4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

STABILIZATOR na Off vseobecne
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=6456
Stránka 1 z 5

Autor:  RADOFFROAD [ Sob, 20.12.2008, 10:22 ]
Predmet príspevku:  STABILIZATOR na Off vseobecne

ak mate zaujem, tu mozeme polemizovat o tom, na co je vlastne stabik a na ktorych autach mate skusenosti s jeho absenciou...


na zaciatok navrhujem nech nam Kapo vysveti jeho funkciu vseobecne 8-)

Autor:  dado [ Sob, 20.12.2008, 21:52 ]
Predmet príspevku: 

Priečny skrutný stabilizátor znižuje priečne nakláňanie karosérie pri prejazde zákrut. Zároveň sa zachováva vysoká miera pohodlia pri prejazde nerovností v priamom smere.

U Range Rover Sport :
Podvozok je pri najvýkonnejšom motore vybavený systémom aktívnych stabilizátorov Dynamic Response. Priečne skrutné stabilizátory sú rozdelené na dve časti, navzájom spojené hydraulickým členom – aktuátorom. Elektronický systém pri vzniku priečneho odstredivého zrýchlenia aktivuje aktuátor, ktorý natáča jednotlivé časti stabilizátora proti sebe, čím kompenzuje náklon karosérie.

Autor:  diesel [ Sob, 20.12.2008, 22:08 ]
Predmet príspevku: 

Okrem všetkého toho múdreho popísaného tuto vedla...odstránenie oboch stabilizátorov podla mna prináša so sebou aj zníženie opotrebenia pneumatík a zníženie spotreby PHM. Znie to ako úplná kravina ale človeka to skutočne prinúti radikálne zmeniť spôsob prejazdu zákrutami...viem čo hovorím :-D

Autor:  zoli [ Sob, 20.12.2008, 22:33 ]
Predmet príspevku: 

Na Toyote LJ70 som hned odmontoval predny aj zadny,a rozdiel je bohovsky!V terene NO. 1,na ceste max 80 lebo potom uz velmi velmi :smt129

Autor:  janotoyotak [ Ned, 21.12.2008, 4:09 ]
Predmet príspevku: 

Zoli. ja som si myslel, že LJ70 má len predný :D .


Diesel: niečo na tom tvojom tvrdení bude. :-D

Autor:  RADOFFROAD [ Ned, 21.12.2008, 12:24 ]
Predmet príspevku: 

polopatisticky povedane

stabilizator nestabilizuje nejake vibracie atd. ako si vela ludi mysli, ale riesi naklananie vozidl, ako tu uz bolo spomenute,m avsak on neznizuje priamo naklananie, ale pri nakloneni auta znizi aj druhu strnu auta (tu co je v zakrute vyzsie) tea akoby prikrci auto

teda ak sa koleso , ktore je na vonkajsej strane zakruty snazi vtlacit do blatnika, stabilizator sa snazi vtlacit do blatnika umerne aj koleso na vnutornej strane zakruty...

teda tuhost podvozku a ucinnost tlmicov ma priamy vplyv na stabilitu auta po odstraneni stabikov

Autor:  RENSO [ Uto, 17.02.2009, 21:25 ]
Predmet príspevku: 

ja som na wrane jazdil polroka so stabikmi a bolo to ako na koči... potom som ich demontoval obe a konfort na ceste sa podstatne zvíšil, v terene križenie taktiež a po polnych cestach možem chodit rychlejšie(netrepe, nebucha) myslim že u listovych pier tam velku ulohu neplni... max na ceste je 80km/h... ale viacej som nebehal ani pred tym. chlapi to davaju dolu aj na TJ-čkach kde je to riešene už cez vynute pružiny

Autor:  Rudy-Vitara [ Uto, 17.02.2009, 22:04 ]
Predmet príspevku: 

Ked jazdim s vitarou v terene a max do 80km/h mam odmontovat stabilizator?pomoze to pri krizeni? dakujem.

Autor:  Kapo [ Uto, 17.02.2009, 22:48 ]
Predmet príspevku: 

Nemáš. Ale môžeš. Vyskúšaj, porovnaj a uvidíš. :wink:

Autor:  GaboSB [ Uto, 17.02.2009, 23:44 ]
Predmet príspevku: 

Rudy-Vitara píše:
Ked jazdim s vitarou v terene a max do 80km/h mam odmontovat stabilizator?pomoze to pri krizeni? dakujem.


Ak jazdíš po cestách tak pomaly, určite ho "vyraď z činnosti", čiže ho nedemontuj úplne, len ho uvoľni zo spodných ramien. Cca 5 min roboty.
V teréne je to o dosť lepšie, hlavne pri krížení.

Autor:  low [ Str, 18.02.2009, 1:23 ]
Predmet príspevku: 

DEF 110 zvednutej o dva palce, po odmontovani obou stabiku se to jen zaclo trosku vic naklanet, ale jizdni styl jsem menit nemusel

Autor:  džony [ Str, 18.02.2009, 11:09 ]
Predmet príspevku: 

U patrola 160 /260 a nebo GR věc navíc dáváme to pryč ..jediný rozdíl je že se auto při ostré jízdě víc naklání

Autor:  gatier [ Pia, 20.03.2009, 20:41 ]
Predmet príspevku: 

ja by som odpojenie na asfaltku neodporucoval. podla mna sa na tom neda jazdit. asi tak ako na MT gumach na snehu. mal som odpojeny na jeep XJ vzadu a isiel riadne do kolien pri odbocovani v meste ako aj v zakrutach- cele auto zmakne. urcite je to dost citit!

Autor:  fajer [ Pia, 20.03.2009, 21:23 ]
Predmet príspevku: 

odpojenie stabikov je velmi specificka vec, pisat o odpojeni vseobecne a pisat o odpojeni na aute pri extra tvrdom podvozku je neporovnatelne.
kazdopadne pre tych jedincov ktory citia potrebu riesenia odpojenia stabikov v terene a pritom zachovanie stabikov na ceste bude mat v najblizsej dobe radoffroad urcite moc zaujmave riesenie, aplikovatelne temer na kazde auto...

Autor:  petertn [ Pia, 20.03.2009, 21:55 ]
Predmet príspevku: 

a sme pri tom, Rado vytlac sa :lol:

ja som neodpajal nic, som stale v serii ale ked dam podvozok-tvrdsi-tak zhodim, teda uvidime co ponukne Rado

Stránka 1 z 5 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/