4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
baterie http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=5167 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | pepík [ Sob, 19.07.2008, 9:21 ] |
Predmet príspevku: | baterie |
chlopy mam jednu otazku--načo su na mojom pajere2,8--dve baterie ![]() ![]() |
Autor: | dado [ Sob, 19.07.2008, 9:39 ] |
Predmet príspevku: | |
1. mozes ma 24 V siet a preto mas 2x 12 V baterky (o tom vsak pochybujem) 2. tak ako pises priprava na navijak |
Autor: | Martin 4 [ Sob, 19.07.2008, 10:58 ] |
Predmet príspevku: | |
buď rád že si rád a pekne si dve baterky nechaj. Kto dve nemá, druhú pracne dorába. PS. v nejakom staršom pajere exotického pôvodu by som 24V elektriku nevylučoval. Jednu dobu to bola u pracovných áut móda (ktorá bohužiaľ zanikla ![]() |
Autor: | shaman [ Sob, 19.07.2008, 11:15 ] |
Predmet príspevku: | |
Taky jde o to, ze spotrebice na 24V (2x 12V baterie) maji vyrazne mensi spotrebu proudu. A hospodarit s proudem je potreba. Treba navijak : ![]() |
Autor: | pepík [ Sob, 19.07.2008, 16:52 ] |
Predmet príspevku: | |
len aby boli na seba napichnute--ako to zistim??---ak nie tak odide jedna a som v r_ti |
Autor: | Martin 4 [ Sob, 19.07.2008, 17:30 ] |
Predmet príspevku: | |
vyber najľahšie dostupnú žiarovku a prečítaj razenie na tej kovovej časti. Ak je tam napísané 12V, tak sú zapojené paralelne a máš k dispozícii kapacitu 200 Ah čo je dobré pre prípadný budúci naviják. Ak je tam napísané 24V, tak sú zapojené sériovo a teda musíš kupovať 24V spotrebiče, vysielačku, rádio a podobné chobotiny napájať cez DC/DC menič a môžeš použiť 24V naviják ktorý bere menej prúdu a stačia mu tenšie dráty. |
Autor: | pepík [ Sob, 19.07.2008, 18:31 ] |
Predmet príspevku: | |
mnoo je tam 12V--a čo sa stane ked jednu bateriu odpojim---a opotrebuvaju sa rovnako,,alebo jedna je na štartovanie a druha napr.na podvozok--a ine elek hovadiny |
Autor: | Martin 4 [ Sob, 19.07.2008, 18:53 ] |
Predmet príspevku: | |
čítaj fórum. O vzájomnom prepájaní dvoch bateriek je tu popísaného spústa diskového priestoru.... Napr tu: viewtopic.php?t=1492&highlight=odpojova%E8 |
Autor: | michi [ Sob, 19.07.2008, 19:53 ] |
Predmet príspevku: | |
pepík píše: mnoo je tam 12V--a čo sa stane ked jednu bateriu odpojim---a opotrebuvaju sa rovnako,,alebo jedna je na štartovanie a druha napr.na podvozok--a ine elek hovadiny Neverím, že by si mal na podvozku niečo ovládané elektricky! ![]() Tak ako Ti dal M4, hľadaj, čítaj a zasa čítaj. Na väčšinu Tvojich otázok sú tu už odpovede. ![]() |
Autor: | pepík [ Sob, 19.07.2008, 20:19 ] |
Predmet príspevku: | |
michi píše: pepík píše: mnoo je tam 12V--a čo sa stane ked jednu bateriu odpojim---a opotrebuvaju sa rovnako,,alebo jedna je na štartovanie a druha napr.na podvozok--a ine elek hovadiny Neverím, že by si mal na podvozku niečo ovládané elektricky! ![]() Tak ako Ti dal M4, hľadaj, čítaj a zasa čítaj. Na väčšinu Tvojich otázok sú tu už odpovede. ![]() mno myslim si,že tuhosť pruženia sa nastavuje elektronicky a nie pneumaticky 8) |
Autor: | pepík [ Sob, 19.07.2008, 20:22 ] |
Predmet príspevku: | |
jo jo diky moc idem študovať ![]() |
Autor: | RADOFFROAD [ Sob, 19.07.2008, 20:41 ] |
Predmet príspevku: | |
nechod na to zlozito, ale kukni ako su zapojene hlavne kable, urcite ich dokazes vystopovat su hrube ako prst a podla toho ti kazdy priemerny elektrikar povie ako to mas zapojene P.S. existuje aj alternativa 24V starter, ostatne 12V (vtedy je tam este zariadenie na spravu napätia, kedy davat 24V a kam=do startera) |
Autor: | finder [ Sob, 19.07.2008, 20:41 ] |
Predmet príspevku: | |
pepík píše: mno myslim si,že tuhosť pruženia sa nastavuje elektronicky a nie pneumaticky 8) Pravdu ma fesak. Origo tlmice mali (asi v zavislosti na verzii pajera) moznost nastavovat tuhost elektronicky, ale nakolko to zvyklo casom vykapat, tak sa tlmice vyhodili a nahradili klasickymi. |
Autor: | rado nd [ Sob, 19.07.2008, 21:27 ] |
Predmet príspevku: | |
shaman píše: Taky jde o to, ze spotrebice na 24V (2x 12V baterie) maji vyrazne mensi spotrebu proudu. A hospodarit s proudem je potreba. Treba navijak : ![]() To je síce pravda, ale energiu zo sústavy odčerpeš pri rovnakej vykonanej práci rovnako z 12 aj 24 voltovej sústavy. Na energetickej bilancii sa nič nezmení. Hlavnou výhodou 24-voltovej sústavy je jednoduchšia (lacnejšia) inštalačná sústava. |
Autor: | HONZA.S [ Sob, 19.07.2008, 22:06 ] |
Predmet príspevku: | |
Pajera pokud měli dvě baterky vždy byli paralelně a palubní napětéí vždy 12V. Dávali se do aut, které mělo více el. výbavy. Elektr. okna, šíbr, sedačky , klimu atd. |
Stránka 1 z 2 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |