Dnes je piatok 11. októbera 2024, meniny má Valentína a zajtra Maximilián
STABILIZATOR na Off vseobecne
Autor |
Správa |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
ak mate zaujem, tu mozeme polemizovat o tom, na co je vlastne stabik a na ktorych autach mate skusenosti s jeho absenciou...
na zaciatok navrhujem nech nam Kapo vysveti jeho funkciu vseobecne
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Sob, 20.12.2008, 10:22 |
|
|
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Priečny skrutný stabilizátor znižuje priečne nakláňanie karosérie pri prejazde zákrut. Zároveň sa zachováva vysoká miera pohodlia pri prejazde nerovností v priamom smere.
U Range Rover Sport :
Podvozok je pri najvýkonnejšom motore vybavený systémom aktívnych stabilizátorov Dynamic Response. Priečne skrutné stabilizátory sú rozdelené na dve časti, navzájom spojené hydraulickým členom – aktuátorom. Elektronický systém pri vzniku priečneho odstredivého zrýchlenia aktivuje aktuátor, ktorý natáča jednotlivé časti stabilizátora proti sebe, čím kompenzuje náklon karosérie.
|
Sob, 20.12.2008, 21:52 |
|
|
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Okrem všetkého toho múdreho popísaného tuto vedla...odstránenie oboch stabilizátorov podla mna prináša so sebou aj zníženie opotrebenia pneumatík a zníženie spotreby PHM. Znie to ako úplná kravina ale človeka to skutočne prinúti radikálne zmeniť spôsob prejazdu zákrutami...viem čo hovorím
|
Sob, 20.12.2008, 22:08 |
|
|
zoli
Učeň
Registrovaný: Uto, 23.09.2008, 20:36 Príspevky: 57 Bydlisko: Imel
|
Na Toyote LJ70 som hned odmontoval predny aj zadny,a rozdiel je bohovsky!V terene NO. 1,na ceste max 80 lebo potom uz velmi velmi
Naposledy upravil zoli dňa Uto, 24.03.2009, 11:36, celkovo upravené 1
|
Sob, 20.12.2008, 22:33 |
|
|
janotoyotak
Začínajúci koumák
Registrovaný: Sob, 17.02.2007, 15:04 Príspevky: 141 Bydlisko: Ba
|
Zoli. ja som si myslel, že LJ70 má len predný .
Diesel: niečo na tom tvojom tvrdení bude.
|
Ned, 21.12.2008, 4:09 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
polopatisticky povedane
stabilizator nestabilizuje nejake vibracie atd. ako si vela ludi mysli, ale riesi naklananie vozidl, ako tu uz bolo spomenute,m avsak on neznizuje priamo naklananie, ale pri nakloneni auta znizi aj druhu strnu auta (tu co je v zakrute vyzsie) tea akoby prikrci auto
teda ak sa koleso , ktore je na vonkajsej strane zakruty snazi vtlacit do blatnika, stabilizator sa snazi vtlacit do blatnika umerne aj koleso na vnutornej strane zakruty...
teda tuhost podvozku a ucinnost tlmicov ma priamy vplyv na stabilitu auta po odstraneni stabikov
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Ned, 21.12.2008, 12:24 |
|
|
RENSO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.08.2008, 15:31 Príspevky: 1393 Bydlisko: Revúca
|
ja som na wrane jazdil polroka so stabikmi a bolo to ako na koči... potom som ich demontoval obe a konfort na ceste sa podstatne zvíšil, v terene križenie taktiež a po polnych cestach možem chodit rychlejšie(netrepe, nebucha) myslim že u listovych pier tam velku ulohu neplni... max na ceste je 80km/h... ale viacej som nebehal ani pred tym. chlapi to davaju dolu aj na TJ-čkach kde je to riešene už cez vynute pružiny
_________________ vek: 25 ex: Wrangler 2,5i ex: Wrangler 4,0i ex: Cherokee 4,0i ex: Cherokee 2,5TD ex: Cherokee 4,0i ex: Cherokee 4,0i závodný špeciál ex: Grand Cherokee 4,7 WJ cestná leštenka now: Ford Explorer
|
Uto, 17.02.2009, 21:25 |
|
|
Rudy-Vitara
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 10.01.2009, 1:54 Príspevky: 262 Bydlisko: Žarnovica
|
Ked jazdim s vitarou v terene a max do 80km/h mam odmontovat stabilizator?pomoze to pri krizeni? dakujem.
_________________ Vitara 1.6, navijak, šnorchel, zdvihutá, rozšírená, T3, Hi-lift, kompresor,....
|
Uto, 17.02.2009, 22:04 |
|
|
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Nemáš. Ale môžeš. Vyskúšaj, porovnaj a uvidíš.
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.
|
Uto, 17.02.2009, 22:48 |
|
|
GaboSB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 11.10.2006, 22:19 Príspevky: 885 Bydlisko: Šoma - východ SR
|
Rudy-Vitara píše: Ked jazdim s vitarou v terene a max do 80km/h mam odmontovat stabilizator?pomoze to pri krizeni? dakujem.
Ak jazdíš po cestách tak pomaly, určite ho "vyraď z činnosti", čiže ho nedemontuj úplne, len ho uvoľni zo spodných ramien. Cca 5 min roboty.
V teréne je to o dosť lepšie, hlavne pri krížení.
_________________"Každý z nás je len taký človek, ako vníma a posudzuje iných ľudí okolo seba." https://www.youtube.com/channel/UCI80j8 ... y0FyRKt0Xg
|
Uto, 17.02.2009, 23:44 |
|
|
low
Koumák
Registrovaný: Sob, 20.01.2007, 23:53 Príspevky: 176
|
DEF 110 zvednutej o dva palce, po odmontovani obou stabiku se to jen zaclo trosku vic naklanet, ale jizdni styl jsem menit nemusel
|
Str, 18.02.2009, 1:23 |
|
|
džony
Učeň
Registrovaný: Pia, 14.09.2007, 23:41 Príspevky: 59 Bydlisko: krkonoše
|
U patrola 160 /260 a nebo GR věc navíc dáváme to pryč ..jediný rozdíl je že se auto při ostré jízdě víc naklání
_________________ DAP servis - úpravy a renovace teréních vozidel Tel .: 723 629 953
Subaru Impreza 4WD - hrabolez
Nissan Patrol K260 - bahnomobil
Suzutrol V8 - probíhá stavba
.... nečteš - newíš ....
|
Str, 18.02.2009, 11:09 |
|
|
gatier
Učeň
Registrovaný: Uto, 17.03.2009, 18:37 Príspevky: 55 Bydlisko: Trencin
|
ja by som odpojenie na asfaltku neodporucoval. podla mna sa na tom neda jazdit. asi tak ako na MT gumach na snehu. mal som odpojeny na jeep XJ vzadu a isiel riadne do kolien pri odbocovani v meste ako aj v zakrutach- cele auto zmakne. urcite je to dost citit!
|
Pia, 20.03.2009, 20:41 |
|
|
fajer
Proviantak
Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32 Príspevky: 887 Bydlisko: trencin
|
odpojenie stabikov je velmi specificka vec, pisat o odpojeni vseobecne a pisat o odpojeni na aute pri extra tvrdom podvozku je neporovnatelne.
kazdopadne pre tych jedincov ktory citia potrebu riesenia odpojenia stabikov v terene a pritom zachovanie stabikov na ceste bude mat v najblizsej dobe radoffroad urcite moc zaujmave riesenie, aplikovatelne temer na kazde auto...
_________________ KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,
|
Pia, 20.03.2009, 21:23 |
|
|
petertn
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26 Príspevky: 1254 Bydlisko: Trenčín
|
a sme pri tom, Rado vytlac sa
ja som neodpajal nic, som stale v serii ale ked dam podvozok-tvrdsi-tak zhodim, teda uvidime co ponukne Rado
_________________ na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."
|
Pia, 20.03.2009, 21:55 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|