4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

baterie
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=5167
Stránka 1 z 2

Autor:  pepík [ Sob, 19.07.2008, 9:21 ]
Predmet príspevku:  baterie

chlopy mam jednu otazku--načo su na mojom pajere2,8--dve baterie :shock: a dokonca až 100A--nestačila by na natočenie motora len jedna??????--alebo to už je aj popripade priprava na napichnutie navijaku????---som z toho zmäteny :smt089

Autor:  dado [ Sob, 19.07.2008, 9:39 ]
Predmet príspevku: 

1. mozes ma 24 V siet a preto mas 2x 12 V baterky (o tom vsak pochybujem)
2. tak ako pises priprava na navijak

Autor:  Martin 4 [ Sob, 19.07.2008, 10:58 ]
Predmet príspevku: 

buď rád že si rád a pekne si dve baterky nechaj. Kto dve nemá, druhú pracne dorába.

PS. v nejakom staršom pajere exotického pôvodu by som 24V elektriku nevylučoval. Jednu dobu to bola u pracovných áut móda (ktorá bohužiaľ zanikla :( )

Autor:  shaman [ Sob, 19.07.2008, 11:15 ]
Predmet príspevku: 

Taky jde o to, ze spotrebice na 24V (2x 12V baterie) maji vyrazne mensi spotrebu proudu. A hospodarit s proudem je potreba.

Treba navijak :

Obrázok

Autor:  pepík [ Sob, 19.07.2008, 16:52 ]
Predmet príspevku: 

len aby boli na seba napichnute--ako to zistim??---ak nie tak odide jedna a som v r_ti

Autor:  Martin 4 [ Sob, 19.07.2008, 17:30 ]
Predmet príspevku: 

vyber najľahšie dostupnú žiarovku a prečítaj razenie na tej kovovej časti.

Ak je tam napísané 12V, tak sú zapojené paralelne a máš k dispozícii kapacitu 200 Ah čo je dobré pre prípadný budúci naviják.

Ak je tam napísané 24V, tak sú zapojené sériovo a teda musíš kupovať 24V spotrebiče, vysielačku, rádio a podobné chobotiny napájať cez DC/DC menič a môžeš použiť 24V naviják ktorý bere menej prúdu a stačia mu tenšie dráty.

Autor:  pepík [ Sob, 19.07.2008, 18:31 ]
Predmet príspevku: 

mnoo je tam 12V--a čo sa stane ked jednu bateriu odpojim---a opotrebuvaju sa rovnako,,alebo jedna je na štartovanie a druha napr.na podvozok--a ine elek hovadiny

Autor:  Martin 4 [ Sob, 19.07.2008, 18:53 ]
Predmet príspevku: 

čítaj fórum. O vzájomnom prepájaní dvoch bateriek je tu popísaného spústa diskového priestoru....
Napr tu: viewtopic.php?t=1492&highlight=odpojova%E8

Autor:  michi [ Sob, 19.07.2008, 19:53 ]
Predmet príspevku: 

pepík píše:
mnoo je tam 12V--a čo sa stane ked jednu bateriu odpojim---a opotrebuvaju sa rovnako,,alebo jedna je na štartovanie a druha napr.na podvozok--a ine elek hovadiny


Neverím, že by si mal na podvozku niečo ovládané elektricky! :twisted:

Tak ako Ti dal M4, hľadaj, čítaj a zasa čítaj. Na väčšinu Tvojich otázok sú tu už odpovede. :wink:

Autor:  pepík [ Sob, 19.07.2008, 20:19 ]
Predmet príspevku: 

michi píše:
pepík píše:
mnoo je tam 12V--a čo sa stane ked jednu bateriu odpojim---a opotrebuvaju sa rovnako,,alebo jedna je na štartovanie a druha napr.na podvozok--a ine elek hovadiny


Neverím, že by si mal na podvozku niečo ovládané elektricky! :twisted:

Tak ako Ti dal M4, hľadaj, čítaj a zasa čítaj. Na väčšinu Tvojich otázok sú tu už odpovede. :wink:


mno myslim si,že tuhosť pruženia sa nastavuje elektronicky a nie pneumaticky 8)

Autor:  pepík [ Sob, 19.07.2008, 20:22 ]
Predmet príspevku: 

jo jo diky moc idem študovať :smt024

Autor:  RADOFFROAD [ Sob, 19.07.2008, 20:41 ]
Predmet príspevku: 

nechod na to zlozito, ale kukni ako su zapojene hlavne kable, urcite ich dokazes vystopovat su hrube ako prst a podla toho ti kazdy priemerny elektrikar povie ako to mas zapojene

P.S. existuje aj alternativa 24V starter, ostatne 12V (vtedy je tam este zariadenie na spravu napätia, kedy davat 24V a kam=do startera)

Autor:  finder [ Sob, 19.07.2008, 20:41 ]
Predmet príspevku: 

pepík píše:
mno myslim si,že tuhosť pruženia sa nastavuje elektronicky a nie pneumaticky 8)

Pravdu ma fesak. Origo tlmice mali (asi v zavislosti na verzii pajera) moznost nastavovat tuhost elektronicky, ale nakolko to zvyklo casom vykapat, tak sa tlmice vyhodili a nahradili klasickymi.

Autor:  rado nd [ Sob, 19.07.2008, 21:27 ]
Predmet príspevku: 

shaman píše:
Taky jde o to, ze spotrebice na 24V (2x 12V baterie) maji vyrazne mensi spotrebu proudu. A hospodarit s proudem je potreba.

Treba navijak :

Obrázok

To je síce pravda, ale energiu zo sústavy odčerpeš pri rovnakej vykonanej práci rovnako z 12 aj 24 voltovej sústavy.
Na energetickej bilancii sa nič nezmení.

Hlavnou výhodou 24-voltovej sústavy je jednoduchšia (lacnejšia) inštalačná sústava.

Autor:  HONZA.S [ Sob, 19.07.2008, 22:06 ]
Predmet príspevku: 

Pajera pokud měli dvě baterky vždy byli paralelně a palubní napětéí vždy 12V.
Dávali se do aut, které mělo více el. výbavy. Elektr. okna, šíbr, sedačky , klimu atd.

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/