Dnes je pondelok 26. mája 2025, meniny má Dušan a zajtra Iveta
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 5 ] |
|
Tuning ci len upravenie prevadzky auta (?).
Autor |
Správa |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6668 Bydlisko: PB
|

Je zima, vsetci sedia doma, tak si dovolim to tu trochu ocivit (mozno  ).
Uz dlhsie si lamem hlavu nad zvysenou spotrebou auta oproti tovarenskym hodnotam. Nie, ze by ma to iritovalo, skor mi ide o princip, preco sa tak deje a ako popripade zvratit tento stav. Potazmo, ako seriovy stav vylepsit.
Neriesim teraz vecsi rozmer pneu (vzor ma asi tiez nezanedbatelny vplyv), ci ovesanie auta "haraburdim" (pevnostaky, navijak, atd).
Zaujimaju ma bezne veci, ktore niekto riesi, a niekto mozno nie.
(cisla neudavaju skutocnost, kto chce, nech ma opravi).
1. Palivovy filter - ked uz nesposobi uplne prerusenie paliva, aspon to chodi tak vseljak. Tu ale asi okrem vymeny za novy seriovy vela nespravime. Ci ?
2. Vzduchovy - tu uz sa trochu carovat.
Realny narast vykonu oproti seriovemu papieraku (3-5 hp) ?
3. Prekopanie sania - narast vykonu - ?
4. Vymena olejov v differakoch ci prevodovke.
Nestava sa po case z nich skor vazelina, ktora sposobuje vecsi odpor, nez sa zahreje prevadzkou, a tudiz zvysenu spotrebu paliva ?
Ak ano, znizenie vykonu o - X hp ...
5. Dodatocne turbo (hovorim o tlaku, kde to seriovy motor este znesie, povedzme 0.5bar ?). Pridanie na vykone - xx HP ?
Tu sa opytam - je dodatocne montovane turbo (hlavne u benzinov, kedze maju vyssie polozene pracovne pasmo) efektivne, ak sa vecsina takychto aut cajda 1700-2500 otacok ? (vymyslam si).
6. Ladene zvody - pridanie na vykone - xx HP ?
7. Prekopanie zvysku vyfuku (odstranie KAT-u, ine tlmice, atd). Pridanie na vykone - ?
8. Vymena vstrekov - zvysena spotreba, a zaroven zvyseny vykon o - x HP ...
9. Pristrekovanie vody do sania (znizena teplota vzduchu) - vykon xx HP ?
10. Chiptuning
11. Zablendovanie ERG - vykon HP ?
Neviem co este ....
Skusme neodbocovat ku konkretnym znackam ak to nebude nevyhnutne. Vdaka.
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda  . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Ned, 03.01.2010, 2:30 |
|
 |
laci73
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03 Príspevky: 553 Bydlisko: xx
|
mne co sa osvedcilo a nestoji to nic, bola plne syntetika v motore, plna syntetika v diferakoch, gumy na vyssi tlak, aby mali mensi valivy odpor, a vzduchovy filter menim cca kazdych 20 tisic km. Sposob jazdy je pohodicka city driving do 120km/h ale plynule, bez zbytocneho pridavania.
V poslednej dobe som zacal uvazovat o turbe, ale to by slo do nenormalnych cisel, takze som to rozchodil.
cital som o elektrickych turbach( ventilator) ktory vhana vzduch do sania, ale nevidel som a ani nikoho zatial nepocul s tym jazdit...nemam k tomu doveru.
asi najlacnejsie riesenie by bol chip, ale zase co poznam chalanov co nachipovali motory, ide to pekne, len ten motor rozbije vsetko okolo seba, takze financny efekt sa niekde stratil.
Osobne si myslim ze auto ktore je standardne bez uprav je asi najlepsia volba, nakolko vyrobcovia maju dostatok moznosti a relativne dobry feedback od dealerov a servisov aby vedeli vyrobit relativne dobry kompromis medzi kvalitou a cenou.
|
Ned, 03.01.2010, 2:55 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6668 Bydlisko: PB
|
Jasne, skor narazam nato, ze kazdy motor ma rezervu (niekedy aj znacnu), ziadny motor nie je z vyroby na hranici svojich moznosti, preto sa zaoberam moznostou popripade pridvihnut vykon v ramci beznej vydrze motora, bez znizenia jeho zivotnosti.
Co sa tyka turba, tu by sa ale asi musel robit zasah do mapovana (chudobna zmes). A cip ? Vedel by som si predstavit, ze deru spojky, pripadne to cipli az velmi. Ale to im implementator musel povedat, nie ?
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda  . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Ned, 03.01.2010, 14:41 |
|
 |
laci73
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03 Príspevky: 553 Bydlisko: xx
|

tu je to o automatoch, takze riesia od kardanovych krizov az po prevodovky. Neviem ci na to bli upozorneni, nakolko tunajsi ludia su mnohokrat benevolentni, a rataju s problemami
Poznam par ludi osobne, co nachipovaly velke diesle( dodge ram 5,9) ideto ako drak, s 5 tonami na guli v 12% stupani to nema problem zrychlit zao 100 na 130 za par sekund....ale furt s to nieco odzere.
V kazdom pripade si myslim ze nasledky akehokolvek tuningu zalezia na uzivatelovi. Az bude tlacit vykon motora na hranicu v kazdom pripade nieco povoli. Z toho titulu ma kazdy motor vykonostnu rezervu, aby vydrzal dlho v normalne prevadzke.
Zatial co s mi podarilo vygooglit o superchrgers pre moje auto( f-150) okrem turba za 5000us$ potrebujem poriesit elektroniku ,ojnice, piesty...co je naklad dalsich xxx dolarov...tak som to rozchodil. Nacnejsie riesenie ako zvysit dynamiku auta, neviem ci aj spotrebu je ist do vyssieho objemu, pripadne kupit truck o triedu vyssie s TD.
Asi chip by bolo najschodnejsie risenie, nakolko ma niekolko modov na pouzivanie, na ekonomicku jazdu, tahanie a asportovu jazdu.Taktiez maju aj samodiagnostiku kodov a mozes si nakonfigurovat rozmer pneumatik a prevody.
|
Ned, 03.01.2010, 21:05 |
|
 |
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|
Podobné otázky boli riešené na českom fóre www.4x4nazory.cz
Veľ a urobil v tejto veci "Harley", pozri si jeho príspevky a výsledky.
V každom prípade platí, že vysoký výkon motora a nízka hmotnosť auta, prípadne pravda že objem ničím nenahradíš 
_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Ned, 03.01.2010, 21:38 |
|
 |
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 5 ] |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|