Nieeee.. do cistej vody. Je dobre najprv niekde vysadit hadicu, a zahradnou hadicou (v nudzi krhla, bez toho p%^usu na konci) preplachnut system, ono toho vylezie dost aj takto. Potom naliat vodu a prislusnu kyselost (kedysi sa uspesne pouzival Petrocid).. kolko kyslosti neviem, tak aby to nezozralo motor*. Par dni nechat a vypustit, znova preplach, ja osobne by som nalial vodu s trochou rozpustenej bikarbony (zneutralizuje pripadne zbytky kyseliny), nechal den, potom znovu preplach, a naliat prislusne nariedeny fridex.
Varujem pred pouzivanim zmesi (fridexu) nariedenych na minus stopadesat, jakoze pre istotu - ono to svinstvo koncentrovane zerie hadice, resp. sposobuje tvrdnutie hadic a naslednu destrukciu - takze na nase podmienky na tych minus dvadsatpat aj s rezervou. V pripade treskucich mrazov masinista samozrejme vykona prislusne opatrenia pred jazdou.
Nasledkom cistenia (cimkolvek) moze dojst k vycisteniu usadenin, ktore tesnia pripadnu netesnost, a nasledne k teceniu; tak s tym treba ratat a par dni potom kontrolovat vodu.
*)Vselijake zazraky na cistenie chladica su bezne k dostaniu, tak neviem, ci ma zmysel spekulovat s kyselinou citronovou. Vyssiepopisane je vysledkom skusenosti z praxe z dob, ked nebolo dostat ani hajzlovy papier. Fungovat bude aj pripravok na cistenie pracok atd., vyskusajte si to doma na cajniku - musi to trochu sumet, ak to exploduje, je to moc silne

. U modernych (

) automobilov treba zvysenej opatrnosti, aby ta kyslost neprezrala niekde nejaky alobal; u aut vyrobenych z toho, z coho sa auta robit maju, cokolvek okrem kyseliny solnej

.
Martin 4 píše:
do toho fridexu čo tam je, alebo ten vyliať, načapovať vodu a citrónovať?
Jadierka nie, ostavaju v termostate.

_________________Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž..
