Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 12:24
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 64 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5  Ďalší
 STABILIZATOR na Off vseobecne 
Autor Správa
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3012
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Pridam este ja jeden postreh a zamiesam. Ked som bol na Jeep offroad show v LM a nasledne v pieskovni. Tak som mal na zadnej naprave predne seriove pruziny + predne tlmice z autobusu Karosa. Auto bolo tak tvrde ze som na nerovnostiach odtrhol drziak vyfuku. V zakrutach sa chovalo auto ako sportiak a v terene pekne krizilo.

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Uto, 24.03.2009, 11:03
Profil WWW
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Naladenie podvozku je vždy kompromis medzi jazdnými vlastnosťami a komfortom. Superpohodlné podvozky (typické napr. pre luxusné americké autá) sa zle držia cesty a plávajú ako loď na vlnách, superovládateľné športové podvozky zase vedia vyhrkať plomby zo zubov.

Čiže podvozok sa snažia konštruktéri urobiť tak, aby sa auto udržalo na ceste a pritom bolo čo najpohodlnejšie. Čiastočne pritom dohádza k určitému zohľadneniu naturelu auta - RolsRojs má pohodlný podvozok, pretože sa neprepokladá športová jazda, Ferari je tvrdé jak štolverka, pretože sa očakáva drsná športová jazda.

Do tejto optimalizácie vstupuje aj užitočná hmotnosť auta. Čím je rozdiel medzi prázdnou a plnou hmotnosťou väčší, tým ťažšie je naladiť podvozok pri rôznych celkových hmotnostiach . Toto platí len pre železné podvozky =nejaké spružiny - listové alebo vinuté. Mechy sa dajú nastaviť vždy optimálne.

A tu je podstata nášho problému. Trialový podvozok je mäkký s dlhými zdvihmi a nie príliš tuhými tlmičmi. Účelom je čo najvolnejší pohyb kolies. Ničmenej funguje len pri návrhovej hmotnosti auta a teda sa už nedá nič moc naložiť. Expedičný podvozok je tvrdý a viac bráni kríženiu - najmä ak je auto ľahšie ako bola návrhová hmotnosť (= nie je v ňom expedičná výbava) .

Takže kto si dáva na auto tuningový podvozok, musí vziať na vedomie, na akú váhu je podvozok navrhnutý.

Auto s trialovým podvozkom musí byť viacmenej prázdne. Inak sedí na dorazoch a príšerne sa nakláňa.

Auto s expedičným podvozkom musí byť viacmenej trvalo naložené. Inak je tvrdé, nekríži a odskakuje.

_________________
SLOW & FURIOUS


Uto, 24.03.2009, 12:08
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 06.02.2008, 20:07
Príspevky: 743
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Martin 4 píše:
Auto s expedičným podvozkom musí byť viacmenej trvalo naložené. Inak je tvrdé, nekríži a odskakuje.


a lahsie znasaju amputaciu a naslednu absenciu stabilizatorov.

_________________
GR Y60 W IM C BFG MT HiLift IM Spulka


Uto, 24.03.2009, 12:23
Profil WWW
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
áno, Martin, ako hovoríš
až nato, že aj trialový podvozok môže byť tuhší ako origo a nemá problém držať budku aj bez stabíkov (viď napr. niekdajší patrol Milana BB)

lepšie kríženia sú dosiahnuté inými dĺžkami strún a iným chodom tlmičov a samozrejme aj ich inými vlastnosťami, ale pri dlhších prevedeniach nemôžu byť príliš mäkké, to by sa to auto poskladalo aj na tom triale na hromádku... ;-)

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Uto, 24.03.2009, 15:44
Profil
Učeň

Registrovaný: Uto, 17.03.2009, 18:37
Príspevky: 55
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
DanoDEF píše:
gatier píše:
je to predvidatelne ze sa na tom niekde vysypes hehe


... si to vyskusaj a netaraj.

... moje auto nema stabilizatori vobec a nechybaju mi

... kazdy kto so mnou ide prvykrat sa v zatacke zlakne ... :-D


zalezi zrejme od auta. tie stabiky tam nie su na srandu a robia sa odpajatelne, tak si ich vyskusaj. vacsinou nieje problem zatacka ale vyhybaci manever. ja to skusat nebudem, mam sa prilis rad :wink:


Uto, 24.03.2009, 18:56
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 16.03.2008, 18:21
Príspevky: 705
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
gatier kup si terenne auto a prestanes sa bat :-D

_________________
Patrol GR Y61, 2,8TD


Str, 25.03.2009, 0:39
Profil WWW
Učeň

Registrovaný: Uto, 17.03.2009, 18:37
Príspevky: 55
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
BBMiso píše:
gatier kup si terenne auto a prestanes sa bat :-D


je viac nez pravdepodobne, ze som jazdil na mojom "terennom" aute viac v terene nez ty hehe
takze na cestu so stabikom a do terenu bez
ale da sa aj naopak 8-)


Str, 25.03.2009, 3:41
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 16.03.2008, 18:21
Príspevky: 705
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ak sa naucis jazdit, mozes bez stabikov do terenu aj na asfalt. :-D

_________________
Patrol GR Y61, 2,8TD


Str, 25.03.2009, 9:39
Profil WWW
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3012
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Uz sa to nejak natahuje tak uvediem konkretne moj pripad :
Kedze mam len jedno auto, ktore na akcie tipu Tisovec viac menej zakazdym prestavam (pevnostne narazniky + MT pneu), a zaroven ho potrebujem na denno dene jazdenie, tak jednoducho musim mat stabilizatory na aute.
Neviem si predstavit, ze na ceste medzi RS - BA mi niekde na dialnici v 130 km/ hod skoci nieco do cesty a ja budem musiet prudko zmenit smer. A popritom este kalkulovat ci to podvozok znesie alebo nie, ci sa prevratim alebo nie.

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Str, 25.03.2009, 10:02
Profil WWW
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Dado, chápem Ťa a možno u jeepa je to treba, ale ubezpečujem Ťa s celou vážnosťou, že pri mojom športe so zachovaným predným stabíkom a s IM podvozkom bez zadného stabíka sa búdka môjho auta ani pri prudkom manévri doboku nehne a rozhodne ma to nestiahne z cesty ani neprevráti...overené, najazdené už desiatky tisíc km...

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Str, 25.03.2009, 11:19
Profil
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3012
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ano, je mi to jasne. Je dobre ze su tu napisane aj tvoje skusenosti aj moje. Clovek si to moze pekne porovnat na dvoch roznych autach a vybrat si vlastnu cestu.

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Str, 25.03.2009, 18:15
Profil WWW
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No, neviem, kadial to všetci jazdíte, ale ja osobne mám vždy velký problém nájsť miesto na maximálne kríženie pri prejazde terénom.

A ani si akosik nemôžem spomenúť na taký úsek, kde by som potreboval extrémne krížiť.

Ale o to častejšie potrebujem svojou obludou nahánať cestu pod riťou v zákrutách. :smt162

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Str, 25.03.2009, 18:55
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 15.03.2009, 22:18
Príspevky: 2349
Bydlisko: Banská Štiavnica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
kapo-100 bodov :-D


Str, 25.03.2009, 20:59
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4612
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No Kapišto stačilo si zajazdiť na jesen trial mal yb si aj maximalne križenie, alebo žeby už buček :-D

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Str, 25.03.2009, 21:01
Profil
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Kapo píše:
No, neviem, kadial to všetci jazdíte, ale ja osobne mám vždy velký problém nájsť miesto na maximálne kríženie pri prejazde terénom.

A ani si akosik nemôžem spomenúť na taký úsek, kde by som potreboval extrémne krížiť.

...neviem či maximálne, ale ja krížim skoro pri každom výjazde s krmivom pre zvieratká, 5 minút od baráku...

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Str, 25.03.2009, 21:06
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 64 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron