4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
listove pera. http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=6796 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | majko [ Sob, 24.01.2009, 10:01 ] |
Predmet príspevku: | listove pera. |
Ahoj potrebujem poradit. Mam zlomeny jeden feder/listove pero/,na zadnej naprave,na kazdej strane po jednom.Da sa to zvarit, opravit,alebo sa to bude lamat vedla zvaru? Lom,prasklina je hned nad zadnou napravou. Mate s tym nejake skusenosti? Na korbe vozim iba nejake veci max do 200kg,ale za tym autom zvyknem tahat aj autoprepravnik,ktory tlaci na gulu zvislo cca 70-150kg. dakujem za rady. |
Autor: | Majod [ Sob, 24.01.2009, 10:24 ] |
Predmet príspevku: | re |
Len vymeniť,kratkodobo nudzovo sa to zvariť dá ,ale praskne to znova. |
Autor: | ivonemo69 [ Sob, 24.01.2009, 14:48 ] |
Predmet príspevku: | |
len vymeniť ale treba na tie druhe nove urobiť aj kolísky a silenbloky aj kôli tomu to može praskať mne sa to už stalo tiež na nissane doblcap |
Autor: | pablo [ Uto, 10.02.2009, 18:58 ] |
Predmet príspevku: | |
zvarit sa to dá,, a aj to drží ![]() ![]() |
Autor: | dindaj [ Str, 11.02.2009, 0:24 ] |
Predmet príspevku: | |
pablo píše: zvarit sa to dá,, a aj to drží ![]() ![]() Neverim !!! A neuverim!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
Autor: | RADOFFROAD [ Str, 11.02.2009, 8:33 ] |
Predmet príspevku: | |
Dindaj, ver tomu, le pablo zabudol napisat, ze pre nae vyuzitie to nestaci, teda aj ked sa nezlomi, vlastnosti pera su v prdeli... |
Autor: | dindaj [ Str, 11.02.2009, 18:48 ] |
Predmet príspevku: | |
Viem ze zvarit sa da ved mam z per narazniky.Ale nech skusi dat moje narazniky spät na Liazu ako pera.Da dole zo zdvihaku a puk ![]() |
Autor: | bacilpyrin [ Štv, 12.02.2009, 9:21 ] |
Predmet príspevku: | |
pablo píše: zvarit sa to dá,, a aj to drží ![]() ![]() 1. Elektródu treba špeciálnu - to znamená rovnakého zloženia ako je zloženie pera, to vo večšine prípadou znamená vyrobiť elektródu na zakázku cez výskumný ústav zváračský - čo je nesmierne drahé. 2. Pri zváraní v bezprostrednej blízkosti zvaru sa vytvára tzv. austenitová vrstva ocele, ktorá je veľmi krehká (preto sa zvárané časti lámu vedla zvaru) - z toho dôvodu sa pre elimináciu tejto vrstvy aplikuje predohrev aj dohrev zváraného kusu. Potom treba celý zvarenec znovu zakaliť - postup navrhne znova výskumný ústav zváračský - čo je nesmierne drahé. A preto v obecných podmienkach je pero nezvariteľné tak, aby bola zachovaná jeho pôvodná pružnostná charakteristika. Zavariť sa dá za vyššie napísaných špecifických podmienok, ale celá realizácia je tak časovo a finančne náročná, že s porovnaním ceny nových pier je nezmysel ju realizovať. |
Autor: | pejo [ Štv, 12.02.2009, 9:55 ] |
Predmet príspevku: | |
Na listové perá sa používa rovnaký materiál, na vinuté pružiny a torzné tyče. V cz/sk je to 14 260. Tento materiál v strojníckych tabuľkách uvádzajú ako nezvariteľný. Možno niektorý výrobca použil na výrobu nizkouhlíkovú, legovanú, zvariťeľnú ocel, ale cena takéhoto materiálu je podstatne vyššia a považujem to za málo pravdepodobné. Listové pero sa dá ´´zvariť´´ len preto, že je vo zväzku s inými perami a tie ho odľahčujú. Ale ked príde ťažko, zlomí sa zas. Ja som mal na svojom aute tiež zlomený lis a ani som o tom nevedel, až pri demontáži. Tento zlomený list zastal funkciu podobne ako zvarený. To je tiež dôvod prečo majstri, ktorý dokážu zvariť úplne všetko nezvárajú vinuté pružiny. |
Stránka 1 z 1 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |