Dnes je piatok 14. februára 2025, meniny má Valentín a zajtra Pravoslav
Autor |
Správa |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
Ludzééé... má tu niekto skúsenosť zo vzduchovým filtrom "Sprint Filter" ? Popísané napr. tu : http://www.tuningklub.sk/_tks_item.php? ... 51&idi=413
Zaujíma ma najmä polyesterový filter, ktorý sa čistí benzínom a neolejuje sa. Čo som videl reklamný prospekt výrobcu, vyzerá to nádejne... ale to tvrdí výrobca.
Majú k tomu úplne mrňavý filterbox na obdĺžnikovú vložku, ktorá sa dá vyprať trochou benzínu vedla auta na kraji cesty. Teoreticky sa zdá, že tak malá vložka nemôže RD28 udýchať, ale také isté majú normované pre 250 koňové Subaru...  ... takže 100 koníkov Patrola by hádam mala zvládnuť
Pozná to niekto ? Skúšal to niekto ?
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Str, 13.02.2008, 22:00 |
|
 |
Shrek
Učeň
Registrovaný: Uto, 09.10.2007, 23:12 Príspevky: 58
|
KN nebo podobny Green,jso osvedceny,hodne lidi s tim jezdi.Vyzkousene a funkcni
Vice ZDE
|
Str, 13.02.2008, 22:08 |
|
 |
Milos
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 21:15 Príspevky: 2565 Bydlisko: Handlová
|
myslim ze martin pozna KN dost dobre a aj tema o onych filtroch tu je rozoberana mam pocit.
edit
tu: http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?t=2462&start=0
_________________ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 - zatial sa zoznamujeme
|
Str, 13.02.2008, 22:14 |
|
 |
Shrek
Učeň
Registrovaný: Uto, 09.10.2007, 23:12 Príspevky: 58
|
 Jsem si myslel......uz jsem ticho,nejak mi u vas nejde hledani  A ty ceny za tu novinku jsou dost vysoky, Greena mam za 1400czk a tohle cca 2100czk
|
Str, 13.02.2008, 22:31 |
|
 |
Milos
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 21:15 Príspevky: 2565 Bydlisko: Handlová
|
Shrek píše: :oops: Jsem si myslel......uz jsem ticho,nejak mi u vas nejde hledani  A ty ceny za tu novinku jsou dost vysoky, Greena mam za 1400czk a tohle cca 2100czk
heh nic sa nedeje.. no hold kazda novinka nieco stoji ale spat k Martinovi.
_________________ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 - zatial sa zoznamujeme
|
Str, 13.02.2008, 22:35 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
Ja mám Green v aute. Hentotamto je nový trik.
Nestrieka sa na to olej a na mikrofotografiách vyzerá ten polyester lepšie ako bavlna.
Mne sa hlavne páči, že k tomu dávajú taký velmi šikovný maličký filterbox ktorý by sa dal dobre a spoľahlivo naštichlovať na šnorchel.
Vložka je síce malá, ale zase sa dá ľahko čistiť.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Str, 13.02.2008, 23:00 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6665 Bydlisko: PB
|
Opytam sa sedliacky :
- aky mnozstvo vzduchu dokaze pretiect tou vlozkou oproti seriovej vlozke v zavislosti na priemere (ploche) ?
- bude suvisiet mnozstvo preteceneho vzduchu od rychlosti auta ?
Pri prvej otazke asi bude odpoved - rozdiel minimalny (ak vobec nejaky)
Pri druhej = mozno aj ano, ale len ak by vlozka bola vystavena tlaku vzduchu, t.j. ustie nasavania by bolo niekde povedzme pred chladicom...
Auto si sosne kolko potrebuje a kolko mu je dovolene fyzikou, t.j. priemerom vzduchoveho potrubia, rozdiel by naozaj mohol byt len v tom, ci si saje motor sam, ale ci mu je vzduch "tlaceny" naporom pri rychlosti ...
Neviem ci rozdiel priepustnosti tohoto modelu od povedzme KN bude az taky priepastny (a citelny), aby sa oplatilo do toho investovat.
Vyhodu by som videl asi len v tom cisteni.
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda  . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Str, 13.02.2008, 23:40 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Finder, takže motor si cucne čo potrebuje, podľa fyziky..... priepustnosť takmer rovnaká...
otázka, prečo diesel motor so špinavým vzduchovým filtrom dymí čiernym dymom?
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Štv, 14.02.2008, 7:45 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6665 Bydlisko: PB
|
Ja som o spinavom filtri nic nepisal.
Bavime sa o priepustnosti filtra cisteho (t.j. takeho aky by mal v idealnom stave byt).
A bola to len moja spekulacia, cez leto som prave s "natlacanim" vzduchu trochu laboroval ...
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda  . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Štv, 14.02.2008, 8:21 |
|
 |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|

Noo, cim mensi odpor filtra, tym viac nassateho vzduchu... a cim viac vzduchu, tym lepsie (skuste si to vo vani  ). Motor si sice ssaje kolko potrebuje, ale fyzika nepusti, a prekazka v ceste znamena vacsi odpor a teda vzduch nassavany v podtlaku - cim sa roztahuje a v konecnom dosledku sa ho do valcov dostane menej. Pri davke nafty nastavenej pre funkcny filter je pomer nafta-vzduch nevhodny (moc nafty na menej vzduchu), a preto to dymi.
Turbom sa vzduch do ssania tlaci, cize ho tam pri rovnakom objeme vojde viac. Zasraty filter je nieco ako antiturbo, cim vacsi odpor filtra, tym vacsi podtlak, vzduch sa 'natahuje' a teda ho do valcov vojde menej (spomnam si na pripad, ked majitel predaval stodvacinu, s tym, ze to netaha, zere, a celkove je motor pred smrtou. Po zakupeni na suciastky a prehliadke co sme to vlastne kupili, stacilo sundat z filtra papier, v ktorom sa filter predava (!) a 'umrety' motor ziskal dalsich 20 koni  ). Takze primarna vyhoda moze byt (za predpokladu lepsej priepustnosti) viac vzduchu.
Dalsou vyhodou je popisovana lahka cistitelnost; co znamena, ze majitel bude menej lenivy a filter bude cistit castejsie. A navyse, vzhladom na male rozmery, sa usetri nejake to miesto v motorovom priestore, ktore sa da vyuzit na nieco ine (bufik, sirena, hniezdo pre mysi, ...)
... si myslim
A nejake vreckove vydanie osemvalca by sa nenaslo? 
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Štv, 14.02.2008, 8:47 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Moj príspevok bol zameraný práve na to, čo poísal Mostanque
len poukázať a uvedomiť si, že množstvo nasatého vzduchu nie je rovnaké - všetky odpory, ohyby, priškrtenia, dĺžky vedenia - riadi sa to zákonmy hydrodynamiky.
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Štv, 14.02.2008, 8:50 |
|
 |
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1758 Bydlisko: SK
|
Ja mám konštrukčný návrh. Zakladám zbierku za účelom pretestovania daného filtra v Patrole majiteľa MT4.
Keď sa bubáky zozbierajú, MT4 zakúpi, potestuje, odovzdá dojmy. A nemusíme sa dohadovať.
Kilo asi nikoho nezabije.
Martin, pošli číslo účtu, pls.
|
Štv, 14.02.2008, 8:53 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|

óóóóóó rado  ... steré díky.. (aj tak nám nikto neuverí že som ťa na to nenahovoril )
Onô ide o to, že je to tak ako ste popísali a osobne sa domnievam, že rozmery filtra (=funkčná plocha cez ktorú sa luft cedí) sú dané najmä jeho životnosťou ... teda ... akože ... tým, ako dlho vydrží kým sa zanesie natoľko, že mu začne rásť odpor.
Pretože na precedenie dostatočného množstva vzduchu pre motor by nepochybne stačil filter o priemere sacieho potrubia (ponožka navlečená na saní) ale taká zábava by trvala len dovtedy, kým by sa taký minifilter zaniesol a to by bolo veľmo bystro.
Preto sa filtre robia s veľkou plochu a mnohonásobné predimenzovanie je vlastne rezervná kapacita, ktorej funkčnosť pri zanášaní odcedeným bordelom klesá len pomaly.
Takže by som vyslovil nádej, že aj malý filter bude pre motor vyhovujúci, ale bude ho treba často čistiť. Čo zase nie je problém, páč sa to dá spraviť benzínom.
PS ... to ovplyvnenie tlaku/odporu pri saní náporom za jazdy je asi o ničom... ja to celé riešim najmä pre lepšie napojenie filterboxu na šnorchel a na tom sedí cyklón ... čiže prd.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Štv, 14.02.2008, 9:43 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Štv, 14.02.2008, 10:19 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6665 Bydlisko: PB
|
Ja som to prave takto koncipoval ... PRed chladicom bol kvazi lievik, ktoreho stred bol ako priemer vstupneho otvoru do filter zlozky ...
No asi takto - filter vdaka vecsiemu prudeniu spinavenho vzduchu priamo s predu bol znecisteny rychlejsie (s tym som pocital), uz pri 4. rychlostnom stupni bolo (subjektivny pocit) citi, ze motor ide tak nejak lahsie ... No a v terene to bolo jedno, kedze sa napor vzduchu neuplatnoval ... Pred STK som to prdol prec, a nahodil povodny sanie z podblatnika ...
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda  . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Štv, 14.02.2008, 16:16 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|