4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

4x4 v zime
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=8708
Stránka 1 z 3

Autor:  negio [ Štv, 27.08.2009, 0:09 ]
Predmet príspevku:  4x4 v zime

Offu zdar pani.
Chcem sa spyta ako je to s funkciou 4x4 v zime na smyklavom povrchu ked nemam medzinapravovy diferencial ???
mozem mat zapnutu 4x4?? bez ujmy na akejkolvek casti auta?

Autor:  Mirecm5 [ Štv, 27.08.2009, 7:33 ]
Predmet príspevku: 

na šmykľavom a nespevnenom povrchu môžeš jazdiť ale na suchej asfaltovej ceste by som na 4x4 bez medzinapravového diferencialu nejazdil

Autor:  negio [ Štv, 27.08.2009, 10:30 ]
Predmet príspevku: 

Mirecm5 píše:
na šmykľavom a nespevnenom povrchu môžeš jazdiť ale na suchej asfaltovej ceste by som na 4x4 bez medzinapravového diferencialu nejazdil


to mi je jasne ze na smyklavej mozem jazdit ale do akej rychlosti??
60,70,80,90,100km/h ?

Autor:  petriiik [ Štv, 27.08.2009, 10:38 ]
Predmet príspevku: 

ked tu je tato tema zalozena jedna otazocka: do akej najvyssej rychlosti sa moze jazdit s nahonom 4x4?

Autor:  Martinoff [ Štv, 27.08.2009, 10:44 ]
Predmet príspevku: 

Záleží na akom aute. S medzidifom by tam nemalo byť žiadne obmedzenie. Bez medzidifu to uvádza každý výrobca samostatne - zväčša to bude okolo 40km/h (nie je to 100%-né, ak niekto vie inak opravte ma).

Autor:  pablo [ Štv, 27.08.2009, 11:02 ]
Predmet príspevku: 

negio píše:
to mi je jasne ze na smyklavej mozem jazdit ale do akej rychlosti??
60,70,80,90,100km/h ?


:shock: ak si trufneš na šmiklavej 90, 100, tak choĎ :-D

Autor:  viders [ Štv, 27.08.2009, 11:07 ]
Predmet príspevku: 

Ja myslim ze tych 40km/h sa udava max rychlost pri ktorej je este mozne prepinat 2WD na 4WD a naopak (v manualoch pre stare toyoty to bolo az 75).
Inak ked uz mas zapnute 4WD a ides po klzkom povrchu- suvisle zasnezenej ceste tak rychlost by nemala byt obmedzena a po rovnej ceste by uz vobec nemala mat ziadny vplyv..
Rychlost pri ktorej by hrozilo nejake poskodenie je urcite vyssia nez rychlost bezpecnej jazdy s Pajerom na takomto povrchu.. Ak chces jazdit v zime niekde po zakrutach tymi rychlostami co pises tak si kup radcsej imprezu a hroty ;-)

Takto to dopada ked sa jazdi so zapnutym 4WD po suchej ceste:
http://www.4x4abc.com/4WD101/driveline-bind.html

Autor:  KOŤO [ Štv, 27.08.2009, 11:18 ]
Predmet príspevku: 

Ja by som povedal na koľko si trúfneš. Ak ideš rovno, je to úplne jedno. Ale keď potom chceš zatočiť je zábava a ideš stále rovno. Je problém, že bez medzidifu má v zátačke auto snahu vytláčať predok von zo zátačky. Takže je viac možností: dať si majzla a chodiť naozaj opatrne so zapnutým pohon 4x4 bez difu, vyletíš zo zátačky alebo ak to prudko zatočíš dostaneš hodiny.
Čiže aby som to zhrnul: tento spôsob pohonu je určený na zvýšenie trakcie v kritických situáciach - hlavne stúpaniach a klzkých povrchoch, preto ho používať len na dobu nevyhnutne potrebnú a OPATRNE jazdiť.
Hlavne je dobré si niekde vyskúšať, ako to zatáča, resp. nezatáča. A bacha na obrubníky.

Autor:  negio [ Štv, 27.08.2009, 12:26 ]
Predmet príspevku: 

pablo píše:
negio píše:
to mi je jasne ze na smyklavej mozem jazdit ale do akej rychlosti??
60,70,80,90,100km/h ?


:shock: ak si trufneš na šmiklavej 90, 100, tak choĎ :-D


bezproblemou len dokedy hehe ;-)

Autor:  Mirecm5 [ Štv, 27.08.2009, 16:01 ]
Predmet príspevku: 

negio píše:
Mirecm5 píše:
na šmykľavom a nespevnenom povrchu môžeš jazdiť ale na suchej asfaltovej ceste by som na 4x4 bez medzinapravového diferencialu nejazdil


to mi je jasne ze na smyklavej mozem jazdit ale do akej rychlosti??
60,70,80,90,100km/h ?


pýtal si sa či môžeš alebo nemôžeš, nie akou rýchlosťou, pri Pajere so Super Select je to neobmedzené, je tam iba obmedzená rýchlosť kedy môžeš preradzovať počas jazdy medzi 2WD a 4WD a to na 100 km/h.

Autor:  Jano JP [ Pia, 28.08.2009, 12:04 ]
Predmet príspevku: 

úsmevné vlákno, Pablo sa správne chytil prvý, takže pokračujem - na šmykľavom môžeš 4x4 jazdiť asi do 320, 325 už moc šmýka :-D

teraz vážne - bez medzidifu priraďuješ do cca 100 pri "stále zapnutých" volnobežkách, ako mávajú pajerá (u starších károv a u automatických volnobežiek menej) ale v praxi to neodskúšaš, lebo ak máš rozum či pud sebazáchovy, na šmykľavom sa toľko nerýpeš a predok priraďuješ omnoho skôr (a na suchom nepriraďuješ)

a na 4x4 jazdíš do takej rýchlosti, kým ťa to drží na ceste (v priekope potom už nejazdíš :wink: ), ak ťa to baví 150, tak toľko keď nato máš

Autor:  Kapo [ Pia, 28.08.2009, 12:28 ]
Predmet príspevku: 

Úsmevné ? Ako sa to vezme.
Som dosť čumel na človeka "znalého", ktorý na patrole bežne jazdil zo zapnutým predkom po dialnici 100 km a viac, "lebo mokro".
/A z Jankom aj spolu čúrali na posede do flašiek/

:-D

Autor:  cajka5 [ Pia, 28.08.2009, 14:11 ]
Predmet príspevku:  Ako funguje stredovy medzidiferencial.

Vie niekto ako funguje stredovy medzidiferencial v Pajere. Co obsahuje, ake ma suciastky (ci su tam lamely alebo co...ci vyzaduje udrzbu...)? Ci je spolahlivy? Do akeho max pomeru rozdeluje hnaciu silu? Da sa zamknut 50:50?
Je to slabo popisane na nete.

Autor:  Jano JP [ Pia, 28.08.2009, 16:01 ]
Predmet príspevku: 

Kapo, to naozaj?
inak pravdu máš že mnohí si pletú šmykľavé a mokré netušiac, že je aj testami dokázané, že mokrá dobre umytá asfaltová vozovka drží kolo lepšie ako tá istá suchá na prvý pohľad čistá...čo na druhú stranu neznamená, že keď je mokrá, automaticky drží lepšie

tak dobre, poradíme: keď máš 4x4 bez medzidifu a začína ti zametať zadkom napriek tomu, že si už ubral a nedupeš už tak na plyn, priraď to do 4x4; nečakaj na zametanie zadkom, ak si vbehol do súvislej snehovej/kašovej pokrývky;
môžeš tak jazdiť koľko chceš a tak rýchlo, ako si trúfneš; akonáhle je vozovka suchá, odraď to na 4x2 a to čo najskôr

Autor:  finder [ Sob, 29.08.2009, 16:10 ]
Predmet príspevku: 

Ha, myslel som, ze to nenajdem, zmenili stranku ...
Studuj cajka ..
http://www.mitsubishi-motors.cz/modely/ ... ka-4wd.pdf

Stránka 1 z 3 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/