4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Odvzdušňovanie diferákov
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=736
Stránka 1 z 2

Autor:  Rudi [ Uto, 16.01.2007, 21:12 ]
Predmet príspevku:  Odvzdušňovanie diferákov

Máte niekto skúsenosti s odvzdušňovaním diferákov pri brodení,niekde som o tom čítal.Máte to niekto urobené na autách,alebo ste o tom niečo počuly?Treba sa vzdelávať,tak už sedím a počúvam. :shock: :smt115

Autor:  finder [ Uto, 16.01.2007, 21:20 ]
Predmet príspevku: 

Hm ... Teda sedliackym rozumom si myslim, ze ak z diffu nic nevytecie (mal by tam byt minimalne, olej, ze ano), tak ani nic nejde do vnutra ...
Tak naco by bolo dobre nejake odvzdusnovanie ?

Autor:  Rudi [ Uto, 16.01.2007, 21:42 ]
Predmet príspevku: 

finder píše:
Hm ... Teda sedliackym rozumom si myslim, ze ak z diffu nic nevytecie (mal by tam byt minimalne, olej, ze ano), tak ani nic nejde do vnutra ...
Tak naco by bolo dobre nejake odvzdusnovanie ?
No čítal som že tam môžu vznikať nejaké tlaky,nemôžem si už spomenúť ako to presne bolo.Písali tam tuším že majú porobené vývody s diferákou niekde na úroveň svetiel.No neviem asi si to s niečim mýlim.Asi to je aktuálne len pre maniakou v brodení. :smt122

Autor:  Tomrs [ Uto, 16.01.2007, 22:10 ]
Predmet príspevku: 

Pri jazde sa v dife zahreje olej aj vzduch a zmenou tepla sa meni aj objem. Pri brodeni moze prist k prudkemu ochladeniu, co znamena zmensenie objemu a nasledne k podtlaku a dif by mohol cez semering nasat vodu, rovnako ako zmeny tlaku neprospievaju semeringu v naprave. Original je odvetranie vyvedene nad uroven vyrobcom udavanej hlbky brodenia. Pre hlboke brodenie je potreba odvetranie difov, prevodovky a nadrze vyviest co najvzsie. Pouzivaju sa aj cosi ako gumene balonky v tvare harmoniky priamo na vyvode odvetrania, ich harmonikovy tvar umoznuje kompenzovat zmenu objemu.

Autor:  Rudi [ Uto, 16.01.2007, 22:21 ]
Predmet príspevku: 

Tomrs píše:
Pri jazde sa v dife zahreje olej aj vzduch a zmenou tepla sa meni aj objem. Pri brodeni moze prist k prudkemu ochladeniu, co znamena zmensenie objemu a nasledne k podtlaku a dif by mohol cez semering nasat vodu, rovnako ako zmeny tlaku neprospievaju semeringu v naprave. Original je odvetranie vyvedene nad uroven vyrobcom udavanej hlbky brodenia. Pre hlboke brodenie je potreba odvetranie difov, prevodovky a nadrze vyviest co najvzsie. Pouzivaju sa aj cosi ako gumene balonky v tvare harmoniky priamo na vyvode odvetrania, ich harmonikovy tvar umoznuje kompenzovat zmenu objemu.
Perfektné tak predsa som sa nemýlil. :smt128 :lol: Neviem ale na niektorých značkách to odvetrávanie sami zdá vôbec nemajú,alebo sa mýlim? :smt139

Autor:  Milan [ Uto, 16.01.2007, 22:28 ]
Predmet príspevku: 

Ja to odvetranie mam,este som rozmyslal co sa tymi hadickami ovlada. :D

Autor:  Kapo [ Uto, 16.01.2007, 22:33 ]
Predmet príspevku: 

Rudi píše:
finder píše:
Hm ... Teda sedliackym rozumom si myslim, ze ak z diffu nic nevytecie (mal by tam byt minimalne, olej, ze ano), tak ani nic nejde do vnutra ...
Tak naco by bolo dobre nejake odvzdusnovanie ?
No čítal som že tam môžu vznikať nejaké tlaky,nemôžem si už spomenúť ako to presne bolo.Písali tam tuším že majú porobené vývody s diferákou niekde na úroveň svetiel.No neviem asi si to s niečim mýlim.Asi to je aktuálne len pre maniakou v brodení. :smt122


Tak ,odvzdušnenie ma každá seriová náprava a prevodovka aj motor.Postačuje to na občasné brodenie a slúži na dýchanie pri prevádzke aby nepretlačalo semeringi.

Základ je dodržat pri brodeni všeobecné pravidlá ,aby auto ostalo autom .Napr.je vhodné nechat auto najprv vychladnút ,lebo pri prudkom ochladení vzniká podtlak a "cucá to vodu aj tade, kde neteče olej."
Dalšie je, že povolíme remen ,čo poháňa vrtuľu(ak je napevno)
A samozrejme ,že ideme len do takej hlbky ,ako nam to dovolujú možnosti(od výroby,od úpravy)Najlepšie je sa brodeniu vyhnút ,ale zase tá radost?...

Ja som kedysi robil odvzdušnenie hadičkou do vzduchového filtra .Majú to tak aj iné autá, ale dnes si nemyslím že je je to najštastnejšie riešeni ,lebo tam vzniká podtlak a tým nebespečenstvo nabratia
vody.Lepšie by bolo mierne natlakovat tieto srandy atd....

No aj tak po každom brodení je treba skontrolovať všetky naplne ,aj náboje a premazať .Predlžiš o hodne životnosť a ušetríš chechtáky.

pápa.

Autor:  Kapo [ Uto, 16.01.2007, 22:35 ]
Predmet príspevku: 

No ja kým to napíšem mojim ďatlopisom ...

Autor:  Rudi [ Uto, 16.01.2007, 22:43 ]
Predmet príspevku: 

ˇAno to je presne to čo som čítal,že to trochu natlakujú aby tam nevtekala voda.Ale v nejakom takom pomer aby nevytláčalo simeringy.Kapo dnes ideš! :smt023

Autor:  Jozef Joski [ Str, 17.01.2007, 16:30 ]
Predmet príspevku: 

Na nápravách na Are M-ku sú na to také malé ventilky,len opačne otočené,von pustia ale dnu nie.V katalogu sa to presne volá:Odvzdušnovací ventil úplný,je to veľké ako maznica a môžeš to dať
na akúkoľvek nápravu.Osádza sa to zhora na rúru nápravy.Skús sa
opýtať v arackej predajni.Osobne som bol"utopený" asi 5 krát,raz dokonca pol dňa kým ma vytiahli,ale v diferáku voda nebola.

Autor:  pneukaktus [ Štv, 18.01.2007, 1:36 ]
Predmet príspevku: 

no džoski, ty si to s tými árackými odvzdušnovakmi ponal nejako zložito, nie? :shock: Čo ja viem je to len taka šaločka hore dnom na rurke a ma to mimochodom (mala by mať) každa prevodovka,rozvodovka :!:

Autor:  Milan_G [ Štv, 18.01.2007, 11:23 ]
Predmet príspevku: 

Napriklad na Galloperi (Pajere) je vzadu hadicka do ramu, respektive do trubky, co spaja ram. V podstate tam zostava vzduch aj pri ponoreni nad tuto uroven. Vpredu je ale len plastovy stupel, cez ktory, ak sa prehreje diferak, sem tam aj vytlaci trochu oleja. Na prevodovke som ziadne odvzdusnenie nenasiel (ale ani nehladal). S autom som bol v pohode tak do pol dvier v bahnovej vode a nie raz. Zatial sa mi do diferakov ani prevodovky voda nedostala. Raz som dokonca nedopatrenim vliezol do potoka po prietrzi na takom mieste, kde bolo normalne 50cm vody, no po tej burke som mal z predneho okna akvarium. Ani neviem ako som sa odtial dostal, bol tam slusny prud atd. Odniesla si to len predna znacka, ktoru ten prud alebo protilalhy breh (?) strhol. Vodu som mal len vo vnutri, ale nie vela, nebol som tam dlho, a najviac jej natieklo cez vetraky kurenia vpredu. Ale uz by som taku srandu nechcel zazit, aspon nie so svojim autom.

Autor:  Jano JP [ Štv, 18.01.2007, 12:08 ]
Predmet príspevku: 

Milan_G píše:
... Vodu som mal len vo vnutri, ale nie vela, nebol som tam dlho, a najviac jej natieklo cez vetraky kurenia vpredu. Ale uz by som taku srandu nechcel zazit, aspon nie so svojim autom.

hej, toto ani ja nemusím - iba keby bolo nevyhnutné, človek nevie, čo život vymyslí, ale dobrovolne bez vážneho dôvodu - ee...(ale včera som sa vytešil v takom možno aj vyše trištvrte metrovom brode - nevyzeral hlboko, beťár, našťastie bol krátky, pevné dno a vodu som nenasal...

Autor:  Tomrs [ Štv, 18.01.2007, 16:37 ]
Predmet príspevku: 

Pri Prievidzi je obec Koš, ktorá je banskou výstavbou tak podvŕtaná, že jedna príjazdová cesta sa začala prepadávať, vo vzniknutej kotline vzniklo jazierko. Dokonalá umývarka - asfaltka cca 1,5m pod vodou. Ale páni úradníci nám ju dali zasypať navážkami z bane :cry:

Autor:  Milan_G [ Štv, 18.01.2007, 16:46 ]
Predmet príspevku: 

Po tej ceste som raz chcel ist (ak tych zatopenych ciest tam nie je viac, tak to bola ona), len som nemal dost odvahy. Nepoznam to tam a nevedel som, ake to moze byt hlboke. To sme isli s detmi do Bojnic a nejako som zabludil, a zrazu predo monu voda. Aj som kus do toho vosiel, ale potom som uz nevidel, kde je kraj cesty a k tomu ani neviem plavat !

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/