Dnes je piatok 19. apríla 2024, meniny má Jela a zajtra Marcel
odstranenie stabilizatorov ANO či NIE?
Autor |
Správa |
shaman
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 15.01.2008, 15:12 Príspevky: 509 Bydlisko: CR
|
To janotoyotak :
Linearni stabik zrejmne ale klade odpor vzrustajici exponencialne.
Myslim tim, ze ze zacatku pnuti klade odpor jen maly a v konecne fazi (pred zlomenim,..) ten nejvetsi. Cili jeho ucinek roste exponencialne .
Ale uplne jistej si nejsem....
|
Ned, 21.12.2008, 11:22 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
teoreticky mate pravdu obaja (aj Shaman aj Janotoy) ono treba este poznamenat, ze stabik sanenavhuje aby pracoval na medzi unosnosti ale hlboko pod no, cize kazdy mate svoj kus pravdy
Citácia: janotoyotak Zaslal: Auto sa ti síce v zákrutách bude nahýbať a kolísať, ale len mierne a dá sa na to zvyknúť
cely cas sa snazim vysvetlit, ze s Luckyho podvozkom sa aj po odstraneni stabikov bude nahybat menej ako napr. seriovy so sabikom = celkom jednoznacne
neprepadnime slovickareniu typu : menej nahybat, viac nahybat, trochumenj nahybat, lebo ti menj skuseni, budu z toho uplni jeleni, netreba ich zatazovat totalnymi detailami, potrebuju vediet hlavne sekundarne poznatky...
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Ned, 21.12.2008, 12:32 |
|
|
shaman
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 15.01.2008, 15:12 Príspevky: 509 Bydlisko: CR
|
Ja mam vzdycky pravdu.
|
Ned, 21.12.2008, 14:22 |
|
|
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|
asi by si tu mal ktosi kto chce byť furt múdry zopakovať, čo je to lineárny a čo exponenciálny nárast
- lineárny je v podobe priamky - čím väčšia akcia, tým priamoúmerne väčšia reakcia
exponenciálny je v podobe polovičnej paraboly, nakoľko každé zvýšenie akcie prináša nie priamoúmerné, ale exponenciálne (napr. na druhú) zvýšenie reakcie
chcel by som sa poučiť, ako môže mechanický nástroj typu páky bez kladkostroja či inej pomôcky umocňujúcej pôvodný účinok zvyšovať účinok exponenciálne
stabík tlačí odľahčovanú (vnútornú) stranu nápravy k vozovke rovnakou silou, akou je z titulu odstredivej sily tlačená k vozovke zaťažená (vonkajšia) strana nápravy; drobné odchylky v silách v priebehu akcie sú z titulu pružného, nie tuhého prenosu, to hádam vysvetľovať netreba
pre Iva: páčilo sa mi na patvoroch, ktoré majú odpojiteľný stabík ovládaním z kabíny, že môžu využívať oba režimy podľa potreby, preto by som si ho asi zachoval; ak ale toto odpájanie nie je rovnocenné s vlastnosťami ako pri úplnej demontáži, potom doporučujem úplnú - teda na zadku určite
moje auto na IM, plný kufor a posádka 5 osôb, jazda bez akéhokoľvek obmedzovania oproti stavu so stabíkom a keď mi odišiel úchyt jedného tlmiča, ani som nezbadal chýbajúci účinok na jednej strane, druhý tlmič makal za oba a struny tuhosťou prenášali tlaky na ten funkčný ... (zadok sa rozvlnil až pri cca 130 km/h pri prudšom zabrzdení do zákruty)
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!...
|
Ned, 21.12.2008, 23:58 |
|
|
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Ono výrobca sa snaží vyrobiť auto neutrálne, nepoddimenzované, na všeobecné použitie, splňajúce predpisy a limity krajín, kde sa bude auto predávať. A neberie ohlad nato, či bude auto šoférovať skúsený profík, alebo grimblavá mamička vezúca detičky do škôlky. Preto sa čím dalej, tým viac vyrábajú autá, ktoré si sami navolia čo im treba.
No, a takéto auto sa dá rôzne upraviť podla predstáv majitela, a podla účelu jeho použitia.
Ale každá uprava, prinášajúca nejaký prínos v teréne, ma dopad, na iné jazdné vlastnosti. Na tie vedšinou príde človek, až po ich uskutočnení.
Úpravy ako zvyšovanie výkonu, zvädšenie kolies, zvýšenie hmotností zosilnením slabších častí, zvýšenie podvozku, odstránenie pandhardiek, atď zmení dané vlastnost vozu, či chceme, alebo nie.
Či už je to manévrovatelnosť, brzdná dráha, životnosť auta.
Ide len o to, čo z týchto vlastností vieme oceniť a čo zase oželieť.
A na ostatné sa vyprdnúť, alebo si zvyknúť.
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.
|
Pon, 22.12.2008, 0:43 |
|
|
shaman
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 15.01.2008, 15:12 Príspevky: 509 Bydlisko: CR
|
ze zacatku pnuti klade stabilizator mensi odpor, nez kdyz je pozdeji hodne "naprcenej"
Cili neklade konstantni odpor - odpor stabilizatoru (vzhledem k silam, ktere na nej pusobi) neni konstantne umerny s jeho namahanim.
Kdyby sis na nej pripevnil silomer, zjistil bys, ze s rostoucim vykrizenim neroste tenze na stabilizatoru (resp. sila na tom silomeru) po primce, ale po krivce.
Jeste jinak - na prvnich peti centimetrech vykrizeni (zalezi na delce stab., hmotnosti napravy,....) ukaze silomer treba 350N/m2, na dalsich peti ne 700 N/m2(linearne), ale 950 N/m2 (krivka) a na dalsich 5ti treba uz 1800 N/m2, misto linearnich 3x350= 1050 N/m2
Ale klidne at to je pekne linearne po Tvym, .... kdyz jsou ty vanoce.
|
Pon, 22.12.2008, 8:07 |
|
|
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Som tu sposobil polemiku s tým stabíkom a jeho linearitou....
Tam šlo o to hlavne si uvedomiť že stabiizátor čím viac zaťažený tým vačšia protisila.
Tlmič nereaguje na vzdialenosť (stlačenie) ale rýchlosť pohybu a tomu je úmerný proti odpor. Staboš pracuje staticky, tlmič dynamicky.
Foam cell - dá sa objasniť konštrukcia a princíp tlmiča Rado?
Ď.
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Pon, 22.12.2008, 9:32 |
|
|
janotoyotak
Začínajúci koumák
Registrovaný: Sob, 17.02.2007, 15:04 Príspevky: 141 Bydlisko: Ba
|
shaman píše: Ja mam vzdycky pravdu.
Je mi jasné, že sú ludia, ktorí majú vždy pravdu.
Lenin , Klaus , Saman , . . .
A kde som ja ? Ja mám tiež vždy pravdu. Len to nikto nevie
|
Pon, 22.12.2008, 9:40 |
|
|
shaman
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 15.01.2008, 15:12 Príspevky: 509 Bydlisko: CR
|
Ty mas taky vzdycky pravdu.
|
Pon, 22.12.2008, 15:28 |
|
|
shaman
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 15.01.2008, 15:12 Príspevky: 509 Bydlisko: CR
|
To Karlito :
Tak to vim naprosto presne.
Foam cell tlumice jsou vlastne takove velmi pevne do sebe zapadajici profily, ve tvaru tlumicu, obsahujici lipoproteiny s naakumulovanou energii.
O vlastnim tlumici ucinku se pak rika, ze je endocytický.
|
Pon, 22.12.2008, 15:40 |
|
|
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1759 Bydlisko: SK
|
Mládenci, keby mal Newton ešte funkčné nohy, to by bolo nakopaných rití.
Čo tak večerné počteníčko v stredoškolskej učebnici fyziky?
|
Pon, 22.12.2008, 18:00 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
.... tolko plkov... čo takto radšej poriešiť hydraulický, alebo pneumatický stabilizátor?
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Pon, 22.12.2008, 19:10 |
|
|
prcek Dave
Učeň
Registrovaný: Str, 30.01.2008, 19:54 Príspevky: 56 Bydlisko: Frýdecko-Místecko
|
Karlito píše: Som tu sposobil polemiku s tým stabíkom a jeho linearitou.... Tam šlo o to hlavne si uvedomiť že stabiizátor čím viac zaťažený tým vačšia protisila. Tlmič nereaguje na vzdialenosť (stlačenie) ale rýchlosť pohybu a tomu je úmerný proti odpor. Staboš pracuje staticky, tlmič dynamicky. Foam cell - dá sa objasniť konštrukcia a princíp tlmiča Rado?Ď. -ka-
viewtopic.php?t=6383
_________________Oddil mechanizované turistiky-Beskydy Nissan Terrano I 2.4i ,lift 3",31 MT,atd. Nissan Terrano I 3,0i zatím v renovaci Nissan Patrol GR Y60 wagon ,lift 4" , 33 MT http://prcekdave.rajce.idnes.cz/
|
Pon, 22.12.2008, 20:14 |
|
|
HONZA.S
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 10.10.2006, 22:26 Príspevky: 322 Bydlisko: Benešovsko CZ
|
Taky jezdím bez stabilizátoru.
_________________Když auto tak 4x4, teď si pujčuju Patrol GRY61 4.2TD, Mondeo II, 1.8TD janskrceny@seznam.cz tel. +420 723 485 738
|
Str, 24.12.2008, 13:34 |
|
|
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|
shaman píše: ...Ale klidne at to je pekne linearne po Tvym, .... kdyz jsou ty vanoce.
keďže boli tie vianoce, nechal som Ťa pri tých múdro vypadajúcich ale v skutočnosti nezmyselných tvrdeniach
v zákrute tlak na stabíku (presne na jeho vnútornej strane) rastie priamoúmerne v závislosti od tlaku na vonkajšie koleso a teda vonkajšiu časť stabíka a prudký nárast tlaku na vnútorné koleso je len a len následkom rovnako prudkého nárastu tlaku na vonkajšie koleso
exponenciálne znamená, že pri zmene tlaku o jednotku na jednej strane (tu na vonkajšom kolese) narastie tlak na druhej strane (na vnútornom kolese) o jednotku na druhú, tretiu či ešte väčšiu mocninu...
a mi teda vysvetli, odkiaľ by sa tie exponenciálne rastúce sily na tom stabíku brali
pri tej tvojej teórii exponenciálneho nárastu si pletieš dojmy s pojmy a menštruáciu a demokraciu, ale inak si in
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!...
|
Str, 31.12.2008, 17:34 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|