Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 29.03.2024, 8:29
Dnes je piatok 29. marca 2024, meniny má Miroslav a zajtra Vieroslava




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 64 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5  Ďalší
 STABILIZATOR na Off vseobecne 
Autor Správa
Proviantak
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32
Príspevky: 887
Bydlisko: trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
diesel neprezivam to tu , snazim sa debatu dostat do viac odbornej roviny,
cakal som skor reakcie typu co sa deje s podvozkom ked su a co ked niesu stabiky..

_________________
KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,


Pon, 23.03.2009, 9:14
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 21:46
Príspevky: 339
Bydlisko: Banská Štiavnica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no, mne vyhodenie stabilizátora na samíku poradili páni odtiaľto z fóra, ja som súhlasil no a pri samíku musím povedať že sa značne zlepšili jazdné vlastnosti predovšetkým na ceste :-) predsa len rýchlosti na ňom nikdy neboli extrémne no a v zákrutách a na nerovnostiach sa to správalo o hóóódne mäkšie - príjemnejšie než so stabilizátorom. Nikdy som nemal problémy s prejazdom zákrut ... pred ani po odobratí stabilizátora

_________________
všetko je raz "poprvé"
skype: doraskype2918
ex: Suzuki Samurai
ex: Jeep Grand Cherokee 2.5TD
ex: Jeep Grand Cherokee 5.2
ex: Mitsubishi Pajero Pini 2.0 GDI


Pon, 23.03.2009, 10:56
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
onô ... to je asi tak ... :

Keby na to prišlo, dá sa jazdiť aj bez bŕzd. Len treba dopredu vedieť, že auto nebrzdí a prispôsobiť tomu spôsob jazdy.

Takže aj jazda bez stabilizátorov nie je žiaden problém, ak sa to šofér vezme na vedomie.

Vlastnosti auta na ceste (najmä pri prudšom manévrovaní) sú bez stabilizátorov nepochybne horšie ako s nimi. Preto jest také možno odporučiť či až pripustiť len u jazdcov skúsenejších, uvážlivejších, schopných kľudnej a predvídavej jazdy. Taký šofér sa ani nedostane do situácie, v ktorej by sa mohla absencia stabilizátorov nejak výrazne prejaviť.

Teraz malá odbočka a zamyslenie : tu musím akosi vyjadriť istú nevôľu smerom k úpravcom áut, ktorý za peniaze upravia auto akokoľvek komukoľvek. Je mi jasné, že je to kšeft ... , ale tiež je to spôsob, ako upadnúť do kolektívneho prúseru. Kedysi sa s terénnymi autami ihral len ten, koho to bavilo. každý si vlastnoručne upravoval svoje auto a teda vedel čo, prečo a ako funguje. Šoféri odborne rástli spolu zo svojimi autami a teda nebola pochybnosť o ich schopnosti stroj riadne a bezpečne ovládať. Dnes si dá ľubovolne upraviť auto ktokoľvek, kto položi na stôl dosť bankoviek. Uvidí na ulici nadvihnutý lunochod na veľkých zubatých kolesách a povie že také chce tiež. A tak si k svojmu BMW Z1 alebo Audi R8 dá urobiť aj "džípa" na najvyššom možnom podvozku, bez stabilizátorov, na 35" mudzillách a s pevnosťákmi vpredu vzadu. Následne presadne z motokárovitého šporťáku do veľkého auta a nestačí sa čudovať. Obávam sa, že je len otázkou času kedy takéto auto riadené neskúseným vodičom zmasakruje škôlku na výlete aj s jeptiškou.
Čím by som apeloval na úpravcov, aby sa snažili nejako odhadnúť osobnosť zákazníka a vhodne tomu prispôsobili ponúkané možnosti úprav.

_________________
SLOW & FURIOUS


Pon, 23.03.2009, 11:42
Profil WWW
Frajer

Registrovaný: Pia, 19.10.2007, 23:40
Príspevky: 220
Bydlisko: Podhradie(Pd)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Martin 4 pekna rec suhlasim. A mam ja jednu otazku na skusenych s touto vecou. Neprotirecilo by si keby si dam rozsirovacie podlozky aby som dosiahol lepsi bocny naklon a zaroven vyradim stabik? Nemoze sa stat ze pri hranici mozneho naklonu mi kasna proste pri mensom poskoku prevrhne auto? Da sa dosiahnut lepsie krizenie aj bezpecnejsim sposobom? Sakra to boli 3 otazky :-D

_________________
Kia sportage 2001 deluxe (loooong)


Pon, 23.03.2009, 18:10
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
# 1.) áno (protirečilo)

# 2.) áno (mohlo)

# 3.) áno (vypínatelné stabilizátory, alebo rôzne mechanické, hydraulické alebo pneumatické systémy, ktoré bránia nakláňanieu budky, alebo proti nemu dokonca aktívne zasahujú, ale nebránia kríženiu)

_________________
SLOW & FURIOUS


Pon, 23.03.2009, 18:29
Profil WWW
Frajer

Registrovaný: Pia, 19.10.2007, 23:40
Príspevky: 220
Bydlisko: Podhradie(Pd)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No a taky system zrejme nebude najlacnejsi ked sa ludia uchyluju k takemuto rieseniu. Takze si treba rozmysliet. "Potrebujem radsej bocny naklon alebo paradne krizenie"? Osobne si vyberam bocny naklon a ako tak este rozmyslam cim vyssie auto bude, tym viac by som asi na tom trval koli dvihnutemu tazisku

_________________
Kia sportage 2001 deluxe (loooong)


Pon, 23.03.2009, 18:37
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 10.01.2009, 1:54
Príspevky: 262
Bydlisko: Žarnovica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Lolo píše:
Martin 4 pekna rec suhlasim. A mam ja jednu otazku na skusenych s touto vecou. Neprotirecilo by si keby si dam rozsirovacie podlozky aby som dosiahol lepsi bocny naklon a zaroven vyradim stabik? Nemoze sa stat ze pri hranici mozneho naklonu mi kasna proste pri mensom poskoku prevrhne auto? Da sa dosiahnut lepsie krizenie aj bezpecnejsim sposobom? Sakra to boli 3 otazky :-D


no mate pravdu mozno si to protireci,ale.isiel som tymto postupom: zodvihol som Vitaru o cca 7cm,pojazdil som doladil vselico.vyradil som stabilizator,zvykol som si nato pomohlo to krizeniu som spokojny.ale teraz mam auto vyske a uzke a naklana sa.tak musia prist podlozky alebo disky s minusovym ET.myslim si ze to je celkom logicka evolucia.ked zodvihnut tak aj rozsirit. skusenejsi posudte ;-)

_________________
Vitara 1.6, navijak, šnorchel, zdvihutá, rozšírená, T3, Hi-lift, kompresor,....


Pon, 23.03.2009, 18:46
Profil ICQ
Proviantak
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32
Príspevky: 887
Bydlisko: trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
skusim trochu ja ...
preco odpojenie stabikov :

pri zdolavani nerovnosti je kazde auto schopne reagovat do urcitej miery podla svojich moznosti hybnosti naprav - krizenia,

pokial sa jedna o auto s tuhou zadnou a nezav. prednou napravou (vitara; galloper; pajero; hummer;) , tak odpojenie stabika vzadu dovoli zadnej naprave viac kopirovat povrch , cim dojde k lepsej trakcii = nepotrebujem zapinat uzavierku nakolko mam obe kolesa napravy stale v zabere + jedno predne...

pokial sa jedna o auto s tuhou prednou i zadnou napravou je mozne odpojit oba stabiky, teda v vzadu aj v predu .. potom mozem pocitat s o mnoho lahsim zdolavanim nerovnosti a prekonavanim "hrbolov" nakolko pohyb naprav - krizenie umoznuje o niekolko dalsich stupnikov viac bez pouzitia uzavierky s dovodu jedneho kolesa v lufte.

je to take laicke vysvetlenie a tyka sa to pomalej jazdy bez vacsich naklonov, no vzhladom na pritomnost fyziky - gravitacie + odvahy obsluhy, sa v urcitych situaciach moze lahko stat , ze mi kabina strhne podvozok na bok.

Takze je na uvazenie ci odstranovat stabik alebo radsej pridat uzavierku... ( aj ked toto je fakt laicky postoj a nezastava mnohe za a proti )

_________________
KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,


Pon, 23.03.2009, 20:03
Profil WWW
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
fajer, pozrel som si pozorne tvoje úpravy na odkaze, ktorý si dal a konštatujem nasledovné:

chápem tvoju obavu, lebo si nezačal šťastne, nakoľko si začal vypínať najprv stabík na predku

keby si si bol prečítal čo som písal o "mojom" Rumunsku, dočítal by si sa, že pajero sport - teda žiaden drobček - s posádkou 4 dospelí a dorastenec navyše plne naložené na 10-dňový pobyt v prírode bez zadného stabíku na podvozku IM bez akýchkoľvek problémov zvládlo znefunkčnený zadný tlmič (urval som úchyt); jazdil som aj viac ako 100km/h a nemal som jediný problém so stabilitou; záťažové struny IM-ka odfiltrovali všetky nerovnosti a súčasne bez problémov držali ťažko naloženú kasňu bez nakláňania na boky; a jeden funkčný tlmič tlmil celý zadok;
pri teste doma po príjazde som testoval zámerne brzdenie a nerovnosti v zákrute a zistil som, že jeden tlmič sa pri prudkom prejazde zákruty s náhlym pribrzdením či prejdením cez nerovnosť prejaví ako jednorázové a neveľké "miknutie" zadku do boku, nie však náklon celej kasne (len také zavlnenie) a bez akéhokoľvek vplyvu na riadenie či vedenie dráhy vozidla - a to nielen bez stabíku, ale aj bez jedného tlmiča!!!

pri zachovaní predného stabíku a odpojení zadného, s použitím záťažového či iného dostatočne tvrdého podvozku má auto veľmi dobré jazdné vlastnosti aj pri väčších rýchlostiach na ceste

predný nemienim odpájať, lebo pri IFS a natočených torzkách predku odpojením stabíka veľmi nepomôžem a stabilita na ceste by sa značne zhoršila; mať fungujúce odpájanie elektrikou, určite by som sa ho snažil zachovať, ale v zadu by zas určite nechýbalo...

verím tomu, že na tvrdom podvozku sa dá v pohode jazdiť aj bez predného stabíka, ale určite nie tak, ako to teraz môžem na mojom robiť ja...

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Pon, 23.03.2009, 20:50
Profil
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3012
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Konkretne na ZJ je zadny stabik optimalne makky tak, aby sa v terene nemusel odpajat a naprava pekne kopiruje teren. Predny sa samozrejme bez problemov da prerobit na odpajatelny. Vela vas tu pisete ze mate IM struny. A co preboha komfort vsak je to tvrde, nie ? To sa hadam ani nehupe ako lod na vlnach. :roll:

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Pon, 23.03.2009, 21:59
Profil WWW
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
to Lolo : sú rôzne systémy, ktoré viažu kolá uhlopriečne - čiže auto sa nenakláňa, ale kríži. Fungujú mechanicky alebo hydraulicky. Mechanické sú dosť zložité a ich dodatočné montáž do auta je dosť problematická (popravde ma napadá len MOWAG Duro a od neho odvodený MOWAG Eagle, ktoré majú, zriedkavý, dosť zložitý, avšak v teréne aj na ceste dokonalý podvozok) Reálnejšie by bolo domontovanie hydraulického systému. Len treba rátať so všetkými nevýhodami s hydraulikou spojenými.

Dado : húpanie nie je vecou spružín, ale tlmičov.

A o autách ....ono je to rôzne typ od typu...

Môžem hovoriť len o Patrole Y60 (aj Y61, pretože majú rovnaké podvozky) .

Tak konkrétne menované typy odstránením stabilizátorov až tak moc netrpia, najmä vďaka koncepcii prednej nápravy na dvoch ramenách a panhardskej žrdi. Tuhé uchytenie nápravy o ramená v silentblokoch do istej miery bráni križeniu .... a teda aj nakláňaniu auta.

Bol som svedkom komentára českého Patrolistu ktorý má wagon vpredu prerobený na 5 link (samozrejme bez stabilizátorov) Povedal, že v teréne to lezie ako pavúk, ale "na silnici drhne zrcátkama o asfalt"

Z toho usudzujem že, práve 3 link na prednej náprave do istej miery stabilizuje Patrola.

To, v kombinácii so záťažovým podvozkom s tvrdými spružinami a silnými tlmičmi robí Patrola pri zachovaní primeranej opatrnosti ovládatelným aj na ceste.

Kto má iné auto bez stabilizátorov, nech pokračuje.

_________________
SLOW & FURIOUS


Pon, 23.03.2009, 22:17
Profil WWW
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
dado píše:
...Vela vas tu pisete ze mate IM struny. A co preboha komfort vsak je to tvrde, nie ? To sa hadam ani nehupe ako lod na vlnach. :roll:

:wink: Dado, áno fuč je môj príjemný komfortný origo podvozok, zadok môjho offu je na pocit tvrdší ako na prázdnej L200 (a to má L200 listy a ja pružiny); no keby si sa ma spýtal, či by som menil späť, tak to ani náhodou...
a keď spustím pneu na 1,1, je to prítulne mäkké a pritom ani na tvrdom povrchu nepláva; rovnako pri normálnom nahustení, ak mám plné auto, hlavne dobre naložený kufor, príjemne to zmäkne...

rozhodne presne rozumiem, čo to znamená podvozok záťažový a viem, že do vysokej miery alternuje neprítomnosť stabíkov (a netvárim sa, že s IM mám trialové auto, lebo mám expedičné - presne ako som chcel...)

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Uto, 24.03.2009, 0:44
Profil
Proviantak
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32
Príspevky: 887
Bydlisko: trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
:smt125 :smt158 Janko suuuper , konecne to s niekoho vypadlo tak ako to je... Mas zatazak nie trialak..

aj pre to je tu ta tema , lebo niesme vsetci na IMku a nie vsetci mame expedicak.

este by ma zaujmalo ako to drzi na ceste ked je vas v aute 5 + plny kufor veci.. teda ked je ten podvozok zatazeny v maximalke.

samozrejme ocakavam aj reakciu TONA na wrane, ten tam ma IMko a viem osobne ze auto je standartne tuhe no pri nalozeni strechy a kufra + ludia to prijemne zmakne , len co stabilita ??

_________________
KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,


Uto, 24.03.2009, 7:53
Profil WWW
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
na menších autách je to možno inak, pajero šport ako dlhé auto v reálnej pohotovostej hmotnosti 2,5 t a pri obsadení a naložení ( teda asi 3t) na IM a bez zadného stabíka ozaj príjemne zmäkne - ale neprejavuje sa to nejakým hojdaním búdky, len nerovnosti prestanú dávať rany do karosérie (čo pri prázdnom aute cítiť aj počuť), odfiltrováva ich to čo má - struny a tlmiče; karoséria - a ozaj si nevymýšľam - je v zákrutách na pocit rovnako stabilná, ako pri origo podvozku so stabíkom; pritom jazdenie do zákrut nijak rýchlostne neobmedzujem, po cestách jazdím ako pred úpravami len s tým rozdielom, že mám ťažšie auto a rovnaký motor...

k tomu pocitu - "žalúdok" mám na stabilitu auta citlivý, vďaka nemu viem jazdiť na hrane medzi normálom a šmykom, nakláňanie búdky do bokov by som pri svojom jazdení a túlaní sa svetom dlhodobo neakceptoval; našťastie to nemusím riešiť, keďže taký problém nemám

aj expedičné auto potrebuje krížiť, ak nemá ostať len na cestách; aj keď som sa dobrovolne vzdal väčšieho kríženia predku, zadok kríži aj so záťažovým podvozkom oproti origo neskutočne

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Uto, 24.03.2009, 9:22
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4612
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Takže par postrehov z mojho ZJ nakolko som mal možnosť skusiť viacej podvozkov a kombinácii.

Verzia1
Origo struny a tlmiče len podložené, zadný stabík šiel preč.
Dojmy: Auto makké poddajné plávajuce ako lod v zákrutách na origo stunách väčšie naklánanie ale iba minimálne.

Verzia2
Podvozok IM (tj struny aj tlmiče) Odjazdil tak minuloročný Tisovec a časť roka.
Dojmy Auto tvrdé jak šlak najme zadok, nakolko tam boli struny z predu z XJ. Stabilita taká že dalo jazdiť aj bez stabíkov, krížilo to uplne v pohode. Celkovo stabilnejšie ale bez naloženia auta tvrde a skackavé ako koza.

Verzia3
Struny IM, tlmiče RE
Dojmy: Jazdil krátko ale auto príjemne zmeklo ale zachovala sa možnosť záťažového podvozka. Príjemnejšie na cesty.

Verzia4 konečná prezatím :-D
Predné struny RE, zadne som nechal IM tlmiče RE
Dojmy: auto tvrdšie ako seria (popravde mne to kolísanie moc nikdy nevyhovovalo, najem pri prejazdoch ostrejších zákrut) stabilnejšie voči serii razantnejšie možem prejsť zákrutami ako na sériovke. Zadný stabík nemám nevozím, nepojde vzhladom na IM struny, na ceste sa to správa normálne, v terene kríži ako má, vid par tiarálov čo som sa zučastnil.
Predok komplet RE, oproti IM je to makšie poddajnejšie ale stále tvrdšie ako seria, bežne jazdím zo zapnutým stabíkom, ale cca asi dva mesiace jazdil aj bez zapnutého, auto sa viacej naklána ale nič tragické. Samozrejme treba prisposobiť jazdný režim. A kedže mám dosť auto vysoké a zase to nieje široké ako nákladák, tak jazdím z rozumom a snažím s apredvídať, aj ked nechcene som musel spraviť losi test kedže mi vybehol debil do protismeru. strhnutie volantu v cca 55-60km/h a vyrovnanie. No skoro som si kaknul ale auto to ustalo ale keby mal dalej pokračovať v tomto manevre ako pri teste tak asi to položím bokom.

uff nejako som sa rozpísal :-D

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Uto, 24.03.2009, 9:39
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 64 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: