4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Zdvihnutie aut s nezavyslim zavesenim napr.:Terrano,4runner
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=549
Stránka 1 z 3

Autor:  petertn [ Str, 27.12.2006, 16:54 ]
Predmet príspevku:  Zdvihnutie aut s nezavyslim zavesenim napr.:Terrano,4runner

Asi otazocka na Radaoffffff,
da sa dvihnut taketo auto? Co to obnasa? Netrpia zavesy,klby,...?

Autor:  Kmoter [ Str, 27.12.2006, 20:04 ]
Predmet príspevku: 

Ako ktoré, ale je to technicky náročné.

Autor:  Harley [ Štv, 28.12.2006, 11:03 ]
Predmet príspevku: 

Spíš finančně,jestli to má fungovat.

Autor:  dado [ Štv, 28.12.2006, 11:09 ]
Predmet príspevku: 

Na NIVE to je jednoduche. Ale na hore vymenovane... radsej kupit Jeep. :-D

Autor:  Martin 4 [ Štv, 28.12.2006, 14:43 ]
Predmet príspevku: 

Doďa od susedov tak túži zdvihnúť Panďero na IFS, až vygúglil akúsi partiu až hen z malajzie, ktorá je ochotná mu dodať kit na festovné zdvihnutie tohože. Oni tam presťahujú horné ramená na miesto dolných a dolné dajú na novú nápravnicu ktorá sa prirobí (je súčasťou kitu) pod pôvodnú a celé sa to zapre takými šikmýmí vzperami o rám. No vyzerá to divne nesmírně, ba až skoro vesmírne,nie je to lacné a keďže to váži vyše 60 kilo tak doprava z malajzie výde skoro na tolko isto ako železá.
Onô... nenahraditelné sú z toho celého len dva odliatky... ostatné by sa prípadne nechalo pozvárať aj tu.... :roll:

Autor:  troppic [ Štv, 28.12.2006, 20:52 ]
Predmet príspevku: 

Tak ja jsem zjistil od Horsky statek Cinovec ze predek u Pajera se da zvednout utazenim torznich tyci, je nutne pri tom dat novy pomocny cep rizeni a udelat pote geometrii a vzadu se musi vymenit tlumimce i pera a stabilizacni tyc, jestli jsem to teda rekl dobre. Ta se da pry take nastavit, tak by to nemelo byt tak narocne.

Autor:  Jano JP [ Štv, 28.12.2006, 21:00 ]
Predmet príspevku: 

troppic píše:
Tak ja jsem zjistil od Horsky statek Cinovec ze predek u Pajera se da zvednout utazenim torznich tyci, je nutne pri tom dat novy pomocny cep rizeni a udelat pote geometrii a vzadu se musi vymenit tlumimce i pera a stabilizacni tyc, jestli jsem to teda rekl dobre. Ta se da pry take nastavit, tak by to nemelo byt tak narocne.

- hej, ale chlapci vyššie opisujú drastickejšie dvíhanie, nie pár centimetríkov... (aj keď niekedy menej je viac a mne to vyhovuje)
- k tým torzkám - len ich utiahnuť je síce pekná vec, ale ak to má byť seriózne riešenie, tak okrem výmeny zadných tlmičov a pružín treba vymeniť aj torzky za silnejšie umožňujúce ich "beztrestne" pritiahnuť na požadovanú výšku odpovedajúcu novej výške zadku... a ešte je rozumné dať aj nový tlmič riadenia - silnejší, takže skrátka komplet kit, žiadne polovičaté riešenie...

Autor:  Harley [ Pia, 29.12.2006, 10:34 ]
Predmet príspevku: 

Vytočení torzek je snadná záležitost a pár centimetrů to udělá.Akorát ale přiblížíš nápravu ke spodním dorazům,takže sice dáš větší pneu,,možná má kam kolo i propružit ale už se nemá kam vyvěsit. :wink:

Autor:  RADOFFROAD [ Ned, 31.12.2006, 1:34 ]
Predmet príspevku: 

Citácia:
Harley Zaslal: Vytočení torzek je snadná záležitost a pár centimetrů to udělá.Akorát ale přiblížíš nápravu ke spodním dorazům,takže sice dáš větší pneu,,možná má kam kolo i propružit ale už se nemá kam vyvěsit.


presne tak :wink:

nejako mi nejde do hlavy ,preco chcu ludia robit na auta ,ktore nie su ani nahodou predurcene do extremu taketo upravy :?

nie je jednoduchsie a lacnejsie upravit nieco s tuhymi napravami -pripadne osadit tuhu napravu na auto ,ktore malo povodne nezav. :wink:

Autor:  RADOFFROAD [ Ned, 31.12.2006, 1:36 ]
Predmet príspevku: 

a som vlastne zabudol odpovedat na Petrovu otazku :samozrejme ,ze vsetko trpi viac na naprave s nez. ulozenaim ako na tuhej ,je tam viac pohyblivych casti atd

Autor:  Tomrs [ Uto, 02.01.2007, 0:20 ]
Predmet príspevku: 

torzky sa dajú došponovať origo, nemusia byť zosilnené, vydržia pretože ak upravíš dorazy nie sú namáhané viac, majú len posunutú pracovnú dráhu. Zosilnené torzky sa robia kôli väčšej záťaži ako navijak a pevnosťák a sú spravidla hrubšie o 1 mm. Pri dvíhaní IFS treba rátať hlavne s úpravou geometrie - odklon kolies a zosilniť riadenie. Keď sa to všetko spraví s rozvahou a mierou vydrží to celkom dosť, samozrejme tuhá náprava je tuhá. Dvíhanie pomocou nových uchytov ramien je trošku komplikované: horné ramená ostávajú na pôvodnom mieste, spodné sa podkladajú medzikusom. Pod horný zvislý čap sa dáva medzikus, ale zväčša sa menia celé odliatky náboja kolies. napr.: http://www.trailmastersuspension.com/ myslím si, že toto riešenie nie je najvhodnejšie pre všetky typy vozidiel s IFS hlavne s torzkami, pretože torzky bývajú hlavne na spodných ramenách a pri posunutí sa vystrčia z rámu von a sú zranitelnejšie.
Ja mám OME s došponovanými orig. torzkami a prerobené riadenie s tlmičom OME, kolesá 32x11,5R15 BFG MT a zatial nemám problém ani pri razantnejšej jazde ani skokoch. Na sériovom riadení mi stále odchádzal pomocný čap riadenia a spojovačka, takto zosilnené je to OK. Foto pridám neskôr.[/url]

Autor:  Jano JP [ Uto, 02.01.2007, 2:48 ]
Predmet príspevku: 

Tomáš, pekne si to napísal, len k tým torzkám treba niečo predsa dodať. Ja nie som odborník na torzky ani na úpravy, len sa snažím pochopiť princíp a mechaniku. Zosilené torzky oproti originálnym sú, ako píšeš, kôli väčšej záťaži a taktiež správne konštatuješ, že originál torzky majú pri pritiahnutí posunutú pracovnú dráhu; mám však výhradu k slovíčku "len" majú posunutú pracovnú dráhu...

Zosilené torzky pri rovnakom zdvihnutí auta ako pri pritiahnutých originálnych pracujú v polohe svojho optima, originálne sú podľa mňa "prešponované". Je to spôsobené tým, že spôsob namáhania torzky - jej pevné uchytenie na ramene je vlastne na páke a torzka je namáhaná na zvrut, následkom čoho priebeh zaťaženia nefunguje pri priťahovaní rovnomerne, ale okrem vertikálneho posunu ramena dochádza aj k zmene odporu čím viac pero priťahuješ. Charakteristika priebehu práce torzky závisí nielen od jej hrúbky, záťaže, ale aj od páky závislej od miesta uchytenia na ramene.
Možno sa s tým prešponovaním mýlim, ale pri priťahovaní torziek sa mi to tak javilo.
A ešte niečo - hrubšia torzka má inú charakteristiku práce vzhľadom na inú pružnosť, čo je nielen o namáhaní, ale aj o stabilite , ktorej výzmam rastie s hmotnosťou.

Autor:  IgorLM [ Uto, 02.01.2007, 3:06 ]
Predmet príspevku: 

Nazdar Tomrs, ja chcem zodvihnúť Terracan len o 3cm došponovaním torziek vpredu a podložení alebo výmenou strún vzadu. Je potrebá úprava dorazov a riadenia aj pri takomto malom zodvihnutí? Mám vymeniť aj tlmiče?

Tu je pohľad na dorazy pri zodvihnutí zdvihákom o 3cm

od predu
Obrázok

zo zadu
Obrázok
medzi hornými dorazmi a ramenom zostala medzera cca 15mm


Je potrebné aj nastavenie geometrie? Mne sa zdá že odklon kolesa sa nezmení ani keď je rameno na doraze. Viď foto:
Obrázok
Obrázok
Obrázok

Autor:  Tomrs [ Uto, 02.01.2007, 21:40 ]
Predmet príspevku: 

To Jano JP: nemôžem tak úplne nesúhlasiť ale ešte raz ak sa upravia aj dorazy torzka je rovnako predpetá a vykonáva rovnakú dráhu, bez úpravy dorazov samozrejme dochádza k väčšiemu zaťaženiu hlavne pri skokoch a väčších prekríženiach kde sa rameno pri odlahčení viac vyvesí a následne pri dopade musí torzka čeliť vyššiemu náporu z dlhšej dráhy ramena. Jdnoducho pri rozumnom došponovaní torziek v pohode vydržia aj origo.

To Igor LM: Dorazy by som upravil, ako píšeš medzera na hornom doraze sa mi zdá byť malá, buď odrež z horného dorazu, alebo ho nahraď iným a spodný podlož tak aby si dostal medzery ako u neupraveného. Čo sa týka odklonov z fotky to nie je zrejmé ale horné rameno je kratšie a spodné dlhšie pri zmene sklonu ramena isto dôjde k uhlovému skráteniu na hornom ramene inom ako na spodnom = zmena odklonu, auto môže stáť rozčapené ako kačica, ale to záleží individuálne od výšky zdvihu a modelu auta. Či bude nutná úprava odklonu u 3 cm liftu u Terracana to naozaj neviem. A ohľadom tej úpravy riadenia, na mojom aute tyče riadenia po lifte zmenili uhol, čo v kombinácii s väčšími kolesami neuniesol pomocný čap riadenia a v teréne sa začal ohýbať po vystužení sa táto sila preniesla do spojovačky a odniesla to ona, tak som to celé prekopal, skúsim to zajtra nafotiť.

Autor:  Jacko [ Uto, 02.01.2007, 21:55 ]
Predmet príspevku: 

Tomrs-ty tam máš 32" gumy? :shock: Naposledy,ked som ti videl auto si tam mal menšie,či nie??? :shock: Je pravda,že naposledy som ho videl na jar...

Stránka 1 z 3 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/