4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Dlhsie brzdove hadicky
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=7381
Stránka 4 z 6

Autor:  Igor_SB [ Pon, 16.03.2009, 22:09 ]
Predmet príspevku:  re

Skus zbehnuť do niektorej mototechny a pytaj si nadstavec /predlžovak/ na brzdovu hadičku. Predavač ti vybali mosadzne trúbky rôznej dlžky a s rôznymi holendrami. Ja som robil bodylift a tiež som potreboval dlhšiu hadičku. Ostal som prekvapeny ako ľahko sa problem vyriešil a za par korun.

Autor:  masurko [ Pon, 16.03.2009, 22:13 ]
Predmet príspevku: 

No hej lenze misiaci nepouzivaju palcovu mieru :?

Autor:  rustycj [ Pon, 16.03.2009, 22:52 ]
Predmet príspevku: 

Vlastne islo by to aj z metrickou hadicou (myslel som pred tym ze to ma dve hadice na zadu, tj ze zavit je na brzdovom valci)

Treba ti t-cko napr. hlinnikove na favorit a tri m10 holendre. odrezat 3/8 holendre a urobit nove plosky, alebo kupit nove trubky ak ti ich niekto spravi 100% bezchybne. Na ocelovych s rucnou pertlovackou tazko spravis aby netiekli.

PS a na vychode su skutocne take mototechny? lebo u nas je mototechna dvaja mladici za pocitacmi a prinesu len to co tam najdu podla typu auta

Autor:  palo-cherokee [ Pon, 16.03.2009, 23:39 ]
Predmet príspevku: 

pal píše:
Nepriznavam ze mam dlhsiu drahu pedalu, len som sa to snazil vysvetlit ze tlak na konci je rovnaky. Nejako nepocitujem vacsiu dlzku brzdoveho
pedalu. Vravim - je to v pohode.


Ak ti to tak vyhovuje, maj tam čo chceš. Ale fyziku neojebeš. Takže pri rovnakom zdvihu pedála tlak na konci (v brzdiči) rovnaký nie je.

Samozrejme za predpokladu, že obidve sústavy sú úplne identické a rozdiel je len v prevedení hadíc gumené spájané z kusov verzus predĺžené pancierované.
Schválne píšem, že za akých podmienok, aby sme sa nechytali za slovíčka.

Ak chceš, môžeme zmerať. Ja si tú robotu dám a veci na to sú.


pal píše:
A hrubka hadiciek - navonok su mozno tensie, ale vnutorny priemer je urcite zhodny. Mal si ich rozrezane ked vies vnutorny priemer? Normalna gumova hadicka ma zhodny vnutorny priemer ako kovova - mal som rozrezane. Pochybujem ze pancierova bude mat este mensi ako kovova - vyrazne znizenie prietoku - len na skodu.


Čo je "normálna" kovová hadička? Ktorú si pozeral?
Mal som to rozrezané. Síce nechtiac, ale mal. Ten priemer naozaj o niečo menší je. A hlavne sa pri brzdení nezväčšuje. A to je to podstatné.

Autor:  masurko [ Uto, 17.03.2009, 8:36 ]
Predmet príspevku: 

palo-cherokee píše:
...Ak chceš, môžeme zmerať. Ja si tú robotu dám...
A co tak si dat robotu a zmerat mi zavit na tej koncovke? :-D

Autor:  pal [ Uto, 17.03.2009, 9:36 ]
Predmet príspevku: 

Citácia:
Ak ti to tak vyhovuje, maj tam čo chceš. Ale fyziku neojebeš. Takže pri rovnakom zdvihu pedála tlak na konci (v brzdiči) rovnaký nie je.


No vidis - konecne pravdivy vyrok.
Toto som napisal ja hned na zaciatku debaty:

Citácia:
Ako sa preboha moze stratit dlhsimi hadickami tlak v brzdach? Jedine sa mozu viacej nafuknut - treba stlacit viacej brzdovy pedal. Ja som to ani nepocitil


To je to, co ste vsetci spochybovali. Ja nevravim ze to je lepsie ako pancierovka, za dobru cenu si ju ihned kupim. Ja som len vravel ze to funguje, a tvrdenie ze tlak na strmenoch je pri brzdeni mensi je sprostost! Brzdenim sa rozumie zatlacenie brzdoveho pedalu az po brzdny ucinok.

A vraviet ze dalsi spoj v brzdovom systeme znizuje jeho spolahlivost - to je ako keby niekto napisal ze kazdy dalsi zvar na plynovom potrubi znizuje jeho spolahlivost. to su spoje ktore nepusita a pustit nesmu! Uz sa niekomu stalo zeby samu samovolne povolil holender na brzdach?

Autor:  Karlito [ Uto, 17.03.2009, 9:39 ]
Predmet príspevku: 

Dovolím si vstúpiť po dlhšom sledovaní :-D (inak dosť sa pri tom bavím)

1.) brzdový systém je citlivý, ale znesie isté zásahy. Hadičku kľudne daj dlhšiu, kľudne aj so škodovky - to že bude viac pružná pocítiš na pedáli, že bude náchylnejšia na poškodenie v teréne pocítiš na peňaženke a problémoch a to že jej životnosť bude nižšia pocítiš tiež na peňaženke, ale aj možno v trenkách :-D

No a pre fyzikárov.... tlak sa v kvapalinách šíri rovnomerne všetkými smermi - bolo to tu spomenuté. Takže ak je na strane A tlak XY tak na strane B bude tiež tlak XY :wink:

- musí sa samozrejme zanedbať nejaké to prevýšenie a výška hydraulického stĺpca... :-D

To čo sa tu mlie o nižšom tlaku by platilo a fungovalo v prípade hydrodynamického prúdenia kvapaliny. Pri brzdení je to de facto statické a zvyšuje sa len tlak a tomu prevedený prítlak brzdových elementov

-ka-

Autor:  palo-cherokee [ Uto, 17.03.2009, 10:57 ]
Predmet príspevku: 

pal píše:

To je to, co ste vsetci spochybovali. Ja nevravim ze to je lepsie ako pancierovka, za dobru cenu si ju ihned kupim. Ja som len vravel ze to funguje, a tvrdenie ze tlak na strmenoch je pri brzdeni mensi je sprostost! Brzdenim sa rozumie zatlacenie brzdoveho pedalu az po brzdny ucinok.


No vidis - konecne zčasti pravdivy vyrok z tvojej strany. A nevytrhávaj veci z kontextu. Ja som od začiatku tvrdil to isté. Akurát ti to nejak nedochádzalo,(asi úmyslene - mám nejak pocit, že sa chceš silou-mocou hádať), tak som musel nakoniec explicitne stanoviť podmienky.

Ja netvrdím že to nefunguje. Určite áno. Za predpokladu, že brzdením sa rozumie zatlačenie pedálu až po brzdný účinok. Čo je brzdný účinok? Je to sila potrebná na čo? Na spomalenie? Na zastavenie? Ako rýchlo? Za akých podmienok?

Na rovinu, Jeep XJ so svojimi sériovými brzdami (aj s kotúčami vzadu) nijak valne nebrzdí ani na sériových pneu. Ty máš tuším 33 či dokonca 35 palcové kolesá. Tak mi preboha netvrď takú blbosť, že to auto brzdí dobre.

Kľudne verím že to ty subjektívne nepociťuješ, pretože to máš tak od začiatku. Ale určite to nie je ideálne.
Ako hovorím, kľudne môžeme zmerať tlaky, prípadne sa dohodnúť u niekoho, kto má tester bŕzd a zmerať brzdný účinok v závislosti od tlaku na pedál a jeho dĺžku zdvihu.

JA TVRDÍM ŽE CHOD PEDÁLA JE PRI TVOJOM RIEŠENÍ DLHŠÍ A PEDÁL JE "GUMOVITEJŠÍ" A V ABSOLÚTNYCH MIERKACH VYVINIE MENŠÍ TLAK.
A to kvôli tomu, že časť tlaku sa stratí rozťažnosťou hadíc.
Zdôrazňujem ešte raz - v absolútnych mierkach - to znamená napríklad, že už nemáš pedál kam zatlačiť.

Nič viac, nič menej.


pal píše:
A vraviet ze dalsi spoj v brzdovom systeme znizuje jeho spolahlivost - to je ako keby niekto napisal ze kazdy dalsi zvar na plynovom potrubi znizuje jeho spolahlivost. to su spoje ktore nepusita a pustit nesmu! Uz sa niekomu stalo zeby samu samovolne povolil holender na brzdach?


Každý spoj znižuje spoľahlivosť. Aj ten zvar na potrubí. Predstav si to, kto by to bol povedal :shock: Preto sa napríklad určité zvary röntgenujú. Ale to je úplne o inom

aj 4Karlito: fyzikálny princíp šírenia tlaku tu nikto nepopiera. Je to úplne jasné že tlak sa šíri všetkými smermi rovnako. Išlo tu o absolútnu hodnotu tlaku. Lebo tlak je definovaný aj ako hmotnosť na plochu a pri použití gumovej hadice sa táto pôsobením tlaku roztiahne a teda zväčší plochu a teda klesne tlak. Toto je to čo som mal na mysli. Samozrejme do určitej miery tento pokles dokážeš kompenzovať dlhším chodom (viac stlačíš pedál), ale keď už nemáš kam, tak koniec. Systém skončí na nejakej hodnote tlaku. A bude menšia ako v prípade použitia pancierovaných hadíc.
Samozrejme za predpokladu, že všetky ostatné komponenty sú zhodné.

Autor:  masurko [ Uto, 17.03.2009, 11:06 ]
Predmet príspevku: 

Ale no tak panove to jste druzstevnici ? :roll: Tak je rozhodnute v piatok si idem pre nove hadicky do Vlarskeho Prusmyku. Cena je nizsia ako pri skodovackych cca 70kc/1ks. Dakujem ROBILovi za super tip www.firmy.cz/detail/290166-ing-jaroslav ... draze.html
:wink:

Autor:  IvoLUCKY [ Uto, 17.03.2009, 11:47 ]
Predmet príspevku: 

B I N G O !!!

H E U R É K A !!!

a vitazom sa stava : MAŠURKO !

hotovo,hadicka pruzila hodinu, hirosima hadr !

Autor:  masurko [ Uto, 17.03.2009, 11:51 ]
Predmet príspevku: 

:smt127 tak ma nechas ist aj za tebou bez obavy o tvoj fesny pevnostak ? :-D

Autor:  rado nd [ Uto, 17.03.2009, 11:51 ]
Predmet príspevku: 

masurko píše:
Ale no tak panove to jste druzstevnici ? :roll: Tak je rozhodnute v piatok si idem pre nove hadicky do Vlarskeho Prusmyku. Cena je nizsia ako pri skodovackych cca 70kc/1ks. Dakujem ROBILovi za super tip www.firmy.cz/detail/290166-ing-jaroslav ... draze.html
:wink:

Panáčku, a čo si ty predstavuješ pod takým slovom, že pancierová hadica?

Autor:  masurko [ Uto, 17.03.2009, 11:53 ]
Predmet príspevku: 

No gumennu hadicku opletenu nerezovym (alebo akym) opletom. A co si ty predstavujes pod takym slovom? :-)

Autor:  rado nd [ Uto, 17.03.2009, 11:57 ]
Predmet príspevku: 

No ja to isté, a tým pádom si môžeš ušetriť cestu do Slavičína.
A okrem toho tam majú len metriku (mali v lete).

Autor:  masurko [ Uto, 17.03.2009, 12:01 ]
Predmet príspevku: 

Maju aj inchove.

Stránka 4 z 6 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/