom, ked rychlost prekroci 20km/h zacnu klesat volnobezne otacky, pri rychlosti 30km/h motor "zdochne".
Je jedno ako je otoceny otvor nasavania hore na snorchly. Cyklon ktory som pouzil iba podvyhol rychlost porebnu na zadusenie motoru z 30km/h na priblizne 40km/h.
Po zosliapnuti plynu je vsetko v poriadku - ako keby ziadny problem - ani pri velkych rychlostiach ...
Nasavanie LPG mam do sania medzi filtrom a vahou vzduchu.
Pri jazde na benzin tento problem s volnobehom nieje - s logickeho dovodu.
Viete mi niekto poradit co s tym ? Ja typujem ze v snorchly narasta tlak vzduchu a LPG nieje strhavane tak ako by malo a preto motor skape.
_________________ Lestenka
|
Uto, 06.05.2008, 12:25 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Aký máš šnorchel? Origo či hajzelhoffa?
Ono šnorchel je všeobecne prekážka sania a preto motoru určite neprospeje. Preto je dobré aj urobiť výhybku pre "mierové účely". Asi ako má M4nr. A potom skúsiť nejaký športový filter, aby sa ulahčilo dýchaniu motora.
A určite nenarastá tlak, skôr podtlak. A asi ti šnorchlom na volnobeh neprejde potrebné množstvo vzduchu.
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Uto, 06.05.2008, 12:56 |
|
 |
konik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 06.02.2008, 20:07 Príspevky: 743 Bydlisko: Nitra
|

Peto Majka ta na ranci bonzla takze...
bol som okuknut sice len cez branu ten tvoj zazrak co si namontoval hned vo stvrtok ... je to moc pekne aj ked takato komplikacia zamrzi?
ja mam tiez podobny problem na svojom bruchoplaze a som rad ze mi to nechcipa na krizovatke ked stojim  - uz aj take som mal
je to sranda workeraund ked dupes aj plyn aj brzdu naraz
a inak proste stale noha na plyne naucit sa poriadne pribrzdovat motorom
1, skusal si stelovat volnobeh na splynovaci? mozno by to pomohlo...
tak a teraz konstruktivne: zrejme su v tej rure sania vzduchu rozne pomery ked stojis a ked ides,
berme ze ked stojis a motor bezi je to ok - otacky 1000 rpm mam aj ja rad aspon sa mi netrasie cela kara
ale ked motor ide na volnobeh a auto svisti trebars aj 40 v rure vznika vyssi tlak vzduchu no plynu priteka rovnako vznika chudobvna zmes natolko ze motor chcipne --- to je moja prva teoria dokazat by sa dala kusom lepiacej pasky cez ten snorchel cim by sa dalo zabranit natlacaniu vzduchu do sania.
popr druha teoria ktora sa asi tazko dokazuje je ze plynu je na ten vzduch viac a bohata zmes zadusi ten motor ... vychadza z toho ze ten pretlak vzduchu vie nejako posunut membranou na splynovaci a rozhasit ten optimalny pomer proste tam splynovac flusne viac plynu nez je zdrave...
jazdim s tymto vedomim uz cca 100t km a ide to aj ked viem ze neradno vyradit na dialnici
v dejvach alias ponovom chewroletoch - co su stari LPGckari sa tento prob riesil tak ze sanie si prehodili vo filterboxe z predu nadol
co takto skusit cyklon?- nepomohlo by?
|
Uto, 06.05.2008, 13:07 |
|
 |
konik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 06.02.2008, 20:07 Príspevky: 743 Bydlisko: Nitra
|
Kapo píše: Aký máš šnorchel? Origo či hajzelhoffa?
Ono šnorchel je všeobecne prekážka sania a preto motoru určite neprospeje. Preto je dobré aj urobiť výhybku pre "mierové účely". Asi ako má M4nr. A potom skúsiť nejaký športový filter, aby sa ulahčilo dýchaniu motora.
A určite nenarastá tlak, skôr podtlak. A asi ti šnorchlom na volnobeh neprejde potrebné množstvo vzduchu.
Kapo Ako potom vysvetlit jav ze na volnobehu stojace auto pradie ako Pan Boh prikazal?
|
Uto, 06.05.2008, 13:10 |
|
 |
teslo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 16:11 Príspevky: 409 Bydlisko: Bratislava
|
Ja som mal podobny problem. Ked som isiel rychlejsie a dal nohu z plynu dole, motor zdhochol. To som mal nasavanie otocene smerom dopredu. Snorchel vytvoril taky pretlak vzduchu ze zmes ochudobnela natolko ze motor zdochol. Mne stacilo nasavanie pootocit smerom doboku( na celne sklo) a problem mam vyrieseny.
V mojom pripade som nechal nasavanie mierne sikmo. Spotreba so snorchlom je nizsia ako bez.
_________________Range Rover farma 
|
Uto, 06.05.2008, 14:27 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Pre LPG neplati nic co plati pre jazdu na benzin. Stelovanim volnobeho nic nevyriesi. Problem je v servoventile co davkuje LPG. Tym ze si dal snorchel si uplne zmenil podtlak sacieho vzduchu. Chod s tym na diagnostiku ci sa to neda nastavit. Ja mam podobny problem, sice motor nezhasne, ale ma nepravidelny chod a aj to, nie vzdy. Laborujem okolo toho uz asi rok. Riesenie je jedoduche : prejst na sekvencne vstrekovanie, alebo dat vyparovac LPG stavany pre motor s vacsim motorom.
Napr. ja mam motor 140 kW a LPG vyparovac pre 80kW motor. Ten kto to montoval rozdiel dobehol zvysenim podtlaku v sani za filtrom zmensenim prierezu.
|
Uto, 06.05.2008, 15:27 |
|
 |
peterB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17 Príspevky: 667 Bydlisko: Nitra
|

Ja som asi spravil moc dobry snorchel  . Cize ten vzduch sa cez neho neuveritelne dobre tlaci - urcite je to pretlak , pretoze som si dovolil jeden pokus a poviem vam ze som bol zhrozeny tym ze to spravilo skoro rovnaky vysledok :
Rozpojil som vzduchove vedenie zo snorchla do filtra v motore - akoze na skusku - vybral som 25cm rovnej trubky !!! - ale zostavajuce dva konce boli stale nasmerovane na seba - i ked s 25cm medzerou medzi sebou a cuduj sa svete - pri 50km/h zase zdochol. Vyriesil som to tak ze som ich vyosil aby nesmerovala jedna na druhu. To pomohlo do tej miery ze ani pri 140km/h neklesnu otacky ani o 100 RPM. Proste ten tlak vzduchu sa rozbija o telo filter boxu, je rozfuknuty po celom motorovom priestore a nenasilne nasavany do filtru tou druhou rurou. Zatial mi klesla spotreba o 3 litre a zlepsil sa efekt nasavania tepleho vzduchu - koli ktoremu som vlastne montoval cely snorchel.
Problem je vsak ten ze to nakoniec nieje plnohodnotny snorchel, ale iba zdvyhnute sanie ako som mal doteraz ...
Fakt by ma zaujimalo ako sa to asi tak da vyriesit - jedna vec ma napadla - spravit to co napisal Kapo - o tom martinovom aute - martin bol u mna a dobre som si to prezrel, keby som tu rozbocku pouzil opacne a dal na nu nejaku spetnu klapku (tak aby ten priamy napor vzduchu bol vypustany do motora a v pripade vody aby voda z vonka zatvorila tuto klapku).
Test c.2 : auto bezina volnobeh a na koniec snorchla som strcil fen (na vlasy), ten stary na ktorom sa da vypnut ohrev vzduchu a vysledok rovnaky - zdochol motor - i napriek tomu ze ten vzduch musel prekonat priblizne 1,5metra.
_________________ Lestenka
|
Uto, 06.05.2008, 15:37 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
No neviem či Peťo má servoventil ovládaný riadiacou jednotkou, asi je len natvrdo nadstavený volnobeh a nejaké otáčky, tak su urobené povačšinou auta, čiže len v uzkom okruhu otáčok LPG funguje ako má. V ostatných to ide na dve veci (z toho dôvodu zatial nejazdím na LPG)
Pre normálny chod LPG v aute je potreba riadiacej jednotky čo si číta údaje z lambdy, polohy klapky a iných vecí proste ako normálny motor ked ide na benzín. Potom následne je podla potreby dávkovaný plyn.
Len máloktoré auto to má takto všetci to odjebu len relátkom čo to natvrdo prepne bud benzín alebo LPG.  Takým bych ruky lámal.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Uto, 06.05.2008, 15:39 |
|
 |
konik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 06.02.2008, 20:07 Príspevky: 743 Bydlisko: Nitra
|
DADO: sekvencne vstrekovanie asi nie je ta rada co by peto chcel pocut
v com spocivalo tvoje laborovanie a s akym uspechom?
...ja by som to stelovanie volnobehu az tak nezatracoval...je to tocenie srubkou ktorou nic nepokazis ... mne to kus pomohlo na bruchoplaze a hlavne som si to steloval sam a ide to o kus lepsie  ...
|
Uto, 06.05.2008, 15:43 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Peťo skus zmenšiť prierez šnorchla teda prierez nasávania, či to nepomože, proste ti tlačí privela vzduchu do sania a všetky tlaky sú porušené čoby tam mali byť.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Uto, 06.05.2008, 15:47 |
|
 |
konik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 06.02.2008, 20:07 Príspevky: 743 Bydlisko: Nitra
|
tak tak ako Andrej pise polaborovat najskor prekryvanim a tienenim na kobre /to by mohol byt fan s kartonom a lepiacou paskou a hlavne dost bezbolestny/ potom este mozno zbytocny pretlak pustat von takou dierkou na mierove pomery tak ako ma M4NR, ale to uz by bolo trocha majstrovania
|
Uto, 06.05.2008, 16:07 |
|
 |
teslo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 16:11 Príspevky: 409 Bydlisko: Bratislava
|
Alebo skus jazdit iba do rychlosti 15km/h.
Peto, aky mas motor a splynovac? Nepriskrtil si to prilis( aby si dosiahol nizsiu spotrebu)?
_________________Range Rover farma 
|
Uto, 06.05.2008, 16:09 |
|
 |
peterB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17 Príspevky: 667 Bydlisko: Nitra
|
Mozno to mam priskrtene priliz , ale lepsie mi to takto funguje aj vo vysokych otackach - to by som nechcel menit. Inak skusal som menit v celom rozsahu oboch ventilov (volnobeh aj skrtiaci ventil na potrubi a nic to nepomohlo). Proste sa tam udeje nieco takze ne nespravne zacne fungovat strhavanie plynu z toho vstreku. Viem ze by mi vsetko vyriesili priame vsteky plynu do valcov ale to by zozralo 40tis a vyriesilo iba banalny problemik s tym ze nemozem brutalne brodit - co si myslim ze nestoji za to.
Viem ze skrtiaci ventil na potrubi je v podstate dobre nastaveny iba pre urcity rozsah otacok , ale v mojom pripade mi to dobre (nie vyborne) slape aj na vysokych otackach. Ak by som ten rozdiel mal vyjadrit tak zrejme by som mohol ist 190 a nie iba 170 km/h a zrejme by som mal nizsiu spotrebu o jeden liter - ale stoji mi to za tych 40 tis. ? 
_________________ Lestenka
|
Uto, 06.05.2008, 16:57 |
|
 |
Majod
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32 Príspevky: 647 Bydlisko: Ko PD
|
pocul si už o pristroji menom fixírka?v snorchli neni ani nahodou pretlak ale podtlak pri jazde a to je problém.
_________________ UAZ,,Wrangler CRD
|
Uto, 06.05.2008, 16:58 |
|
 |
peterB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17 Príspevky: 667 Bydlisko: Nitra
|
A ten dokaz s chybajucou 25cm castou potrubia ta stale nepresviedca o tom ze je tam pretlak ? Ja proste neverim ze by nejaka rura o priemere 75mm dokazala na vzdialenost 25cm !!! vysavat protilahlu ruru o priemere 75mm a samozrejem s tym aj cely obrovsky kus motoroveho priestoru takou silou aby v tej protilahlej trubke spravila podtlak - to vy mi snad scucavalo aj kapotu
Mozno to co pises funguje niekde od rychlosti 70 , 80 , 90 km/h ale ver tomu ze pri 20 km/h je tam pretlak ... dalej som to ani neskusal - nema to pre mna zmysel ak mi ma skapat autak pri 20km/h
_________________ Lestenka
|
Uto, 06.05.2008, 17:02 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|