4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Dve ručné brzdy
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=8904
Stránka 1 z 3

Autor:  Rudy-Vitara [ Str, 23.09.2009, 11:57 ]
Predmet príspevku:  Dve ručné brzdy

zdravim,chcem sa spytat kto z Vas ma skusenost s rozdvojenou rucnou brzdou(teda zvlast na kazde koleso)?a do akej miery to vie pomoct z problemov, ked uz je auto ciastocne zapadnute?lebo to nieje zlozita uprava tak uvazujem ze sa do nej pustim ak sa to oplati ;-)

Autor:  Karlito [ Str, 23.09.2009, 12:28 ]
Predmet príspevku: 

Ak máš SPZ tak aby to šlo aj súbežne.... chlapci na estéká by mohli mať pindy.
Inak dobrá záežitosť, ale efekt uzávierky z toho nedostaneš - hlavne bude Ti to zamenstnávať jednu ruku...

-ka-

Autor:  palo-cherokee [ Str, 23.09.2009, 12:34 ]
Predmet príspevku: 

to už je lepšie použiť elektricky ovládaný hydraulický HOLD ventil (ventily)
priamo na prívodoch kvapaliny do valčekov na jednotlivých kolesách

Prevádzkové brzdy vyvinú určite väčšiu silu ako ručná

stlačís brzdový pedál a vypínačom si aktivuješ ten ventil, ktorý potrebuješ...


ale ako píše -KA-, tak na EsTéKá by s tým asi tiež mali problém

Autor:  Majo [ Str, 23.09.2009, 12:42 ]
Predmet príspevku: 

ja som to riesil- sice nie na offe, ale na home-made malotraktore a to tak, ze dve lanka, kazde zvlast na paku, paky vedla seba po pravej ruke a na ne som si vyrobil taky zasuvaci sersam - nasunulo sa to na ne a zatahovali sa obe subezne. V pripade zapadnutia som to vytiahol a zatiahol len potrebnu stranu. Fungovalo to az prilis dobre(ten traktor moc nekrizi takze som mal vkuse jedno koleso vo vzduchu a velakrat mi to usetrilo cestu pesi domov pre nivu), ale nakoniec som radsej zavaril diff, v blate je to nebe a dudy :-D

Autor:  GaboSB [ Str, 23.09.2009, 12:48 ]
Predmet príspevku: 

Ja osobne som túto variantu skúšal, ale na vitare to nedoporučujem robiť.
Ručná brzda na Vitarách sama o sebe nestojí zaveľa a preto pri pribrzdení jedného kolesa aj keď tú ručnú zatiahneš aj do neba, nemusí to stačiť na to, aby si to koleso ubrzdil. Ďalší dôvod je, že pri takto zabrzdenom kolese budeš musieť pekne dať nafrak spojke. Použil som toto niekoľko krát a nebolo to ono. Ale nechám to na teba, kľudne si to môžeš vyskúšať aj bez nejakých veľkých prerábaní. Stačí odpojiť jedno lanko pri ručnej brzde (stredný tunel), to druhé trocha viac dotiahnúť a horsa prekrížiť auto. Vyskúšaš a budeš vedieť či sa to oplatí.

Autor:  Rudy-Vitara [ Str, 23.09.2009, 14:39 ]
Predmet príspevku: 

auto nemam na spz cize to by nevadilo.ale gabo ma pravdu rucna nieje na vitare bohvieco tak este pouvazujem.ale je to lacne riesenia tak ma to laka skusit.ale ked sa tak zamyslim, napriklad ked s autom vojdem do blata a teren je taky ze sa zahrabe lave predne a prave zadne a auto stoji,keby som pribrzdil to prave zadne teoreticky by malo zacat zaberat aj lave zadne a lave predne ktore ale uz nema dobru trakciu lebo je v jame cize osatava to vsetko na tom lavom zadnom ktore pokial by nemalo nejaky super drsny alebo suchy podklad tak asi auto z takehoto srabu nevytiahne...hm neviem :smt017

Autor:  GaboSB [ Str, 23.09.2009, 14:44 ]
Predmet príspevku: 

Proste to len vyskúšaj, ako som ti písal, odpoj jedno lanko v tunelu a druhé dotiahni koľko treba a choď sa skrížiť. :lol:

Autor:  thunder [ Str, 23.09.2009, 19:00 ]
Predmet príspevku: 

fajer to mal na samikovi a bolo to bez problemov plne funkcne...
jednoduche a lacne riesenie, ale uzavierka alebo locker je uplne ina kava...

Autor:  tibik [ Str, 23.09.2009, 19:37 ]
Predmet príspevku: 

MAJO ma predbehol a vlastne aj dalsi ale moja skusenost ras to fachci a ras nie nehaj to tak ako to mas . Po mojej skusenosti treba mat asi v super stave bubny tj. rovnako zdrate , lebo inac to roby galibu a brzdi ako sa chce :-D :-D :-D tak vela zabavy :-D

Autor:  pejo [ Štv, 24.09.2009, 10:47 ]
Predmet príspevku: 

ešte to má dalšie využitie, ako smerová brzda na zmenšenie polomeru otáčania. Tiež nad tým uvažujem.

Autor:  Karlito [ Štv, 24.09.2009, 10:49 ]
Predmet príspevku: 

pejo píše:
ešte to má dalšie využitie, ako smerová brzda na zmenšenie polomeru otáčania. Tiež nad tým uvažujem.


- nízka účinnosť pri zabrzdenom kolese :smt123
- absencia medzinápravového diferenciálu u 260 :smt123
- samosvor u 260 :smt123

Toto všetko hovorí proti :wink:

-ka-

Autor:  Kapo [ Štv, 24.09.2009, 14:17 ]
Predmet príspevku: 

Tak tak. Pri konštrukcii 260ky to ako smerová brzda nebude fungovať. Jedine to využívať pri jazde šmykom do zákruty na neadhéznom povchu. :D

Ale práve pri zadnom samosvore vie delená brzda pomôcť.
Hlavne pri vykrížení, kedy má každá náprava jedno koleso v lufte.

Keďže mám už zohnané dlhšie lanká a aj všetko ostatné, tak to idem urobiť a potom poviem viac. Aj keď zase tých situácíí je málo.

Autor:  Kristian [ Štv, 24.09.2009, 15:16 ]
Predmet príspevku: 

A nieje múdrejšie dať na auto navijak ako tie dve brzdy riešiť?

Autor:  thunder [ Štv, 24.09.2009, 15:30 ]
Predmet príspevku: 

co s tym ma navijak? vykrizit mozes na siroko-daleko nezalesnenej plani, kde sa nemas o co uviazat a potiahnut. keby si napisal ze ci nie je jednoduchsie dat uzavierku alebo locker, tak si blizsie. ale jednoduchsie a hlavne lacnejsie to urcite nie je...

jedno z mojich aut ma podobny problem, ze ma len malo ucinny samosvor a v neprijemnej situacii s vykrizenim a podhrabanim som bol uz niekolko krat.
uvazujem ale o inom rieseni a to kratkodobom mechanickom zaisteni disku kolesa o pevnostny naslap gurtnou, lanom, alebo niecim pevnejsim, len na nevyhnutne nutnu dobu dostania sa z pruseru a zase odblokovat a ficat dalej, alebo prejst inym sposobom...

prilzitostne odskusam, pofotim a dam vediet...

Autor:  Rudy-Vitara [ Štv, 24.09.2009, 15:41 ]
Predmet príspevku: 

kristi píše:
A nieje múdrejšie dať na auto navijak ako tie dve brzdy riešiť?

urcite je ale toto ma nebude stat nic a mam to za chvilu spravene a navijak stoji par papierov....ale aj na ten raz dojde :-D

Stránka 1 z 3 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/