Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 19.04.2024, 12:17
Dnes je piatok 19. apríla 2024, meniny má Jela a zajtra Marcel




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 117 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Ďalší
 odstranenie stabilizatorov ANO či NIE? 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 15.01.2008, 15:12
Príspevky: 509
Bydlisko: CR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
To janotoyotak :

Linearni stabik zrejmne ale klade odpor vzrustajici exponencialne.

Myslim tim, ze ze zacatku pnuti klade odpor jen maly a v konecne fazi (pred zlomenim,..) ten nejvetsi. Cili jeho ucinek roste exponencialne .

Ale uplne jistej si nejsem.... :oops:


Ned, 21.12.2008, 11:22
Profil ICQ
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
teoreticky mate pravdu obaja (aj Shaman aj Janotoy) ono treba este poznamenat, ze stabik sanenavhuje aby pracoval na medzi unosnosti ale hlboko pod no, cize kazdy mate svoj kus pravdy

Citácia:
janotoyotak Zaslal:
Auto sa ti síce v zákrutách bude nahýbať a kolísať, ale len mierne a dá sa na to zvyknúť


cely cas sa snazim vysvetlit, ze s Luckyho podvozkom sa aj po odstraneni stabikov bude nahybat menej ako napr. seriovy so sabikom = celkom jednoznacne

neprepadnime slovickareniu typu : menej nahybat, viac nahybat, trochumenj nahybat, lebo ti menj skuseni, budu z toho uplni jeleni, netreba ich zatazovat totalnymi detailami, potrebuju vediet hlavne sekundarne poznatky...

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Ned, 21.12.2008, 12:32
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 15.01.2008, 15:12
Príspevky: 509
Bydlisko: CR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ja mam vzdycky pravdu.


Ned, 21.12.2008, 14:22
Profil ICQ
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
asi by si tu mal ktosi kto chce byť furt múdry zopakovať, čo je to lineárny a čo exponenciálny nárast
- lineárny je v podobe priamky - čím väčšia akcia, tým priamoúmerne väčšia reakcia
exponenciálny je v podobe polovičnej paraboly, nakoľko každé zvýšenie akcie prináša nie priamoúmerné, ale exponenciálne (napr. na druhú) zvýšenie reakcie

chcel by som sa poučiť, ako môže mechanický nástroj typu páky bez kladkostroja či inej pomôcky umocňujúcej pôvodný účinok zvyšovať účinok exponenciálne

stabík tlačí odľahčovanú (vnútornú) stranu nápravy k vozovke rovnakou silou, akou je z titulu odstredivej sily tlačená k vozovke zaťažená (vonkajšia) strana nápravy; drobné odchylky v silách v priebehu akcie sú z titulu pružného, nie tuhého prenosu, to hádam vysvetľovať netreba

pre Iva: páčilo sa mi na patvoroch, ktoré majú odpojiteľný stabík ovládaním z kabíny, že môžu využívať oba režimy podľa potreby, preto by som si ho asi zachoval; ak ale toto odpájanie nie je rovnocenné s vlastnosťami ako pri úplnej demontáži, potom doporučujem úplnú - teda na zadku určite

moje auto na IM, plný kufor a posádka 5 osôb, jazda bez akéhokoľvek obmedzovania oproti stavu so stabíkom a keď mi odišiel úchyt jedného tlmiča, ani som nezbadal chýbajúci účinok na jednej strane, druhý tlmič makal za oba a struny tuhosťou prenášali tlaky na ten funkčný ... (zadok sa rozvlnil až pri cca 130 km/h pri prudšom zabrzdení do zákruty)

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Ned, 21.12.2008, 23:58
Profil
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ono výrobca sa snaží vyrobiť auto neutrálne, nepoddimenzované, na všeobecné použitie, splňajúce predpisy a limity krajín, kde sa bude auto predávať. A neberie ohlad nato, či bude auto šoférovať skúsený profík, alebo grimblavá mamička vezúca detičky do škôlky. Preto sa čím dalej, tým viac vyrábajú autá, ktoré si sami navolia čo im treba.

No, a takéto auto sa dá rôzne upraviť podla predstáv majitela, a podla účelu jeho použitia.

Ale každá uprava, prinášajúca nejaký prínos v teréne, ma dopad, na iné jazdné vlastnosti. Na tie vedšinou príde človek, až po ich uskutočnení.

Úpravy ako zvyšovanie výkonu, zvädšenie kolies, zvýšenie hmotností zosilnením slabších častí, zvýšenie podvozku, odstránenie pandhardiek, atď zmení dané vlastnost vozu, či chceme, alebo nie.
Či už je to manévrovatelnosť, brzdná dráha, životnosť auta.

Ide len o to, čo z týchto vlastností vieme oceniť a čo zase oželieť.

A na ostatné sa vyprdnúť, alebo si zvyknúť. :smt146

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Pon, 22.12.2008, 0:43
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 15.01.2008, 15:12
Príspevky: 509
Bydlisko: CR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ze zacatku pnuti klade stabilizator mensi odpor, nez kdyz je pozdeji hodne "naprcenej"
Cili neklade konstantni odpor - odpor stabilizatoru (vzhledem k silam, ktere na nej pusobi) neni konstantne umerny s jeho namahanim.


Kdyby sis na nej pripevnil silomer, zjistil bys, ze s rostoucim vykrizenim neroste tenze na stabilizatoru (resp. sila na tom silomeru) po primce, ale po krivce.

Jeste jinak - na prvnich peti centimetrech vykrizeni (zalezi na delce stab., hmotnosti napravy,....) ukaze silomer treba 350N/m2, na dalsich peti ne 700 N/m2(linearne), ale 950 N/m2 (krivka) a na dalsich 5ti treba uz 1800 N/m2, misto linearnich 3x350= 1050 N/m2

Ale klidne at to je pekne linearne po Tvym, .... kdyz jsou ty vanoce.


Pon, 22.12.2008, 8:07
Profil ICQ
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Som tu sposobil polemiku s tým stabíkom a jeho linearitou.... :-D

Tam šlo o to hlavne si uvedomiť že stabiizátor čím viac zaťažený tým vačšia protisila.
Tlmič nereaguje na vzdialenosť (stlačenie) ale rýchlosť pohybu a tomu je úmerný proti odpor. Staboš pracuje staticky, tlmič dynamicky.

Foam cell - dá sa objasniť konštrukcia a princíp tlmiča Rado?

Ď.

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Pon, 22.12.2008, 9:32
Profil WWW
Začínajúci koumák

Registrovaný: Sob, 17.02.2007, 15:04
Príspevky: 141
Bydlisko: Ba
Odpoveď s citáciou
Poslať 
shaman píše:
Ja mam vzdycky pravdu.


Je mi jasné, že sú ludia, ktorí majú vždy pravdu.

Lenin , Klaus , Saman , . . . :smt039

A kde som ja ? Ja mám tiež vždy pravdu. Len to nikto nevie :?


Pon, 22.12.2008, 9:40
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 15.01.2008, 15:12
Príspevky: 509
Bydlisko: CR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ty mas taky vzdycky pravdu. :wink:


Pon, 22.12.2008, 15:28
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 15.01.2008, 15:12
Príspevky: 509
Bydlisko: CR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
To Karlito :


Tak to vim naprosto presne.

Foam cell tlumice jsou vlastne takove velmi pevne do sebe zapadajici profily, ve tvaru tlumicu, obsahujici lipoproteiny s naakumulovanou energii.
O vlastnim tlumici ucinku se pak rika, ze je endocytický.


Pon, 22.12.2008, 15:40
Profil ICQ
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1759
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Mládenci, keby mal Newton ešte funkčné nohy, to by bolo nakopaných rití.

Čo tak večerné počteníčko v stredoškolskej učebnici fyziky?


Pon, 22.12.2008, 18:00
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
.... tolko plkov... čo takto radšej poriešiť hydraulický, alebo pneumatický stabilizátor?

_________________
SLOW & FURIOUS


Pon, 22.12.2008, 19:10
Profil WWW
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 30.01.2008, 19:54
Príspevky: 56
Bydlisko: Frýdecko-Místecko
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Karlito píše:
Som tu sposobil polemiku s tým stabíkom a jeho linearitou.... :-D

Tam šlo o to hlavne si uvedomiť že stabiizátor čím viac zaťažený tým vačšia protisila.
Tlmič nereaguje na vzdialenosť (stlačenie) ale rýchlosť pohybu a tomu je úmerný proti odpor. Staboš pracuje staticky, tlmič dynamicky.

Foam cell - dá sa objasniť konštrukcia a princíp tlmiča Rado?

Ď.

-ka-

viewtopic.php?t=6383

_________________
Oddil mechanizované turistiky-Beskydy
Nissan Terrano I 2.4i ,lift 3",31 MT,atd.
Nissan Terrano I 3,0i zatím v renovaci
Nissan Patrol GR Y60 wagon ,lift 4" , 33 MT
http://prcekdave.rajce.idnes.cz/


Pon, 22.12.2008, 20:14
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Uto, 10.10.2006, 22:26
Príspevky: 322
Bydlisko: Benešovsko CZ
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Taky jezdím bez stabilizátoru.

_________________
Když auto tak 4x4, teď si pujčuju Patrol GRY61 4.2TD, Mondeo II, 1.8TD janskrceny@seznam.cz tel. +420 723 485 738


Str, 24.12.2008, 13:34
Profil
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
shaman píše:
...Ale klidne at to je pekne linearne po Tvym, .... kdyz jsou ty vanoce.


keďže boli tie vianoce, nechal som Ťa pri tých múdro vypadajúcich ale v skutočnosti nezmyselných tvrdeniach

v zákrute tlak na stabíku (presne na jeho vnútornej strane) rastie priamoúmerne v závislosti od tlaku na vonkajšie koleso a teda vonkajšiu časť stabíka a prudký nárast tlaku na vnútorné koleso je len a len následkom rovnako prudkého nárastu tlaku na vonkajšie koleso

exponenciálne znamená, že pri zmene tlaku o jednotku na jednej strane (tu na vonkajšom kolese) narastie tlak na druhej strane (na vnútornom kolese) o jednotku na druhú, tretiu či ešte väčšiu mocninu...

a mi teda vysvetli, odkiaľ by sa tie exponenciálne rastúce sily na tom stabíku brali

pri tej tvojej teórii exponenciálneho nárastu si pletieš dojmy s pojmy a menštruáciu a demokraciu, ale inak si in

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Str, 31.12.2008, 17:34
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 117 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: