4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Turbo
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=4564
Stránka 1 z 1

Autor:  Tunki [ Štv, 08.05.2008, 17:48 ]
Predmet príspevku:  Turbo

Čo je toto tu.Obrázok

Normálne to nieje nijako vidieť , ale keď je búda dole z rámu tak áno.

Autor:  diesel [ Štv, 08.05.2008, 18:02 ]
Predmet príspevku: 

je to membránou ovládaný ventil ktorý stráži maximálny tlak turba. Ak tlak za hnanou turbínou presiahne predpísanú hodnotu tak prepúšťa plyny spred hnacej turbíny za ňu takým bypasom a tým znižuje jeho účinnosť. Volá sa to tuším wastegate či tak nejak.

niekedy sa može stať že sa tá klapka pridre v pootvorenom stave a potom turbo nemá kone.

Autor:  Tunki [ Štv, 08.05.2008, 18:45 ]
Predmet príspevku: 

Vďaka.

Ale to by potom znamenalo , že ak tú hadičku zaškrtím tak pojde turbo na plné otáčky až do poserkania nie?

Sa pozriem na jeho funkčnosť bližšie.Na dvadsaťročnom voze to už nemusí byť OK.

Autor:  Karlito [ Štv, 08.05.2008, 21:57 ]
Predmet príspevku: 

Niektoré verzie sú ovládané práve tlakom v saní za turbom a priškrcujú pomocou tiahla výfuk za turbom.... a tým škrtia samotné turbo. Na saní býva aj ventil nazývaný BLOW OFF - a je to nič inšie ako odfuk, keď tlak prekročí neprípustnú hranicu (také písknutie napríklad ak ženieš motor a preradíš)

Ano priškrť a turbo bude dávať viac, ale v v najlepšom prípade fúkne hadica od turba, alebo tesnenie pod saním.... v horšom tesnenie pod hlavou a v najhoršom prípade bude v číči samotné turbo, alebo prepálený piest :-D (by isšlo moc vzduchu do motoru a v maxime málo paliva = chudobná zmes)

-ka-

Autor:  masurko [ Štv, 08.05.2008, 22:05 ]
Predmet príspevku: 

Karlito nechcem mudrovat ale s tym blow offom je to trosku inak co ja viem sluzi tam na to aby ked klesnu otacky a turbo natlaci do potrubia vzduch tak tym ze klesli otacky motora automaticky aj vyfukove plyny a teda nema co turbo hnat a tlak vzduchu nahromadeny medzi turbom a motorom ma tendenciu zastavit turbo, v horsom pripade roztocit ho do opacnej strany, tento tlak prave vypusta blow off aby sa turbo nemuselo pri dalsom pridani znovu rozbiehat ale aby ostalo v otackach. Pripadne ako sekundarna funkcia moze byt aj strazenie toho maximalneho tlaku ale to som si neni isty este som o tom nepocul :-D

Autor:  Tunki [ Štv, 08.05.2008, 22:28 ]
Predmet príspevku: 

Takže v každom prípade ak budem pozerať v akom je to stave, tak nič na tom nebudem meniť , iba ak by bolo niečo zaseknuté (a podobne). Yes?

Na Patrole (260?) je tú reguláciu vidieť po otvorení kufra zhora pekne a aj tiahlo myslím. U mňa to je zašité (a neprístupné) pri motorovej prepážke.

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/