4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Vypnutie turba
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=908
Stránka 1 z 1

Autor:  petertn [ Štv, 01.02.2007, 16:33 ]
Predmet príspevku:  Vypnutie turba

Dnes som sa od jedneho znameho dozvedel ze Jeep Grand ...... ma moznost vypnutia turba. Vypinalo sa to vraj na volnobehu.
Moze to niekto potvrdit?
Ako je to riesene? A zaujimalo by ma ci by sa to dalo namontovat aj do Patrola.

V pripade pokazenia turba sa da realizovat odstranenie turba a jazdit na tom? Ak ano co je potrebne spravit?

Autor:  Xader [ Štv, 01.02.2007, 17:14 ]
Predmet príspevku: 

:shock:
Kokos , nam sa raz na Passat 1.9TDI 110k odpalilo turbo a jazdili sme normalne bez neho asi 2 tyzdne kym sme cakali na nove :-D auto bolo hnile,ale Feliciu 1.3 som vzdy na tom predbehol :D tusim sa to po tych dvoch tyzdnoch aj nejako upravilo a akoby viac tahalo :-) ale jazdit bez turba urcite ide.. :-)

Autor:  palo-cherokee [ Štv, 01.02.2007, 17:25 ]
Predmet príspevku: 

no Grand, ak je diesel, tak buď VM motori 2,5 TD alebo 3,1 TD - teda klasický turbovaný diesel a tam sa turbo len tak vypnúť nedá.

alebo novší s CRD motorom (Daimler/Chrysler(MB)), 2,8 alebo 3,0 V6 - ten má, pokiaľ viem, meniteľnú geometriu lopatiek turba.

a ak je to benzín, tak bez turba 4,0 5,2 a 5,9 je klasika, 4,7 tiež

5,7 alebo 6,1 V8 HEMI - tie majú MDS (Multi Displacement system), odpájanie valcov podľa potreby. Takže ak nepotrebuješ výkon, tak ideš na 4 valce a šetríš palivo

ale o nejakom odpojiteľnom turbe neviem
(ale nevylučujem že možno je :-) )

Autor:  Milan [ Štv, 01.02.2007, 19:38 ]
Predmet príspevku: 

Turbo sa toci stale,aj na volnobehu.Az na to ze dava do sania mensi tlak vzduchu.

Autor:  petertn [ Pia, 02.02.2007, 1:11 ]
Predmet príspevku: 

ok, takze ked mi prdne turbo je lepsie jazdit s nim alebo bez neho.
Ak bez neho co treba spravit?
Hovorime o diesely. Ze by Patrol?

Autor:  MoostanQue [ Pia, 02.02.2007, 5:27 ]
Predmet príspevku: 

Ja v Patrole turbo nemam :( ... ale ide to, nestazujem sa :twisted:

Autor:  Martin 4 [ Pia, 02.02.2007, 11:49 ]
Predmet príspevku: 

Turbo sa dosť dobre odpojiť nedá. Motor je navrhnutý na nejaký tlak v sacom zberači. Buď atmosférický (bez turba) alebo nejaký vyšší (s turbom alebo iným dúchadlom, (roots, G-lader, odstredivé mechanické...)). Od toho sa odvíja spústa iných naladení (kompresný pomer, časovanie ventilov, vstrekovaná dávka). Prepĺňaný diesel bez turba bude učinená mrtvola. To sa prejavuje aj v prechodových režimoch pri akcelerácii keď sa prejaví "turbodiera" (turbinka sa ešte neroztočila a v saní nie je predpísaný tlak) , auto nejde a kadí (pre toto je napr. metodika MDPT SR o meraní emisii extra pre Td motory holý nezmysel) .

Keď už, tak sa môže meniť geometria rozvádzača turbinky a tým sa mení jej charakteristika pri rôznych režimoch. Tá zmena sa práve najčastejšie upravuje čiptuningom Tdi motorov a tak sa dosiahne vyšší moment a výkon.

Niektoré velké americké motory ale mávajú možnosť pri nízkom zaťažení odstaviť časť valcov. Ventily zostanú zatvorené a nevstrekuje sa do nich palivo. Z osemvalca sa tak na volnobeh a pri malom výkone stane šesťvalec alebo štvorvalec.

Autor:  Milan [ Pia, 02.02.2007, 11:50 ]
Predmet príspevku: 

Masina ti pojde stale,aj bez turba.Len sa ti to prejavi na zvysenej spotrebe a autak bude lenivsi.A ak ti to nebude vadit,mozes tak chodit stale.Na Aviu co som kedysi mal som namontoval ventilator na kurenie z Avie,ten pretlacal odpor vzduchoveho filtra a masina bola zivsia.A to bol len ventilator a bolo to citit.

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/