4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

naviják made in home
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=4845
Stránka 1 z 2

Autor:  marcelo [ Pia, 06.06.2008, 22:59 ]
Predmet príspevku:  naviják made in home

Chcel by som ho vyhotoviť zo štartéra nejakej planétovej alebo závitovkovej prevodovky a bubon to by už nebol problém . Je možné niečo také zmajstrovať ? Nad prevodovkou rozmýšľam z čoho by sa dala použiť, ale nič ma nenapadá... Diki za rady dúfam že ma napochováte za taký nápad. :-)

Autor:  martinez [ Pia, 06.06.2008, 23:18 ]
Predmet príspevku: 

napad je to zaujimavy... no neviem, vykon toho startera pri odbere co ja viem 50 A mi vychadza tak do 700w (takmer 1 konska sila), s tou prevodovkou by mozno slo, len neviem ako dlho vydrzi starter tocit. Predsa len je na iny ucel navrhnuty a ked bude tocit 2min vkuse ci nezhori vynutie.

Autor:  michi [ Pia, 06.06.2008, 23:28 ]
Predmet príspevku: 

Vymýšlať niečo čo už je vymyslené a dá sa zohnať za pár peňazí nie je až taký dobrý nápad. Naviják by mal podľa mňa 100% spoľahlivo fungovať, aby Ti pomohol v kritickej situácii. :!:

Ale každému podľa jeho chuti. :-D

Autor:  martinez [ Pia, 06.06.2008, 23:38 ]
Predmet príspevku: 

co uz, treba spekulovat ked niesu bubake a mame sikovne ruky

Autor:  marcelo [ Pia, 06.06.2008, 23:38 ]
Predmet príspevku: 

martinez píše:
ked bude tocit 2min vkuse ci nezhori vynutie.


A či to vôbec utiahne baterka... Na českom fóre som sa dočítal že na takéto veci je dobrý motorček zo stieračov z Tatry - že vraj ma riadnu sílu ... Ale aj tak ma najviac trápi ta prevodovka ... chcelo by to niečo kompaktné čo aj vydrží ...

michi píše:
Vymýšlať niečo čo už je vymyslené a dá sa zohnať za pár peňazí nie je až taký dobrý nápad.


Neviem koľko je pre teba pár peňazí, ale ja som len študent a na zhotovenie niečoho mám dosť času a aj elánu ... ;-)

Autor:  martinez [ Pia, 06.06.2008, 23:44 ]
Predmet príspevku: 

tatra mala el. stierace ? som myslel ze vzduch vsetko.... baterka utiahne, ved mas nastartovane, dobijas a ked pojde cez prevod tak nebude mat az taky odber. Najlepsie by bolo cez nejaky snek aspon 1/40 prevod kde asi narazime na problem, nenapada ma nic z coho to tam a hlavne ako implantovat

Autor:  marcelo [ Pia, 06.06.2008, 23:58 ]
Predmet príspevku: 

Čo som pozeral planétové prevodovky na original navijakoch , tak tie majú prevody okolo 1:100. Mám doma jeden ručný naviják , ale priemer závitovkového kolesa je 30 centi a nechcem zo sama urobiť obludu ...

Autor:  dado [ Sob, 07.06.2008, 7:00 ]
Predmet príspevku:  Re: naviják made in home

marcelo píše:
Chcel by som ho vyhotoviť zo štartéra nejakej planétovej alebo závitovkovej prevodovky a bubon to by už nebol problém . Je možné niečo také zmajstrovať ? Nad prevodovkou rozmýšľam z čoho by sa dala použiť, ale nič ma nenapadá... Diki za rady dúfam že ma napochováte za taký nápad. :-)



Netrap sa tym. Zbytocne usilie. Uz som to chcel robit. Startre su na to slabe. Pokial nechces robit navijak, ktory utiahne 1000 kg. A ked aj kupis elektromotor + prevodovka dostanes sa na dost vysoku sumu. Pri rozdiele 5000 Sk sa to neoplati a bude to poruchove.

Autor:  hollyml [ Sob, 07.06.2008, 8:17 ]
Predmet príspevku: 

Tiez myslim, ze to je marna snaha vopred odsudena na neuspech. Ja by som na tvojom mieste niekde zohnal stary navijak a poriadne ho zrepasoval. Tiez mam nieco take na Pajere. Motor-prevodovka a bubon zo stareho nefunkcneho WARNu, elektrika zo Superwinch a ovladanie je dialkove za par sto kurun. Jedine co bolo na tom naozaj drahe bolo sysnteticke lano. Cele ma to vyslo na cca 5000 SK + lano 10000.
Nech sa rozhodnes akokolvek, drzim ti palce.

Obrázok

Autor:  Martin 4 [ Sob, 07.06.2008, 9:27 ]
Predmet príspevku: 

... až tak kategoricky by som takú snahu na neúspech neodsudzoval....

ad.1 - štartér nie. Štartér je určený na krátkodobú činnosť a k tomu má aj dimenzované ložiská a tepelnú kapacitu. Taktiež je určený len na točenie jedným smerom. Naproti tomu navijákový motor sa musí vedieť točiť aj dlhšie a oboma smermi. (inak ... navijákový motor má okolo 2 až 3 HP a špičkový odber aj 400 A)

ad.2 - planétovú prevodovku nie. Priemyselne sa také príliš nevyskytujú, resp nie moc v tomto rozmere. A ak aj, tak stvoríš zas len to, čo môžeš kúpiť zo všetkými nevýhodami z planét vyplývajúcimi (napr. potreba brzdy, nemožnosť spúšťania pod záťažou...) Keď už, tak určite šnek. Šneková prevodovka je samosvorná, takže nepotrebuje brzdu.
Šnekové prevodovky sa komerčne predávajú v mnohých velkostiach pre rôzne momenty a výkony. Mám doma zopár katalógov.
Domácou výrobou si napr. môžeš zrobiť naviják, ktorý bude mať bubon uložený vo valčekových ložiskách, čo je hneď prvé obrovské plus.

Autor:  RAIDER [ Sob, 07.06.2008, 10:11 ]
Predmet príspevku: 

no Jozo-Joski videl som ho tu na fore v nejakom prispevku na zraze o Bukovej takyto navijak vyrobil na aro m 461 tku....starter z gazika plus prevodovka vypocitana a vyrobena na mieru......fungovalo to ..pokial si s tym nechcel to auto skutocne tahat.....akoze po rovine to utiahlo ale keby si podlozil nohu pod koleso tak stojime....chyba bola skor v tom startery.....takze vyskusane to je videl som skusim som ....vzdal som to :-D .este ma napada ked sa chces hrat pouzi prevodovku z rucneho kladkostroja ale motor ma nenapada ziadem nad starterom ani nerozmyslaj...ked uz aspon mne sa velmi pozdava pohon od prevodovky auta...inak ja osobne vozim v aute stale rucny 3,5 t hukcuk...je to zdlhavejsie a pracnejsie vyprostovanie ale ked som sam verim mechanike viac ako el.navijaku :smt139

Autor:  efendi [ Sob, 07.06.2008, 11:14 ]
Predmet príspevku: 

Martin 4 píše:
... až tak kategoricky by som takú snahu na neúspech neodsudzoval....

ad.1 - štartér nie. Štartér je určený na krátkodobú činnosť a k tomu má aj dimenzované ložiská a tepelnú kapacitu. Taktiež je určený len na točenie jedným smerom. Naproti tomu navijákový motor sa musí vedieť točiť aj dlhšie a oboma smermi. (inak ... navijákový motor má okolo 2 až 3 HP a špičkový odber aj 400 A)

ad.2 - planétovú prevodovku nie. Priemyselne sa také príliš nevyskytujú, resp nie moc v tomto rozmere. A ak aj, tak stvoríš zas len to, čo môžeš kúpiť zo všetkými nevýhodami z planét vyplývajúcimi (napr. potreba brzdy, nemožnosť spúšťania pod záťažou...) Keď už, tak určite šnek. Šneková prevodovka je samosvorná, takže nepotrebuje brzdu.
Šnekové prevodovky sa komerčne predávajú v mnohých velkostiach pre rôzne momenty a výkony. Mám doma zopár katalógov.
Domácou výrobou si napr. môžeš zrobiť naviják, ktorý bude mať bubon uložený vo valčekových ložiskách, čo je hneď prvé obrovské plus.




NO ano plne stebou suhlasim , aaale je nutne dodat, ze ak chceme aby navyjak fungoval na 100 percent, musime mat aj dobry akumulator, a to k takej veci urceny,,, a tam treba startovacio trakcny akumulator, a ten sa len tak lachko neodfajci a vladze zatazenie navyjaka, a tym padom sa predlzi aj zivotnost toho navyjaka, nezhory navyjak alebo selenoidi,--vlastna skusenost,,enom ma jednu chybu ,, je strasne drahy, cca 11 000 sk..tym nechcem povedat ze ostatne baterky to neutiahnuuuu, ale skorej sa opotrebuju, znicia, a taktiez nevedia klasicke akumulatory dat navyjaku taku kapacitu prudu poskytnut ako tieto startovacio trakcne,,

Autor:  Martin 4 [ Sob, 07.06.2008, 11:42 ]
Predmet príspevku: 

tu si dovolím maličko oponovať. Trakčný akumlátor Banner v rozmere štartovacej baterky jest k nahliadnutiu v mojom aute. Je v ňom 75 Ah a má inak urobené dosky aj separátory. Nedáva taký špičkový prúd ako štartovací, ale zase znáša aj opakované hlboké vybitie, má plochšiu vybíjaciu krivku a menšie samovybíjanie.

Stál o 140 Sk viac ako 75Ah štartovací akumlátor Banner Uni Bull.

Teta baterkárka hovorila, že malé chladiarenské autá čo majú mrazničku poháňanú elektricky zo siete auta, používajú trakčné batérie ako štartovacie už mnoho rokov bez problémov. Štartovacie im totiž mrazák dokázal vycucnúť a už nenahodil auto. Trakčná všetko v pohode zvláda.

Autor:  blato-Lubo [ Sob, 07.06.2008, 18:43 ]
Predmet príspevku: 

:D :D :D No čo sa týka elektrického navijáka tak som mal možnosť vydieť ako tahal navyják zhotovený Zo štartéra z ávie,niečo brutálne ale to bolo ešte včasoch keď som bol decko a všetky veci neboli dostupné ako dnes,tuším to mali na starom gaze 69.
No teraz moji kamoši špekulujú vyrobyť na patrola hydraulický nezničitelný navyják,problém je akurát z pohonom a z miestom... :D :D :D

Autor:  Martin 4 [ Sob, 07.06.2008, 21:09 ]
Predmet príspevku: 

hydraulika je zložitá a funkčne náročná :?

elektrika je neprínosná :?

chcelo by to nápad....

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/