4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Prehrievanie vyfukoveho potrubia
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=4995
Stránka 1 z 2

Autor:  Juraj [ Ned, 22.06.2008, 22:53 ]
Predmet príspevku:  Prehrievanie vyfukoveho potrubia

Pani kolegovia, viete mi poradit, co mi sposobuje prehrievanie motora pri tiahlom stupaku ,resp. vyfukoveho zberneho potrubia az do cervena odpadavaju az okuje, a teplota motora ide az na bod varu. Viskospojka podla mna v poriadku,vrtula toci, chladic cisty.Vcera som vyrezal katalyzator,vycistil sviecky a rozdelovac, no bez uspechu, robi to iste a este pri preradovani si streli do vyfuku. Pokles vykonu motora som nejak nespozoroval, spotreba benzinu ako tank.
Isuzu Trooper r.v 89 motor 85kW jednobodovy vstrek, da sa nejako skontrolovat cez PC?

Autor:  finder [ Ned, 22.06.2008, 23:19 ]
Predmet príspevku: 

No ak stupa teplota az tak vysoko, asi to ma nejaky dovod ...
Odchadzajuci termostat ?

Autor:  romo11 [ Ned, 22.06.2008, 23:21 ]
Predmet príspevku: 

to bysla hore len voda...ale co to cervene vyfukove potrubie?

Autor:  Tunki [ Ned, 22.06.2008, 23:28 ]
Predmet príspevku: 

Dačo so zmesou , nie?

Autor:  martinez [ Ned, 22.06.2008, 23:33 ]
Predmet príspevku: 

moze byt pripchate potrubie karbonom,ee ? nemal si rozobrate ? mozno sa vypaluje.... ako na starych jawkach ked bol vyfuk zapchaty tak zacalo horiet a dymiet

Autor:  Kapo [ Pon, 23.06.2008, 0:16 ]
Predmet príspevku: 

Pochybujem, že tu poradím ale. Keďže je tam vysoká spotreba, a čo?vyrezaný katalizátor? Tak predpokladám, že tam bude niečo z dávkovaním paliva.
U niektorých motorov už určuje dávkovanie paliva okrem všeliakých čidiel aj katalizátor, a pri poruche ide motor v núdzovom režime, t.j. dáva zvädša vela benzínu a je to iba na dojazd. Vela ludí potom aj nadalej jazdí, čo znamená, že vela benzínu v zmesi zapríčinuje výplach motora. Zmýva sa olejový film na stenách válcov a postupne ide motor do plynu.
/a aj motorový olej je riedky od benzínu/ :roll:

Autor:  biker [ Pon, 23.06.2008, 1:51 ]
Predmet príspevku: 

chudobna zmes? ta tusim sposobuje vysoku teplotu... :smt139

Autor:  Kapo [ Pon, 23.06.2008, 2:06 ]
Predmet príspevku: 

Juraj píše:
..... Pokles vykonu motora som nejak nespozoroval, spotreba benzinu ako tank....


Toto nenasvedčuje chudobnej zmesi. :?

Autor:  Karlito [ Pon, 23.06.2008, 7:29 ]
Predmet príspevku: 

Chudobná zmes dokáže zvýšiť teplotu, ale podľa toho čo píšeš, by som sa zameral na kontrolu okamihu zapálenia zmesi - predstih a kontrolu časovania ventilov (ventilové vôle) - neskoré horenie zmesi nadmerne zahrieva práve zvody výfukového potrubia.

Tá streľba do výfuku je samovznietenie nespálených plynov vo zvode výfukového potrubia. Keby si mal karburátor, tak to dokáže robiť aj zanesená voľnobežná tryska.

Každopádne, ak je prílišná spotreba, tak by som riešil režim spaľovania.

-ka-

Autor:  romo11 [ Pon, 23.06.2008, 7:39 ]
Predmet príspevku: 

Karlito píše:
Chudobná zmes dokáže zvýšiť teplotu, ale podľa toho čo píšeš, by som sa zameral na kontrolu okamihu zapálenia zmesi - predstih a kontrolu časovania ventilov (ventilové vôle) - neskoré horenie zmesi nadmerne zahrieva práve zvody výfukového potrubia.

Tá streľba do výfuku je samovznietenie nespálených plynov vo zvode výfukového potrubia. Keby si mal karburátor, tak to dokáže robiť aj zanesená voľnobežná tryska.

Každopádne, ak je prílišná spotreba, tak by som riešil režim spaľovania.

-ka-


Karlito: pri zle nastavenom zapalovani by myslim citil aj nejaku zmenu na vykone...hmm, moja domnienka :roll:

Autor:  Juraj [ Pon, 23.06.2008, 8:07 ]
Predmet príspevku: 

Karlito píše:
Chudobná zmes dokáže zvýšiť teplotu, ale podľa toho čo píšeš, by som sa zameral na kontrolu okamihu zapálenia zmesi - predstih a kontrolu časovania ventilov (ventilové vôle) - neskoré horenie zmesi nadmerne zahrieva práve zvody výfukového potrubia.

Tá streľba do výfuku je samovznietenie nespálených plynov vo zvode výfukového potrubia. Keby si mal karburátor, tak to dokáže robiť aj zanesená voľnobežná tryska.

Každopádne, ak je prílišná spotreba, tak by som riešil režim spaľovania.

-ka-


neviem ako sa mohla zmes rozstelovat, je tam kopu hadiciek a podtlakov, moznosti velke,, ale uz skusam zohnat niekoho v Ziline, co mi to pretestuje, vidim len problem v ojedinelosti tohto auta na nasom trhu

Autor:  Karlito [ Pon, 23.06.2008, 10:32 ]
Predmet príspevku: 

Áno, zmena na výkonee je vec subjektívně posúditeľná, ale dá sa postrehnúť.

Filozofická otázka - keď ideš prať alebo meniť vzduchový filter tiež cítiš zmenu vo výkone? Po výmene či vyčistení filtra ano, ale postupnú zmenu asi nie. teda až do nejakého zlomnového bodu, kedy človek premýšľa...

S rožeraveného zvodu výfuku sa dá povedať - veľké zaťaženie motora a výrazné spaľovanie zmesi, poprípade jej zbytkov vo výfukovom trakte.

-ka-

Autor:  Juraj [ Uto, 24.06.2008, 0:39 ]
Predmet príspevku: 

meral som teploty pri stojacom aute, motor zohriaty na prevadzkovu teplotu
otacky 2000, teploty: vystup z termostatu 72°C, spodok chladica 64°C, zberne vyfuk potrubie 350°C, koniec vyfuku 325°C
Ked som podrzal na 3500 ot, cca pri 80°C na termostate zacala hucat vrtula a schladila zasa na 70°C, vyfukove ostalo do cervena. Cize chladenie vodneho okruhu funkcne, len tie plamene z vyfuku neudrzatelne na uzde.
Privod vzduchu od filtra reaguje na odpojenie hadice a aj na privretie dlanou, motor zdochne. Podtlakove hadicky zapojene podla schemy.
Otvoril som vicko motora, troska pokolisali otacky, nedymil ani nevyhadzuje olej,ani pri vytoceni, po zavreti si pravidelne priadol.Tak neviem co po mne chce potvorka

Autor:  martinez [ Uto, 24.06.2008, 0:52 ]
Predmet príspevku: 

nemas naozaj karbon bordel v tych kolenach od hlavy ? to by bol nizsi vykon urcite => vyssia spotreba ... skus to sundat pozret najprv ako programovat vstreky ;-)

Autor:  janotoyotak [ Uto, 24.06.2008, 8:32 ]
Predmet príspevku: 

Podľa mňa je to rozštelované zapalovanie.

Neskoro zapáli (až po hornej úvrati), zmes nestihne zhorieť a už sa otvorí výfukový ventil, ešte horiaca zmes odchádza do výfuku, ktorý riadne zohrieva.
Sprievodné javy: Motor dobre štartuje, má hladký príjemný chod, ochotne ide do otáčok, ale má nižší výkon, nižší krúťak a vysokú spotrebu. Pri dlhšom používaní sa podpália ventily.

Pozor: pri tom najjednoduchšom meraní predstihu pri volnobežných otáčkach môže byť všetko v poriadku. Ale predstih sa mení nelineárne v závislosti od otáčok, podtlaku v sacom potrubí, polohy škrtiacej klapky, teploty motora (vody) a teploty nasávaného vzduchu.

Pri klasickom (nie počítačom riadenom) zapalovaní sa niektoré tieto veličiny prenášajú na rozdelovač pomocou rôznych podtlakových hadičiek, kde regulujú charakteristiku zapalovania.
Čiže niektorá takáto hadičky by mohla byť netesná, alebo vypadnutá. Alebo prasknutá membrána, ktorá je tou hadičkou ovládaná.
Ale môže byť aj prasknutá pružinka, ktorá v rozdelovači pôsobí proti pohybu memebrány hadičkou ovládanej.

:smt130 Máriška, už som to riadne skombinoval.
Skrátka, podľa mňa teraz je to drobnosť, ale pri dlhšie trvajúcom ognorovaní to napácha dosť škôd.

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/