Dnes je piatok 16. mája 2025, meniny má Svetozár a zajtra Gizela
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 9 ] |
|
Autor |
Správa |
majko
Učeň
Registrovaný: Sob, 07.10.2006, 13:08 Príspevky: 50 Bydlisko: Velky Meder
|
Ahoj potrebujem poradit.
Mam zlomeny jeden feder/listove pero/,na zadnej naprave,na kazdej strane po jednom.Da sa to zvarit, opravit,alebo sa to bude lamat vedla zvaru?
Lom,prasklina je hned nad zadnou napravou.
Mate s tym nejake skusenosti?
Na korbe vozim iba nejake veci max do 200kg,ale za tym autom zvyknem tahat aj autoprepravnik,ktory tlaci na gulu zvislo cca 70-150kg.
dakujem za rady.
|
Sob, 24.01.2009, 10:01 |
|
 |
Majod
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32 Príspevky: 647 Bydlisko: Ko PD
|
Len vymeniť,kratkodobo nudzovo sa to zvariť dá ,ale praskne to znova.
_________________ UAZ,,Wrangler CRD
|
Sob, 24.01.2009, 10:24 |
|
 |
ivonemo69
Koumák
Registrovaný: Sob, 09.08.2008, 20:38 Príspevky: 189 Bydlisko: Stranavy
|
len vymeniť ale treba na tie druhe nove urobiť aj kolísky a silenbloky aj kôli tomu to može praskať mne sa to už stalo tiež na nissane doblcap
|
Sob, 24.01.2009, 14:48 |
|
 |
pablo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 12.09.2007, 18:24 Príspevky: 1377 Bydlisko: Púchov
|
zvarit sa to dá,, a aj to drží  ,, chce to len speciálnu elektrodu, napr, Firma ORD v Brandejse to umí. www.ord.cz 
_________________ ~`<| _________ oooo __ ~~ | / ../ …\ … \ \ _|____\ ~~~[_ - - - ______ --- _ \ - \\\\\\ -\ ~~~~( o) ) – o - - - ( o ) ) – o ---) )
Jeep ZJ 5.2 V8,nápravy patrol Y61, 7.5" long arm,flowmaster a kopec iného.. Jeep XJ 4.0 cestná leštenka
|
Uto, 10.02.2009, 18:58 |
|
 |
dindaj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34 Príspevky: 1808 Bydlisko: SE
|
pablo píše: zvarit sa to dá,, a aj to drží  ,, chce to len speciálnu elektrodu, napr, Firma ORD v Brandejse to umí. www.ord.cz 
Neverim !!! A neuverim!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
_________________ Bývalý offroadak
|
Str, 11.02.2009, 0:24 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
Dindaj, ver tomu, le pablo zabudol napisat, ze pre nae vyuzitie to nestaci, teda aj ked sa nezlomi, vlastnosti pera su v prdeli...
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Str, 11.02.2009, 8:33 |
|
 |
dindaj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34 Príspevky: 1808 Bydlisko: SE
|
Viem ze zvarit sa da ved mam z per narazniky.Ale nech skusi dat moje narazniky spät na Liazu ako pera.Da dole zo zdvihaku a puk 
_________________ Bývalý offroadak
|
Str, 11.02.2009, 18:48 |
|
 |
bacilpyrin
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 10:33 Príspevky: 747 Bydlisko: Trenčianske Teplice, Košice
|
pablo píše: zvarit sa to dá,, a aj to drží  ,, chce to len speciálnu elektrodu, napr, Firma ORD v Brandejse to umí. www.ord.cz 
1. Elektródu treba špeciálnu - to znamená rovnakého zloženia ako je zloženie pera, to vo večšine prípadou znamená vyrobiť elektródu na zakázku cez výskumný ústav zváračský - čo je nesmierne drahé.
2. Pri zváraní v bezprostrednej blízkosti zvaru sa vytvára tzv. austenitová vrstva ocele, ktorá je veľmi krehká (preto sa zvárané časti lámu vedla zvaru) - z toho dôvodu sa pre elimináciu tejto vrstvy aplikuje predohrev aj dohrev zváraného kusu. Potom treba celý zvarenec znovu zakaliť - postup navrhne znova výskumný ústav zváračský - čo je nesmierne drahé.
A preto v obecných podmienkach je pero nezvariteľné tak, aby bola zachovaná jeho pôvodná pružnostná charakteristika.
Zavariť sa dá za vyššie napísaných špecifických podmienok, ale celá realizácia je tak časovo a finančne náročná, že s porovnaním ceny nových pier je nezmysel ju realizovať.
_________________ Nikdy sa nehádaj s blbcom. Niekdo by si nemusel všimnúť, že je medzi vami rozdiel.
LAND ROVER Discovery II.
|
Štv, 12.02.2009, 9:21 |
|
 |
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
Na listové perá sa používa rovnaký materiál, na vinuté pružiny a torzné tyče. V cz/sk je to 14 260. Tento materiál v strojníckych tabuľkách uvádzajú ako nezvariteľný. Možno niektorý výrobca použil na výrobu nizkouhlíkovú, legovanú, zvariťeľnú ocel, ale cena takéhoto materiálu je podstatne vyššia a považujem to za málo pravdepodobné.
Listové pero sa dá ´´zvariť´´ len preto, že je vo zväzku s inými perami a tie ho odľahčujú. Ale ked príde ťažko, zlomí sa zas. Ja som mal na svojom aute tiež zlomený lis a ani som o tom nevedel, až pri demontáži. Tento zlomený list zastal funkciu podobne ako zvarený. To je tiež dôvod prečo majstri, ktorý dokážu zvariť úplne všetko nezvárajú vinuté pružiny.
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Štv, 12.02.2009, 9:55 |
|
 |
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 9 ] |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|