4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Automat
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=9210
Stránka 1 z 8

Autor:  peterB [ Pon, 26.10.2009, 22:29 ]
Predmet príspevku:  Automat

Mam otazocku. Vsade sa furt docitam nieco ine o tom ci mam pri zastaveni na krizovatke vyradovat rychlost do N alebo nie. Pocul som ze ak stojim dlhsie ako 15 sec tak urcite, ale pocul som aj ze nie a mam stat na brzde.
Mne z toho ale logicky vypliva ze ano, pretoze v navode je pisane aj to ze rezim D (4,3,2,1) sa nemaju pouzivat na udrzovanie auta v kopci aby stalo - teda aby ho drzal iba motor proti pohybu dolu kopcom. Z toho mi ale vypliva ze tak isto teda na krizovatke ak tam sotojim minutu by som mal vyradit , lebo tym ze amm zabrzdene je to to iste ako by som stal bez brzdy v kopci a nechal prevodovku nech drzi auto. Tak ako to je ?

Autor:  Andrej [ Pon, 26.10.2009, 22:33 ]
Predmet príspevku:  Re: Automat

Určite podla mna stojíš na brzde, a nevyraduješ D.

V kopci rovnako musíš stáť na brzde prípadne hodiť P aby si stál v kopci.

Aspon tolko moja znalosť.

A furt kvedlať pakou voliča sem tam asi mu moc neprospieva.

A.

Autor:  FRANKIE222 [ Pon, 26.10.2009, 22:37 ]
Predmet príspevku: 

pri kazdom preradeni sa opotrebovavaju lamely, ta ze nepreradovat zbytocne ja to viem takto

Autor:  IvoLUCKY [ Pon, 26.10.2009, 22:43 ]
Predmet príspevku: 

nectes = newis

Dcko ...preradovanim D-N-D ...dookola nicis prevodovku

Autor:  romo11 [ Pon, 26.10.2009, 22:47 ]
Predmet príspevku: 

v praci na Passate mam funkciu "auto hold", ked sa zapne tak pri zastaveni na krizovatke ked sa rucicka rychlomeru zastavi na nule sa prevodovka zablokuje ako keby bolo zaradene "P" takze netreba stat na brzde, po stlaceni pedalu akceleratora sa automaticky odbrzdi a auto sa rozbieha...ale to je prevodovka DSG podla popisu mechanicka prevodovka s automatickym radenim s moznostou manualneho radenia...dnes tu bol hodeny prispevok s nazvom dobra rada nad zlato, tam bol jeden link aj na sposob ako pouzivat automat...treba precitat...

Autor:  peterB [ Uto, 27.10.2009, 9:13 ]
Predmet príspevku: 

Vsak praveze som si to cele cital a az potom ma napadlo toto sem napisat. Tak to bolo tak neisto napisane. Jednoznacne si teda myslite ze nemam vyradovat do N ked stojim ? Urcite ? Precoze logicky ked to neurobim motor sa stale snazit tlacit dopredu - logicky sa prevodovka zahrieva pretoze musi presmykovat a tym padom ze v podstate nic nerobi iba presmykuje musi sa zahrievat- cize tym sa neopotrebovava alebo ako teda ?
Chapem ze ejj ublizuje preradovanie ale tu nehovorime o preradovani ale o vyradovani a zaradovani jednotky. Co viac opotrebuje prevodovku ? Ked budem stat 1 minutu s brzdou na D alebo na zaciatku vyhodim do N a na konci minuty hodim zase do D ?
Ale v jednej veci asi mate pravdu - ak mam po meste jazdit na mensom stupni ako je D - napriklad na 4,3,2 tak na mojom aute by som musel na kazdej krizovatke hrat s pakou zaujimavju bludiskovu hru ako z napriklad 2 vyradit do N a naspet. Na lexuse je robena ocharna proti nahodnemu preradeniu bludiskovou drahou :)

Autor:  Andrej [ Uto, 27.10.2009, 9:30 ]
Predmet príspevku: 

Každopádne je rozdiel Peťo automat z roku 93 a niečo nové po roku 2000

Ale pri každom si vždy stál na brzde, ono to zase nieje také strašné a väčšina síl sa vyruší v meniči, ten slúži defakto ako spojka.

A v dnešnej dobe už vymýšlaju tie vyčuriny že sa automat sám prepne do P aj ked je zaradené D. Ale to je dané konštrukciou automatu.

A.

Autor:  janotoyotak [ Uto, 27.10.2009, 10:46 ]
Predmet príspevku: 

[quote="Andrej"]Každopádne je rozdiel Peťo automat z roku 93 a niečo nové po roku 2000

Áno, tie staršie sú menej účinné, jednoduchšie, robustnejšie a spolahlivejšie.

Ale pri každom si vždy stál na brzde, ono to zase nieje také strašné a väčšina síl sa vyruší v meniči, ten slúži defakto ako spojka.

Súhlasím, menič v automate nahrádza spojku. S tým rozdielom, že klasická spojka sa používaním opotrebováva a menič nie.
Pri manuáli má motor volnobežnú spotrebu asi 0,7-0,8 L/hod, pri automate je to niekde okolo 1 L, pretože menič sa nedá vypnúť a stále pracuje. Pri volnobežných otáčkach pracuje s nízkou účinnosťou, preto ťa stále trochu tlačí dopredu. Vtedy sa tam nič neopotrebováva, maximálne sa trochu zohrieva olej.
Pri preraďovaní D-N-D-N-D sa trochu derú lamely, pásové brzdy a iné.


Kamarát mi rozprával, ako si v Amerike požičal auto a na každej križovatke radil N. Až dovtedy, kým pri jednom rozbiehaní nezaradil omylom R a buchol do auta za sebou. Okamžite sa vyliečil. :)

Autor:  dado [ Uto, 27.10.2009, 11:02 ]
Predmet príspevku: 

FRANKIE222 píše:
pri kazdom preradeni sa opotrebovavaju lamely, ta ze nepreradovat zbytocne ja to viem takto


Toto je podstatne. A zaroven z toho vypliva to, ze do N sa pri stani na krizovatke nezaraduje !
(inak, je to aj napisane v manuali) A pozor ! "Pseudoodbornici" v servisoch a dokonca aj autorizovany predajcovia vozidiel, mozu tvrdit nieco ine .

Autor:  Fefe [ Uto, 27.10.2009, 12:08 ]
Predmet príspevku: 

ničo je popísané aj tu: http://www.offroad.cz/modules.php?name= ... le&sid=347

Autor:  peterB [ Uto, 27.10.2009, 16:18 ]
Predmet príspevku: 

No takze kto ma pravdu ? Pretoze v autorizovanom servise mi to povedalia tiez ten chlapik co som od neho kupoval auto - inak zanieteny fanusik tychto aut mi tvrdil ze na brzde stat max 15 sec potom vyradit do N.

Autor:  lubor [ Uto, 27.10.2009, 16:54 ]
Predmet príspevku: 

Sice nemam ale chcem a tiez som si co to zistoval, info som tahal z netu aj od automechanikov co automat maju a kazdy vravel nepreradovat a stat na brzde, max. aby clovek nedrzal nohou tak zatiahnut rucnu ale to mi vravel iba jeden.

Autor:  peterB [ Uto, 27.10.2009, 17:02 ]
Predmet príspevku: 

Ok, tak ja to oddnes tiez zacnem takto praktizovat - budem stat na brzde :smt162
No a teda zacnime dalsiu temu. Prisiel mi pomalicky cas vymeni oleja - teda dostal som doporucenie menit olej v prevodovke vzdy ked menim rozvody. Takze to prave idem urobit. Ako to spravit tak aby som nieco nezbabral ?

Autor:  dado [ Uto, 27.10.2009, 17:46 ]
Predmet príspevku: 

peterB píše:
...ze na brzde stat max 15 sec potom vyradit do N.


Toto je blbost-

Autor:  laci73 [ Uto, 27.10.2009, 18:58 ]
Predmet príspevku: 

peterB píše:
Ok, tak ja to oddnes tiez zacnem takto praktizovat - budem stat na brzde :smt162
No a teda zacnime dalsiu temu. Prisiel mi pomalicky cas vymeni oleja - teda dostal som doporucenie menit olej v prevodovke vzdy ked menim rozvody. Takze to prave idem urobit. Ako to spravit tak aby som nieco nezbabral ?


1: precitaj si servisnu knizku kedy vobec treba menit olej a ci je to vobec potrebne a aka specifikacia oleja
2: ak mas factory sealed transmission moze to robit len dealer koli zarukam, a nie kazdy servis ma zariadenie na vymenu oleja vo factory sealed transmissions.
3:niekedy staci si dat urobit rozbor oleja a povedia ti ci je to potrebne
4: daj aspon typ auta, nech sa je o com bavit...
5: ignoruj vsetko co sa tu popisalo, odnes to do servisu a kasli na par usetrenych Eciek

Stránka 1 z 8 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/