4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
Má SUV praktický význam ?? http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=4736 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | greenhorn [ Pia, 23.05.2008, 21:49 ] |
Predmet príspevku: | Má SUV praktický význam ?? |
Má SUV oproti 4x2 praktický význam? Na túto otázku by som prednedávnom bez váhania odpovedal- áno /aj ked som na tom nikdy nejazdil/. Chystám sa tento rok kúpiť SUV, tak som trochu patral po nete a skrsli pochybnosti. Chcel by som kúpiť nové auto 5 miestne + 2 nudzove sedačky v tretom rade. Je viacero možností 4x2- VW Touran, ford smax, cit C5 grandpicasso, Peug 308 SW... Lakaju ma však hlavne SUV -Santa fe, Outlander alebo Nissan Qashqai+2. SUV by som bral hlavne kvoli jazde po zasneženej vozovke v kopcoch kvoli lyžovačke. Žiadny teren, 95 % len asfaltky a sem tam 2-3 km polna cesta na chatu. Čital som na nete rozne nazory, podla niektorých vraj ani nieje nejaký velký rozdiel medzi SUV /nemyslím samozrejme offroad/ a 4x2. Prejazdnosť terenom je vraj hlavne o výške podvozku. Potom by stačil napr. i Qashqai+2 vo verzii 4x2. Pripadali mi to však skôr teoretické názory a preto by som vás chcel poprosiť o skúsenosti z praxe. Maju SUV na snehu, zladovatelej vozovke a na polnej ceste výrazne lepšie vlastnosti ako pohon 4x2? Jazda zo šmyklaveho kopca mi je jasná, tam 4x4 vela nepomože, zaujíma ma hlavne jazda do kopca, po rovine, prípadne vyhrabanie sa zo zaveja alebo z parkoviska, ked dobrodinec so snežnou frezou zavalí výjazd z parkovacieho miesta. Dúfam, že moja otázka nieje uplne triviálna... a ak ano, tak sa aj rovno ospravedlnujem. |
Autor: | Majod [ Pia, 23.05.2008, 22:00 ] |
Predmet príspevku: | re |
ano má význam a na to čo si ty napisal je ako uliate |
Autor: | PeterPO [ Pia, 23.05.2008, 22:01 ] |
Predmet príspevku: | Re: Má SUV praktický význam ?? |
.... Jazda zo šmyklaveho kopca mi je jasná, tam 4x4 vela nepomože, zaujíma ma hlavne jazda do kopca.... 4X4: ....myslím,že ako z kopca,tak aj do kopca.... |
Autor: | biker [ Pia, 23.05.2008, 22:07 ] |
Predmet príspevku: | Re: Má SUV praktický význam ?? |
greenhorn píše: Maju SUV na snehu, zladovatelej vozovke a na polnej ceste výrazne lepšie vlastnosti ako pohon 4x2? ![]() SUV 4x4 je pre teba jasna volba. ![]() EDIT: naco tam je hore to hlasovanie? ![]() ![]() |
Autor: | finder [ Pia, 23.05.2008, 22:10 ] |
Predmet príspevku: | |
V zavislosti od typu pohonu 4x4 toho ktoreho vyrobcu su tam rozdiely, ale u SUV vo vseobecnosti - ano. |
Autor: | Kmoter [ Pia, 23.05.2008, 22:20 ] |
Predmet príspevku: | |
Ja si myslím že nieje velmi nadčím polemizovať ja iné auto do budúcna ani nechcem. Myslím teda 4x4 a ani velmi tak SUV vních až taký velký význam nevidím možno len v tom pocite bezpečia, že sedíš vo velkom aute. Určite hrá svoju rolu aj svetlá výška auta ale skôr by som povedal že na priechodnosti hrá vedšiu rolu obutie a stavba podvosku. |
Autor: | greenhorn [ Pia, 23.05.2008, 22:21 ] |
Predmet príspevku: | |
finder píše: V zavislosti od typu pohonu 4x4 toho ktoreho vyrobcu su tam rozdiely, ale u SUV vo vseobecnosti - ano. rozhodujem sa hlavne medzi Outlander a Quashqai. Ktorý má vyspelejší pohopn 4x4? |
Autor: | finder [ Pia, 23.05.2008, 22:50 ] |
Predmet príspevku: | |
Podla toho co som sa docital, su obe stvorkolky (ak si nekupis len predokolku), ale Outlander ma zevraj redukciu, takze v terene bude na tom mierne lepsie. (minimalne nebude trpiet spojka) |
Autor: | greenhorn [ Pia, 23.05.2008, 23:00 ] |
Predmet príspevku: | |
finder píše: Podla toho co som sa docital, su obe stvorkolky (ak si nekupis len predokolku), ale Outlander ma zevraj redukciu, takze v terene bude na tom mierne lepsie. (minimalne nebude trpiet spojka) Velka vdaka za promptnu odpoved. Inak dakujem vsetkym čo sa zapojili, som fakt príjemne prekvapený, že za kratky čas ste tolkí zareagovali. Tým vôbec nechcem končiť diskusiu, i ked sa zdá, že je to dosť jednoznačné. Uvitam každy nazor alebo suhlas/nesuhlas. |
Autor: | MARTINO [ Pia, 23.05.2008, 23:11 ] |
Predmet príspevku: | |
len nejake testy ak pomožu ![]() http://www.etrend.sk/generate_page.php?page_id=110475 http://automix.centrum.sk/clanek.phtml?id=9938 http://magazin.atlas.sk/auto-moto/testy ... outlander- http://speed-fabian.webovastranka.sk/fo ... i_2.0i_4x4 http://automix.centrum.sk/testy/clanek.phtml?id=11889 http://news.auto.cz/test/prva-jazda-nissan-qashqai.html |
Autor: | biker [ Pia, 23.05.2008, 23:16 ] |
Predmet príspevku: | |
tusim ze to budes brat nove.. a to je asi jedno ktore. dnes je to aj tak vsetko: fuzie kazdy s kazdym... redukcia je ale v terene vyhoda... ci ju pouzijes aj ty niekedy? asi moc ne... ![]() hlavne vyber take ktore sa ti paci! zvonku a hlavne z vnutra ![]() |
Autor: | michi [ Pia, 23.05.2008, 23:19 ] |
Predmet príspevku: | |
Vysvetľovať rozdiel medzi tým ako sa za zhoršených adhéznych podmienok správa auto s poháňanou jednou nápravou a oboma je asi dosť zbytočné. Na to čo si popísal je SUV akurát. ![]() |
Autor: | greenhorn [ Pia, 23.05.2008, 23:53 ] |
Predmet príspevku: | |
To: Martino Diky za testy, pomohli, len mam problem v tom že terenne vlastnosti /respekt jazda v zime/ na ich zaklade neviem porovnať. Neviem či je chyba v mojom mozgovom software alebo na vysielači... ![]() O qashai viem len tolko že podvozok aj system 4x4 vychadza z X-trailu, čo je možno najlepší terennejší SUV. Má trojpolohový prepínač 2WD, 4WD autopreklzový, a LOCK- aktívny do 30 km/h. To bude asi tiež redukcia? nie? ![]() Outlander má tiež rovanko trojpolohový vypínač, a LOCK sa vypína podla dealerky pri 20 km/h, ale podla netu som niekde čítal že 40 km/h a inde že nemá obmedzenie v rýchlosti. Pravdu povediac ta dealerka sa mi nezdala moc erudovaná takže vlastne neviem.... Inak viezol som sa v oboch Qaishai 2.0 dci- krasny plynulý tichý a kultivovaný motor. Outlander 2.2 hdi podobne ako dci, trochu hlučnejší a menej plynulý, ale pružnejší, lepšie zrýchlenie. Outlander 2.0 tdi, usporný ale inak zretelne menej kultivovaný a nad 130-140 km/h podla mna dosť nepríjemne hlučný. Ten by som nebral, jedine chipnutý original Mitsubishi Rallytronicom. |
Autor: | konik [ Sob, 24.05.2008, 1:38 ] |
Predmet príspevku: | |
lock znie mojmu uchu ako DIFF-LOCK - uzavierka diferencialu spravidla byva na hnanej naprave ... ako to zalokoval japoncik na modernom aute sa necham rad poducit /zadna, predna, medzinaprav??/ ![]() ![]() ![]() |
Autor: | biker [ Sob, 24.05.2008, 2:28 ] |
Predmet príspevku: | |
tieto novsie SUV nemaju dif locky ale iba locky predok-zadok. ked maju medzidif tak sa zamkne ten. ked maju iny system tak tym lockom sa natvrdo pripoji druha naprava... AWD,4WD, fulltime alebo napr. ten autopreklzovy-tam sa to pripaja a odpaja ani nevis kedy... ![]() |
Stránka 1 z 3 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |