Dnes je štvrtok 1. mája 2025, meniny má nikto a zajtra Žigmund
Hyundai Tucson VGT problem s motorom
Autor |
Správa |
kosto
Čumil
Registrovaný: Pia, 01.08.2008, 8:32 Príspevky: 9 Bydlisko: Trnava
|
Preto by sa mala zvýšiť teplota lebo miesto relatívne horúcich (už prešli turbom a pod. čiže sa už stihli čiastočne ochladiť) výfukových plynov sa dostane do valca viacej studeného vzduchu ale aj paliva a to svojím horením vo valci vyprodukuje viac tepla ako prinesú tie výfukové plyny.
Na tomto je založený princíp redukcie vzniku NOx. Tieto vznikajú pri vysokých teplotách spalovania a EGR má za úlohu znížiť ich vznik práve tak, že teplota spalovania bude nižšia (menej vzduchu, menej paliva -> menej tepla).
Chladiaci systém turbo moc neochladí a piesty tiež nie, na hlave môže nastať lokálne prehriatie -> trhliny -> veľký problém = nákladná oprava.
Toto čo som napísal vyššie je teória zaujíma ma aká je prax (šedivá teória a zelený je strom praxe , alebo takto nejak  )
|
Štv, 11.12.2008, 9:31 |
|
 |
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
no hej, s funkciou EGR mas pravdu, ale ventil funguje iba pri nizkych zatazeniach, ak su uz tlaky velke, vtedy je problem s kritickou teplotou, tak vtedy uz EGR nerobi nic. Takze obavy zeby si odpojenim EGR odpalil hlavu, alebo piest, su podla mna neopodstatnene.
_________________ zelena mrdka
|
Štv, 11.12.2008, 13:24 |
|
 |
kosto
Čumil
Registrovaný: Pia, 01.08.2008, 8:32 Príspevky: 9 Bydlisko: Trnava
|
Tak, dnes som sa odhodlal zaslepit ERG. Pe jednoduchost som neodmontovaval priamo ERG ventil, lebo je velmi nepristupny a ide do praveho uhla (vstup výfuku z boku a výstup na spodku) a okrem toho je namontovaný na takej debilnej rúrke - chladic spalin vstupujucich do ERG. Odmontoval som koleno, ktore bolo napojené priamo na výfukový zberač a tam som to zaslepil, ale nie uplne nechal som 8 dieru v strede, pre istotu. Zrazu to auto dokaze ist na okreskách za asi 6l/100km. Zatial som na tom odjazdil len nieco vyše 100 km, ale ide velmy dobre a spotreba ma tiez potesila. Uvidím čo bude ďalej 
|
Pia, 02.01.2009, 22:20 |
|
 |
Bacil
Čumil
Registrovaný: Sob, 20.04.2013, 11:22 Príspevky: 2
|
Mam Tucsona 2.0 CRDI a mam problém v tom že mi počas jazdy zhasne motor. Keď sme ho dali na diagnostiku vypísalo to nízky tlak paliva a zavzdušnený palivový systém . Palivo pritom nikde neuniká a snímač tlaku paliva ako aj regulátor tlaku sú v poriadku. Ak ho znova naštartujem na voľnobeh bude vrčať aj večnosť no ako náhle sa pohnem tak po prejdení určitej vzdialenosti znova zhasne.
|
Ned, 21.04.2013, 22:30 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6666 Bydlisko: PB
|
Palivovy filter bol meneny kedy, a tankujes len na normalnych pumpach alebo nieco miestne shitne ?
|
Pon, 22.04.2013, 7:24 |
|
 |
ferjon
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 20:24 Príspevky: 604 Bydlisko: Polomka - okr. BR
|
Odpojenie ERG ventila sa na modernych motoroch nepači Riadiačke. Vie si to odsnimať. Myslim že tucson to ma ovladane elektricky. Musim pozrieť v garaži. Bacil: Ak ti to zhasina ked ho tlačiš do vykonu tak to budu pravdepodobne vstreky. Napiš cca kilometre. Ono nieje naškodu dať raz za čas vybrať vstreky a dať otestovať pripade ultrazvuk, ked je zle repas. Ešte to môže byť zodrate el. podavacie čerpadlo/špinave sito v nadrži ale to by skôr studene nechytalo. Treba testovať, dojičky, ....
|
Pon, 22.04.2013, 23:03 |
|
 |
Bacil
Čumil
Registrovaný: Sob, 20.04.2013, 11:22 Príspevky: 2
|
Filter bol menený v januári a vstrekovacie ihly boli na stolici kontrolované asi pred mesiacom aj s vysokotlakým čerpadlom. Dopravné čerpadlo je nové. Zvláštne je že keď to zhasne a chcem to naštartovať tak nestačí len vypnúť kľúč ale musím ho zamknúť a potom mi znova naštartuje.
|
Štv, 25.04.2013, 7:23 |
|
 |
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2030 Bydlisko: Košice
|
Pripojiť KTS, voziť sa a pozerať na live data (hlavne či nekolíše tlak v raili) Moje auto sa správalo rovnako, raz to bol filter paliva a raz zapchatý sací kôš
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Štv, 25.04.2013, 7:32 |
|
 |
KAKO
Učeň
Registrovaný: Str, 03.02.2010, 19:25 Príspevky: 58 Bydlisko: POLOMKA
|
Skus premerať kablovačku možeš mat zlý spoj v zasuvkach otrasami to preruši kon takt.Ked vypisuje palivový systém može tam biť zaoksidovaná zásuvka alebo zlomený kábel a skontrolujte imobilizér.
|
Štv, 02.05.2013, 21:57 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|