Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 10:41
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 78 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalší
 Dlhsie brzdove hadicky 
Autor Správa
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 26.10.2008, 21:13
Príspevky: 366
Bydlisko: Drienica - ŠOMA
Odpoveď s citáciou
Poslať re
Skus zbehnuť do niektorej mototechny a pytaj si nadstavec /predlžovak/ na brzdovu hadičku. Predavač ti vybali mosadzne trúbky rôznej dlžky a s rôznymi holendrami. Ja som robil bodylift a tiež som potreboval dlhšiu hadičku. Ostal som prekvapeny ako ľahko sa problem vyriešil a za par korun.

_________________
Život je prikrátky na to, aby som všetko skúmal sám, preto ďakujem za radu.
{ PAJERO 3,5L V6, 37",navijak + ostatné potrebné OFF vybavenie...}


Pon, 16.03.2009, 22:09
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
Príspevky: 1818
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No hej lenze misiaci nepouzivaju palcovu mieru :?

_________________
"Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba


Pon, 16.03.2009, 22:13
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49
Príspevky: 692
Bydlisko: TN
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Vlastne islo by to aj z metrickou hadicou (myslel som pred tym ze to ma dve hadice na zadu, tj ze zavit je na brzdovom valci)

Treba ti t-cko napr. hlinnikove na favorit a tri m10 holendre. odrezat 3/8 holendre a urobit nove plosky, alebo kupit nove trubky ak ti ich niekto spravi 100% bezchybne. Na ocelovych s rucnou pertlovackou tazko spravis aby netiekli.

PS a na vychode su skutocne take mototechny? lebo u nas je mototechna dvaja mladici za pocitacmi a prinesu len to co tam najdu podla typu auta


Pon, 16.03.2009, 22:52
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pal píše:
Nepriznavam ze mam dlhsiu drahu pedalu, len som sa to snazil vysvetlit ze tlak na konci je rovnaky. Nejako nepocitujem vacsiu dlzku brzdoveho
pedalu. Vravim - je to v pohode.


Ak ti to tak vyhovuje, maj tam čo chceš. Ale fyziku neojebeš. Takže pri rovnakom zdvihu pedála tlak na konci (v brzdiči) rovnaký nie je.

Samozrejme za predpokladu, že obidve sústavy sú úplne identické a rozdiel je len v prevedení hadíc gumené spájané z kusov verzus predĺžené pancierované.
Schválne píšem, že za akých podmienok, aby sme sa nechytali za slovíčka.

Ak chceš, môžeme zmerať. Ja si tú robotu dám a veci na to sú.


pal píše:
A hrubka hadiciek - navonok su mozno tensie, ale vnutorny priemer je urcite zhodny. Mal si ich rozrezane ked vies vnutorny priemer? Normalna gumova hadicka ma zhodny vnutorny priemer ako kovova - mal som rozrezane. Pochybujem ze pancierova bude mat este mensi ako kovova - vyrazne znizenie prietoku - len na skodu.


Čo je "normálna" kovová hadička? Ktorú si pozeral?
Mal som to rozrezané. Síce nechtiac, ale mal. Ten priemer naozaj o niečo menší je. A hlavne sa pri brzdení nezväčšuje. A to je to podstatné.

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Pon, 16.03.2009, 23:39
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
Príspevky: 1818
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
palo-cherokee píše:
...Ak chceš, môžeme zmerať. Ja si tú robotu dám...
A co tak si dat robotu a zmerat mi zavit na tej koncovke? :-D

_________________
"Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba


Uto, 17.03.2009, 8:36
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34
Príspevky: 889
Bydlisko: Ruzindol (TT)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Citácia:
Ak ti to tak vyhovuje, maj tam čo chceš. Ale fyziku neojebeš. Takže pri rovnakom zdvihu pedála tlak na konci (v brzdiči) rovnaký nie je.


No vidis - konecne pravdivy vyrok.
Toto som napisal ja hned na zaciatku debaty:

Citácia:
Ako sa preboha moze stratit dlhsimi hadickami tlak v brzdach? Jedine sa mozu viacej nafuknut - treba stlacit viacej brzdovy pedal. Ja som to ani nepocitil


To je to, co ste vsetci spochybovali. Ja nevravim ze to je lepsie ako pancierovka, za dobru cenu si ju ihned kupim. Ja som len vravel ze to funguje, a tvrdenie ze tlak na strmenoch je pri brzdeni mensi je sprostost! Brzdenim sa rozumie zatlacenie brzdoveho pedalu az po brzdny ucinok.

A vraviet ze dalsi spoj v brzdovom systeme znizuje jeho spolahlivost - to je ako keby niekto napisal ze kazdy dalsi zvar na plynovom potrubi znizuje jeho spolahlivost. to su spoje ktore nepusita a pustit nesmu! Uz sa niekomu stalo zeby samu samovolne povolil holender na brzdach?

_________________
zelena mrdka


Uto, 17.03.2009, 9:36
Profil ICQ
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Dovolím si vstúpiť po dlhšom sledovaní :-D (inak dosť sa pri tom bavím)

1.) brzdový systém je citlivý, ale znesie isté zásahy. Hadičku kľudne daj dlhšiu, kľudne aj so škodovky - to že bude viac pružná pocítiš na pedáli, že bude náchylnejšia na poškodenie v teréne pocítiš na peňaženke a problémoch a to že jej životnosť bude nižšia pocítiš tiež na peňaženke, ale aj možno v trenkách :-D

No a pre fyzikárov.... tlak sa v kvapalinách šíri rovnomerne všetkými smermi - bolo to tu spomenuté. Takže ak je na strane A tlak XY tak na strane B bude tiež tlak XY :wink:

- musí sa samozrejme zanedbať nejaké to prevýšenie a výška hydraulického stĺpca... :-D

To čo sa tu mlie o nižšom tlaku by platilo a fungovalo v prípade hydrodynamického prúdenia kvapaliny. Pri brzdení je to de facto statické a zvyšuje sa len tlak a tomu prevedený prítlak brzdových elementov

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Uto, 17.03.2009, 9:39
Profil WWW
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pal píše:

To je to, co ste vsetci spochybovali. Ja nevravim ze to je lepsie ako pancierovka, za dobru cenu si ju ihned kupim. Ja som len vravel ze to funguje, a tvrdenie ze tlak na strmenoch je pri brzdeni mensi je sprostost! Brzdenim sa rozumie zatlacenie brzdoveho pedalu az po brzdny ucinok.


No vidis - konecne zčasti pravdivy vyrok z tvojej strany. A nevytrhávaj veci z kontextu. Ja som od začiatku tvrdil to isté. Akurát ti to nejak nedochádzalo,(asi úmyslene - mám nejak pocit, že sa chceš silou-mocou hádať), tak som musel nakoniec explicitne stanoviť podmienky.

Ja netvrdím že to nefunguje. Určite áno. Za predpokladu, že brzdením sa rozumie zatlačenie pedálu až po brzdný účinok. Čo je brzdný účinok? Je to sila potrebná na čo? Na spomalenie? Na zastavenie? Ako rýchlo? Za akých podmienok?

Na rovinu, Jeep XJ so svojimi sériovými brzdami (aj s kotúčami vzadu) nijak valne nebrzdí ani na sériových pneu. Ty máš tuším 33 či dokonca 35 palcové kolesá. Tak mi preboha netvrď takú blbosť, že to auto brzdí dobre.

Kľudne verím že to ty subjektívne nepociťuješ, pretože to máš tak od začiatku. Ale určite to nie je ideálne.
Ako hovorím, kľudne môžeme zmerať tlaky, prípadne sa dohodnúť u niekoho, kto má tester bŕzd a zmerať brzdný účinok v závislosti od tlaku na pedál a jeho dĺžku zdvihu.

JA TVRDÍM ŽE CHOD PEDÁLA JE PRI TVOJOM RIEŠENÍ DLHŠÍ A PEDÁL JE "GUMOVITEJŠÍ" A V ABSOLÚTNYCH MIERKACH VYVINIE MENŠÍ TLAK.
A to kvôli tomu, že časť tlaku sa stratí rozťažnosťou hadíc.
Zdôrazňujem ešte raz - v absolútnych mierkach - to znamená napríklad, že už nemáš pedál kam zatlačiť.

Nič viac, nič menej.


pal píše:
A vraviet ze dalsi spoj v brzdovom systeme znizuje jeho spolahlivost - to je ako keby niekto napisal ze kazdy dalsi zvar na plynovom potrubi znizuje jeho spolahlivost. to su spoje ktore nepusita a pustit nesmu! Uz sa niekomu stalo zeby samu samovolne povolil holender na brzdach?


Každý spoj znižuje spoľahlivosť. Aj ten zvar na potrubí. Predstav si to, kto by to bol povedal :shock: Preto sa napríklad určité zvary röntgenujú. Ale to je úplne o inom

aj 4Karlito: fyzikálny princíp šírenia tlaku tu nikto nepopiera. Je to úplne jasné že tlak sa šíri všetkými smermi rovnako. Išlo tu o absolútnu hodnotu tlaku. Lebo tlak je definovaný aj ako hmotnosť na plochu a pri použití gumovej hadice sa táto pôsobením tlaku roztiahne a teda zväčší plochu a teda klesne tlak. Toto je to čo som mal na mysli. Samozrejme do určitej miery tento pokles dokážeš kompenzovať dlhším chodom (viac stlačíš pedál), ale keď už nemáš kam, tak koniec. Systém skončí na nejakej hodnote tlaku. A bude menšia ako v prípade použitia pancierovaných hadíc.
Samozrejme za predpokladu, že všetky ostatné komponenty sú zhodné.

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Uto, 17.03.2009, 10:57
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
Príspevky: 1818
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ale no tak panove to jste druzstevnici ? :roll: Tak je rozhodnute v piatok si idem pre nove hadicky do Vlarskeho Prusmyku. Cena je nizsia ako pri skodovackych cca 70kc/1ks. Dakujem ROBILovi za super tip www.firmy.cz/detail/290166-ing-jaroslav ... draze.html
:wink:

_________________
"Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba


Naposledy upravil masurko dňa Uto, 17.03.2009, 11:49, celkovo upravené 1



Uto, 17.03.2009, 11:06
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02
Príspevky: 968
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
B I N G O !!!

H E U R É K A !!!

a vitazom sa stava : MAŠURKO !

hotovo,hadicka pruzila hodinu, hirosima hadr !

_________________
OFF the ROAD


Uto, 17.03.2009, 11:47
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
Príspevky: 1818
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
:smt127 tak ma nechas ist aj za tebou bez obavy o tvoj fesny pevnostak ? :-D

_________________
"Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba


Uto, 17.03.2009, 11:51
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1759
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
masurko píše:
Ale no tak panove to jste druzstevnici ? :roll: Tak je rozhodnute v piatok si idem pre nove hadicky do Vlarskeho Prusmyku. Cena je nizsia ako pri skodovackych cca 70kc/1ks. Dakujem ROBILovi za super tip www.firmy.cz/detail/290166-ing-jaroslav ... draze.html
:wink:

Panáčku, a čo si ty predstavuješ pod takým slovom, že pancierová hadica?


Uto, 17.03.2009, 11:51
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
Príspevky: 1818
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No gumennu hadicku opletenu nerezovym (alebo akym) opletom. A co si ty predstavujes pod takym slovom? :-)

_________________
"Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba


Uto, 17.03.2009, 11:53
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1759
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No ja to isté, a tým pádom si môžeš ušetriť cestu do Slavičína.
A okrem toho tam majú len metriku (mali v lete).


Uto, 17.03.2009, 11:57
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
Príspevky: 1818
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Maju aj inchove.

_________________
"Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba


Uto, 17.03.2009, 12:01
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 78 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: