4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

uvolnenie - brzdove odvzdusnovacie sroby
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=5369
Stránka 1 z 2

Autor:  petertn [ Uto, 12.08.2008, 21:59 ]
Predmet príspevku:  uvolnenie - brzdove odvzdusnovacie sroby

chlapi ako na to aby som to neurval
a aky je to vlastne kluc? 9 je malo 10 je vela :cry:

Autor:  Kapo [ Uto, 12.08.2008, 22:03 ]
Predmet príspevku: 

Asi strhnutá 10? /los šubleros/
A modliť sa. :smt083

Ešte všeobecne pomáha poklepať po šróbe a vopred prestreknúť nejakým sajrajtom-WD? Na tie dve hvezdy, čo máš, by si mohol vedieť. :-D

Autor:  petertn [ Uto, 12.08.2008, 22:05 ]
Predmet príspevku: 

takze tentokrat prestreknuy srob? sakra som myslel ze staci mladu :lol:

ok skusim to ale az po dovolenke.

potom ma cakaju rozvody vymena a vymena oleja.

mlada sa meni po kolkych prestrekoch?

Autor:  Karlito [ Uto, 12.08.2008, 22:25 ]
Predmet príspevku: 

Peter, hneď zožeň nové odvzdušňováky a poklepkanie musí byť silnejšie - proste dosť jeba (pred tým prestrekuj, premazávaj...)

Potom dáš nové ale tesne pred montážou závity štečekom na vodové farby zo základnej školy zľahka potrieš medenou vazelínkou - ta zabráni zatuhnutiu spoja. Totiž, voda sama o sebe v závite nič neurobí, ale v spojení s chemiíkáliami (napríklad soľ v zime) a nemožnosť rýchlo odvetrať a uschnúť + teplo od bŕzd spôsobí oxidáciu inak pomerne stabilného filmu - ktorým sú šroby povlakované.

pri ďalšej výmene brzdovej kvapaliny (cca za 3 roky) nebudeš mať problém :wink:

-ka-

Autor:  Kapo [ Uto, 12.08.2008, 22:34 ]
Predmet príspevku: 

petertn píše:

...mlada sa meni po kolkych prestrekoch?


Mladá sa nemení, až stará. /len v prípade, že nedá/

Autor:  petertn [ Uto, 12.08.2008, 22:56 ]
Predmet príspevku: 

dik vsetkym
2 Kapo: aj nove moze byt pouzivanim -intenzivnym- osuchane :D

Autor:  Kapo [ Uto, 12.08.2008, 23:01 ]
Predmet príspevku: 

Nemboj, nezodereš ani z celou armádou. Lepčie ,ako Patrol. :twisted:

Autor:  palo-cherokee [ Str, 13.08.2008, 9:57 ]
Predmet príspevku:  Re: uvolnenie - brzdove odvzdusnovacie sroby

petertn píše:
chlapi ako na to aby som to neurval
a aky je to vlastne kluc? 9 je malo 10 je vela :cry:


ak 9 je malo a 10 je vela tak je to 3/8 palca
takze si pekne vo Fabory kup predmetny ockoplochy klucik alebo orieskog do goly a neskusaj to povolit nicim inym!!!!

ostatne ako pisu ini. A ak nepomoze jeba, pomoze nahriat

Autor:  petertn [ Str, 13.08.2008, 23:03 ]
Predmet príspevku: 

dik palko, skusim, ale az po dovolenke

uz sa mi dnes podarilo odfaklit sponovaci srob na altiku a tak zajtra pojde von, vyzera ze to urobim sam :cry:

Autor:  rustycj [ Štv, 14.08.2008, 8:07 ]
Predmet príspevku: 

ked je moc zodrany tipujem len nahriat plynom alebo navarit CO 10 matku a dat tam novy. A ked uz potrebujes standartne (SAE) kluce vyhodnejsia je kupit sadu v zahranici (UK, USA). Viem si predstavit co ti nejaky slovensky podnikavec zauctuje za 3/8" golu (SAE, nie metric, keby niekto nepochopil).

Autor:  Martin 4 [ Štv, 14.08.2008, 9:15 ]
Predmet príspevku: 

rustycj píše:
....Viem si predstavit co ti nejaky slovensky podnikavec zauctuje za 3/8" golu.


... by si čumel ... mne onehdá predal jeden počerný podnikavec senzačne lacno peknú golu, z ktorej som sa tešil až kým som neskúsil nasadiť orech na šesťhran. Nasledoval podozrievavý pohľad na označenie a po pochopení problému už len sprosté nadávky. Ale nakoniec som jej našiel dôstojný domov u leteckých mechanikov ktorý sa hrabú v Cesnách.

Vzpurné odvzdušňováky chytám do takých tých samosvorných bliciek. Len s tým optrne, lebo utrhnutie je velmi reálne. Potom už leda vrták a vyťahovák.

Autor:  petertn [ Štv, 14.08.2008, 10:22 ]
Predmet príspevku: 

tie vytahovaky sa daju kde kupit, a ako sa s tym robi?
Matko daj please nejaky ten fast instructions :lol:

Autor:  Andrej [ Štv, 14.08.2008, 10:27 ]
Predmet príspevku: 

vyťahováky moc ee najme ked je pochybnosť o kvalite, ale aj tak sa to nemusí podariť.

Mne onehda jeden sustružník zalomil v odvzdušňováku vyťahovák kalený, proste odvzdušňovák riadne zabetonovaný v brzdiči, teraz sa suší u Pala na hokusy pokusy.

Lepšie je ked sa ujebabre odvzdušnovák prípadne nejaká skrutka, ju pekne pomaličky v strede navrtať primeraným vrtákom a potom do diery naraziť torxový orech, teda vrtať tak aby sa bolo do čoho zakusnúť. potom už len nahrievať, oblievať a malo by to povoliť.

Týmto za tip dakujem Harley-ovi z cz fora.

Autor:  Martin 4 [ Štv, 14.08.2008, 11:19 ]
Predmet príspevku: 

... asi ako píše andrej... Vyťahovák je taký akože plytký, kuželovitý vrták s ľavým stúpaním. Do zalomenj skrutky navrtáš dieru, do tej zatočíš vyťahovák a skrutku vyšroubuješ. Odvzdušňovák už dieru má, takže sa to na pohľad zdá ľahké. Lenže ona tá skrutka (aj odvzdušňovák) dobre vie, prečo sa zalomil. A ak sa nedal vytočiť tak ako bol a radšej sa zlomil, tak je dosť pochybné, že sa bude dať vytočiť o kus tenším vyťahovákom. Také pokusy nezriedka končia zalomením aj vyťahováku. A keďže menovaný je z kvalitnej a zakalenej ocele, nedá sa ani odvrtať :x

Preto je lepšie uspieť po dobrom. Napríklad trpezlivým a dlhodobým odmáčaním závitu napr. WD-40, brzdovou kvapalinou alebo špeciálnymi, k tomu určenými prostriedkami (tuším Wurth niečo také robí). Ak nie, tak zhodiť brzdič a veci odpomôcť autogénom. Nahriatie hodne pomôže.

Autor:  Karlito [ Štv, 14.08.2008, 12:35 ]
Predmet príspevku: 

Vyťahováky nemám rád - sú kuželové a na to aby si niečo chytil poriadne musí byť dosť silný a aj tak ten navrtaný šróbik rozťahuje...

torx, alebo aj imbus, poprípade ľavý vrták ak je k dispozícii - dokonca som pár šróbov vytiahol aj ľavým závitníkom. Ale práve odvrtať šrob centricky aby sa nepoškodil povodný závitje pakáreň...

-ka-

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/