Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pon, 06.05.2024, 0:20
Dnes je pondelok 6. mája 2024, meniny má Hermína a zajtra Monika




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 117 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Ďalší
 odstranenie stabilizatorov ANO či NIE? 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
...každému človeku na zemi neodňatelné právo na 1Ha pôdy! 8-)

...zrušenie politických strán!

atd atd...a knoflíkom ovládaný odpojovač predného stabíku do mojho auta...teda vyzerá to že si k tomu budem musieť dokúpiť celé auto

ako je to vlastne riešené u rubiconov a patrolov? Stabík je prerušený tisíchranmi a prepojuje to nejaká elektromagneticky ovládaná manžeta s vnútorným tisíchranom?


Sob, 03.01.2009, 10:10
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 31.10.2008, 21:42
Príspevky: 62
Bydlisko: PRI nitre
Odpoveď s citáciou
Poslať 
boční náklon je lepší zo či bez stabika?


Sob, 03.01.2009, 14:56
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
teoreticky vzaté bez stabíkov sa búda viac nakloní a tým viac presunie ťažisko na chúlostivú stranu a tým skôr prekročí kritický bod zvrhnutia sa celého procesu v budku či bôčik.


Sob, 03.01.2009, 15:40
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Str, 31.12.2008, 0:27
Príspevky: 462
Bydlisko: Senica ,,Záhorí" SK
Odpoveď s citáciou
Mám zatiaľ skoro sériové GR vagon,5cm body lift a obuté 32 BFG AT.Túto tému sme preberali s chalanmi PatrolBSP.Najprv som skúsil obidva stabíky len odpojit.Pojazdil som,skusil tzv ,,losí manéver",trošku v teréne,krížit,atd.Nasledovne som ich hned zapojil,vyskúšal to isté(ak človek vyskúša obidve možnosti vzápetí hned po sebe,najlepšie vníma dané jazdné vlastnosti,zmeny správania vozidla).Po tejto skúške som oba stabíky demontoval a jazdím bez nich.Co sa týka jazdných vlastností vozidla na ceste,trošku viacej sa nakláňa,ale nič neznesiteľné-nebezpečné,čo sa týka jazdy v teréne,oveľa lepšie kríženie(aj pri zatial sériovom podvozku).Toľko moja skúsenost s mojim GR.U Patrolov s listákmi,tzv ,,španielov",jazda bez stabíkov po ceste,oveľa citelnejšia zmena oproti GR.Je to samozrejmá vec,pretože sú to vozidlá úplne odlišnej konštrukcie podvozku.Odporúčam každému vyskúšat,nestojí to až toľko namáhy.A potom sa podľa správania vozidla,pocitov rozhodnút,či stabík áno,alebo nie.Pekný den,čauko. :smt006

_________________
Toyota HDJ 80 4.2TD


Sob, 03.01.2009, 16:22
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34
Príspevky: 1814
Bydlisko: SE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No vitaj.
Toto je krasne. Je novy,cita a vystihol to uplne exkluzivne.

_________________
Bývalý offroadak


Sob, 03.01.2009, 16:27
Profil
Učeň

Registrovaný: Štv, 08.11.2007, 20:27
Príspevky: 81
Bydlisko: Kysuce
Odpoveď s citáciou
Jojo GR píše:
Mám zatiaľ skoro sériové GR vagon,5cm body lift a obuté 32 BFG AT.Túto tému sme preberali s chalanmi PatrolBSP.Najprv som skúsil obidva stabíky len odpojit.Pojazdil som,skusil tzv ,,losí manéver",trošku v teréne,krížit,atd.Nasledovne som ich hned zapojil,vyskúšal to isté(ak človek vyskúša obidve možnosti vzápetí hned po sebe,najlepšie vníma dané jazdné vlastnosti,zmeny správania vozidla).Po tejto skúške som oba stabíky demontoval a jazdím bez nich.Co sa týka jazdných vlastností vozidla na ceste,trošku viacej sa nakláňa,ale nič neznesiteľné-nebezpečné,čo sa týka jazdy v teréne,oveľa lepšie kríženie(aj pri zatial sériovom podvozku).Toľko moja skúsenost s mojim GR.U Patrolov s listákmi,tzv ,,španielov",jazda bez stabíkov po ceste,oveľa citelnejšia zmena oproti GR.Je to samozrejmá vec,pretože sú to vozidlá úplne odlišnej konštrukcie podvozku.Odporúčam každému vyskúšat,nestojí to až toľko namáhy.A potom sa podľa správania vozidla,pocitov rozhodnút,či stabík áno,alebo nie.Pekný den,čauko. :smt006

Super vysvetlenie :smt038 aj moj spaniel jazdí bez.


Sob, 03.01.2009, 16:42
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Trol GR má vpredu dosť samostabilizujúcu nápravu. Takže sa bez stabilizátorov zaobíde. Môj je dosť vysoko a má ešte aj na streche dosť ťažkú haraburdu. Nakláňanie je síce citelné, ale nijak neprekonatelné. Len na to treba pamätať najmä pri dynamických manévroch.

2 Diesel : Patrol GR Y61 má odpájanie stabilizátora riešené deleným ľavým zadným tiahlom. Elektromechanické servo rozpojí tyčku po prepnutí vypínača. Mechanizmus je ukrutne drahý. Je to fajn, ale tak trocha na prd. Síce to odpojí stabilizátor, ale len na jednej strane.

Existuje niekoľko mechanických riešení stabilizátorov, ale všetky sú najmä materiálovo náročné (mnoho veľmi zaťažených súčiastok)

_________________
SLOW & FURIOUS


Sob, 03.01.2009, 21:29
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Asi rozumiem Martin. Wraník to má očividne inak...rozobraté som to teda nevidel. Napokon vychádza hydraulika na disco II ako najpokrokovejšie riešenie. Len tá zložitosť a nešťastná elektronika. A keby to ešte vedelo kompenzovať náklony...resp dalo by sa manuálne ovládať...


Sob, 03.01.2009, 21:38
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:06
Príspevky: 775
Bydlisko: slovensky grob
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no konecne si pochvalil moje auto :-D :-D :-D :-D

_________________
discovery td5


Sob, 03.01.2009, 21:42
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
v náklone na rovnej ploche je lepšie so stabilizátorom. Keď je terén nerovný, je lepšie bez neho. To platí aj pre prejazd medze po diagonále. Dokedy sú všetky kolesá na zemi, je menšia pravdepodobnosť prevrátenia. So stabilizátorom sa kolesá skôr odlepia od zeme. Treba si to vyskúšať. Najlepšie so zagurtovaným autom.

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Sob, 03.01.2009, 23:01
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02
Príspevky: 968
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Takze sa opat zapajam do debaty aj ja ...

Najnovsie som pri silnych mrazoch nestartoval ( zamrznuta nafta = OMV "zamrznem az po vas" + asi uz zhavice, ktore maju 7 rokov ) a tak Patrol bol v garazi ... Teplucko mu pomohlo a popri rozmrazovani sme pozreli aj na zadnu napravu a odtrhnuty stabik.
Ten je pomerne zlozito namontovany pomocou tiahel , laniek a jeho opatovne zapojenie bolo jednoduchsie ako demontaz = takze sme prerezali jeden zavit (whitworth!!!) nahodili to nazad ... A nastalo prekvapkanie ked sa auto skludnilo ! Jasna sprava je , ze som pol roka jazdil bez stabiku a nevenoval som tomu nijaku velku pozornost !
Zaverom je , ze mam opat volbu :
1) aj tak to dam dole :-) ( cela diskusia ma k tomu vedie = Patrol GR na IM"C" ma k tomu fsetky predpoklady)

alebo

2) opravime odpajanie zadneho stabiku do terenu a budem to pouzivat tak ako to japoncici vymysleli

alebo

3) sa na to vyseriem a budem jazdit ako to je :oops: , lebo Patrol nema ani takto problemy

_________________
OFF the ROAD


Sob, 03.01.2009, 23:16
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 20.05.2008, 19:23
Príspevky: 351
Bydlisko: Horné Orešany
Odpoveď s citáciou
Poslať 
4. Vyber si sám ty vieš najlepšie jak ti to vyhovuje.

_________________
Jeep ZJ 4.0 I6 Limited, liftík + 31´ pneu AT na 15" chromových mangelsoch, svetielka, šekle, lano, lopata, keď niečo volaj :D


Sob, 03.01.2009, 23:29
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3268
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Mne stale v bude vystaval jeden vypinac a po case som zistil ze to je odpojovac stabilizatoru.Pri zapnuti nieco pod kapotou cvaka a aby som zistil kam ide kabel,musel by som vyhodit sedacku s kobercami.A to sa mi nechce.
Asi pred pol rokom som zistil vytlcene capy na zadnom stabiku a tak som ho vykopol.No a kde je ten bazmek co to ma odpajat neviem doteraz.Nechyba mi tam.Cim je toho na aute menej,je menej veci co sa moze rozsypat.A preto co nieje na aute nutne,vyhadzujem.

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Ned, 04.01.2009, 13:27
Profil
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Milan? si si opäť istý? Y60 nemali odpojitelný stabík, takže by si bol výnimka. :-D

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Ned, 04.01.2009, 13:32
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3268
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Kapo,ved to mi nejde do hlavy.Na stabiku nic a velky zeleny vypinac zevraj odpojovac stabiku.A kable idu pod vodicovou sedackou niekde dozadu.Zatial ma to netrapi,enem mam vypinac a neviem na co je. :smt017

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Ned, 04.01.2009, 14:45
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 117 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: