4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
Vypnutie turba http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=908 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | petertn [ Štv, 01.02.2007, 16:33 ] |
Predmet príspevku: | Vypnutie turba |
Dnes som sa od jedneho znameho dozvedel ze Jeep Grand ...... ma moznost vypnutia turba. Vypinalo sa to vraj na volnobehu. Moze to niekto potvrdit? Ako je to riesene? A zaujimalo by ma ci by sa to dalo namontovat aj do Patrola. V pripade pokazenia turba sa da realizovat odstranenie turba a jazdit na tom? Ak ano co je potrebne spravit? |
Autor: | Xader [ Štv, 01.02.2007, 17:14 ] |
Predmet príspevku: | |
![]() Kokos , nam sa raz na Passat 1.9TDI 110k odpalilo turbo a jazdili sme normalne bez neho asi 2 tyzdne kym sme cakali na nove ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | palo-cherokee [ Štv, 01.02.2007, 17:25 ] |
Predmet príspevku: | |
no Grand, ak je diesel, tak buď VM motori 2,5 TD alebo 3,1 TD - teda klasický turbovaný diesel a tam sa turbo len tak vypnúť nedá. alebo novší s CRD motorom (Daimler/Chrysler(MB)), 2,8 alebo 3,0 V6 - ten má, pokiaľ viem, meniteľnú geometriu lopatiek turba. a ak je to benzín, tak bez turba 4,0 5,2 a 5,9 je klasika, 4,7 tiež 5,7 alebo 6,1 V8 HEMI - tie majú MDS (Multi Displacement system), odpájanie valcov podľa potreby. Takže ak nepotrebuješ výkon, tak ideš na 4 valce a šetríš palivo ale o nejakom odpojiteľnom turbe neviem (ale nevylučujem že možno je ![]() |
Autor: | Milan [ Štv, 01.02.2007, 19:38 ] |
Predmet príspevku: | |
Turbo sa toci stale,aj na volnobehu.Az na to ze dava do sania mensi tlak vzduchu. |
Autor: | petertn [ Pia, 02.02.2007, 1:11 ] |
Predmet príspevku: | |
ok, takze ked mi prdne turbo je lepsie jazdit s nim alebo bez neho. Ak bez neho co treba spravit? Hovorime o diesely. Ze by Patrol? |
Autor: | MoostanQue [ Pia, 02.02.2007, 5:27 ] |
Predmet príspevku: | |
Ja v Patrole turbo nemam ![]() ![]() |
Autor: | Martin 4 [ Pia, 02.02.2007, 11:49 ] |
Predmet príspevku: | |
Turbo sa dosť dobre odpojiť nedá. Motor je navrhnutý na nejaký tlak v sacom zberači. Buď atmosférický (bez turba) alebo nejaký vyšší (s turbom alebo iným dúchadlom, (roots, G-lader, odstredivé mechanické...)). Od toho sa odvíja spústa iných naladení (kompresný pomer, časovanie ventilov, vstrekovaná dávka). Prepĺňaný diesel bez turba bude učinená mrtvola. To sa prejavuje aj v prechodových režimoch pri akcelerácii keď sa prejaví "turbodiera" (turbinka sa ešte neroztočila a v saní nie je predpísaný tlak) , auto nejde a kadí (pre toto je napr. metodika MDPT SR o meraní emisii extra pre Td motory holý nezmysel) . Keď už, tak sa môže meniť geometria rozvádzača turbinky a tým sa mení jej charakteristika pri rôznych režimoch. Tá zmena sa práve najčastejšie upravuje čiptuningom Tdi motorov a tak sa dosiahne vyšší moment a výkon. Niektoré velké americké motory ale mávajú možnosť pri nízkom zaťažení odstaviť časť valcov. Ventily zostanú zatvorené a nevstrekuje sa do nich palivo. Z osemvalca sa tak na volnobeh a pri malom výkone stane šesťvalec alebo štvorvalec. |
Autor: | Milan [ Pia, 02.02.2007, 11:50 ] |
Predmet príspevku: | |
Masina ti pojde stale,aj bez turba.Len sa ti to prejavi na zvysenej spotrebe a autak bude lenivsi.A ak ti to nebude vadit,mozes tak chodit stale.Na Aviu co som kedysi mal som namontoval ventilator na kurenie z Avie,ten pretlacal odpor vzduchoveho filtra a masina bola zivsia.A to bol len ventilator a bolo to citit. |
Stránka 1 z 1 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |