4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
ako pomoct zmrznutemu dieslu? http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=9924 |
Stránka 1 z 5 |
Autor: | rustycj [ Str, 27.01.2010, 12:17 ] |
Predmet príspevku: | ako pomoct zmrznutemu dieslu? |
je nejaky trik na spojazdenie diesla so stuhnutou naftou okrem odtiahnutia do teplej garaze? tak stuhnutej ze neroztoci motor (baterka nabita a skladovana vnutri) xj vm 2.5td edit: a voda zmrznuta nie je a starter motorom pohne ale len tak 2-3 ot/s |
Autor: | Kapo [ Str, 27.01.2010, 12:22 ] |
Predmet príspevku: | |
Ak neroztočí motor, tak to nebude zmrznutou naftou, ale zmrznutou vodou... V rusku sa to robí tak, že sa pod autom rozloží ohník..... |
Autor: | Milan [ Str, 27.01.2010, 12:24 ] |
Predmet príspevku: | |
Potom nemas stuhnutu len naftu ale aj olej.Vypustit vodu,dat zohriat a naliat pomaly do motora.A z naftou to iste. |
Autor: | efendi [ Str, 27.01.2010, 12:26 ] |
Predmet príspevku: | |
![]() bo ked ti aj nafta ztuhla ta sa ti inaksie nem rozpusti -ak len nechces cakat do jary- takze tepla garaz..a potom urobis ako je vyssie napisane a mas potom pokoj. ![]() alebo ako Kapo pisal, trocha nahriat dacim , dakym plamenometom, na propan butan alebo bemzinovou lampou,,ale bacha aby poistovna nemala potom daku udalost. |
Autor: | masurko [ Str, 27.01.2010, 12:54 ] |
Predmet príspevku: | |
No ked uz je v cerpadle stuhnuta, jedine asi nahriat motor ako hovori Kapo a proti zamrznutiu (ale to ti je asi jasne) aditivum. Jo a kedysi za cias tatry 138 ked jazdili v rusku a tuhla im nafta to riesili tym, ze do nadrze dali svietiacu ziarovku, ktora zohriala naftu dost natolko aby nezamrzla. ![]() |
Autor: | Kapo [ Str, 27.01.2010, 13:05 ] |
Predmet príspevku: | |
Takže ak tam je zimná nafta, tak by nemala byť stuhnutá. Lebo u nás je tak -15 a diesle jazdia. Takže v prvom rade vypustiť vodu, a zohriať ju. Naliať naspäť. Niekedy pomôže aj motor obliať vrelou vodou, hlavne čerpadlo a trubky. Elektrike sa vyhnúť. Keď je motor v horšom stave,/ tlaky a žhavenie/ tak sa mu dá pomôcť fajčením novín. Teda do sania priviesť teplý vzduch. Ja to robím ale propanovým horákom, alebo teplovzdušnou pištolou, ak je po ruke elektrika. Taktiež sa dá dať pod auto ohrievač, a nechať aspon hodinku pustené. Nepíšeš, o aký motor sa jedná. Ak motor nemá rozvody remenom, ale ozub. kolesami, alebo reťazou, tak sa dá aj roztiahnuť. Ale použiť väčšiu rýchlosť, tak za 3-4. Ak je tam zlá nafta, tak odpojiť ju od prívodu od nádrže za filtrom, zohriať čerpadlo, trysky a vysokotlaké trubky a napojiť na bandasku s normálnou naftou. Dá sa všeličo, len záleží od možností a motora a situácie. |
Autor: | jaro [ Str, 27.01.2010, 13:25 ] |
Predmet príspevku: | |
Kapo píše: ...Taktiež sa dá dať pod auto ohrievač, a nechať aspon hodinku pustené. ... Ja dám fúkací ohrievač pod kapotu, privrem ju čo najviac a špáry prekryjem dajakou dekou. Po cca polhodine takejto kúry sa mi nikdy nestalo, aby motor nechytil. Dokonca som tak naštartoval pri -12st auto (s priamym vstrekom nafty) na ktorom nebol funkčný ani jeden žhavič. Samozrejme že baterka musí byť schopná motorom točiť a nafta v potrubí od nádrže nesmie byť sparafínovaná - pretože potom aj keď motor chytí tak po chvíli zhasne. |
Autor: | rustycj [ Str, 27.01.2010, 13:45 ] |
Predmet príspevku: | |
no zimna nafta tam nie je, len letna s 5e prisadou v diesloch sa nevyznam ale chlapik co mi ju predaval hovoril ze je to proti zamrzaniu nafty. motor bezal cca pol hodinu po pridani do nadrze malo sa to premiesat veru neviem preco takto stuhla ma to viskozitu asi ako 20w50 olej. tak to vyzera ze najlepsie bude pockat kym sa otepli. s tou vodou dobry napad lenze s naftou to nic nespravi |
Autor: | finder [ Str, 27.01.2010, 13:54 ] |
Predmet príspevku: | |
Niekde (tu ?) som cital, ako typek pridal do nafty (VW Sharan ?), neviem v akom pomere benzin a startoval pri dnesnych teplotach uplne v pohode. (strelim z hlavy, 1:40 ?). Idem to skusit najst .. |
Autor: | Kapo [ Str, 27.01.2010, 13:58 ] |
Predmet príspevku: | |
Ak je letná, tak to je bieda. Je tam vysoký obsah biozložky a nie je aditivovaná. Parafíny sa vyzrážajú aj vo filtry a naveky ho upchajú. Ten by som vymenil potom určite. A buď dočkať do leta, alebo vypustiť. V takejto zime jej asi nepomôže ani doliať zimnú naftu a pridať benzín. Ten sa môže pridávať aj 1:10. |
Autor: | jaro [ Str, 27.01.2010, 14:01 ] |
Predmet príspevku: | |
rustycj píše: ... motor bezal cca pol hodinu po pridani do nadrze malo sa to premiesat veru neviem preco takto stuhla ... Ak dáš prísadu do studenej nafty (už sparafínovanej) tak to nepomôže. Musíš ju zohriať tak, aby sa kryštáliky parafínu rozpustili. Je ešte jeden spôsob ako ich rozpustiť: pridať benzín do nafty. Na 30l nafty môžeš dať až 10l benzínu (toto je odporúčanie z manuálu OPEL KADETT), doporučujem pridať aj M2T v pomere 1:100. Toto môžeš urobiť u motorov s radovým aj rotačným čerpadlom ale nie u pumpa-dýza ani u common-rail. Už sparafínovanú naftu vo filtri by si rozpustil nahriatím teplovzdušným ohrievačom. |
Autor: | konik [ Str, 27.01.2010, 14:53 ] |
Predmet príspevku: | |
to svoje startovanie ako ho popisujes sa mi moc nepozdava 2-3 ot za sekundu je malo. baterka aj ked je tepla a nabita tak moze mat uz najlepsie za sebou /akurat vcera som vymenil tu svoju a je to obrovsky rozdiel - stara aj ked zohriata a nabita sice tocila ale slabo na ten adiabaticky dej ktory v dizli potrebujes dosiahnut./ skusil by som dat daku vitalnejsiu baterku a potom uvazoval o zmrznutej nafte. |
Autor: | rustycj [ Str, 27.01.2010, 15:03 ] |
Predmet príspevku: | |
ale to som nepridal do uz stuhnutej nafty ale este pred zimou |
Autor: | Karlito [ Str, 27.01.2010, 15:04 ] |
Predmet príspevku: | |
Elektrický žiarič pod motor. -ka- |
Autor: | nemo [ Str, 27.01.2010, 15:11 ] |
Predmet príspevku: | |
Len aby to nedopadlo takto : http://www.topky.sk/cl/10/632117/Zohrie ... ela-kabina |
Stránka 1 z 5 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |