4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
Prevdovka alebo spojka? http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=6672 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | ares-x [ Uto, 13.01.2009, 11:37 ] |
Predmet príspevku: | Prevdovka alebo spojka? |
Vcera mi na pajere zacalo nejako blbnut radenie?Rychlosti isli radit tazko pri nastartovanom motore /pri vypntom bez problemov/ potom to zrazu zacalo ist bez problemov.Dnes mi to zase blbne? Mate niekto skusenosti s takym niecim?diky za nazory.. |
Autor: | efendi [ Uto, 13.01.2009, 13:08 ] |
Predmet príspevku: | Re: Prevdovka alebo spojka? |
ares-x píše: Vcera mi na pajere zacalo nejako blbnut radenie?Rychlosti isli radit tazko pri nastartovanom motore /pri vypntom bez problemov/ potom to zrazu zacalo ist bez problemov.Dnes mi to zase blbne? Mate niekto skusenosti s takym niecim?diky za nazory.. v prvom rade sa kukni ci mas kapalinu v nadrzke a skus si spojku odvzdusnit, bo podla teho co pises mas problem so spojkou a ne s pervodovkou.. ![]() |
Autor: | ares-x [ Uto, 13.01.2009, 13:18 ] |
Predmet príspevku: | Re: Prevdovka alebo spojka? |
efendi píše: ares-x píše: Vcera mi na pajere zacalo nejako blbnut radenie?Rychlosti isli radit tazko pri nastartovanom motore /pri vypntom bez problemov/ potom to zrazu zacalo ist bez problemov.Dnes mi to zase blbne? Mate niekto skusenosti s takym niecim?diky za nazory.. v prvom rade sa kukni ci mas kapalinu v nadrzke a skus si spojku odvzdusnit, bo podla teho co pises mas problem so spojkou a ne s pervodovkou.. ![]() Kvapaliny je dost ,ale nevyzera vobec dobre:) Tiez dufam ze to bude len spojka..Vymenim tu brzdovku a snad to bude v tom. |
Autor: | Karlito [ Uto, 13.01.2009, 15:32 ] |
Predmet príspevku: | |
Podĺa toho čo si napísal moc neporadíme, ale... ![]() Ak pri vypnutom motore OK a pri zapnutom problém, tak spojkou Ti prechádza aj po stlačení nejaký výkon - to znamená, že sa vstupný hriadeľ do prevodovky toči. Buď Ti dostatočne nevypne spojka (malý pracovný krok spojkového valčeka, vzduch vo vedení spojky). Alebo lamela "lepí" buď k zotrváku alebo prítlačáku - pri úniku oleja je tá možnosť, ale veľmi nepravdepodobné - zotrvák všetko statočne odstrekne na steny zvonu. Alebo (a myslím si že to bude najpravdepodobnejšie) samotné prítlačné ložisko. Je to axiálne ložisko, ktoré tlačí pomocou vidličky (od spojkového valčeka) na prítlačný tanier a vypína spojku. Ak sa pridiera tak to hnevá. Zatuhnutávazelínka hnevá.... Slepé ložisko v kľukovke (kam ústi hriadeľ z prevodovky) ak je hin, tak ho počuješ, ale skoro nič neovplyvní... -ka- |
Autor: | Pepe [ Uto, 13.01.2009, 17:03 ] |
Predmet príspevku: | |
Neviem ci to moze suvisiet s tymi mrazmi, ale ja som zacal mat na Terrane problem s radenim dvojky. Vsetky ostatne rychlosti idu OK. Tento problem som viac menej pocitoval aj v lete ale teraz sa to dost zhorsilo. Vacsinou tam ta dvojka ide len tazsie,ale skripanie zubov sa vacsinou nekona, ale citim v ruke, ze je to len tak tak. Spojku som zatial neskusal odvzdusnovat, aj ked pochybujem ci to moze vyriesit moj problem kedze sa zle radi len jedna rychlost. |
Autor: | Kapo [ Uto, 13.01.2009, 17:47 ] |
Predmet príspevku: | |
Takže, ak to nie je spojkou, ako popisoval Karíto, tak to bude pravdepodobne opotrebením sinchrónov, hold tie vaše káry majú určite už pár rokov po záruke a kto viekolko stiahnutých Km. Tak sa treba potom naučiť radiť alá PV3S. To znamená pri kvaltovaní hore dva krát vymačkávať spojku /zmačnúť spojku, vyradiť 1. rýchlosť, pustiť spojku, zmačknúť spojku, zaradiť dvojku/ a smerom dole používať zase medziplyn. ![]() |
Autor: | ares-x [ Uto, 13.01.2009, 19:04 ] |
Predmet príspevku: | |
[quote="Pepe"] Vacsinou tam ta dvojka ide len tazsie,ale skripanie zubov sa vacsinou nekona, ale citim v ruke, ze je to len tak tak..[/quote/ ano tak nejak ide to radenie aj mne ale na vsetkych rychlostiach. |
Autor: | ares-x [ Uto, 13.01.2009, 19:06 ] |
Predmet príspevku: | |
Kapo píše: Takže, ak to nie je spojkou, ako popisoval Karíto, tak to bude pravdepodobne opotrebením sinchrónov, hold tie vaše káry majú určite už pár rokov po záruke a kto viekolko stiahnutých Km. Tak sa treba potom naučiť radiť alá PV3S. To znamená pri kvaltovaní hore dva krát vymačkávať spojku /zmačnúť spojku, vyradiť 1. rýchlosť, pustiť spojku, zmačknúť spojku, zaradiť dvojku/ a smerom dole používať zase medziplyn. ![]() tak k tomu sa dufam az neprepracujem ![]() |
Autor: | joso [ Uto, 13.01.2009, 19:16 ] |
Predmet príspevku: | |
ares-x píše: Kapo píše: Takže, ak to nie je spojkou, ako popisoval Karíto, tak to bude pravdepodobne opotrebením sinchrónov, hold tie vaše káry majú určite už pár rokov po záruke a kto viekolko stiahnutých Km. Tak sa treba potom naučiť radiť alá PV3S. To znamená pri kvaltovaní hore dva krát vymačkávať spojku /zmačnúť spojku, vyradiť 1. rýchlosť, pustiť spojku, zmačknúť spojku, zaradiť dvojku/ a smerom dole používať zase medziplyn. ![]() tak k tomu sa dufam az neprepracujem ![]() Kapo nestras ho ![]() V tomto asi budem moct poradit mne micka robila to same kuk na pritlacny tanier najlepsie ked vymenis celu spojku a mal by si mat pokoj a normalne radit. ![]() Mne odislo spojkove lozisko dal som von moturek prehodil lozisko a ja somar neskontroloval ostatok nahodil spat a dopadol som ako ty ![]() Teraz uz vyberanie motora vdaka tomu robim na pockanie aj 3x do tyzdna ![]() |
Autor: | efendi [ Uto, 13.01.2009, 19:20 ] |
Predmet príspevku: | |
Kapo píše: Takže, ak to nie je spojkou, ako popisoval Karíto, tak to bude pravdepodobne opotrebením sinchrónov, hold tie vaše káry majú určite už pár rokov po záruke a kto viekolko stiahnutých Km. Tak sa treba potom naučiť radiť alá PV3S. To znamená pri kvaltovaní hore dva krát vymačkávať spojku /zmačnúť spojku, vyradiť 1. rýchlosť, pustiť spojku, zmačknúť spojku, zaradiť dvojku/ a smerom dole používať zase medziplyn. ![]() Nuz ked si lepsie precitas, tak onen pise ze raz to ide OK a potom ne,keby mal v tahu synchrony tak to by mal nafest v prdelu a neslo by mu raz ok a raz ne.. |
Autor: | Petr4x4 [ Uto, 13.01.2009, 19:26 ] |
Predmet príspevku: | Re: Prevdovka alebo spojka? |
ares-x píše: Vcera mi na pajere zacalo nejako blbnut radenie?Rychlosti isli radit tazko pri nastartovanom motore /pri vypntom bez problemov/ potom to zrazu zacalo ist bez problemov.Dnes mi to zase blbne? Mate niekto skusenosti s takym niecim?diky za nazory.. Podle mě máš led v kapalině a nebo ve válečku. Dneska mi to dělala TATRA a po zahřátí bylo vše O.K. ![]() |
Autor: | ares-x [ Uto, 13.01.2009, 20:32 ] |
Predmet príspevku: | |
joso píše: ares-x píše: Kapo píše: Takže, ak to nie je spojkou, ako popisoval Karíto, tak to bude pravdepodobne opotrebením sinchrónov, hold tie vaše káry majú určite už pár rokov po záruke a kto viekolko stiahnutých Km. Tak sa treba potom naučiť radiť alá PV3S. To znamená pri kvaltovaní hore dva krát vymačkávať spojku /zmačnúť spojku, vyradiť 1. rýchlosť, pustiť spojku, zmačknúť spojku, zaradiť dvojku/ a smerom dole používať zase medziplyn. ![]() tak k tomu sa dufam az neprepracujem ![]() Kapo nestras ho ![]() V tomto asi budem moct poradit mne micka robila to same kuk na pritlacny tanier najlepsie ked vymenis celu spojku a mal by si mat pokoj a normalne radit. ![]() Mne odislo spojkove lozisko dal som von moturek prehodil lozisko a ja somar neskontroloval ostatok nahodil spat a dopadol som ako ty ![]() Teraz uz vyberanie motora vdaka tomu robim na pockanie aj 3x do tyzdna ![]() To treba dat motor von? Nestacilo by prevodovku vybrat? Nevidel som to moc odspodu jaky je tam pristup. |
Autor: | ares-x [ Uto, 13.01.2009, 20:33 ] |
Predmet príspevku: | Re: Prevdovka alebo spojka? |
Petr4x4 píše: ares-x píše: Vcera mi na pajere zacalo nejako blbnut radenie?Rychlosti isli radit tazko pri nastartovanom motore /pri vypntom bez problemov/ potom to zrazu zacalo ist bez problemov.Dnes mi to zase blbne? Mate niekto skusenosti s takym niecim?diky za nazory.. Podle mě máš led v kapalině a nebo ve válečku. Dneska mi to dělala TATRA a po zahřátí bylo vše O.K. ![]() to by bol ten lepsi pripad to by vymena kvapaliny spravila... |
Autor: | Petr4x4 [ Uto, 13.01.2009, 20:35 ] |
Predmet príspevku: | Re: Prevdovka alebo spojka? |
ares-x píše: Petr4x4 píše: ares-x píše: Vcera mi na pajere zacalo nejako blbnut radenie?Rychlosti isli radit tazko pri nastartovanom motore /pri vypntom bez problemov/ potom to zrazu zacalo ist bez problemov.Dnes mi to zase blbne? Mate niekto skusenosti s takym niecim?diky za nazory.. Podle mě máš led v kapalině a nebo ve válečku. Dneska mi to dělala TATRA a po zahřátí bylo vše O.K. ![]() to by bol ten lepsi pripad to by vymena kvapaliny spravila... no napřed do tepla a pak vyměnit kapalinu pokud ti to někde neroztrhlo už gumičku ve valečku ![]() |
Autor: | Karlito [ Uto, 13.01.2009, 22:06 ] |
Predmet príspevku: | |
Často sa zabúda na pravidelné výmeny - brzdovej kvapaliny v brzdách, brzdovej kvapaliny v spojke a veľa ľudí si spýta svedomie keď spomeniem olej v serve ![]() -ka- PS: zhoršenie radenia (stuhnutie) má na svedomí aj olej v prevodovke, ktorý je teraz podstatne hustejší ![]() |
Stránka 1 z 2 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |